חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בדרך לפסיכומטרי: כך תורידו את הלחץ בבחינה

מאת: אתי בר לבפסיכומטרי06/06/20132076 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אלפים רבים של תלמידים בישראל ניגשים מידי שנה למבחן הפסיכומטרי. הקורסים ומכוני ההכנה הקיימים בשוק אומנם מאפשרים להם להתכונן לבחינות בצורה טובה, אבל, בכל זאת, רבים מהם מוציאים ביום הבחינה תוצאות שאינן מספקות אותם, ואולי אפילו לא יאפשרו להם לקחת את המסלול האקדמאי אליו הם כיוונו מלכתחילה. הסיבה: חרדת מבחנים הפוגעת בסיכויי ההצלחה.

להלן 5 דרכים שיעזרו לכם להגיע רגועים יותר לפסיכומטרי.

1. הגדירו לעצמכם לוחות זמנים לשינה סדירה. כאשר אתם לומדים לפסיכומטרי (או לכל מבחן סטנדרטי אחר, לצורך עניין), כפו על עצמכם ללכת למיטה בשעה מוקדמת וסבירה, בדיוק כמו שהייתם רגילים בזמן הילדות שלכם. ההמלצה היא לשמור על שמונה שעות שינה רצופה ללילה, במיוחד בשבועות שקודמים ליום הבחינה. זה יכול אומנם להיות מפתה להישאר ללמוד עד מאוחר בלילה, אבל אם אתם עייפים יתר על המידה החומר שייספג יהיה קטן בצורה משמעותית. הפרעות שינה עלולה לגרום לכם לאבד את הפוקוס ולעשות טעויות רשלניות ביום הבחינה.

2. שמרו על פעילות גופנית קבועה. הזזה של הגוף ושמירה על פעילות גופנית סדירה תשמור גם על מתן אנרגיה קבועה למוח שלכם. האנדורפינים המשתחררים במוח בזמן הפעילות יכולים לרומם את מצב הרוח שלכם ולהפחית את הלחץ ואת חרדת הבחינות. לא משנה אם אתם רצים, שוחים, רוכבים על אופניים, עושי יוגה או משחקים בכדור נוצה, סביר להניח כי פעילות גופנית קבועה תביא לשיפור במצב הרוח שלכם, תגביר את הריכוז ותאפשר לכם להתמודד טוב יותר עם הבחינה.

3. אמצו לעצמכם תחביב. זה אולי נשמע נדוש, אבל תחביבים משאירי אותנו מעוגנים ומספקים לנו תמורה חיונית בתקופות של לחץ וחרדה. לכן, גם בתקופה הלחוצה של המבחן את תזניחו את התחביבים שלכם, אם זה גלישת גלים, גידול חיות מחמד או עזרה לקהילה. ובכל זאת, וודאו כי התחביב שלכם אינו מהווה עבורכם עוד מקור של לחץ וטרחה.

4. קומו מוקדם ביום הבחינה. כששאלו את איש העסקים יצחק תשובה על הסיבות להצלחתו הוא אמר: "אני קם שעה אחת מוקדם יותר". העצה הזאת טובה גם ליום הבחינה. וודאו כי אתם הולכים לשון בשעה מוקדמת ביום של לפני הבחינה, וקומו מוקדם ביום הבחינה עצמה. לאחר ההשכמה המוקדמת התחילו את היום בקריאה, זה יכול להיות ספר,  עיתון או אפילו חוברת הדרכה. מחקרים מראים שכמה דקות של קריאה לפני מבחן "מעוררות" את פעילות המוח ונותנות התחלה טובה ליום הבחינה.

5. על תתקעו על הבחינה. בימים של לפני המבחן, אל תהפכו אותו למרכז החיים שלכם. רצוי אומנם להקדיש חלק מרכזי מהיום ללמודים, אך כדאי לעשות עוד דברים במקביל. כאשר בתקופת הלימודים לפסיכומטרי אתם נפגשים למשל עם בני משפחה או מכרים, דאגו כי נושאי השיחה לא ייסובו סביב הבחינה. גם כשאתם נפגשים עם חברים שלומדים גם הם למבחן, תשתדלו כי הוא לא יעמוד במרכז השיחה. צאו לבלות, תהינו, ותגיעו מוכנים ליום הבחינה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתי בר-לב

מנכ"לית NATURAX

למידע נוסף, טיפים וסרטונים www.NATURAX.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אתי בר לב

מאת: אתי בר לבהפרעות קשב וריכוז12/01/149237 צפיות
מספר מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצבעים על הקשר הישיר בין התחדשות התאים במוח האנושי לבין פעילות גופנית, ומראים איך פעילות גופנית יכולה להוריד את רמת חרדת הבחינות בקרב התלמידים.

מאת: אתי בר לבאימון מנהלים07/06/131272 צפיות
בשלב מסיום בחיים שלכם תצטרכו להעביר מצגת בעבודה, לשאת נאום בחתונה של חבר, או איזו חובה אחרת שתאלץ אתכם לדבר בפני קהל. אבל, כאשר המספר שלכם יגיע, כדאי לשים לב: נאום בפני קהל אינו דבר כה נורא. כל שעליכם לעשות הוא לעקוב אחרי מספר טיפים פשוטים שעשויים להפוך את הפרזנטציה הבאה שלכם להצלחה.

מאת: אתי בר לבפסיכולוגיה06/06/132880 צפיות
בעולם התחרותי של היום, כאשר כל בחינה מקבלת חשיבות גדולה, השכיחות של חרדת בחינות נמצאת בעלייה גדולה. אנני מרפי פול, סופרת ועיתונאית שעוזרת לאנשים להבין כיצד אנו לומדים וכיצד אנו יכולים לעשות את זה טוב יותר, מספקת כמה תובנות ואסטרטגיות לטיפול בחרדת בחינות, המבוססות על מחקרים קוגניטיביים שנערכו בשנים האחרונות.

מאת: אתי בר לבאימון אישי - כללי03/06/131102 צפיות
מחקר חדש מגלה כי לחץ דווקא יכול להגדיל את סיכויי ההצלחה שלך.

מאת: אתי בר לבהתמודדות עם מצבי לחץ02/06/132538 צפיות
לחץ לפני בחינה הוא נורמלי ויכול לעזור לחדד את המוח ולמקד את תשומת הלב שלך. אבל, חרדת מבחנים המלווה בתחושות של דאגה וספק עצמי יכולה להפריע לביצועים בזמן המבחן ולהפוך אותך אומלל.

מאת: אתי בר לבבידור ופנאי - כללי02/06/131071 צפיות
מיליוני אנשים מסביב לעולם סובלים מחרדת ביצוע, הידועה גם בכינוי האחר שלה "פחד במה". להלן 10 טיפים שיעזרו לך להתגבר על הפחדים שלך ולזרוח על הבמה, על המגרש, או על דוכן הנואמים.

מאת: אתי בר לבהתמודדות עם מצבי לחץ02/06/131613 צפיות
היא פוגעת רק בתלמידים, ואינה פוגעת בחכמים. חמישה מתוסים על חרדת מבחנים ולמה היא עלולה לפגוע בקריירה שלך.

מאמרים נוספים בנושא פסיכומטרי

מאת: amirdadon90פסיכומטרי22/11/161632 צפיות
כל מי שמבקש לגשת לבחינה הפסיכומטרית משקיע לא מעט זמן, מאמץ, אנרגיות ובמקרים רבים גם כסף כדי להתכונן לקראתה.

מאת: amirdadon90פסיכומטרי13/09/161857 צפיות
מדי שנה ניגשים אלפי צעירים לבחינה הפסיכומטרית שמהווה שלב הכרחי בדרך למסלולי לימוד אקדמיים רבים (גם אם בימינו ישנם מסלולים אליהם ניתן להתקבל ללא פסיכומטרי).

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי08/10/133092 צפיות
המבחן הפסיכומטרי הינו כלי המיון העיקרי עבור קבלה ללימודי תואר ראשון במוסדות אקדמיים בישראל, ולכן ציוני פסיכומטרי הינם בעלי משקל רב הקובע אם תוכלו להתקבל אל המגמה בה חפצתם. מכאן נובע שלציונים אלו תהיה השפעה מכרעת על עתידכם הלימודי והמקצועי.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/08/132243 צפיות
שלא כמו מבחן פסיכומטרי הבודק את ידיעות הנבחן במספר תחומים, מבחן אמיר הנערך במתכונת אמריקאית בודק את רמת הנבחן רק בשפה האנגלית. כלומר, מבחן זה נועד לצרכי מיון וסיווג של מועמדים ללימודים אקדמיים בהתאם לשליטתם בשפה.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/07/132280 צפיות
כל מי שעומד בפני בחינת הפסיכומטרי יודע כי המפתח להצלחה טמון בכמות ובאיכות הזמן שמשקיעים בהכנה. יחד עם זאת, על תרגול פסיכומטרי להתבצע באופן נכון ומדויק על מנת שלא לבזבז את הזמן ולהגיע לבחינה מוכנים ככל האפשר. לפניכם מספר עצות שיעזרו לכם במשימה זו.

מאת: חיים שמוליקפסיכומטרי13/07/132115 צפיות
רוצים לבנות קרירה מצליחה? הערכות אומרות שמחציתם של הישראלים רוכשים תואר אקדמי, ולכן אין זה פלא שכבר בשלבים הראשונים של הילדות יוצרת הסביבה ציפיות הנוגעות לתחומי העיסוק שלנו בעתיד.

מאת: פסיכומטריפסיכומטרי27/06/132573 צפיות
הרבה מאוד אנשים בחברה סובלים מהפרעות שונות שמוגדרות תחת הכותרת "ליקויי למידה". שמות רבים ושונים כמו ADD ו ADHD מעטרים מסמכים רבים במשרד החינוך, והקלות שונות ניתנות בתחומים רבים להמון סטודנטים בימינו. אם זכיתם להיות חלק מקבוצה זו של בעלי לקויות, הרי שמגיעים לכם גם פתרונות בהמשך הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica