חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

החלפת קרבורטור אצל מוסכים מוסמכים לכך

מאת: niceguyarticlesרכב07/05/20131215 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כמה מאתנו מבינים כאשר מוסך הבודק את כלי הרכב שלנו וטוען כי יש צורך להחליף את הקרבורטור, למה הם באמת מתכוונים? לא הרבה. מוסכים עושים שימוש במונחים הנוגעים לעולם כלי הרכב ולנו, האזרחים הפשוטים, אין מושג במה מדובר. מוסך בעל תודעת שירות גבוהה יעניק הסבר קצר על המושג בו הוא עושה שימוש.

יתרה מכך, מוסכים הלוקחים על עצמם את האחריות להעניק שירות מקצועי, יעניקו לכם לא רק את ההסבר הנדרש לשם ההבנה של התקלה ולשם השקט הנפשי שלכם, אלא יעניקו גם את הפירוט הנלווה בין אם הם רוצים להרכיב חלקי חילוף מקוריים או להשתמש בחלק חילוף יד שנייה. מוסכים אלה יאפשרו את הבחירה ללקוח בהתאם לרצונו ולתכנון הוצאותיו.

מהו קרבורטור?

קרבורטור, או מאייד בעברית, הוא רכיב במנוע דיזל היוצר תערובת נכונה ומאוזנת בין הבנזין לבין האוויר, על מנת לייצר את פעולת המנוע. מוסך הבקיא בתחום, יודע כי כיום, מרבית ייצרני הרכב עברו לעשות שימוש במערכת הזרקת דלק המבוססת על מחשב. מערכת זו ידועה בקרב מוסכים כתחליף יעיל וחסכוני למה שנקרא: קרבורטור מכני.

חשוב לדעת, כי לרוב קיים קרבורטור אחד בכל מנוע. לא כך כאשר מדובר על מנועי אופנועים. במקרה זה, מוסכים המתמחים בטיפול באופנועים, יעדכנו אותך כי יש מנועי אופנועים בהם קיימים מספר קרבורטורים, זאת כאשר לכל מספר בוכנות מוליך קרבורטור אחד ובנוסף לכך, לכל בוכנה קרבורטור משלה.

עקרון הפעולה של הקרבורטור

עקרון הפעולה של הקרבורטור, הקרבורטור מבוסס על עקרון ונטורי - נוזל או גז אשר זורמים בתוך תא ויוצרים אזור של לחץ נמוך. הלחץ הנמוך הזה חשוב מאד ומשמש לשאיבת הדלק ולערבובו באוויר. אלמנט זה יוצר את התערבת הנצרכת עבור פעולת המנוע.

כמה מרכיבים לקרבורטור?

חלקי הקרבורטור הינם: מצערת, משאבת האצה ונטורי, מצוף, תא מצוף, מזרק, משנק, שסתום פרפר. מוסך  בעל אנשי מקצוע מודע למרכיבי הקרבורטור ובקיע באופן פעולתו. תקלה מוכרת במיוחד נוגעת במשנק כאשר ימי החורף הקרים מגיעים:

  • מנוע קר דורש כמות גדולה יותר של דלק לעבודתו כלומר תערובת עשירה.
  • זו מושגת באמצעות המשנק שסוגר את פתח האוויר בקרבורטור ובכך מאפשר כניסה של כמות אוויר קטנה יותר.
  • כך נוצר מצב יחסי של תערובת העשירה יותר בדלק (מה שנקרא "תערובת עשירה").

מוסך מקצועי מעניק תשובה אמינה עבור כל שאלה בנוגע לתיקון הקרבורטור עצמו בכל כלי רכב בו הוא מעיד על עצמו כבקיע.

אופן הפעולה של הקרבורטור

  • לחיצה על דוושת הגז פותחת את המצערת (מכסה עגול), והאוויר נכנס על ידי תנועת הבוכנות כלפי מטה (שסתומי היניקה פתוחים ומאפשרים את יניקת אוויר לקרבורטור).
  • מסנן האוויר דואג שיכנס רק אויר ולא חלקיקים שונים נוספים.
  • האוויר זורם דרך ונטורי. המעבר הצר גורם להאצת האוויר ועקב כך לירידת הלחץ שבתורו שואב את הדלק דרך המזרק.
  • על ידי הונטורי נוצרת זרימה הדומה לתנועת האוויר בטורנו וכך מתערבבים הדלק והאוויר.
  • תערובת זו זורמת דרך סעפת היניקה ואחר כך דרך שסתומי היניקה אל הבוכנות.
  • לחיצה נוספת על הגז מאפשרת לכמות דלק נוספת להיכנס. כך נוצרת תערובת עשירה יותר הנחוצה כדי להאיץ את פעולת המנוע (הדלק נוסף רק כאשר לוחצים את דוושת הגז ולא כל עוד היא לחוצה).
  • "תערובת ענייה" היא תערובת בה יש יותר אוויר ופחות דלק, "תערובת עשירה", כפי שכבר הובן, היא כזו שיש בה יותר דלק מאשר אוויר. התערובת נשלטת לרוב על ידי ברגים על גוף הקרבורטור.
למידע נוסף גלוש לאתר בקישור הזה
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת niceguyarticles

מאת: niceguyarticlesעסקים - כללי30/12/15867 צפיות
על מנת להתמודד בחכמה עם הסיכונים השונים האורבים לבית העסק חשוב לדעת לחלק אותם מראש.

מאת: niceguyarticlesבניין ואחזקה - כללי30/12/151481 צפיות
חברת אימן ג׳י בי נוסדה על ידי גוז׳ף ברמן אך מאחוריה עומדת היסטוריה ארוכה של עסקאות נדל״ן משפחתיות אשר התחילו לפני 4 דורות.

מאת: niceguyarticlesשוק ההון14/05/14976 צפיות
כיום לעבוד במשרה מלאה לא תמיד תצליח להחזיק את רובנו מעל פני המים ולמנוע טביעה כלכלית. אך עבודה שנייה או שלישית היא לא תמיד אופציה, בוודאי לא כאשר יש משפחה שדרוש לטפל בה ולהקדיש לה תשומת לב וזמן.

מאת: niceguyarticlesספורט ימי 07/05/13967 צפיות
האם יצא לכם פעם לצלול עם כרישים? צלילה עם כרישים היא ספורט ימי (תת ימי) בין המרגשים ביותר בעולם, האדרנלין שמציף את המוח זה רק מחצית מהכיף.

מאת: niceguyarticlesמחשבים וטכנולגיה - כללי07/05/131087 צפיות
האם מותר לגלוש בכל אתר אינטרנט? האם יש אתרים שכדאי להימנע מהם? האם יש דברים שלא כדאי להוריד למחשב? הנה כמה טיפים והמלצות בנושא.

מאת: niceguyarticlesאבטחת הבית06/05/131143 צפיות
הצנרת הביתית מספקת לנו הרבה מאד אתגרים, במיוחד אם אנחנו מתגוררים בבית או בדירה ישנים. בדרך כלל נגלה בעיות בצנרת באמצעות נזילות, סתימות, כתמי מים על הרצפות, כתמי לחות על הקירות ועוד סימנים שלא קשה לפספס. בעיות בצנרת יכולות להיווצר פעמים רבות זמן רב לפני שאנחנו נבחין בהם.

מאת: niceguyarticlesבניית אתרים06/05/131030 צפיות
בניית אתרים בעלות מינימאלית - מה זה? בניית אתרים לא חייבת לעלות לכם 15,000 ש"ח. לפעמים ממש חבל על התקציב הגדול הזה. למה לכם לבזבז כל כך הרבה כסף?

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213825 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213956 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214137 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204604 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195570 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196264 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193506 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica