חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם רשתות השיווק בולעות את העסקים הקטנים

מאת: דורון עמיתניהול30/03/20131205 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האם בסופו של יום יישארו רק רשתות?

האם הרשתות בארץ ינהלו את השוק ה-קמעונאי  של אזרחי המדינה.

האם כול החנויות ברחבי העיר ייעלמו?

יותר מזה! האם תעשיית המזון תאבד את השווקים שלה לטובת המותגים הפרטיים.

האמת, יש סימנים המובילים היום את החשש כי הרשתות הגדולות הם ורק הם שישלטו בשוק הקמעונאי בארץ (ייתכן  שגם בעולם כי המגמה היא סינרגטית בכול השוק הגלובלי) ולא סתם אנו רואים היום יותר מוצרים ממותגים בשם הרשתות כול אחת בתחומה ועסקיה, אופיס דיפו עם מיתוג של עצמה, שופרסל עם מותגים עצמאיים, הום דיפו אם מותגים עצמאיים ובדרכם רשתות מסקטורים שונים במשק הישראלי.

כ-יועץ שיווק אני מסכים כי המותגים העצמאיים עדין רובם מיוצרים אצל היצרנים הישראליים, אך מי ערב לכך ש-רשת מזון גדולה לא תרכוש את המוצרים הארוזים תחת המותג שלה בארצות הניכר. או אולי התוכניות של חברות הדלק שראו את ההצלחה של חנויות הנוחות בתחנות הדלק החליטו עכשיו שהם פותחים חנויות נכות ללא משאבות דלק אלה רק חנויות נוחות. האם כול הפיצוציות במדינה שנפתחו כמו פטריות לאחר הגשם ימחקו כליל מהשוק הישראלי (או שאצלם אפשר למצוא דברים שלא יימכרו בחנויות הנוחות) וזה עוד לא הכול, מאד יכול להיות שחנויות הנוחות שיפתחו ברחבי המדינה ללא משאבות יחליטו למתוח את המותג לבתי קפה ממותגים? האמת. אין לזה סוף, שהרי בסופו של יום "מותג" הוא כלי מכירה מנצח, ובידול הוא כלי מכירה מבטיח.

כ-יועץ אסטרטגי וכפי שכבר למדנו במציאות הקיימת כול דבר בצמרת, אפשרי, אם חברת דלק תחליט לפתוח חנויות נוחות ללא משאבות לא תהיה לה בעיה להשקיע את הכספים שתגייס מהציבור, אם חברה קמעונאית תרצה לייצר מוצרים בעצמה לא תהיה לה בעיה להשקיע בציוד, בעובדים, או בכול דרך להוזיל את מוצריה לעצמה ולצרכנייה ולהוריד את המחיר מטה מטה ללא כול אפשרות להתחרות.

האמת שמגוון האפשרויות האלה אפשריות ורציונאליות מצד אחד אך מצד שני מסוכנות אם לא מסוכנות מאד לכלכלה במקרו. שהרי הורדת מחירים ותחרות של מחירים יהוו קריסה של מותגים, איבוד מקום עבודה לעובדים, גירעון בהכנסות ממיסים, קיטון הוצאות ממשלה, קיצוץ שירותים לאזרח, אבטלה וכול דבר רע שיכול לקרוא לכלכלה בעקבות פתיחת המוח, האפשרויות, הרצון לגדול ולהשתלט, ואולי אפילו לקריסה של הכלכלה הקפיטליסטית כי מה הטעם שלאנשים קמח המצה יעלה מאד בזול אבל לא תהיה להם עבודה לשלם בעבור אותו קמח.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי הדמיון פרוע, ואכן אני רואה בדמיוני אפשרויות כאלה, האמת שאני לא אתפלא שתוך עשור כול הכלכלה תתהפך על צידה ולא תהיה אפשרות להחזיק אותה כפי שהיא כבר היום דוהרת קדימה בלי יכולת ריסון.

מקום למחשבה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורון עמית יועץ שיווק..

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון עמית

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית08/06/141461 צפיות
האם אפשר לפתוח עסק בלי כסף? אולי? מה שבטוח שעסק הנפתח ללא הון עצמי של היזם או הבעלים לא יכול להחזיק לאורך זמן, עסקים לא שורדים בגלל שלא מתכננים אותם נכון והרצון לפתוח את העסק גובר על ההגיון לעשות את העסק בבטחון המקסימלי שלו.

מאת: דורון עמיתהלוואות20/05/141171 צפיות
הבנקים בישראל שינו מגמה, היום הם תומכים ב לתת אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, האמת שההחלטה והמדיניות נכונה, הסיכון בפיזור אשראי לעסקים קטנים ובינוניים הוא נמוך שלא כמו בתאגידים הגדולים, היכן נכנסת הסוכנות היהודית לכול הסיפור הזה

מאת: דורון עמיתשיווק20/04/143305 צפיות
איך צריך לעשות שיווק לעסקים קטנים, האם שיווק בעסקים קטנים ובינוניים דומים לשיווק בעסקים וחברות גדולות

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית14/04/141127 צפיות
עולם העבודה משנה כוון, הרבה מאד שכירים חייבים לקחת מגמה זאת ברצינות ולא להשען על התאוריה של שכיר, קבוע, בטוח וכ"ד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי11/04/141150 צפיות
חשיבות העובד בעסק או בארגון אין לה אח ורע, השאלה כיצד אנו מקשרים בין הצורך והיכולת האנושית לבין הטרדות המרובות הפוקדות כול עובד ועובד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי04/04/141061 צפיות
אם כמנהלים או בעלי עסקים נצליח לדעת להתמודד מול גחמות העובדים אזי נוכל ליצור סביבת עבודה נכונה אשר לשמה הוקמה החברה או העסק.

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי03/04/141169 צפיות
למעשה, לא צריך לפתוח עסק, להשקיע, לעבור את כול התלאות היום יומיות, מספיק להיות עובד ציבור או לעבוד בחברה ציבורית

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201483 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201594 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201611 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201328 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201284 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201144 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201039 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica