חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הוראה מתקנת - תיקון דרכים לא נכונות

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז11/06/20131656 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הורים רבים חושבים שהוראה מתקנת היא עוד שיעור פרטי, אך הם טועים. הוראה מתקנת היא ממש לא עד שיעור פרטי. בכדי להיות מורה בהוראה מתקנת, יש ללמוד לתואר,להוציא תעודת הוראה וללמוד את שיטות ההוראה המתקנת באופן נפרד. לימודי ההוראה המתקנת יקנו לסטודנט ידע נרחב אשר כולל פיתוח מיומנויות למידה, פיתוח דרכים לעקיפת קשיים, העשרת הידע הכללי, פיתוח דרכי חשיבה, העלאת הדימוי העצמי, העלאת המוטיבציה ועוד. באמצעות השיטות הללו ניתן לסייע לילד בלמידה, לחזק לו את הביטחון העצמי ולעזור לו להפוך להיות אדם עצמאי אשר מאמין ביכולותיו. מכיוון שהעבר שלנו משפיע על העתיד שלנו, חשוב שניסיון העבר ישאיר תחושה חיובית. באמצעות השיטה ניתן לעזור לילד להשתלב בעולם - בעבודה, במישור החברתי, בתחום האישי ועוד.

הוראה מתקנת - איך אפשר לעזור לילד לשפר את הישגיו ?

בכדי לקדם ילד עם בעיות שונות כמו למשל - בעיית היפראקטיביות (תנועתיות יתר חסרת מטרה מוגדרת. מטרת הפעילות היא לעורר את המוח), לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז ועוד, צריך המורה להבין כיצד התלמיד מתפקד ומדוע הוא מתפקד באותו האופן. נוסף על כך, המורה צריך לסייע לילד וללמד אותו כיצד יש להשתמש בטכניקות שונות אשר יסייעו לו בתהליך הלימוד וכמובן, חשוב שהמורה יאמין ביכולות של התלמיד.

במקרים שונים בהם הילד סובל מבעיית קשב וריכוז, עשוי טיפול ברטלין להיות הפיתרון. חשוב לדעת כי רטלין הינו כדור אשר שנוי במחלוקת. ישנם אנשים רבים אשר מאמינים ביכולותיו וביתרונותיו של הכדור ומנגד, ישנם אנשים אשר מאמינים כי אסור להשתמש בו.

מה תלמד בשיעור ?

כאשר יגיע התלמיד אל שיעורי ההוראה המתקנת, הוא יקבל תוכנית למידה אשר מתבססת על כישרונותיו וחזקותיו. מטרת התוכנית היא לחזק ולהעצים את הצדדים החזקים שלו ולשפר את הצדדים החלשים. באמצעות השיטות, צורות החשיבה והטכניקות ניתן יהיה לעזור לילד להצליח ולשפר את הישגיו. המורה אשר בונה את התוכנית צריך להיות יצירתי ובעל ניסיון. מורה מנוסה יוכל להרכיב לילד את התוכנית הטובה והמתאימה ביותר.

במידה ואתם הורים לילד אשר סובל מקשיים אלו ואחרים, חשוב שתושיטו לו יד ותעזרו לו למצוא פיתרון יעיל אשר יקדם אותו ויעזור לו לצאת ממעגל חוסר ההצלחה אשר מונע ממנו להאמין בעצמו. במידה ואתם מעוניינים לקבל מידע נוסף לגבי בעיית לקויות הלמידה, ההיפראקטיביות, חלוקת הקשב והריכוז, שיטות הלמידה, מחלוקת הרטלין, אסטרטגיות למידה, ביצוע אבחונים שונים ועוד, או במידה ויש לכם שאלות נוספות לגבי הוראה מתקנת, תוכלו ליצור קשר באמצעות הטלפון. נוסף על כך, תוכלו למלא את הפרטים שלכם בדף יצירת הקשר ונציג מטעם המרכז יחזור אליכם בהקדם האפשרי ויענה על כל השאלות שלכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גלגל הצלה

נוצר ע"י אתי קסטנר מומחית לטיפול בהפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה בקרב ילדים ומבוגרים

בראשון לציון.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אתי קסנר

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז30/09/131508 צפיות
אמא תמיד יודעת ! הפרידו בין מה שהמורים אומרים לבין התחושות שלכם

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז30/09/131501 צפיות
הפרעות קשב וריכוז – אפשר להצליח בלימודים גם עם הפרעת קשב

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז19/08/132435 צפיות
הוראה מתקנת – מתאימים לך שיטה טובה ללמידה

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז10/07/131101 צפיות
הוראה מתקנת – לכל אחד יש את הדרך שלו

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז11/06/131959 צפיות
הוראה מתקנת - לכוון אל המטרה

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז16/05/131326 צפיות
מחקרים מציגים כי הפרעות קשב וריכוז נפוצות יותר בקרב בנים.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז16/01/138935 צפיות
לקויות למידה- הורים מודאגים, הכירו את הבעיה של ילדכם הורים רבים נוטים לכעוס על ילדיהם כאשר אין הם מצליחים בלימודים.

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: רונןהפרעות קשב וריכוז19/06/171999 צפיות
ברפואה הסינית יש כמה צמחי מרפאה שעוזרים מאוד לתפקוד המוחי ולפתרון בעיות של קשב וריכוז. אחד מהם הוא גינקו בילובה שמכיל ג'ינסנג

מאת: אודי ביגהפרעות קשב וריכוז29/11/142613 צפיות
בשנים האחרונות עלתה משמעותית המודעות לכל מה שקשור להפרעות קשב וריכוז, ומי שפעם היו מתייחסים אליו כבעייתי ולא היו משקיעים בו יותר מידי היום יכול לעבור אבחון הפרעת קשב שאולי תסביר למה הוא בעייתי. המודעות לנושא גדולה וכיום אנשי חינוך יודעים כבר לזהות מי עם הפרעה כזו וניתן לסייע ללוקים בהפרעה להמשיך את לימודיהם בלי להישאר מאחור. ישנם מספר סימנים מזהים להפרעת קשב וריכוז ומי שיפתח עיניים על התלמיד שלו או על הילד שלו יוכל לזהות את הסימפטומים הללו ולטפל בבעיה כמה שיותר מוקדם.

מאת: אתי בר לבהפרעות קשב וריכוז12/01/149238 צפיות
מספר מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצבעים על הקשר הישיר בין התחדשות התאים במוח האנושי לבין פעילות גופנית, ומראים איך פעילות גופנית יכולה להוריד את רמת חרדת הבחינות בקרב התלמידים.

מאת: מושיקוהפרעות קשב וריכוז22/12/139123 צפיות
טיפול בקסדה מגנטית משמש על מנת לעורר את המוח בדומה לסורק MRI זעיר. לדברי פרופ לאון גרינהאוס, הקסדה משווקת לשם טיפל בתסמיני דיכאון ותסמונת פוסט טראומטית בקרב חלק מהחולים.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז19/08/132435 צפיות
הוראה מתקנת – מתאימים לך שיטה טובה ללמידה

מאת: טומי רןהפרעות קשב וריכוז19/06/132271 צפיות
הפרעות קשב וריכוז (ADHD), אשר מופיעות אצל 5% -8% מהילדים, מתבטאות בקושי בריכוז והתמדה בפעולות שאינן מתגמלות או שאינן מעניינות, וכמו כן בקושי לשלוט בדחפים. ילדים עם הפרעות אלו, נוטים יותר משאר בני גילם, או לפחות מההתנהגות המקובלת אצל שאר בני גילם, לפעילות יתר ולאימפולסיביות. הם מתמקדים בפעולות מצומצמות המעניינות אותם ואין ביכולתם להפנות את תשומת הלב למוקדי עניין אחרים המתרחשים סביבם. בגלל שהקושי העיקרי והמשמעותי של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז הוא ביכולתם להתרכז, הוא ניכר מאוד בהקשבה, בקריאה, בלמידה, וכן בכל מה שדורש התארגנות ויציבות.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז11/06/131959 צפיות
הוראה מתקנת - לכוון אל המטרה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica