חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה זה דירקטוריון

מאת: דורון עמיתניהול03/06/2013887 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חברות ציבוריות, שלנו או שלהם?

נחזור לחברות הציבוריות, והפעם הרשתות הקמעוניות של המזון.

ברור לנו שהציבור שותף ברשתות אלה אם באמצעות מניות, אגרות חוב, או מימון בנקאי או חוץ בנקאי. שהרי בסופו של יום עסק עם הוא לא מתנהל נכון, הציבור כולו סובל מפעולותיו מכול כוון שלא נסתכל עליו.

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני רוצה להעלות על שולחן הניתוחים את המיזם החדש של רמי שביט "קוסט 365" אז בסדר שרמי שביט הצהיר במסע יחסי הציבור שלו כי רמי לוי שיווק השקמה הוא המטרה שלו, הוא הסדין האדום שלו, ונכון שהמחשבה לנצל את כוח המועדון של 365 המשביר לצרכן ורשת הניו פארם היה נכון בראייה שיווקית ובוודאי שכול יועץ שיווק היה מריע למהלך שכזה כי יש בו פוטנציאל אדיר, אך אם נסתכל ראשית כול על התוצאות העסקיות של קוסט 365 של רמי לוי, נצטרך להעלות חיוך קטנטן לשמע מחזור המכירות לרבעון של 19 מיליון ₪ שבתוכו חגגנו פסח, יום העצמאות, שבועות, לעומת רמי לוי שמכר 755 מיליון ₪. אז נכון שרמי לוי עם מערכת משומנת של יחסי ציבור, ונכון שרמי לוי ותיק הרבה יותר מ-365, ונכון שלרמי לוי יש יותר סניפים! אבל זה לא היה צעד חכם מצד רמי שביט שרצה לסמן מטרה אסטרטגית להיכנס בה לא הבין שהמטרה שהוא סימן היא לא בר ביצוע.

כ-יועץ עסקי אני יכול להבין שרמי לוי עוסק בקמעונאות גרידא, ואילו רמי שביט עוסק במספר תחומים לכן לעולם רמי שביט לא יקרה "מר סופרמרקט" ואילו רמי לוי בהחלט יכול לשאת את התואר הנכסף של "מר סופרמרקט" ולעשות ממנו כסף.

אם ניקח את שלושת הרשתות הגדולות המרוויחות שהם שופרסל רמי לוי ו-טיב טעם, ונוסיף את אלה המפסידות כמו מגה, 365, ויקטורי , נגלה שוק רווי (ועוד לא הזכרנו את שאר הקמעוניות הציבוריות והפרטיות) שוק שהמחיר הוא הקטליזטור העיקרי למחזורים הגדולים אבל לא לרווחים המשמעותיים, למרות עלייה במכירות של רמי לוי הרווח מהמכירות דווקא ירד וזה מוכיח כי מלחמת המחירים חזקה עד חזקה מאד בתחום המרכולים, מחירים שמורידים את הרווחים מטה.

כ-יועץ שיווק, אני מבין ששיטת הסופרמרקט עובדת א) על סחורה של הספקים ובשיטות המשולמות לספקים רק עם המוצרים נמכרים (לא כול הספקים) ב) על מתן שטחי מדף למותגים גדולים המשתתפים עם הנהלות המרכולים בהקמת הסניפים ג) שיטת הסופרמרקט אומרת נפסיד ב-50 או יותר מוצרים אבל נרוויח בשאר מאות המוצרים שנמצאים על המדף. אבל במעבר מהיר על דוחות רווח והפסד של המרכולים, נבין שהיום זה לא בדיוק כך, כי הצרכן הישראלי למד לנסוע לכול מרכול על מנת לקנות ממנו את המוצר הכי זול.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורון עמית יועץ שיווק..

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון עמית

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית08/06/141461 צפיות
האם אפשר לפתוח עסק בלי כסף? אולי? מה שבטוח שעסק הנפתח ללא הון עצמי של היזם או הבעלים לא יכול להחזיק לאורך זמן, עסקים לא שורדים בגלל שלא מתכננים אותם נכון והרצון לפתוח את העסק גובר על ההגיון לעשות את העסק בבטחון המקסימלי שלו.

מאת: דורון עמיתהלוואות20/05/141170 צפיות
הבנקים בישראל שינו מגמה, היום הם תומכים ב לתת אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, האמת שההחלטה והמדיניות נכונה, הסיכון בפיזור אשראי לעסקים קטנים ובינוניים הוא נמוך שלא כמו בתאגידים הגדולים, היכן נכנסת הסוכנות היהודית לכול הסיפור הזה

מאת: דורון עמיתשיווק20/04/143305 צפיות
איך צריך לעשות שיווק לעסקים קטנים, האם שיווק בעסקים קטנים ובינוניים דומים לשיווק בעסקים וחברות גדולות

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית14/04/141127 צפיות
עולם העבודה משנה כוון, הרבה מאד שכירים חייבים לקחת מגמה זאת ברצינות ולא להשען על התאוריה של שכיר, קבוע, בטוח וכ"ד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי11/04/141150 צפיות
חשיבות העובד בעסק או בארגון אין לה אח ורע, השאלה כיצד אנו מקשרים בין הצורך והיכולת האנושית לבין הטרדות המרובות הפוקדות כול עובד ועובד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי04/04/141061 צפיות
אם כמנהלים או בעלי עסקים נצליח לדעת להתמודד מול גחמות העובדים אזי נוכל ליצור סביבת עבודה נכונה אשר לשמה הוקמה החברה או העסק.

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי03/04/141168 צפיות
למעשה, לא צריך לפתוח עסק, להשקיע, לעבור את כול התלאות היום יומיות, מספיק להיות עובד ציבור או לעבוד בחברה ציבורית

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201483 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201593 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201611 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201326 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201284 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201141 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201039 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica