חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מחקר חדש: הלחץ דווקא יכול לעזור לך

מאת: אתי בר לבאימון אישי - כללי03/06/20131104 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אתם נמצאים על הבמה, או בחדר הישיבות, כל העיניים מופנות לכיוון שלכם. איך אתם מרגישים? סביר להניח שהלב שלכם פועם בקצב מוגבר, הנשימה שלכם מואצת, אתם מזיעים מאד והפה שלכם יבש לחלוטין. נכון? אתם לא לבד. פחד של דיבור בפני קהל משפיע על 75% מהאוכלוסייה הבוגרת.

אבל, תגובות כאלו, הן הדרך הטבעית של הגוף שעוזר לנו להתמודד עם מצבים מלחיצים. כך עולה ממחקר חדש שפורסם לאחרונה במגזין "Clinical Psychological Science". המחקר מספק חשיבה מחודשת על הדרך בה אנו תופסים את הלחץ, ומסביר למה הוא דווקא יוכל לעזור לנו להתמודד עם החרדה.

במסגרת המחקר, 73 מבוגרים, שמחציתם עמדו בקריטריונים של הפרעת חרדה חברתית, עברו את מבחן הלחץ החברתי 'טרייר', שנועד לגרום ללחץ בסיטואציה חברתית. במהלך המבחן ניתנו למשתתפים שלוש דקות כדי להכין נאום של חמש דקות על נקודות החוזק והחולשה שלהם ולהציגו בפני שני שופטים. מייד לאחר שנשאו את הנאום, התבקשו המשתתפים לספור לאחור בשביעיות, כשהם מתחילים במספר 996.

התכוננו לחרדה

לפני תחילת הבדיקה, מחצית מהמשתתפים נדרשו באופן אקראי לקרוא מידע לגבי היתרונות האבולוציוניים של תגובת הלחץ של הגוף. באופן ספציפי, המארגנים הודיעו לאותם משתתפים כי "העלייה בעוררות שהם עלולים לחוש במצבי לחץ היא לא מזיקה, ושהם צריכים "לפרש מחדש את האותות הגופניים שמתגלים אצלם במהלך דיבור בפני קהל". הם גם קראו סיכומים של שלוש מחקרים פסיכולוגיים שהעריכו את היתרונות של המתח. החצי השני של המשתתפים לא עבר את משימת "הכנת החרדה" הזו.

בכוונה, השופטים סיפקו למשתתפים משוב שלילי, לא מילולי, לאורך כל הנאומים באמצעות תנועות ראש, הבעת פנים קפואה, ונקישה על השולחן עם האצבעות. אם המשתתף עשה טעות בספירה, השופטים הורו לו להתחיל מחדש.

לפני, במהלך, ואחרי הבחינה, נערכו לכל המשתתפים בדיקות קצב לב ולחץ דם. המשתתפים שלא עברו את "הכנת החרדה" הראו לחץ גדול יותר וקצב דפיקות הלב שלהם היה סדיר פחות. אנשים בקבוצה שנכנסה למבחן עם הידע המוקדם על יתרונות המתח דווחו כי הידיעה המוקדמת על יתרונות המתח הקלה אליהם בצורה גדולה, ואמרו כי סביר להניח שהיא תקל אליהם בפעם הבאה בו הם יצטרכו לדבר בפני קהל.

שינוי קוגניטיבי

ג'רמי ג'יימיסון, המחבר הראשי של המחקר ופרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת רוצ'סטר, אמר כי עבודתו "מחזקת את הקונספט הבסיסי שאם אתה יכול לשנות את הגורמים הקוגניטיביים, אתה יכול לשנות את התוצאות מאוחר יותר". לדבריו, "תחושות של עוררות, כמו זיעה בכפות ידי או פעילות לב מואצות, שמתפרשים בדרך כלל כשליליים, יכולים להיתפס דווקא ככלים שיסייעו להתמודד עם מצבי לחץ אקוטיים".

מעניין לציין, כי למרות הפחד מפני דיבור בפני קהל, אנשים עם הפרעת חרדה חברתית לא הראו עוררות פיזיולוגית גדולה יותר מאשר בני גילם שאינם חרדים. החוקרים מסכמים וכותבים, כי החוויות של מתח לטווח קצר מעוצבות על ידי האופן בו אנו מפרשים את הגוף שלנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתי בר-לב

מנכ"לית NATURAX

למידע נוסף, טיפים וסרטונים www.NATURAX.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אתי בר לב

מאת: אתי בר לבהפרעות קשב וריכוז12/01/149237 צפיות
מספר מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצבעים על הקשר הישיר בין התחדשות התאים במוח האנושי לבין פעילות גופנית, ומראים איך פעילות גופנית יכולה להוריד את רמת חרדת הבחינות בקרב התלמידים.

מאת: אתי בר לבאימון מנהלים07/06/131273 צפיות
בשלב מסיום בחיים שלכם תצטרכו להעביר מצגת בעבודה, לשאת נאום בחתונה של חבר, או איזו חובה אחרת שתאלץ אתכם לדבר בפני קהל. אבל, כאשר המספר שלכם יגיע, כדאי לשים לב: נאום בפני קהל אינו דבר כה נורא. כל שעליכם לעשות הוא לעקוב אחרי מספר טיפים פשוטים שעשויים להפוך את הפרזנטציה הבאה שלכם להצלחה.

מאת: אתי בר לבפסיכולוגיה06/06/132880 צפיות
בעולם התחרותי של היום, כאשר כל בחינה מקבלת חשיבות גדולה, השכיחות של חרדת בחינות נמצאת בעלייה גדולה. אנני מרפי פול, סופרת ועיתונאית שעוזרת לאנשים להבין כיצד אנו לומדים וכיצד אנו יכולים לעשות את זה טוב יותר, מספקת כמה תובנות ואסטרטגיות לטיפול בחרדת בחינות, המבוססות על מחקרים קוגניטיביים שנערכו בשנים האחרונות.

מאת: אתי בר לבפסיכומטרי06/06/132081 צפיות
חמש דרכים שיעזרו לכם להגיע רגועים למבחן הפסיכומטרי ולעבור אותו ללא לחץ וחרדה.

מאת: אתי בר לבהתמודדות עם מצבי לחץ02/06/132538 צפיות
לחץ לפני בחינה הוא נורמלי ויכול לעזור לחדד את המוח ולמקד את תשומת הלב שלך. אבל, חרדת מבחנים המלווה בתחושות של דאגה וספק עצמי יכולה להפריע לביצועים בזמן המבחן ולהפוך אותך אומלל.

מאת: אתי בר לבבידור ופנאי - כללי02/06/131073 צפיות
מיליוני אנשים מסביב לעולם סובלים מחרדת ביצוע, הידועה גם בכינוי האחר שלה "פחד במה". להלן 10 טיפים שיעזרו לך להתגבר על הפחדים שלך ולזרוח על הבמה, על המגרש, או על דוכן הנואמים.

מאת: אתי בר לבהתמודדות עם מצבי לחץ02/06/131615 צפיות
היא פוגעת רק בתלמידים, ואינה פוגעת בחכמים. חמישה מתוסים על חרדת מבחנים ולמה היא עלולה לפגוע בקריירה שלך.

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205544 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196099 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194052 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173147 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173132 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162649 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162379 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica