חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יועץ ארגוני, ייעוץ ארגוני או ייעוץ עסקי, חוות דעת

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי14/05/2013844 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אני מתחבט!, העסק/החברה חייבים יועץ עסקי ואני לא יודע במי לבחור

האם תחום ייעוץ הארגוני, או יועץ ארגוני קשורה ליועץ עסקי או חברה לייעוץ ארגוני

האם לבחור בחברה של יועצים, האם לבחור ביועץ עסקי שיושב בבית, האם לבחור יועץ עסקי שיש בו את התכונות של ייעוץ עסקי וגם שיווקי, ומי מבטיח לי שחברה מתאימה לי יותר מיועץ עסקי כאדם פרטי! זה שאני צריך יועץ עסקי זה אני יודע, זה שאני לא צריך יועץ עסקי עם חצי מימון מהממשלה אני גם יודע, מה שאני יודע זה שאני רוצה יועץ עסקי שילווה אותי או יותר נכון ייתן לי ולעסק או החברה שלי ליווי עסקי כזה שיוביל אותי לאיזון ולשגשוג.

אז איך מחליטים כיצד לבחור יועץ עסקי, ייעוץ עסקי יועץ כלכלי, ו-ייעוץ שיווקי!

האם יש חברה כזאת! האם יש אדם כזה! מה יותר חשוב יועץ עסקי מתחום ראיית החשבון או הכלכלה, או יועץ עסקי עם ניסיון ויכולת שיווקית בנוסף לשאר הדברים שהעסק שלי זקוק.

בוא ננסה לענות על השאלות אחת אחת וסיבתם.

במצב העסקים היום, ובאקלים העסקי השורר בה חברות גדולות הנעזרות ביועצים עסקיים מהדרגה הראשונה בתחום הכלכלה וראיית החשבון לא יכולים להבטיח הצלחה בניהול העסק. עסקים וחברות המנוהלים מחדר ישיבות, או מישיבות ארוכות, כול אחד עם המחשב והמצגת שלו דומה  לחיזיון של  סרט טוב או גרוע, הדמיון בן המציאות העסקית לזאת שמנותחת על פי מודלים כלכליים רחוקה כמרחק הגלות מן המציאות. מצגות ועצות כפי שמועלים בישיבות אין להם כול אחיזה במציאות העסקית  וזה דומה לאדם עשיר מאד אשר לא יכול להבין מצוקות של אדם עני, בשבילו להיכנס לרכוש חליפה זה בדיוק כמו המחשבה של העני לדאוג לרכישה של הלחם למחרת, עשיר לא יוכל להבין זאת. ולכן כול תחום הייעוץ העסקי הכולל צריך להיכנס למקומות מציאותיים, לכן בואו נרד מכול הכלכלנים יידועי השם, ונתכנס לתוך הפעילות בכול תחום במרחבי העסק או החברה, ולא משנה גודלה.

כ-יועץ עסקי נגיע את ההחלטה האם לשכור חברה לייעוץ עסקי או אדם בודד (זאב בודד) שפועל כ-יועץ עסקי לכול דבר. למעשה חברה לייעוץ עסקי גדולה מעסיקה עובדים בתחום הייעוץ, מעמידה אחד מהיועצים או שניים לרשות העסק או החברה כאשר העבודה מתבצעת בעיקר בתחום הכלכלי, תזרים המזומנים, עבודה על המספרים הקיימים, והדרכת בעל העסק כיצד עליו לפעול, לפעמים מתקיימת פגישה עם מנהל החברה (היועץ הראשי) אשר עומד לרשות יועציו בפתרון בעיות או בפיקוח על עבודת היועץ או היועצים תחתיו. בדרך כלל בעלי חברות אוהבים לשכור יועצים מוכרים בתקשורת או בראליטי על מנת שיוכלו להתהדר בו בעסקיהם התהדרות מופרכת לחלוטין.

לעומת זאת יש חברות הפועלות בפירמידה הפוכה (כפי שאני נוהג) כאשר הבעלים של החברה הוא היועץ הראשי, הוא נפגש עם הלקוחות, הוא זה שנותן את הטון, הוא זה שמלווה את העסק, ניסיונו העסקי הוא זה שמוקנה לעסק ומאחוריו עומד צוות שיתמוך את העסק בכול הנושאים הטכניים, ובעיקר הנושאים השיווקיים שיתנו כלים ליועץ למלא את תפקידו מול ה-מיועץ, בעל עסק, בעל חברה, מנכ"ל מועצת מנהלים וכ"ד. טיפול במיזם חדש, טיפול בחברה בקשיים, טיפול בחברה ללא עודף מזומנים, בהתנהלות לא נכונה, בשיווק שלא נעשה, בבעיות פרסונליות ובעיות לוגיסטיות מורכבות, בהליכה בעולם העסקי בין הטיפות, זו עבודה לראש המשרד, ראש הצוות, היועץ הראשי ולא לחייליו. (צבא מנצח זה צבא שהמפקד הולך בראש ולא במאסף)

הפרמטר השלישי הוא אותו יועץ בודד, המקיים את עסקו מביתו, מקצועיותו נובעת מאימון עסקי שלמד אצל אחד מכוכבי הראליטי, או יוצא צבא בתפקיד לוגיסטי, או סוכן ביטוח לשעבר או עובד ככלכלן במוסד כלשהו, ליועץ כזה אין את הכלים המלאים להעניק ייעוץ נכון עם ערך לתפקידו בהעדר תמיכה טכנית או מקצועית ביתית שלא נעזרת במיקור חוץ.

כיזם רוב השנים אני דוגל בהקמת מיזמים, או הבראת חברות, או הקפצת חברות, בידול, מיתוג, יותר מכירות, כגורם מקדם את העסק ולא רק לשבת על אותם מספרים שהעסק או החברה והארגון מייצרים.

יועץ עסקי, או יועץ שיווק, שמביא אתו לתוכנית ההבראה או ההזנקה של מיזם חדש יידע וניסיון בתחום השיווק, הבידול, הרעיון, הוא היועץ אותו כול בעל עסק או חברה צריכים לבחור, הגישה שלי בתור יועץ עסקי המלווה על ידי אנשי יצירה שיווקיים היא להפוך את העסק או המיזם המדובר לשם דבר ולהקפיץ את שמו ומרכולתו להיות הראשונים בתחום.

יש עסקים או חברות שלא יכולים להכיל פעילות מסיבית שכזאת, זה גורם להם פחד, הדינמיות והדחיפה של העסק קדימה בבקרה, אבל עסקים שמבינים שבכדי להתקיים בעולם העסקים העכשווי ובכלכלה הקיימת ראשית חייבים להבין כי יועץ חובה עבור החברה שלהם ושנית חובה עליהם לבחור את היועץ הנכון.

שאלה שנשאלת בעיקר בחברות, האם אנו צריכים יועץ ארגוני או ייעוץ ארגוני על מנת שייקח את העסק מבפנים ומבחוץ וייתן את המלצותיו ופועלו בכול תחומי התמחותו התשובה היא כי יועץ עסקי רב פעלים יכול להעניק לחברות ערכים מוספים מעבר ללימוד התיאורטי של תעשייה וניהול, יועץ עסקי יכול להכניס רוח חיים חדשה לארגון או לחברה, רוח אשר תיקח את החברה קדימה על כול מחלקותיה, ולכן לא הייתי עושה את ההבחנה בין יועץ ארגוני או ייעוץ ארגוני לבין יועץ עסקי מגובה בצוות מקצועי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורון עמית יועץ שיווק..

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון עמית

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית08/06/141464 צפיות
האם אפשר לפתוח עסק בלי כסף? אולי? מה שבטוח שעסק הנפתח ללא הון עצמי של היזם או הבעלים לא יכול להחזיק לאורך זמן, עסקים לא שורדים בגלל שלא מתכננים אותם נכון והרצון לפתוח את העסק גובר על ההגיון לעשות את העסק בבטחון המקסימלי שלו.

מאת: דורון עמיתהלוואות20/05/141171 צפיות
הבנקים בישראל שינו מגמה, היום הם תומכים ב לתת אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, האמת שההחלטה והמדיניות נכונה, הסיכון בפיזור אשראי לעסקים קטנים ובינוניים הוא נמוך שלא כמו בתאגידים הגדולים, היכן נכנסת הסוכנות היהודית לכול הסיפור הזה

מאת: דורון עמיתשיווק20/04/143305 צפיות
איך צריך לעשות שיווק לעסקים קטנים, האם שיווק בעסקים קטנים ובינוניים דומים לשיווק בעסקים וחברות גדולות

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית14/04/141128 צפיות
עולם העבודה משנה כוון, הרבה מאד שכירים חייבים לקחת מגמה זאת ברצינות ולא להשען על התאוריה של שכיר, קבוע, בטוח וכ"ד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי11/04/141150 צפיות
חשיבות העובד בעסק או בארגון אין לה אח ורע, השאלה כיצד אנו מקשרים בין הצורך והיכולת האנושית לבין הטרדות המרובות הפוקדות כול עובד ועובד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי04/04/141062 צפיות
אם כמנהלים או בעלי עסקים נצליח לדעת להתמודד מול גחמות העובדים אזי נוכל ליצור סביבת עבודה נכונה אשר לשמה הוקמה החברה או העסק.

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי03/04/141171 צפיות
למעשה, לא צריך לפתוח עסק, להשקיע, לעבור את כול התלאות היום יומיות, מספיק להיות עובד ציבור או לעבוד בחברה ציבורית

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222236 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221487 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22898 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211217 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/21951 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/211034 צפיות
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201514 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica