חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הוראה מתקנת – תקן אותי אם אני טועה

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז10/07/20131098 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בכדי לקדם תלמיד אשר סובל מקשיים בלמידה, צריך המורה (אשר למד הוראה מתקנת) להקפיד על שלושה דברים- עליו להבין כיצד התלמיד מתפקד ומדוע הוא מתפקד באותו האופן, לאחר מכן עליו ללמד את הילד טכניקות ושיטות למידה מגוונות אשר יסייעו לו ללמוד ולהפנים את החומר ועליו להאמין ביכולותיו. ללא האמונה -  לא יהיה ניתן לבצע את התהליך, שכן מדובר על שינוי דפוסי התנהגות, שינוי הרגלים וצורות חשיבה. תחומים אלו אינם קלים לאיש.

לפני שהמורה יתאים לילד את התוכנית הייחודית, יהיה עליו לאבחן את הילד ולהבין מהו מקור הבעיה, הבעיה עשויה לנבוע ממגוון סיבות. לאחר מכן יקבל התלמיד תוכנית למידה מתאימה אשר תתבסס על נקודות החוזק שלו במטרה להעצים אותן, תוך כדי שיפור חולשותיו.

הוראה מתקנת- לגלות מהו מקור הבעיה

הילד עשוי לסבול ממגוון בעיות כמו למשל - הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה, היפראקטיביות, (לפעמים יהיה עליו לקבל טיפול בריטלין. ריטלין הינו כדור שנוי במחלוקת) ועוד. לאחר מכן תתחיל העבודה והילד יוכל להשתפר ולהצליח בתחום הלימודים. ההבצלחה בתחום הלימודים עשויה להשפיע על תחומים נוספים כמו המצב בבית, הביטחון העצמי של הילד, מצבו החברתי ועוד.

בכדי להעניק לילד את הטיפול הטוב והמתאים ביותר, יהיה על המורה לפעול בצורה יצירתית. יכולתו היצירתית של המורה תהיה תלויה בניסיונו המקצועי, מיומנותו ובאיכויות נוספות כמו: יכולת ההתמדה שלו, הדיוק שלו ועוד. יש להבין כי כולנו נולדנו עם כלים, אך יש אנשים שלוקח להם יותר זמן מאחרים. באמצעות טכניקות, אסטרטגיות, סגנונות חשיבה, פיתוח מיומנויות למידה ועוד, יחד עם שילוב גישת NDFA ועבודה עם תלמידים והורים, ניתן יהיה לעבוד בשיתוף פעולה.

התוכנית תכלול את הערכת הילד, יכולותיו המגוונות ורצונו ללמוד ולרכוש את הכלים הנלמדים. תוכנית הלמידה האישית תשען על נקודות החוזק שלו, שיפור חולשותיו ושילוב הגורמים הרלוונטיים לילד כמו ההורים והמורים. יחד עם שיתוף הפעולה, התמיכה, ההכוונה והאמונה ביכולותיו של הילד, ניתן יהיה לעזור לו לבצע את התהליך.

רוצים להתחיל את התהליך ? פנו אל המרכז שלנו

אם אתם מעוניינים לקבל מידע נוסף לגבי המכון, בעלת המכון, ניסיונם המקצועי של המורים, תהליך האבחון, הטכניקות המגוונות, פיתוח יכולות החשיבה, לימוד הכלים השונים, או במידה ויש לכם שאלות לגבי הוראה מתקנת, הפרעות קשב וריכוז, ויכוח הריטלין, ויסות חושי, בעיית ההיפראקטיביות ועוד, תוכלו ליצור קשר באמצעות הטלפון. נוסף על כך, תוכלו למלא את הפרטים שלכם בטופס יצירת הקשר ונציג מטעם המרכז יחזור אליכם בהקדם האפשרי ויענה על כל השאלות שלכם בהרחבה, סבלנות ונימוס. רצוי לטפל בבעיה בשלב מוקדם בכדי לסייע לילד לגדול ולהיות אדם בוגר עצמאי ובעל ביטחון עצמי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גלגל הצלה

נוצר ע"י אתי קסטנר מומחית לטיפול בהפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה בקרב ילדים ומבוגרים

בראשון לציון.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אתי קסנר

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז30/09/131504 צפיות
אמא תמיד יודעת ! הפרידו בין מה שהמורים אומרים לבין התחושות שלכם

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז30/09/131496 צפיות
הפרעות קשב וריכוז – אפשר להצליח בלימודים גם עם הפרעת קשב

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז19/08/132431 צפיות
הוראה מתקנת – מתאימים לך שיטה טובה ללמידה

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז11/06/131954 צפיות
הוראה מתקנת - לכוון אל המטרה

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז11/06/131654 צפיות
הוראה מתקנת - לכוון אל המטרה

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז16/05/131323 צפיות
מחקרים מציגים כי הפרעות קשב וריכוז נפוצות יותר בקרב בנים.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז16/01/138932 צפיות
לקויות למידה- הורים מודאגים, הכירו את הבעיה של ילדכם הורים רבים נוטים לכעוס על ילדיהם כאשר אין הם מצליחים בלימודים.

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז17/08/162107 צפיות
סיפור אישי של רועי ועל איך אבחון דידקטי עזר לו להתבר על ליקויי הלמידה שלו ולהצליח בלימודים ובחיים.

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז06/07/161630 צפיות
אבחון דידקטי מאפשר לזהות הפרעות קשב או בעיות לימודיות בסיסיות לימודיות. כשמדובר בצעירים האבחון מקבל חשיבות עליונה

מאת: sharondan80הפרעות קשב וריכוז21/07/152488 צפיות
הפרעות קשב וריכוז הן ללא ספק בעיה מוכרת מאוד, אשר הפכה לאחת הבעיות השכיחות יותר בתחום הנוירולוגיה אצל ילדים וכיום, בשל המודעות הרבה לתחום, והמודעות להשלכות של ההפרעה על הילדים, הרבה מהם זוכים לאבחון מוקדם וטיפול מקצועי שלא היה קיים בעבר.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז19/07/152036 צפיות
הדיון בעולמו של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז לרוב מתמצה בהתייחסות לתפקוד האקדמי שלו בכיתה או להתנהגות שלו בבית, תוך התעלמות מוחלטת ממה שעובר על נבכי נפשו. בתור הורים, כדי להבין לעומק מה עובר על ילד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, עלינו להתמקד לא פחות מכך בעולמו הרגשי.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז04/06/151811 צפיות
אחת הדילמות המרכזיות עימן מתמודדים הורים לילדים עם הפרעות קשב היא האם לדבר עם הילד על הבעייה או לא, ואם כן, איך בדיוק לעשות את זה. אולי אם לא נזכיר לו שהוא סובל מהפרעות קשב, הבעיה תהפוך מינורית, והוא לא יתפוס את עצמו כ"בעל הפרעה"? ומצד שני, שיחה כזו עם הילד דווקא יכולה לעזור לו להתמודד טוב יותר עם הקשיים? מה עושים? המומחים של מרכז אמירים עם כמה עצות להורים המבולבלים.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז05/05/151929 צפיות
בשנים האחרונות הולכים ומתרבים המקטרגים על הריטלין. בעידן ניו אייג'י, שבו המודעות לחסרונותיהן של התרופות הכימיות נמצאת בשיאה, הורים רבים נרתעים מהמחשבה לטפל בילדיהם הסובלים מבעיות קשב וריכוז באמצעות ריטלין. היות שהריטלין נתפס בציבור כפתרון המרכזי והיחיד להפרעות קשב וריכוז, הורים שהם מתנגדי ריטלין נמנעים מלהעניק לילדיהם טיפול הולם, ולעיתים אף מסרבים לשלוח אותם לאבחון, ובלבד שהילד לא יצטרך לקחת את התרופה. כדי לסבר את האוזן ולטובת הילדים, חשוב לנו לספר לכם, שיש פתרונות נוספים, שאינם כרוכים בנטילת ריטלין:

מאת: מגניב הפרעות קשב וריכוז03/03/152108 צפיות
ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מתקשים להשתלב בחברה ולדבר זה יכולות להיות השלכות קשות מאוד להם ולחברה שמסביבם. הפרעת קשב נובעת מפגיעה במערכת העצבים המרכזית, ובמערכת ההפעלה הרשתית, והסימפטומים לכך הם קשיים בהקשבה בריכוז, יכולות למידה וזיכרון מוגבלות, קושי במיון ועיבוד מידע של גירויים חיצוניים ופנימיים ועוד. כל ההפרעה הזאת גורמת ללחץ רב ולעומס נפשי על כל מי שסובל ממנה, בקושי בלמידה ובצבירת חוויות ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica