חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ציוד מכני הנדסי – מהו ולמה נועד?

ציוד מכני הנדסי, או בקיצוריו המקובלים, צ.מ.ה ו-צמ"ה, כולל בתוכו מכשירי עבודה רבים. כלי עבודה אלו כבדי משקל, והפעלתם נעשית על ידי איש מקצוע אשר נדרשות ממנו שתי תכונות עיקריות, להיות אחראי ומיומן. באתר עבודה, כמו לדוגמה אתר בנייה, קיימים גורמים רבים להיווצרות סכנה, , או פגיעה בתשתיות כמו מים וחשמל. כמו פגיעה באחד מחברי הצוות בעקבות שימוש לא נכון במכשיר לכן, מפעיל הציוד המכני ההנדסי חייב להיות ערני במהלך העבודה ולתפעל מכשירים אלו על פי התקן הנדרש. כדי להפעיל ציוד מכני הנדסי נדרשת הסמכה מיוחדת וספציפית לציוד מכני הנדסי.


בארץ ישנם מספר מקומות בהם ניתן לרכוש ידע מתאים זה, במוסדות אזרחיים אשר מוסמכים על ידי משרד התחבורה, וכמו כן, במהלך הכשרה צבאית בצה"ל. רבים מהחיילים המשרתים בתפקיד מפעיל ציוד מכני הנדסי ממשיכים את דרכם באזרחות בתפקיד זה, שכן ההכשרה של צה"ל מאפשרת הסמכה בתפקיד על פי הקורס הנדרש. הקורס מחולק לשני נושאים, הראשון לימודים עיונים אודות הסוגים השונים של כלי העבודה, כמו מערבלי בטון, מובילי עפר, מנופים , טרקטורים, מפלסות, מלגזות, דחפורים, ועוד. הנושא השני הוא תפעול כל אחד מהמכשירים אלו באמצעות לימודים מעשיים. ישנם סוגים שונים ומגוונים של כלי עבודה כאשר כולם מאפשרים שינוע, הרמה, נשיאה, הנפה, חפירה, שבירה ועבודות אזרחיות נוספות.

השימוש בציוד מכני הנדסי רחב ביותר, שכן מושג זה כולל בתוכו סוגים רבים של כלי עבודה כפי שנכתב לעיל. כלים עלו מיועדים לעבודה שוטפת באתרי עבודה פתוחים והן באזורים מיושבים. ישנם סוגי עבודות רבות אשר משתמשים בהם בציוד מכני הנדסי, כמו חפירה, הריסה ובניה. לכן, מומלץ להשכיר כלי עבודה, כאלו אשר יתאימו לאופי הספציפי של כל סוג עבודה. בבואכם לשכור ציוד מכני הנדסי, בדקו שהוא אכן מטופל מבחינה מכנית לפי הנדרש וכמו כן וודאו כי מפעיל הציוד אכן עבר הכשרה ספציפית להפעלת ציוד מעין זה. בדקו אילו סוגים של ציוד תזדקקו במהלך העבודה. לדוגמה ישנן מלגזות אשר מאפשרות שינוע של משקלים שונים, השכירו את זו אשר נדרשת לאופי העבודה באתר, לא מלגזה קטנה מידי אך גם לא מלגזה גדולה מידי אשר השכרתה עולה יותר. התייעצו עם איש מקצוע מנוסה אשר ידע להתאים את סוג הכלי לאופי העבודה אותה אתם רוצים לבצע.

 



תגיות המאמר: ציוד מכני הנדסי, צמה, צמה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברטה חני

מאת: ברטה חנישייט11/12/142635 צפיות
תשכחו מכל מה שהכרתם על חגיגות וארועים עד היום, בריזה מציעה לכם את שירותיה של השכרת יאכטות וכך לציין את הארוע שלכם או להפתיע את הקרובים לכם ביותר באווירה מיוחדת, מקורית ואינטימית שאף אחד לא ישכח. מתאים לאירועים פרטיים או עסקיים, תוך בחירתם של יעדים שונים,אורך השייט והזמן ביום לפי האווירה הרצוייה ולפי המטרה.

מאת: ברטה חניעסקים - כללי07/11/141218 צפיות
כל עבודה לגובה דורשת מאיתנו עזרה של ציוד על מנת לאפשר הגעה ונגישות. כאן תמצאו טיפים לבחירת הסולם המושלם עבורך, הערכת היקף העבודה, התאמה לסביבת העבודה וכמובן התאמת הסולם לכך. סולמות אלומיניום הם המומלצים ביותר ומספקים את היציבות המקסימלית ומאפשרים עבודה נוחה ולא מסורבלת.

מאת: ברטה חניתעשייה12/10/14916 צפיות
היתרונות של משאבות חום כחימום תת רצפתי הם רבים, כאן תמצאו המלצות לגבי התקנתן ולמי מתאים סוג חימום זה, מהם החסרונות שלהם כאשר מותקנות לא כראוי וכיצד נכון לבצע את הטמעתן בתוך מבנים.

מאת: ברטה חניתעשייה12/10/14917 צפיות
היתרונות של משאבות חום כחימום תת רצפתי הם רבים, כאן תמצאו המלצות לגבי התקנתן ולמי מתאים סוג חימום זה, מהם החסרונות שלהם כאשר מותקנות לא כראוי וכיצד נכון לבצע את הטמעתן בתוך מבנים.

מאת: ברטה חניתעשייה11/08/141223 צפיות
בשנים האחרונות אנו רואים עלייה בשימוש במוצרים אשר נחשבים 'ירוקים', כלומר, הם ניזונים מהאנרגיה הקיימת באוויר וממחזרים אותה לשימוש נוסף אשר מפחית את השימוש בהפקת אנרגיות חדשות. משאבות חום וקולטי שמש הם רק חלק מהמוצרים הקיימים היום בשוק הפועלים מתוך עיקרון דומה של החיסכון בחשמל מתוך הבנה כי התברכנו בארץ חמה ושמשית וניתן להפיק אנרגיה חינמית לחלוטין ממנה. נוכחנו לדעת כי ההשפעה של ההתנהגות יכולה להזין או להיטב עם איכות הסביבה וקידום הנושא יכול לשמור על העולם לנו ולדורות הבאים.

מאת: ברטה חניאופניים05/08/143398 צפיות
אופניים חשמליות הם כבר לא דבר של מה בכך. משמשות ככלי רכב לכל דבר, חסכוניות בחניה, זרירות עקב היותן חשמליות ולא דורשות מאמץ גדול מצד המשתמש.

מאת: ברטה חנירכב08/07/131635 צפיות
ציוד מכני הנדסי הנו שם כולל לכלי עבודה כבדים אשר משמשים לעבודות הנדסיות שונות בתחום הבניה, התעשייה והחקלאות. ציוד זה נקרא גם בשמו המקוצר צמ"ה/צ.מ.ה ומכונה ע"י משרד התחבורה בשם מכונה ניידת.

מאמרים נוספים בנושא תחבורה ורכב - כללי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213602 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי31/12/204193 צפיות
יש עוד אפשרות לנוע במרחבי העיר, והיא כוללת שימוש בקלנועיות המונעות על ידי שימוש בחשמל ואותן רואים יותר ויותר בדרכים עם דגמים חדשים שמגיעים אל הארץ מידי שנה.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205117 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: SEONET קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי07/03/192549 צפיות
רכישת רכב יד 2 היא הוצאה גדולה שרובנו חוסכים כסף לקנית הרכב. כיום סוכנות הרכב אוטוקאר מאפשרים לכם לבחור בין צבחר של דגמי רכבים וכל זאת במימון מלא של הקניה. לא תבואו?

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי18/11/181362 צפיות
רכבים שמגיעים כמו קיה הקוריאנית עם מחיר בהישג יד, כאשר מעבר לכך מדובר ברכב שקורא נכון את השוק ומביא את הפתרון בכל שנה מחדש.

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי28/09/181322 צפיות
חלפים לרכב

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי27/08/181525 צפיות
חלפים לרכב לא בכל מקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica