חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדועה חרדת מבחנים תוכל לחסל את הקריירה שלך

היא פוגעת רק בתלמידים, ואינה פוגעת בחכמים. חמישה מתוסים על חרדת מבחנים ולמה היא עלולה לפגוע בקריירה שלך.

מיתוס מס' 1. חרדת בחינות היא בעיה של תלמידים בלבד (כלומר, ברגע שאתם מחוץ לבית ספר, חרדת המבחנים כבר אינה רלוונטית אלייכם).

טעות: למרות שחרדת בחינות משפיעה על פי ההערכות רק כ-30% מהילדים בגיל בית הספר ובני הנוער, ועל אחוז דומה בקרב תלמידי המכללות, גם אלו שאינם תלמידים אינם חסינים מפני ההשפעות שלה.  למעשה, חרדת מבחנים יכולה לגלות כמה מההשלכות ההרסניות ביותר שלה דווקא אחרי שתסיימו את הלימודים. אנשי מקצוע רבים בתחום הרופאה, המשפטים, המדעים ואחרים יודעים זאת ממקור ראשון. למעשה, אנשים רבים שלא טיפלו בחרדת הבחינות מצאו את עצמם מוותרים על הקריירה לה הם שאפו, ומצאו את עצמם עוסקים בקרירות פשוטות יותר שדרשו מהם פחות.

אחרים דווקא המשיכו בנתיב הקריירה הנבחרת שלהם, אבל בסופו של דבר מצאו קושי להתקדם במקצועות שלהם. הם עשויים למצוא את עצמם נאבקים עם ראיונות עבודה חשובים שעשויים להוביל לקידום הקריירה, או שהם עלולים להיכשל בבחינות חובה (למשל, בחינות לשכה, בחינות רישוי וכו'). בנוסף למבוכה המקצועית, כשלים אלה יכולים גם להשאיר צלקות אישיות לאורך זמן.

מיתוס 2. חרדת בחינות אינה משפיעה על אנשים עם רמת משכל גבוהה.

טעות: גם אנשים מבריקים עלולים ללקות בחרדת בחינות. עם זאת, אנשים עם חרדת בחינות נמצאים בעמדת נחיתות משמעותית בהשוואה לבני גילם שאינם לוקים בחרדת בחינות. מחקר שנערך בשנת 1988 מצא, כי  חרדת מבחנים משפיעה על ביצועים אקדמיים אצל כל רמות התלמידים. מחקר נוסף שנערך בשנת 2005 מצא, כי שני שליש מהתלמידים שסובלים מרמה נמוכה של חרדת בחינות קיבלו תוצאות טובות יותר מתלמידים הסובלים מחרדת מבחנים ברמה גבוהה. באופן ברור, בנוף התחרותי של היום, חרדת מבחנים שאינה מטופלת יכולה לעכב את ההצלחה באופן משמעותי.

מיתוס 3. חרדת בחינות היא בעיה אינדיבידואלית שדורשת פתרון אינדיבידואלי.

טעות: למרות שטיפול בחרדת בחינות מתנהל לרוב באופן אישי, אפשר לעיתים למצוא תועלות רבות דווקא בטיפולים מבוססי קבוצה. התערבויות מבוססות התנהגותית הכוללות למשל בחינות דמה יכולות להיות יעילות במיוחד. גם שיתוף פעולה עם חברים ובני משפחה הסובלים מחרדת בחינות יכול לעזור לפתרון הבעיה.

מיתוס 4. חרדת בחינות היא רק "בראש שלך".

טעות: למרות שחרדת בחינות מתקיימת בראש שלך, יש לה מרכיב פיסיולוגי חזק המשפיע על הגוף כולו. תסמינים נפוצים כוללים בחילות, כאבי בטן, שלשולים, הזעת יתר, קשיי נשימה, סחרחורת, דופק מהיר,  כאבי ראש ויובש בפה. סימפטומים אלו יכולים להידמות (או להיות קשורים) להתקפי חרדה במלוא מובן המילה. סימפטומים קוגניטיביים של חרדת בחינות הם לא נעימים באותה המידה וכוללים פחד מכישלון, חוסר יכולת להתרכז, חשיבה פסימית ובלק-אאוט.

מיתוס 5. אי אפשר להתגבר על חרדת בחינות.

טעות: ניתן לטפל בחרדת בחינות באמצעות טיפול מתאים, אבל אם היא אינה זוכה לטפול מתאים היא תעלם לעיתים נדירות בלבד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתי בר-לב

מנכ"לית NATURAX

למידע נוסף, טיפים וסרטונים www.NATURAX.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אתי בר לב

מאת: אתי בר לבהפרעות קשב וריכוז12/01/149237 צפיות
מספר מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצבעים על הקשר הישיר בין התחדשות התאים במוח האנושי לבין פעילות גופנית, ומראים איך פעילות גופנית יכולה להוריד את רמת חרדת הבחינות בקרב התלמידים.

מאת: אתי בר לבאימון מנהלים07/06/131272 צפיות
בשלב מסיום בחיים שלכם תצטרכו להעביר מצגת בעבודה, לשאת נאום בחתונה של חבר, או איזו חובה אחרת שתאלץ אתכם לדבר בפני קהל. אבל, כאשר המספר שלכם יגיע, כדאי לשים לב: נאום בפני קהל אינו דבר כה נורא. כל שעליכם לעשות הוא לעקוב אחרי מספר טיפים פשוטים שעשויים להפוך את הפרזנטציה הבאה שלכם להצלחה.

מאת: אתי בר לבפסיכולוגיה06/06/132880 צפיות
בעולם התחרותי של היום, כאשר כל בחינה מקבלת חשיבות גדולה, השכיחות של חרדת בחינות נמצאת בעלייה גדולה. אנני מרפי פול, סופרת ועיתונאית שעוזרת לאנשים להבין כיצד אנו לומדים וכיצד אנו יכולים לעשות את זה טוב יותר, מספקת כמה תובנות ואסטרטגיות לטיפול בחרדת בחינות, המבוססות על מחקרים קוגניטיביים שנערכו בשנים האחרונות.

מאת: אתי בר לבפסיכומטרי06/06/132078 צפיות
חמש דרכים שיעזרו לכם להגיע רגועים למבחן הפסיכומטרי ולעבור אותו ללא לחץ וחרדה.

מאת: אתי בר לבאימון אישי - כללי03/06/131102 צפיות
מחקר חדש מגלה כי לחץ דווקא יכול להגדיל את סיכויי ההצלחה שלך.

מאת: אתי בר לבהתמודדות עם מצבי לחץ02/06/132538 צפיות
לחץ לפני בחינה הוא נורמלי ויכול לעזור לחדד את המוח ולמקד את תשומת הלב שלך. אבל, חרדת מבחנים המלווה בתחושות של דאגה וספק עצמי יכולה להפריע לביצועים בזמן המבחן ולהפוך אותך אומלל.

מאת: אתי בר לבבידור ופנאי - כללי02/06/131071 צפיות
מיליוני אנשים מסביב לעולם סובלים מחרדת ביצוע, הידועה גם בכינוי האחר שלה "פחד במה". להלן 10 טיפים שיעזרו לך להתגבר על הפחדים שלך ולזרוח על הבמה, על המגרש, או על דוכן הנואמים.

מאמרים נוספים בנושא התמודדות עם מצבי לחץ

מאת: בנימין קלינגרהתמודדות עם מצבי לחץ05/04/205563 צפיות
הסבר ותיאור כללי של מחלקת רישוי בניה בעיר הרצליה הנמצאת כיון במאמצי פיתוח רבים, אמונה מחלקת רישוי בניה על הפקת היתרי הבניה השונים שבאמצעותם ניתן יהיה לבנות ולפתח את העיר. תהליך הפקת היתר מלווה בבדיקות המשלבות בדיקות סטטוטוריות, זאת יחד עם בדיקת טיב התכנון המוצע המתבצע באמצעות בדיקת התאמה להנחיות המרחביות. בנוסף, נציגי מחלקת רישוי מסייעים במתן מידע וליווי המתכננים משלבי התייעצות ראשוניים ועד לשלב הפקת ההיתר.

פיטורים ממקום עבודה, פרידה מרצון, לא רוצה אותי, גירושין מרצון, פרידה מבחירה, התמודדות עם דחייה, אימון עסקי, מורה רוחני: עכשיו נניח ששני אנשים נפרדו נניח עכשיו והבן אדם, בא נדבר על נושא של פרידות יש פה כמה היבטים, היבט ראשון מה בן אדם מעדיף יותר שייפרדו ממנו או שהוא ייפרד מה הוא מעדיף יותר, מה בן אדם מעדיף שיגידו לו "לא רוצים אותך" או שהוא יגיד שהוא לא רוצה מה בן אדם מעדיף יותר? ש: שהוא יגיד שהוא לא רוצה. אליעד: שהוא יגיד שהוא לא רוצה למה? ש: כי אז זה הרצון שלו כאילו ואז הרצון ...

מפחד להיפגע, לאהוב שוב, פחד מבגידה, פחד מאינטימיות, מפחד להיפגע, לא רוצה להיפגע, טיפול נפשי, ייעוץ אישי: עכשיו השאלה היא כזאת אוקי איך בן אדם שניסה משהו ונכשל איך הוא בעצם יכול לקבל את הבטחון לנסות עוד פעם, עכשיו מה שאמרתי זה לבוש של כמה ווריאציות שונות זה יכול להיות בן אדם שניסה משהו ונכשל וזה יכול להיות נגיד בן אדם נגיד שבגדו בו באמון והוא צריך לתת אמון מחדש או נגיד שבן אדם היה במערכת יחסים ואז הוא נפרד נגיד והוא איבד אמון באהבה והוא רוצה להתאהב מחדש זאת בעצם השאלה איך זה אפשרי ...

טיפול בדמיון מודרך, התעללות בבעלי חיים, איך למחוק זיכרון, ניתוק רגשי, איך לטפל בטראומה, צמחונות, קואצינג, הדרכה: את שומעת אותי לפי איך שאת שותקת נראה לי שאת סובלת מאיזו טראומה, יכול להיות? אני לא יודע ממשהו, באותה מחשבה איך שהתחלת לדבר הבנתי שאת כנראה לא סובלת מאיזו טראומה חשבתי שאת שותקת בגלל טראומה, לא יכול להיות? ש: שלשתוק זה בהכרח בגלל טראומה? אליעד: מה הטראומה גורמת לבן אדם? לשתוק סתם אני צוחק איתך אוקי. עכשיו בכל מקרה הנושא הוא טראומות זה הנושא, עכשיו השאלה היא כזאת למרות ...

מאת: סיגלהתמודדות עם מצבי לחץ21/06/153028 צפיות
החיים הטרופים שלנו לא נותנים לנו את האופציה לעשות פסק זמן מהחיים לעצור ולהפיק לקחים אנו רוצים להספיק כמה שיותר ... ולעיתים אנו קורסים תחת העומס איך שנגמר הסיפור ישר מצאתי אהבה חדשה או "יומיים אחרי הפיטורים כבר הייתי בעבודה אחרת" – נשמע מוכר כשאנחנו לא עוצרים בין אירוע לאירוע כדי לבחון- מה קרה למה זה קרה? איך זה קרה? ואנחנו ממהרים לאירוע הבא אין לנו זמן לעבד את המידע שצברנו אין לנו זמן לזהות את המכנה המשותף , או את הדפוס ואז הדפוס חוזר, כי בעצם אצלנו שום דבר לא השתנה ומהר מאד אופס.. אנחנו בפלונטר חדש?

מאת: סיגלהתמודדות עם מצבי לחץ21/06/152502 צפיות
החיים הטרופים שלנו לא נותנים לנו את האופציה לעשות פסק זמן מהחיים לעצור ולהפיק לקחים אנו רוצים להספיק כמה שיותר ... ולעיתים אנו קורסים תחת העומס איך שנגמר הסיפור ישר מצאתי אהבה חדשה או "יומיים אחרי הפיטורים כבר הייתי בעבודה אחרת" – נשמע מוכר כשאנחנו לא עוצרים בין אירוע לאירוע כדי לבחון- מה קרה למה זה קרה? איך זה קרה? ואנחנו ממהרים לאירוע הבא אין לנו זמן לעבד את המידע שצברנו אין לנו זמן לזהות את המכנה המשותף , או את הדפוס ואז הדפוס חוזר, כי בעצם אצלנו שום דבר לא השתנה ומהר מאד אופס.. אנחנו בפלונטר חדש?

מאת: אלעד רימוהתמודדות עם מצבי לחץ11/06/152761 צפיות
חרדה היא מצב הגורם לנו לחוסר נוכות, חשש או מצוקה בסיטואציות שונות בחיים ללא טריגר מגורם אובייקטיבי או סכנה ממשית. הבנת הבעיה וטיפול נכון עשויים לסייע לחזור לשיגרת חיים תקינה ולתפקוד מלא בחיים החברתיים והמקצועיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica