חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תרומת משרד החקלאות ופיתוח הכפר למושבים - וחילוקי הדעות

מאת: און יביןחברה ומדינה - כללי03/07/20131125 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

משרד החקלאות ופיתוח הכפר (שמו הרשמי של מה שהיה בעבר רק משרד החקלאות, ושונה בשנת 1992) הוא הגוף האחראי על כל המרחב הכפרי בארץ ובכלל זה על המושבים הרבים הפזורים מצפון ועד דרום. מטרות המשרד הן לפתח את המרחב הכפרי בדגש על חיזוק הפריפריה, לפעול לשכלול החקלאות, לפקח על איכות התוצרת החקלאית, להבטיח שמחירה יאפשר לחקלאים להתפרנס בכבוד ולציבור ליהנות ממנה, ולהגן על עולם החי והצומח, מקורות המים, המרחבים הפתוחים, הקרקע והסביבה באופן כללי כך שגם בעתיד יוכלו ילדינו ונכדינו ליהנות מחקלאות איכותית. בחלק מהמקרים תואמות פעולות משרד החקלאות ופיתוח הכפר את תפישת עולמה של תנועת המושבים, ושני הגופים פועלים בתיאום ובהרמוניה, ואילו בתחומים מסוימים פעולות המשרד עלולות לפגוע, כך עמדת תנועת המושבים, בחקלאות ובבני המושבים ויש להילחם בהן.

המשבר בענף הבקר

אחד מתחומי החקלאות הנמצא במשבר הולך ומעמיק הוא ענף הבקר. שני הנושאים העיקריים הדורשים התייחסות מצד משרד החקלאות ופיתוח הכפר הם חוק סימון הבשר (חוק האוסר על הצגת בשר מופשר כבשר טרי) והסדרת רעיית הבקר, כשגם הפשיעה החקלאית פוגעת ברווחיות המגדלים שלא לדבר על ביטחונם.

בנוסף פועלים אנשי המקצוע של המשרד בשיתוף פעולה עם אנשי תנועת המושבים וארגוני מגדלי הבקר השונים על מנת למצוא מענה לסוגיות חשובות אחרות, ובהן היקפי היבוא (ובפרט בחינת השאלה האם הורדת המכסים והגדלת היבוא הביאה לירידה במחיר הבשר לצרכן או לא) וכן השחיטה השחורה - בתקווה כי החקיקה שייזום משרד החקלאות ופיתוח הכפר כמו גם הצעדים הנוספים שיינקטו יצילו את הענף ובפרט את המשקים המשפחתיים החשובים כל כך לחקלאות ולפריפריה.

מתווה לוקר

נושא אחר המסעיר חקלאים רבים ידוע בשם "מתווה לוקר" - רפורמה מקיפה בענף החלב הקרויה על שמו של עו"ד הראל לוקר, שמונה לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה בשנת 2011. בנושא זה פעורה תהום בין עמדת משרד החקלאות ופיתוח הכפר לבין עמדת תנועת המושבים, הנלחמת על מנת למנוע את יישום הרפורמה, שעלולה לפגוע אנושות ברפתות הקטנות, בפריפריה ולמעשה בכל משק החלב.

חשוב להדגיש כי ישנם ארגוני חקלאים התומכים במתווה לוקר, מתוך אמונה כי הוא יוביל לייעול בענף, השבחת איכות החלב והוזלת המחיר לציבור - אולם המחיר הכבד שישלמו בעלי הרפתות הקטנות וסימני השאלה סביב היתרונות של המתווה מעוררים דאגה רבה.

סיוע שוטף

חלק מתקציבו של משרד החקלאות ופיתוח הכפר מוקדש, באופן טבעי, לתמיכה בחקלאות ובחקלאים המתמודדים עם מגוון קשיים.

כך, למשל, מסייע המשרד לחקלאים בעריכת תוכניות עסקיות שכוללות מענה לשינויים בשווקים השונים וכן במילוי בקשות לקבל הלוואות מגופים שונים דוגמת הקרן לסיוע לעסקים קטנים בערבות מדינה. בדרך זו יכולים חקלאים שנקלעו לתקופה קשה להפוך אותה למקפצה להשתכללות ולעתיד טוב יותר.

דוגמה אחרת היא הקצאת משאבים כספיים לטובת פיתוח מרכזי מבקרים התורמים הן לשיפור תדמית החקלאים והמושבים והן לאיתנותם הכלכלית.

 



תגיות המאמר: מושב, חקלאות, כפר


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת און יבין

מאת: און יביןיזמות עסקית10/12/13871 צפיות
"כל המציל נפש אחת", אמרו חז"ל, "כאילו הציל עולם ומלואו", וכשמדובר בילדים קטנים, על אחת כמה וכמה. במרכז הרפואי "וולפסון" שבחולון זכו למעלה מ- 3,000 ילדים מכל רחבי העולם בטיפולי לב מתקדמים שבחלק גדול מהמקרים היוו את ההבדל בין חיים לבין מוות, פשוטו כמשמעו. אל המרכז הרפואי חברה זה מכבר עמותת "הצל ליבו של ילד", וכעת הצטרפה למאמץ לספק לילדי כל העולם שירותים רפואיים מתקדמים גם אשת העסקים המוערכת ירדנה עובדיה.

מאת: און יביןיזמות עסקית21/10/131084 צפיות
עוד בהיותה נערה בת 14, שנאלצה לעזוב את ספסל הלימודים ולעבוד למחייתה, כמו גם על מנת לתמוך במשפחתה שעלתה לארץ מספר שנים קודם לכן והשתקעה בדימונה, ידעה ירדנה עובדיה שבעתיד תהיה אשת עסקים מצליחה. היא אכן צדקה, אולם אפילו היא לא שיערה עד כמה תשגשג האימפריה שתקים, ובוודאי שלא תיארה לעצמה שבמקביל להצלחה האישית שלה היא תתרום רבות לשיפור איכות הרפואה של תושבי מדינה אפריקאית.

מאת: און יביןריהוט 01/07/13852 צפיות
לכאורה, מזנון הוא רק פריט שנועד לאחסן דברים, או לשמש מעמד לטלוויזיה ו/או ואזה. בפועל מזנונים מעוצבים יכולים לשדרג באופן משמעותי את הסלון, ואם רהיטים מעוצבים הם באופן כללי מוצר מבוקש במיוחד בימינו, הרי שאף מזנונים המציגים לא רק פרקטיות אלא גם אסתטיקה גבוהה הופכים פופולאריים יותר ויותר.

מאת: און יביןרהיטים01/07/131082 צפיות
לכאורה, מזנון הוא רק פריט שנועד לאחסן דברים, או לשמש מעמד לטלוויזיה ו/או ואזה. בפועל מזנונים מעוצבים יכולים לשדרג באופן משמעותי את הסלון, ואם רהיטים מעוצבים הם באופן כללי מוצר מבוקש במיוחד בימינו, הרי שאף מזנונים המציגים לא רק פרקטיות אלא גם אסתטיקה גבוהה הופכים פופולאריים יותר ויותר.

מאת: און יביןרפואה סינית06/12/12962 צפיות
גם ההריון השני והשלישי והרביעי הוא רכבת הרים של רגשות ותחושות, אבל הריון ראשון הוא כבר ה- Kingda Ka, רכבת ההרים הנחשבת לאימתנית ביותר בעולם (עם מהירות מקסימלית של 200 קמ"ש וצניחה מגובה של 140 מ' בזווית חדה במיוחד – אם כי בניגוד להריון, שם, בפארק השעשועים Six Flags בניו ג'רזי, החוויה המטלטלת מסתיימת תוך חצי דקה...).

מאת: און יביןדיאטה15/06/121030 צפיות
כל אחד ואחת מאיתנו, שוכב בלילה במיטה ומתחיל בשיחות עם עצמו. 'ממחר אני מתחיל לרוץ. אני גם מתחיל לאכול בריא יותר. ובכלל אני הולך לחיות חיים בריאים ממחר'. ביום שלמחרת, אנו חוזרים לשגרת החיים, ובלילה ממשיכים לפנטז על החיים הבריאים. אז איך באמת ניתן להתחיל?

מאת: און יביןהסרת שיער13/06/121201 צפיות
שלא כמו שעווה, גילוח וקרמים שונים ומשונים שיטת הסרת שיער בלייזר מיועדת להסרת שיער לא רצוי לצמיתות ונותנת פתרון כמעט מוחלט לבעיית השיער הלא רצוי.

מאמרים נוספים בנושא חברה ומדינה - כללי

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי05/10/222291 צפיות
לא פעם אנו מתלבטים אם להחליף גג,לבנות גדר,פרגולה,גאקוזי, לסגור חניה או מחסן ולהשכיר אותו או לפעמים לפצל דירה אחת לשניים / שלוש ויותר. להשכירם אבכדי לקבל הכנסה חודשית. כן אז ייתכן ולקחתם סיכון והתחלתם לבצע עבודה הטעונה היתר, והופ הפיקוח הופיע. לא חשוב אם בגלל תלונה של שכן "נחמד" או מכל סיבה אחרת אתפ בבעייה וככל שלא תדעו מה זכויותכם וכיצד להתנהג אתם עלולים להסתבך. לנו במשרד קלינגר בנימין ניסיון רב בהתמודדות עם ביקורי פתע של הרשויות,צווי הפסקת עבודה,צווי הריסה מנהליים שיפוטיים ועוד.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי02/05/221868 צפיות
השקעה בקרקע חקלאית היא נושא שמעניין אנשים רבים וניתן לדון בו בהרבה מאוד אספקטים. קיימים היבטים רבים שצריך לבדוק לבחינת כדאיות השקעה בקרקע כזו ובמאמר זה נתמקד באחד הקריטריונים המרכזיים. ראשית, כשבאים להשקיע בקרקע חקלאית, חשוב לזכור את המובן מאליו, כי מדובר בהשקעה ספקולטיבית בהגדרה. קיים בה סיכון וגם המשקיע צריך להביא בחשבון שהרבה פעמים טווח השקעה עד להפקת תשואה ראוייה הוא ארוך יחסית – הוא לא טווח קצר! לרוב שינוי יעוד לא יתרחש בתוך שנים בודדות. אין בעובדה הזו בכדי לפסול את ההשקעה כקרקע כזו, אבל חשוב לזכור את הדבר.

מאת: אבי בכרחברה ומדינה - כללי28/11/211657 צפיות
גולדה מאיר (מאירסון) היא ללא ספק מיתוס יהודי, מיתוס ישראלי ומיתוס לאומי, גולדה היא לא רק מיתוס לאומי, גולדה הצליחה להתמקם מכוח אישיותה בתודעה כמיתוס בינלאומי חוצה מגזרים ומגדרים, אישיותה המרתקת וסיפור חייה הינם נרטיב לאומי, ציוני, ועולמי. דמותה ופועלה המרתקת מהווה לנו כיהודים החיים את העבר וההווה הציוני אבן דרך ודוגמה ומופת לאישה אשר הקדישה את חייה ופועלה לחלוטין לעם היהודי ושימשה אור לנשים בכל העולם כאישה אשר "עשתה את זה ובגדול" והגיעה למקומה ומיקומה הגבוהים כראשת ממשלה בזכות אישיותה ועשייתה בלבד ללא מורא ללא חסד או התחסדות ואת כל זה עשתה בעולם גברי ושוביניסטי במיוחד בשנים בהם חיה ופעלה.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי09/09/206099 צפיות
הרשות לאכיפה במקרקעין (היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה לשעבר) היא יחידת סמך במשרד האוצר, כפופה לשר האוצר ופועלת כיחידה עצמאית. ייעודה הוא להיאבק בעבירות התכנון והבניה ולבצע פיקוח על הועדות המקומיות. ביום 19.6.2016 קיבלה ממשלת ישראל החלטה מספר 1559 "חיזוק אכיפת דיני התכנון והבנייה" מתוך הבנה שמדובר ביעד אסטרטגי של מדינת ישראל שעל רשויות המדינה להוביל על מנת להגן על התכנון והבנייה ולבצר את שלטון החוק. החלטת הממשלה שמה את היחידה לאכיפה במקרקעין בחזית המאבק בעבירות התכנון והבנייה, מעניקה אחריות, כלים ומשאבים לממש את האחריות המוטלת עליה. תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה, העניק לרשות את הסמכויות הנרחבות לממש את האחריות כאמור.

מאת: אדיר בנימיניחברה ומדינה - כללי18/08/181893 צפיות
בתיאוריה הפוליטית שלו, שאף ז'אן ז'אק רוסו, ליישב בין האינדיבידואליזם הקיצוני שבו דגל, לבין השמירה על הסולידריות החברתית. רוסו האמין כי הרגש האנושי הטבעי הוא רגש של סולידריות בין בני אדם שהוא גם הבסיס לחיים בקולקטיב

בית המשפט העליון דן לאחרונה ודחה בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, כב' השופטת מ' סוקולוב מיום 18.10.2017. בגדרו של פסק הדין, נדחה ערעורו של המבקש על החלטתו של בית המשפט לעניינים מקומיים ברמת גן (כב' השופט העמית מ' בן-חיים), בע"א 39527-06-17, מיום 10.07.2017, שם נדחתה בקשתו של העותר להאריך את המועד להישפט על הודעת תשלום קנס, מיום 10.05.1998.

מאת: עומריחברה ומדינה - כללי23/05/172125 צפיות
חברות ואתרים גדולים בתחום הקניות אונליין (E-commerse) כמו איביי, אמזון, דיל אקסטרים, אליאקספרס, אתר Zipy הישראלי ודומיהם, החלו לאחרונה לחייב את הלקוחות שלהם להזין גם את המיקוד שלהם באזור הזנת הכתובת לפני ביצוע רכישה. אם בעבר עניין זה היה רשות בלבד, היום לא תוכלו להמשיך בתהליך הקניה שלכם אונליין אם לא תזינו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica