חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האיש שלא ידע לשקר

מאת: קובי לביאאימון אישי - כללי23/11/20092094 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כולנו 'מדברים' אותה, מעטים מאיתנו מודעים לה - שפת הגוף, השפה הנפוצה ביותר בעולם. שפת הגוף שלנו היא למעשה שפתנו האמיתית באמצעותה אנו "משוחחים" כל הזמן. עם השנים היא הפכה לנו לזרה. עבור תינוק בן יומו היא בעצם השפה היחידה. למעשה, עד שאותו תינוק לא ידע להרכיב משפטים, התקשורת היחידה עמו תהא באמצעות שפת הגוף, שלו ושלנו.

מה יש באיש הזה שמשדר לי חוסר אמינות? מדוע מרגיש לי נכון לסגור את העסקה דווקא איתה? יש שקוראים לזה אינטואיציה, אחרים יקראו לזה מיסטיקה– אבל בדרך כלל מדובר בקריאה פשוטה ולא מודעת של שפת הגוף של האחר.

בכל מפגש שלנו עם אחרים מתנהלת לה לפחות שיחה אחת נוספת, שיחה שאינה מילולית. גופינו קולט ומשדר אותות ומסרים באמצעותם אנחנו חושפים את מחשבותינו ואת מאוויינו הכמוסים ביותר, בד"כ ללא ידיעתנו. מומלץ לכל אדם להכיר מעט לעומק את שפת הגוף של עצמו – היא שפת האם האמיתית של כולנו - השפה שאינה יודעת לשקר, מדהים מה שאפשר לגלות שם…

מילים מילים

מהי בכלל שפת גוף? ההגדרה למעשה פשוטה מאוד והולכת על דרך השלילה: כל מה ש"נאמר" שלא באמצעות מילים יחשב כשפת גוף. תחת ההגדרה הרחבה הזאת ניתן להכניס כמובן ביטויים רבים של עצמנו שאינם קשורים בהכרח לגוף. עפ"י המומחים קרוב ל - 80% מהחלטותינו ומתגובותינו מושפעות מתקשורת שאיננה מילולית. זאת בניגוד כמובן לדעה הרווחת אצל כולנו כי מה שאני אומר הוא שנחשב. זאת גם הסיבה כי בראיון עבודה או בפגישה עסקית חשובה מרבית האנשים ישננו את המצגת, הטקסט והרזומה ויתעלמו כמעט לחלוטין ממה שחשוב באמת.

מסתבר שלהופעה החיצונית, ליציבה, לתנועות הגפיים, להבעות הפנים, לאיכות הקול, ולקשר העין שנוצר במהלך השיחה יש משקל מכריע בקביעת העמדה שינקוט מקבל המסר. יותר מזה, המסר הבלתי מילולי הוא עצמאי, אינו תלוי ולעיתים אף סותר את המסר המילולי שמועבר במקביל.

שפת גוף גברית ונשית

שפת גוף גברית היא אגרסיבית ותכליתית יותר מאשר אצל נשים. בשעת תקשורת גברים ייטו לשלב ידיים וימעיטו בהבעות פנים ובקשר עין. זאת בניגוד כמובן לשפת הגוף הנשית שהיא הרבה יותר פתוחה, רכה ורגשית, עם דגש רב על קשר עין ונטייה לחייך הרבה יותר. גברים יהיו בדרך כלל בעלי תנועות גוף רחבות. לנשים תנועות עדינות ומצומצמות יותר והן יעשו שימוש רב יותר במפרק כף היד. כך למשל, הומוסקסואלים המאמצים שפת גוף נשית, יניעו את כפות ידיהם בתנועות קצרות ועדינות. כך כמובן גם לגבי הליכתם. תנועות הגוף של שני המינים קשורות כמובן להתייחסותם לטריטוריה - ­ גברים יצרו טריטוריה גדולה יותר מאשר נשים. עמידה בפישוק, נטייה לפלוש לטריטוריה של האחר, הן רק חלק מהדוגמאות. נשים יימנעו מהרחבת הטריטוריה ובד"כ יעמדו לרוב ברגליים צמודות, כשמרפקיהן לצדי הגוף. מחקרים מראים שמרבית הנשים ימשכו לגברים שמשדרים עוצמה, המתבטאת בשפת גוף עשירה, תנועות ידיים נמרצות אך עם זאת זורמות בטבעיות ולא קטועות. תנועות גוף רחבות מעידות על ביטחון עצמי גבוה, שליטה במרחב, שאפתנות ונטייה להתרחבות טריטוריאלית. ככל שתנועות הידיים של גבר מתרחקות מהגוף, כך הוא משדר יותר ביטחון ועוצמה, והמסר שנקלט הוא שהגבר יוכל להגן על האשה ועל הילדים.

האמת של המסלול הירוק

במצבי מתח אנשים נוטים להקצין התנהגות: להיכנס למצב של פעילות יתר או של קיפאון כמעט מוחלט. גבר עצבני יטה לפעילות יתר על מנת שיוכל לפרוק אנרגיה. הוא למשל יתרוצץ בחדר בחוסר מנוחה, או ישחק בעצבנות בחפצים שזמינים לו. אישה מתוחה, לעומת זאת, תיכנס בד"כ למצב של קיפאון. היא לא תמשש חפצים הנמצאים מעבר לטריטוריה הגופנית שלה, אלא תתעסק בעיקר בעצמה (ביגוד, שיער וכדומה). היא לא תתרוצץ בחדר אלא תשב ותתכנס בעצמה.

טיפ למתחילים

כמובן שהמאמר הזה הינו טיפה קטנה בים המודעות שלנו לעצמנו. אם זאת, טיפ אחד קטן שיכול לעשות את ההבדל במהלך כל תקשורת עם אנשים הוא: "קשר עין". מסתבר שמרבית האנשים סובלים ממחלת אובדן קשר העין, טעות שעולה ביוקר בעיקר באובדן נקודות באמינות וביטחון עצמי.

הישירו מבט אל הפרטנר שלכם, היו נוכחים ונינוחים בשיחה, אל תקטינו או תגדילו מדי את עצמכם. דברו ברור ובשטף, אל תשכחו לנשום אם אתם נתונים במתח רב. היו כפי שאתם במיטבכם וטבעיותכם, אל תשתדלו מדי להיות מי שאינכם,  והצלחתכם מובטחת.

למי שהנושא מדבר איליו מומלץ כמובן להעמיק באמצעות ספרות המצויה בשפע גם בעברית. לשנות הרגלים בלתי מודעים שחרוטים בגופינו מילדות היא פעולה לא פשוטה, עד בלתי אפשרות. עם זאת מודעות היא הצעד הראשון וההכרחי. מי שמתכוון לעשות עבודה "אמיתית" רצוי לעבוד עם מומחה או לכל הפחות עם מצלמה ע"מ להכיר ולו במעט כיצד הוא נראה באמת.

החוכמה האמיתית היא להעביר מסר אחיד, "בפה ובלב" כמו שאומרים. המסר במילים צריך להיות תואם למסר שאנו מעבירים בערוץ האל-מילולי.

@ ניתן לחוות סדנא בנושא שפת גוף במסגרת קבוצתית כחל מיום כיף או ימי גיבוש

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

במרכז, יום גיבוש לקבוצה מפונקת

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קובי לביא

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205531 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196088 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194052 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173142 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173131 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162649 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162378 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica