חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כשלון זה לא בלקסיקון - צרור עצות ליעוץ עסקי חכם בשוק משתנה

רובם של בעלי העסקים הקטנים שמו את מבטחם בזמן זה או אחר באיש או במספר אנשים אליהם פנו בזמן משבר כלשהו או בעיה בעסק, זה יכול להיות אינדיבידואל, יו"ר או בן משפחה, בן זוג וכדומה. הסברה אומרת שברוב המקרים בעל העסק יעדיף לסמוך על אדם אחד בלבד והמציאות מוכיחה שרוב העסקים הקטנים והבינוניים יסמכו או על היועץ עסקי שלהם או על פקיד הבנק שלהם.

רוב בעלי העסקים הקטנים פונים לבנק כפתרון ראשון ואחרון בו ימצאו את כול התשובות לבעיות או עצות פיננסיות, אבל המציאות העגומה מוכיחה שזה לא תמיד הגישה הנכונה מכיוון שהבנק כשם שאתה רוצה "לרכוש" הוא גם רוצה "למכור" מוצרים פיננסים בעלי עניין בשבילו. התשובה לשאלה אם ללכת לבנק בשביל עצה פיננסית או לחברת יעוץ עסקי תלויה הרבה פעמים בפקיד בנק או עובד אינדיבידואלי שיצרת איתו יחסי אמון. ישנם פקידי בנק שנמצאים בקשר ישיר עם העסקים להם הם מסייעים ועל הדרך הם מודעים לכול התזרים של העסק ומאפשרים ללקוח להתקשר בכול זמן.

למרות זאת מחנק האשראי שחוו הבנקים הוביל להורדה משמעותית לאשראי שניתן לעסקים מה שפגע "בשרות הלקוחות שלהם". ברמת העיקרון אם הבנק ממליץ לעסק שלך על מוצר פיננסי עדיף לקבל חוות דעת נוספת במקרה הזה בחברת שמתמחה בפיננסים ובייעוץ עסקי ולעשות מעט עבודת מחקר אפילו אם סומכים על פקיד הבנק. תנאי האשראי שהוקשחו בגלל המיתון גרמו להרבה חברות לבחון מחדש את הצרכים הפיננסים שלהם, כיום אם יש לך קשיים פיננסים אתה צריך לחשוב מעט לפני שאתה רץ לבנק.

למרות שחשוב שיהיה לך קשר קבוע עם הבנק אם אתה נמצא בקשיים וחייב כסף חשוב רגע כמה אתה מוכן לחשוף על מנת לקבל את האשראי המיוחל.  אם אתה ניגש לבנק בלי תכנית מפורטת לשפר את תזרים המזומנים שלך זה עלול להביא לאימפקט שלילי על ההלוואות העתידיות שלך.

זה השלב בו נכנסים היועצים העסקים שיכולים לבנות לך תכנית מפורטת כדי לצאת מהברוך ולהתניע צמיחה בעסק על ידי צמצום הוצאות לא מחויבות המציאות. התכנית הזאת תשרת אותך כשתבוא לבנק ואפילו היום אחד מהיועצים יכול לבוא איתך ולהיות הערך המוסף שלך מול פקיד בנק.

משפחה וחברים גם יכולים להיות מקור פופולארי לעצות מועילות וכמו גם בעלי עסקים אחרים יכולים לתרום מהניסיון האישי שלהם. הרבה מאוד בעלי עסקים עושים את הטעות ופונים לבת/בן זוגם בשביל שיגידו להם מה שהם רצו לשמוע לכן חשוב שהעצה תהיה גם פרקטית.

לדוגמה סטארט אפ יכול להרוויח בצורה משמעותית מלינקים עסקיים במיוחד אם העצות אובייקטיביות אבל זה גם יכול להיות מאוד כללי אז אם אתה רוצה קשר קצת יותר אישי עדיף שתפנה לייעוץ עסקי או לבנק.

בסופו של דבר על מנת לתת לעסק שלך את מירב המרכיבים להצליח אתה חייב לשלב מספר מקורות עזרה לדוגמה אם אתה צריך יותר עזרה בפיננסים יכול להיות שהבנק ייתן לך כמה אופציות ומצד שני החשב שלך או היועץ העסקי או חברת הייעוץ העסקי יכולה לעזור לך להחליט מה הכי טוב בשבילך. קבלת ייעוץ ממספר מקומות במקביל תעזור לך לקבל החלטה נכונה ומודעת שתטיס את העסק שלך קדימה.

חשוב לזכור שהחלק הארי של העסקים הקטנים והבינוניים שמהווים נתח אינטגראלי ומחזיקים את שדרת העסקים של ישראל תלויים באשראי כחמצן להמשך ניהולו קיומו ופיתוחו של העסק שלהם ולכן חברת יועץ עסקי שבאה ממקום שהוא פחות אישי ויותר מקצועי בצורה נטולת פניות יכולה לרתום יד ביד את בעל העסק עם תכנית עסקית שתשפר את תזרים המזומנים ותאפשר לו לקבל את האשראי המיוחל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפרת אלעמרי היא יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:

http://www.iqfinancy.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפרת אלעמרי

מאת: אפרת אלעמרי מיסים - כללי09/07/151989 צפיות
אי-תשלום מס הכנסה היא עבירה פלילית,אך תכנון מס נכון הוא לא רק חוקי ולגיטימי אלא יכול להקטין בצורה משמעותית את גובה המס המשולם ולהגדלה משמעותית של הרווח הנקי מפעילות העסק.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148486 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132483 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131322 צפיות
שהייתי שכירה כול פעם שקודמתי זה לא הרגיש מספיק טוב, נכון זה היה כיף לזמן קצר וההרגשה הייתה טובה, פתאום מצאתי את עצמי הולכת לפגישות שלא הוזמנתי אליהם בעבר והיה לי עוד חברים בכירים שיכלתי להתחבר איתם ול

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132077 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: אפרת אלעמרי מיתוג17/09/131351 צפיות
בחינה אינטואיטיבית זה נוגד כול תפיסה לחשוב שמיתוג יכול להיות אלמנט קריטי במהלך היצירה של ערך מוסף למוצר שמוגדר כסחורה (ברזל, תירס) ואינו ממותג. למרות הדעה הרווחת המיתוג של המוצר שלך יכול להיות הערך הי

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131221 צפיות
מותגים כמו דיסני שידם נמצאת בכול מקום החל מפארקי שעשועים לכרטיסי אשראי ואולפני סרטים מצטיירות בעיני הלקוחות כחברות ששולטות בכול. רוב המשקיעים והעסקים יסכימו עם העבודה ששיוך מותג האם עם עסקים חדשים מחו

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211338 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211186 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211042 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211216 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201066 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201058 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/20926 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica