חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סידרת מאמרים איך לבחור בשר איכותי?

מאת: רונן וינברגמתכוני בשר01/04/20132248 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סילבוס

1. איך לבחור בשר איכותי

2. מילון  חלקי הפרה ושימוש נפוץ

3. טיפים להתעסקות עם בשר

4. סיכום ונקודות עיקריות

צבע הבשר- בשר בקר טרי חייב להיות  אדום, אך לא  אדום מבריק מכיוון שדבר זה מעיד כי הוכנסו  חומרים כימיקלים שונים אשר גורמים לבשר להיראות רענן , וכדי שמשך חיי המדף שלו יהיה ארוך .יש לשים לב כי  בנתחים מיושנים ולא מהפשרה שהצבע שלהם  חום  מעיד על כך שהבשר אכן טרי. צבע וצורה נוספים שעדיף להימנע מלרכוש, הוא בשר אשר חלקים ממנו כהים בשל 'התייבשות' שנגרמה מאחסון ממושך ולא נכון

צורת הבשר - בשר שהוקפא הופשר ונמכר כטרי יהיה רטוב בשל תהליך הפשרה , בשל תהליך ההפשרה, וריחו יהיה שונה מהרגיל.בנוסף צרותו תהיה רופסת סימן מובהק לכך שהנתח לא טרי נוזלים בבשר- הסתכלו על הכלי שבו שוכב הבשר אצל הקצב האם הוא מונח בתוך שלולית נוזלים? אם כן, מדובר בבשר שהופשר . בשר טרי יהיה בעל מרקם קפיצי, וחוזר לצורתו המקורית לאחר שנוגעים בו, לעומתו, בשר מופשר שנוגעים בו משאיר את המקום 'שקוע'. בנוסף בשר טרי ניתן "לסגור" בטיגון, ובבשר מופשר יופרשו נוזלים שלא יאפשרו את התהליך

השומן הנתח - צבע השומן הוא לבן בלבד ,כאשר השומן בצע צהוב זה מעיד על חוסר טריות. חשוב לשים לב כאשר בוחרים חלק שומני כמו אנטריקוט יש לשים לב כי בין הסיבים של הבשר קיים סיבים של שומן .השומן בין הסיבים שומר על הבשר בזמן שעולה עולה למנגל . השומן נמס  ברכות ועוטף את הבשר מבחוץ ושומר אותו רך  .לכל נתח יש לו את כמות שומן הרצויה שלו  יש כלל אצבע ככל שהפרה מניעה את  אותו החלק יותר, ככה הוא פחות שומני ויותר שרירי, כלומר זהו בשר רזה יותר נתחי בקר רזים נעים בין 5%-10% ונפוצים הם: כתף, צוואר,  ושטייל שבדרך כלל  מהם עושים בשר טחון . באנטריקוט וצלעות יש בערך 20 אחוז שומן.

להלן נתונים  של  אחוזי שומן בבשר בקר ( כל נתונים ביחס ל 100  גרם ). הנתונים משתנים מנתח אחד לשני בבסיס אילו הנתונים.

סינטה - 104 קלוריות, שומן 2.2 ,כולסטרול 23,חלבון 50

צ'אק - 139 קלוריות, שומן 5.8 ,כולסטרול 31,חלבון 60

כתף מרכזי-128 קלוריות, שומן 4.8 ,כולסטרול 55,חלבון 20

צלי כתף-  141קלוריות, שומן 5.8 ,כולסטרול 57,חלבון 20

שייטל-115קלוריות, שומן 3.4 ,כולסטרול 22,חלבון 46

ויסברטן-96 קלוריות, שומן 1.3 ,כולסטרול 25,חלבון 41

פילה- 129 קלוריות ,שומן 4 , כולסטרול 25,חלבון 61

אנטריקוט- 221 קלוריות ,שומן 15.4 , כולסטרול 49,חלבון 23

צוואר- 159קלוריות ,שומן 8.4 , כולסטרול 29,חלבון 53

צלעות-247קלוריות ,שומן 15.4 , כולסטרול 119,חלבון 27

נתחים רזים הם: כתף, פילה, פילה מדומה, צוואר, מותן, עדיף להשתמש בשיטות בישול שאינן דורשות שימוש מוגבר בשומן: צלייה, אידויבשר בקר טרי עשיר יותר ברכיבי תזונה חשובים, ברזל, אבץ וויטמין B12 ומספק אותם במידת זמינות גבוהה .מנת בשר בקר טרי שמשקלה לאחר ההכנה הוא 100 גרם,מספקת ברזל, אבץ ויטמין B12. כמויות מוגברות של ברזל, אבץ וויטמין B12, נדרשות לנשים הרות ומיניקות. הכמויות הגבוהות ביותר של ברזל, נדרשות למתבגרות, נשים בגיל הפוריות ולנשים הרות. אפשר לשלב בתזונה היומית נתח של בשר בקר, ללא שומן נראה לעין, מבלי לעבור את כמות השומן או כמות הכולסטרול המותרות ליום. לאדם הזקוק ל- 2000 קלוריות ליום, כמות השומן המכסימלית המומלצת היא 67 גרם. כמות הכולסטרול המכסימלית היא 300 מיליגרם ליום. כ-50 אחוז מהשומן בבשר בקר מהווה השומן החד בלתי רווי שהוא סוג השומן שמספק שמן זית. לשומן חד בלתי רווי השפעה חיובית על בריאות הלב. כאשר קונים בשר בקר טרי, ניתן לבחור נתחים רזים במיוחד ובמקרה הצורך להרחיק שומן נראה לעין לפני הבישול.

 



תגיות המאמר: בשר


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונן וינברג

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן וינברג

מאת: רונן וינברגקייטרינג30/01/161094 צפיות
קייטרינג לחתונות אז ברוכים הבאים. אתם יכולים לסמן V בנושא קייטרינג לחתונה שלכם. כאן יינתן לכם המענה הטוב, הטעים והמושלם לא רק כפתרון ההסעה האולטימטיבי אלא את כל המוצרים והשירות שהופכים אותה לחוויה קולינארית.

מאת: רונן וינברגימי הולדת20/01/161146 צפיות
קייטרינג לימי הולדת בטעם של איטליה מה דעתכם ? איטליה היא שם נרדף לאיכות כמעט בכל תחום שניתן להעלות על הדעת- בראש ובראשונה לאוכל.

מאת: רונן וינברגעסקי מזון19/01/161424 צפיות
קייטרינג לאירועים קטנים אין. אין כמו אירוע קטן כר ליצירה קולינארית המהווה חגיגה לעין ולחך. אשר על כן אנחנו, לה אקסלנטה, לא רק מייצרים עבור לקוחותינו חגיגה לעיניים ותאווה לחך במגוון תפריטים המוצעים במסגרת קייטרינג לאירוע קטן אלא עושים זאת בתהליך יצירתי,

מאת: רונן וינברגמתכונים ואוכל - כללי19/01/161153 צפיות
קייטרינג לבר מצווה אז הבן או הבת מגיעים או-טו-טו למצוות? מזל טוב. ההתרגשות טבעית ומובנת. בתקופה מרגשת זו בחיי משפחות בכלל ומי מילדיהן בפרט שמגיעים לגיל מצוות בפרט נשמח לסייע לכם לבחור קייטרינג לבר מצווה עם תפריט וצוות מנצח למסיבה בלתי נשכחת. אנחנו שמחים וגאים להעמיד לרשותכם את כל הידע שלנו,

מאת: רונן וינברגקייטרינג12/07/143199 צפיות
התפריט החלבי מורכב לרוב מגבינות, בצקים ושמנת , אשר נחשבים למשביעים יותר מבשר כך אין חשש שהאורחים "יצאו רעבים". בנוסף, אורחים רבים מעדיפים לעיתים קייטרינג חלבי על פני קייטרינג רגיל, היות והם מעוניינים לחגוג ולרקוד במסגרת האירוע, ולא להכביד על גופם במנה בשרית גדולה, שתגרום לעייפות גדולה, ומיד אחריה, בודאי תגיע מנוחה גדולה.

מאת: רונן וינברגעסקי מזון01/07/141191 צפיות
בשורה התחתונה חשוב שייאמר ויודגש מה שיצוין לאורך כל המאמר: מגשי אירוח הם מתכון הסעדה מועדף על מתכנני אירועים רבים בשל מכלול סיבות, אשר מתמצות, חד וחלק, במאפיין הייחודי והמובהק שלהם: מגשי אירוח מעוררים ופותחים תיאבון והם טעימים משביעים. נסו, היווכחו ו... תיהנו.

מאת: רונן וינברגמתכונים ואוכל - כללי17/06/142816 צפיות
לאילו מטרות מתאים קייטרינג חלבי? קייטרינג חלבי מתאים לארוחה ולנשנוש, לפינוק, לארוחת ביניים, לקינוח. הוא מתאים לאירועים חברתיים ועסקיים, לא אחת עלולה להיווצר "בעיה" כאשר אורחים צפויים להגיע בשעה שאינה מקובלת כשעת אכילת ארוחה מלאה. אבל גם כאשר אורחים מגיעים אלינו על תקן של מי שרק "קופצים לקפה" אנחנו רוצים לארח אותם באופן מכובד ומכבד. כיצד מרכיבים את התפריט לקייטרינג חלבי? אף שאפשר להרכיב תפריט חלבי גם ללא סיועה של חברת הסעדה, יצירת תפריט חלבי הראוי לשמו מצדיקה פנייה אל בעלי מקצוע. מנוע החיפוש ג

מאמרים נוספים בנושא מתכוני בשר

מאת: amirdadon90מתכוני בשר17/01/173686 צפיות
ניתן לומר כי אפשרי למצוא היום מנגל גז אשר יגיע במגוון רחב של תצורות שונות. בין אם תהיו מעוניינים במנגל קטן ופשוט ובין אם באחד עוצמתי אשר יהיה רחב היקף, דעו לכם כי עקב הביקוש הרב שקיים היום בשוק ניתן למצוא את כל סוגי המנגלים שתוכלו לדמיין ובמחירים יוצאי דופן.

מאת: נ.אמתכוני בשר23/12/143437 צפיות
עישון בשר הינה שיטה ייחודית ועתיקה, אשר בסופה מתקבל בשר נימוח וטעים, אשר בושל בטמפרטורה נמוכה בסיבה מעושנת בתוך מעשנת. בין חלק מן האפשרויות הנהדרות לעישון: אסאדו בקר, אסאדו טלה, חזה בקר, עופות, דגים. קיימות שתי שיטות של עישון: יבשה ורטובה. במאמר זה תמצאו הסבר על בשר ודרך העישון במעשנת ותקבלו טיפים למעשן הבשר המתחיל.

מאת: shlomy mutzafiמתכוני בשר10/12/141845 צפיות
כשמדובר על קייטרינג לאירועים לרוב מדובר על קייטרינג בשרי, מגוון בחירה רחב של מנות בשריות נבחר לככב ברוב הזמנות הקייטרינג, וכשהקייטרינג מהווה את אחד הדברים המרכזיים באירוע מומלץ לבצע מספר בדיקות טרם בחירת חברת הקייטרינג לאירוע שלכם, בייחוד לעבודה שיש כיום עסקים רבים בתחום שחלקם מקצועיים יותר וחלקם פחות

מאת: דניאל מוריץמתכוני בשר28/10/145615 צפיות
אחד הימים בהם עם ישראל נוהר לחנויות על מנת לקנות מוצרי בשר שונים הוא כמובן יום העצמאות. מדובר לא רק בחג למדינת ישראל אלא גם בחג לתפארת הבשר, כאשר המוני בית ישראל פושטים על רשתות המזון שמספקות מוצרי בשר קפואים ועל הקצביות והאטליזים שמאפשרות גישה לבשר טרי.

מאת: רונן וינברגמתכוני בשר18/04/146224 צפיות
קייטרינג בשרי עם כהגשה יכולה להיות בעד או נגד, תלוי את מי שואלים. היתרונות הם יותר מרובים. ניתן ליהנות משירות הגשה בכל מקום ובכל עת. אפשר לקיים אירוע בחיק הטבע ולקחת אתכם את האוכל שהוכן מבעוד מועד ואם זה אפשרי מבחינה לוגיסטית, לתאם עם חברת ההסעדה את האופן שבו יגיע המזון החם אל הנקודה שבה אתם מתכננים לאכול והגשתו חם אל השולחנות אשר מבקשים ומביאים אל המקום.

מאת: ישראל פלדמןמתכוני בשר23/02/148447 צפיות
ישראל פלדמן בשר מגיש לכם מתכון בשר קל להכנה. מדובר ברוסטביף מפילה בקר, בשילוב מנצח של חרדל ודבש. הכמויות במתכון מיועדות לשלושה עד חמישה סועדים.

מאת: ישראל פלדמןמתכוני בשר03/02/148637 צפיות
בדומה למוצרי מזון רבים אחרים, גם למוצרי בשר שונים ישנם תאריכי תפוגה. חשיבותם של תאריכי תפוגה כאלה, כאשר מדובר על מזון מהחי, משמעותיים הרבה יותר לעומת מוצרים יבשים, למשל. כאשר מדובר במוצרים מהחי לא רק שלא מומלץ לצרוך מזון ישן שפג תוקפו, אלא שהדבר גם עשוי להוות סכנה מהותית לבריאות וזאת בשל התפתחותם של חיידקים ומחוללי מחלות אחרים שמתרבים עם הזמן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica