חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אוכל של פסח

פסח מתקרב ואיתו השאלה המטרידה כל מארחת וכל שף במסעדה – מה נכין לכבוד החג? ומה בכלל אפשר לאכול בכל שאר השבוע?!

אנשים רבים נלחצים מפסח, ובכלל פסח זה חג שההכנות אליו מלחיצות יותר מאשר מהנות אנשים רבים. כי בנוסף לניקיונות, להחלפת הכלים, להגעלת הכלים, לקניית הבגדים החדשים לליל הסדר, קניית המתנות לאורחים ולמתארחים וההשגחה על הילדים שלא יאכלו חמץ בחלקים בבית שניקו כבר לקראת פסח, על כל אלה מתווספת השאלה "מה נבשל לכבוד החג?" ועוד יותר מלחיצה השאלה "מה כבר אפשר לאכול?".

האוכל של הדס

אז אם נצא לרגע מתוך נקודת הנחה כי אתם אוכלי קטניות בפסח, אתם יכולים להישאר רגועים – בפסח אסור לאכול רק חמישה מיני דגן והם חיטה, שעורה, שיפון, שיבולת שועל וכוסמין. כל מוצר המכיל את אחד מן הדגנים הללו הוא חמץ ולכן אינו כשר לפסח. אבל ישנם עוד הרבה מאוד דברים אחרים שאפשר לאכול ואפשר להישאר רגועים. ראשית כל, מומלץ כי פחמימות לא תהיינה בין הרכיבים העיקריים בארוחה שלכם – מומלץ כי המנות יהיו מורכבות יותר מבשר, עוף ודגים ומירקות ופירות. שנית, אורז הוא כשר לפסח לאוכלי קטניות, בוטנים, שקדים, תפוחי אדמה – ועם תפוחי אדמה אפשר לעשות המון דברים.

איפה אפשר להשיג מתכונים או רעיונות למתכונים?

היום פשוט יותר מתמיד להשיג מתכונים לארוחות כשרות לפסח, במיוחד במדינת ישראל שהיא בעלת רוב יהודי הדורש את המאכלים הללו בתקופה זו. עיתונים יומיים רבים ואף שבועונים וירחונים מצרפים לגיליון הקרוב ביותר לחג הפסח חוברת או ספרון קטן המכיל מתכונים למגוון מנות ראשונות, מנות עיקריות וקינוחים הכשרים לפסח, באינטרנט יש מתכונים כשרים לפסח לרוב ורק צריך להמשיך לחפש עד שמוצאים משהו שאוהבים, ישנם ספרי מתכונים וספרי בישול לרוב המוקדשים במלואם לארוחות לחג הפסח.

ותמיד אפשר לאלתר!

מצאתם מתכון נהדר לקציצות אבל הוא מכיל פירורי לחם? שימו פירורי קמח מצה במקום!

מצאתם מתכון לעוגיות נהדרות אבל הן מכילות קמח חיטה? עשו את המתכון הזה עם קמח אחר שהוא כן כשר לפסח. רק צריך לחשוב מחוץ לקופסה – ותאמינו בעצמכם שיש לכם את היכולת לעשות את זה.

ואם בכל זאת לא בא לכם לבשל לכזאת כמות של מוזמנים או לבשל אוכל במיוחד לכל השבוע וחצי של החג?

אפשר לקנות אוכל מוכן כשר לפסח בחנויות ובמרכזים המוכרים אוכל מוכן, אפשר לקנות אוכל מוכן ברשתות החרדיות שגם מוכרות בזול (אז היתרון הוא כפול). ואפשר לעשות את הדבר הפשוט ביותר – להתארח בבית מלון במשך החג! בתי המלון ידועים באוכל הנהדר שלהם במהלך החג, ותוך כדי שתסעדו שם ותיהנו מהמבחר המצוין תזכרו כי לא צריכים להיות לחוצים – לכל חומר גלם שאינו כשר לפסח יש תחליף, כך תוכלו לקחת רעיונות מחדר האוכל של בית המלון וליישם אותם בחג הפסח של השנה הבאה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ממני מיכל שדה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל שדה

מאת: מיכל שדהרהיטים02/06/134069 צפיות
אם אנו מחפשים כסאות מעבדה חשוב שנדע קצת מחירים, חשוב שנדע מה ההבדל בין כסאות מעבדה שונים, מבחינת החומרים וממה שהם מיוצרים

מאת: מיכל שדהספא28/05/131927 צפיות
תמיד טוב שיש סיבות להתפנק ואפילו עוד יותר טוב כשיש סיבות להתפנק בזוג, ומה יותר טוב כבילוי זוגי מושלם אם לא טיפול ספא זוגי?

מאת: מיכל שדהמט"ח20/05/131163 צפיות
לאחרונה אנחנו שומעים יותר ויותר חברות ובתי השקעות את המינוח פורקס, בהקשר של השקעות בקופות גמל או השקעות בשוק ההון.

מאת: מיכל שדהתעופה20/05/131744 צפיות
הן האמצעי הקרוב ביותר של האדם לחוש כמו ציפור ולטוס מעל הקרקע ולהגיע למחוזות אחרים. החלו כבר בשנת 1783 כאשר הטיסו כדור פורח

מאת: מיכל שדהלימודי שפות20/05/131156 צפיות
כשחושבים על זה יש כמה יתרונות ללימודי שפות בכלל ואנגלית בכלל. קודם כל מדובר בכלי לתקשורת בין בני אדם. ידיעת שפה נוספת על העברית פותחת בפנינו עולם שלם ש

מאת: מיכל שדהגישור ובוררות20/05/131103 צפיות
אחד הדברים החשובים לדעת בנושא גירושין הוא שאין שני גירושין זהים כמו שאין שני זוגות זהים. כל זוג והבעיות שלו,

מאת: מיכל שדהשיפוצים19/05/131175 צפיות
כמו כל גורם שאחראי לניהול פרויקט- קבלן השיפוצים הוא האחראי הבלעדי על הצלחת פרויקט השיפוצים הביתי שלכם.

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205278 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205197 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205501 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205591 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195903 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196108 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183092 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica