חפש מאמרים:
שלום אורח
07.12.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה זה דירקטוריון

מאת: דורון עמיתניהול03/06/2013542 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חברות ציבוריות, שלנו או שלהם?

נחזור לחברות הציבוריות, והפעם הרשתות הקמעוניות של המזון.

ברור לנו שהציבור שותף ברשתות אלה אם באמצעות מניות, אגרות חוב, או מימון בנקאי או חוץ בנקאי. שהרי בסופו של יום עסק עם הוא לא מתנהל נכון, הציבור כולו סובל מפעולותיו מכול כוון שלא נסתכל עליו.

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני רוצה להעלות על שולחן הניתוחים את המיזם החדש של רמי שביט "קוסט 365" אז בסדר שרמי שביט הצהיר במסע יחסי הציבור שלו כי רמי לוי שיווק השקמה הוא המטרה שלו, הוא הסדין האדום שלו, ונכון שהמחשבה לנצל את כוח המועדון של 365 המשביר לצרכן ורשת הניו פארם היה נכון בראייה שיווקית ובוודאי שכול יועץ שיווק היה מריע למהלך שכזה כי יש בו פוטנציאל אדיר, אך אם נסתכל ראשית כול על התוצאות העסקיות של קוסט 365 של רמי לוי, נצטרך להעלות חיוך קטנטן לשמע מחזור המכירות לרבעון של 19 מיליון ₪ שבתוכו חגגנו פסח, יום העצמאות, שבועות, לעומת רמי לוי שמכר 755 מיליון ₪. אז נכון שרמי לוי עם מערכת משומנת של יחסי ציבור, ונכון שרמי לוי ותיק הרבה יותר מ-365, ונכון שלרמי לוי יש יותר סניפים! אבל זה לא היה צעד חכם מצד רמי שביט שרצה לסמן מטרה אסטרטגית להיכנס בה לא הבין שהמטרה שהוא סימן היא לא בר ביצוע.

כ-יועץ עסקי אני יכול להבין שרמי לוי עוסק בקמעונאות גרידא, ואילו רמי שביט עוסק במספר תחומים לכן לעולם רמי שביט לא יקרה "מר סופרמרקט" ואילו רמי לוי בהחלט יכול לשאת את התואר הנכסף של "מר סופרמרקט" ולעשות ממנו כסף.

אם ניקח את שלושת הרשתות הגדולות המרוויחות שהם שופרסל רמי לוי ו-טיב טעם, ונוסיף את אלה המפסידות כמו מגה, 365, ויקטורי , נגלה שוק רווי (ועוד לא הזכרנו את שאר הקמעוניות הציבוריות והפרטיות) שוק שהמחיר הוא הקטליזטור העיקרי למחזורים הגדולים אבל לא לרווחים המשמעותיים, למרות עלייה במכירות של רמי לוי הרווח מהמכירות דווקא ירד וזה מוכיח כי מלחמת המחירים חזקה עד חזקה מאד בתחום המרכולים, מחירים שמורידים את הרווחים מטה.

כ-יועץ שיווק, אני מבין ששיטת הסופרמרקט עובדת א) על סחורה של הספקים ובשיטות המשולמות לספקים רק עם המוצרים נמכרים (לא כול הספקים) ב) על מתן שטחי מדף למותגים גדולים המשתתפים עם הנהלות המרכולים בהקמת הסניפים ג) שיטת הסופרמרקט אומרת נפסיד ב-50 או יותר מוצרים אבל נרוויח בשאר מאות המוצרים שנמצאים על המדף. אבל במעבר מהיר על דוחות רווח והפסד של המרכולים, נבין שהיום זה לא בדיוק כך, כי הצרכן הישראלי למד לנסוע לכול מרכול על מנת לקנות ממנו את המוצר הכי זול.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורון עמית יועץ שיווק..

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון עמית

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית08/06/14688 צפיות
האם אפשר לפתוח עסק בלי כסף? אולי? מה שבטוח שעסק הנפתח ללא הון עצמי של היזם או הבעלים לא יכול להחזיק לאורך זמן, עסקים לא שורדים בגלל שלא מתכננים אותם נכון והרצון לפתוח את העסק גובר על ההגיון לעשות את העסק בבטחון המקסימלי שלו.

מאת: דורון עמיתהלוואות20/05/14651 צפיות
הבנקים בישראל שינו מגמה, היום הם תומכים ב לתת אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, האמת שההחלטה והמדיניות נכונה, הסיכון בפיזור אשראי לעסקים קטנים ובינוניים הוא נמוך שלא כמו בתאגידים הגדולים, היכן נכנסת הסוכנות היהודית לכול הסיפור הזה

מאת: דורון עמיתשיווק20/04/142731 צפיות
איך צריך לעשות שיווק לעסקים קטנים, האם שיווק בעסקים קטנים ובינוניים דומים לשיווק בעסקים וחברות גדולות

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית14/04/14605 צפיות
עולם העבודה משנה כוון, הרבה מאד שכירים חייבים לקחת מגמה זאת ברצינות ולא להשען על התאוריה של שכיר, קבוע, בטוח וכ"ד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי11/04/14652 צפיות
חשיבות העובד בעסק או בארגון אין לה אח ורע, השאלה כיצד אנו מקשרים בין הצורך והיכולת האנושית לבין הטרדות המרובות הפוקדות כול עובד ועובד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי04/04/14581 צפיות
אם כמנהלים או בעלי עסקים נצליח לדעת להתמודד מול גחמות העובדים אזי נוכל ליצור סביבת עבודה נכונה אשר לשמה הוקמה החברה או העסק.

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי03/04/14657 צפיות
למעשה, לא צריך לפתוח עסק, להשקיע, לעבור את כול התלאות היום יומיות, מספיק להיות עובד ציבור או לעבוד בחברה ציבורית

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: נינה כהןניהול14/08/171014 צפיות
קרוב למיליארד איש כבר עושים שימוש באינטרנט על בסיס קבוע, אם באמצעות המחשב הנייד, המחשב הנייח, הטאבלט או טלפון החכם

מאת: נינה כהןניהול14/08/17727 צפיות
ישנם עסקים רבים בישראל שנתונים לתחרות קשה במיוחד עסקי המסעדנות, כאשר קיימות המון מסעדות בכל מיני סגנונות ברחבי הארץ.

מאת: נינה כהןניהול25/07/17628 צפיות
העולם העסקי, טומן בחובו עסקים רבים מכל מיני סוגים. ישנם בעלי עסקים שאינם מסוגלים לשרוד בשנה השנתיים הראשונות לקיומם

מאת: שלום כהןניהול06/11/16705 צפיות
ניהול עסק הוא מטלה לא פשוטה ומי שהתנסה בכך או שיש לו עסק בפועל יודע את זה. צריך לנהל בראש ובראשונה את העובדים, צריך לנהל את המלאי, צריך לנהל את הספקים, לעקוב אחר הנהלת החשבונות ולבצע עוד מטלות רבות אחרות

מאת: עוזי פלגניהול18/07/16780 צפיות
בכל עסק מקרטע וכושל מתקיים תמהיל כישלונות במינונים שונים האחראים למצבו של העסק. כפי שנכתב לא מעט פעמים, הכישלון לא יתום, יש לו גורם אחראי ברור ומובהק. במאמר נחדד נקודה זו.

מאת: SEOMANניהול31/05/16891 צפיות
איך תוכלו לגשת ללקוחות שלכם בצורה הטובה ביותר? כיצד באמצעות מוצרי פרסום ניתן להשיג יותר לקוחות

מאת: SEOMANניהול25/05/16820 צפיות
כיצד מוצרי הפרסום הפשוטים משפיעים על הלקוחות הקיימים של החברה ואיך ניתן למנף את כלל השיווק באמצעות מוצרי פרסום.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica