חפש מאמרים:
שלום אורח
27.07.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שירות לכולם

מאת: יאיר צבריצבא וביטחון11/04/20131164 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לא בכל מדינה יש גיוס חובה.

לא לכל מדינה המדינה והצבא אחד הם.

כדי שמדינה תוכל לחרוט על דגלה את המושג "צבא העם" חייב העם להרכיב את הצבא.

המצב בו רק חלק מהעם בא ונותן את חלקו הוא מצב בלתי נסבל ובלתי קביל..

זוהי אינה שאלה של סקטורים, האזרח, שהגיע לגיל הגיוס חייב להבין כי עד גיל זה בכל אחד מימי חיו, המדינה שהיא אזרחיה, הגנה עליו מפני אוייבים חיים ומוחשיים, ועכשיו תורו לתת יד בהגנה.

כמו בכל כלל קיימים היוצאים מן הכלל, וגם להם ניתנים פתרונות, וכן גם הם משרתים.


ישראל היא מדינה של סקטורים.

הסקטורים נוצרו מעצם השוני הגדול בתוך החברה הישראלית, ומתוך לחצים פוליטיים על ומתוך השלטון של העשורים האחרונים. השוני לכשעצמו הוא מבורך והוא מעניק לחברה את היתרונות והיופי שלה. אך אסור לקחת את אותו השוני ולתת לו ביטוי המקדש אזרח אחד לעומת אזרח אחר. במגילת העצמאות כתוב שהמדינה היא יהודית ודמוקרטית, כלומר ששני התנאים הללו מתקיימים יחד, אחד לצד השני ולא אחד לפני השני,  עוד נכתב במגילת העצמאות שמדינת ישראל היא מדינת כל אזרחיה. המשמעות בלהיות אזרח מדינת ישראל הוא ליהנות מזכויות סוציאליות בד בבד עם השתתפות בחובות כגון תשלום מיסים ובישראל גם גיוס לשירות חובה.


אזרחים אשר אינם מסוגלים מפאת סיבות קבילות שונות את השירות הצבאי כגון סיבות רפואיות ונפשיות ישרתו את המדינה מאותה החובה במסגרות שונות כגון שירות לאומי, עבודה בתפקידים  שהמדינה הגדירה וחוקקה אותם כקבילים להיחשב כשירות לאומי.

אזרחים שלא יעשו שירות צבאי או שירות לאומי, לא צריכים ליהנות מכל הטבה שהמדינה נותנת לאזרחיה המשרתים והמשתתפים.

שלא נטעה, תעודת זהות ישראלית ניתן וצריך לשאת כבר מגיל 16 אך את החובות והזכויות של להיות אזרח מדינת ישראל נדרש וחייב לקבל אזרח כל ימי חייו.

זו לא שאלה של פוליטיקה, וחבל שברבות השנים הצליחו סקטורים בחברה באמצעים של הפחדת השלטון לפטור משירות סקטורים שלמים בחברה ובכך לפגוע באופן כמעט חסר תקנה בעם ובתחושת שותפות הגורל הכל כך מתבקשת מאזרחים במדינה כמו ישראל.


ישראל היא מדינת כל אזרחיה, רק חבל שלא כל אזרחיה, הם ישראלים.


יאיר צברי.






 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יאיר צברי הארץ, העיר ומה שביניהן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יאיר צברי

מאת: יאיר צברישלטון מקומי10/07/131114 צפיות
כלכלת בחירות. מוזר איך דוקא עכשיו עיריית תל אביב מכריזה על ענייני דיור בר השגה, וכמות הפקחים על אבן גבירול קצת נרגעת, עצים ניטעים בשיכונים שונים על כבישים ראשיים ומבטיחים לנו עיר חופשית.

מאת: יאיר צברישלטון מקומי09/07/13970 צפיות
"ישראבלוף", כינה שופט ביהמ"ש העליון רובינשטיין את האופן שבו אוכפת עיריית תל אביב-יפו את חוק העזר העירוני, שאמור לגרום למניעת פתיחת סופרמרקטים בשבת. אלא מה? פסיקת בתי המשפט בכל הקשור לפעילות עסקים בשבת היא בעצמה ישראבלוף.

מאת: יאיר צברישלטון מקומי26/06/131110 צפיות
המצב בדרום העיר לא מעודד, בבתים רבים רוב הדיירים בבנייני המגורים הם פליטי עבודה מאריתראה ורק מיעוט יהודי. רצוי להזכיר כי מדובר ברחוב לוינסקי, רחוב מרכזי בעיר. עובדה זו היא מאד חשובה נוכח הממשלה הממשיכה להראות כי הגדר שהקימה והמדיניות שהיא אוכפת בגבול הדרומי עצרה את שטף המסתננים. אמנם השטף אכן עצר, אך עשרות האלפים עדיין כאן, ובהם חייבים לטפל.

מאת: יאיר צבריהודעות לעיתונות - כללי12/06/131598 צפיות
אין ספק כי האלימות בכלל והאלימות נגד קשישים חוצה גבולות, והם גבולות שליליים במיוחד. ההלם במקרה הזה הוא מאד גדול, ואם חושבים רגע, מבינים שמי שמתעללים אליו היא אחת האוכלוסיות שבזכותן אנחנו פה, הדור שבנה את הארץ. נשאלת השאלה הכואבת, האם כך היינו רוצים שיתייחסו אלינו כשנגיע לגבורות? נם כך גם אנחנו רוצים שיתנהגו אלינו בדמי ימינו? אני מאמין שלא.

מאת: יאיר צברישלטון מקומי01/06/131135 צפיות
למה חולדאי והורוביץ לא נוקטים עמדה בדבר המסתננים? שני המתמודדים הראשיים כרגע לראשות העיר נמנעים מלתפוס עמדה במקרה הטוב ומעבירים את האחריות למדינה כשלוחצים עליהם, אבל ממש חזק. נראה שהאסטרגיה שיועצי התקשורת של השניים דוגלים במדיניות "אין תגובה" דוקא באחד הנושאים הרגישים יותר במערכת הבחירות המתקרבת.

מאת: יאיר צברישלטון מקומי27/05/131198 צפיות
היכל התרבות, שהשלים לאחרונה שיפוץ מרגל ועד ראש נפתח לאחרונה לקונצרט פתיחה. הבעיה היא שעוד לא ניתן לו אישור כיבוי אש, בטיחות ואיכלוס (טופס 4) איך יכול להיות שהתקיים קונצרט ללא אישור? לפי ידיעות תל אביב, אמנם נערכו ישיבות בהולות בדבר העניין עם אחראים ממדור הדליקות אבל הוחלט איכשהו בסופו של דבר לערוך את הקונצרט כמתוכנן. האם לא למדנו כלום? האם מקרי הדליקות והשריפות רחוקים מאיתנו כמו הוריקנים וסופות טורנדו?

מאת: יאיר צברישלטון מקומי26/05/131151 צפיות
לפי המכתב שכתב העיתונאי יגאל סרנה לשופטת ורדה אלשייך, נראה שהיא מחוברת הייטב לטייקונים החייבים מיליונים ומיליארדים למדינה ועוזרת להם להיחלץ מהחובות, ומציעה להם את הסדרי החוב. יגאל מבקש מורדה לסוע ללונדון כדי לראות איך שם גם אחרי עשר שנים מכניסים לכלא זוג, הוא כיהן כשר האנרגיה הבריטי, והיא אשתו.

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: tiloniצבא וביטחון14/02/221552 צפיות
לצערנו, מיגון חלונות הוא חלק אינטגרלי מהיותינו ישראלים בארץ הזו. מיגון חלונות הוא מה שלא פעם אנחנו פשוט לא יכולים להתפשר עליו. הביטחון שלנו ושל היקרים לנו הוא באמת הדבר החשוב ביותר

מאת: shlomy mutzafiצבא וביטחון22/07/211660 צפיות
המציאות של היום מצריכה מאתנו לקחת אחריות ולהגביר את הביטחון האישי שלנו ושל הסובבים אותנו. מידיי יום אנו שומעים ורואים במהדורות החדשות על עוד קטטה, עוד פריצה לבית עוד אלימות ועוד סיטואציות מאיימות שיכולות בקלות להגיע לסביבתנו הקרובה.

מאת: shlomy צבא וביטחון29/03/181509 צפיות
חוקרים פרטיים לא פועלים רק באזורים מקומיים, חקירות זה תחום שיכול להגיע למספר מדינות בעם מדובר על חקירות נכסים או אנשי ציבור וחשוב לדעת איזה משרד חקירות עשיו להביא עבורכם את התוצאות המשמעותיות

מאת: רוני הכהןצבא וביטחון15/03/171778 צפיות
עד כמה שונה הדיון בנושאים צבאיים ואחרים במסגרת המשפטית הצבאית? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152558 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152086 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: sharondan80צבא וביטחון17/02/152579 צפיות
אין אחד שלא מכיר את אנשי החליפות השחורות הצמודים לאיש חשוב עם המבט החתום בעיניים והמיקרופון באוזן. מדובר באנשים אשר תפקידם הוא אבטחת אישים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica