חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לזכור חלומות? (שער לחלומות צלולים)

מאת: אוקסנה בכנובמידענות31/07/20133684 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קיימת תאוריות רבות על מדוע אנו חולמים, איך אנחנו חולמים, ומהי המשמעות שיש להקצות לחלומות שלנו. אנשים רבים מאמינים כי חלומות יכולים לספק תובנות על חיינו ורגשותינו, אבל הצרה היא, שהם ידועים לשמצה כקשים לזכירה. בעמצאות מאמץ מודע תוכל לזכור את החלומות שלך יותר טוב ובפירוט רב יותר.

לפני שאתה הולך לישון

1. תכנן לישון טוב בלילה. חלומות מתרחשים כאשר הגוף שלנו נמצא בשלב שינה המכונה REM, אשר מייוצג על ידי תנועות עיניים מהירות. הגוף אמנם נמצא במנוחה, אך המוח פועל בתוך החלום. אם לא תישן מספיק במהלך הלילה, או שהשינה שלך תקטע הרבה פעמים, אתה תקבל פחות שנת REM, ופחות חלומות. נסה ללכת לישון בכל לילה באותו הזמן, ולהתעורר באותו הזמן בכל בוקר, על מנת לוודא שאתה מקבל מנוחה ראויה מהסוג המתאים ביותר.

רוב האנשים צריכים לישון בין 7 ל9 שעות בכל לילה על מנת להשיג את הכמות המתאימה ביותר של מנוחה. אנשים שישנים פחות משש שעות מתקשים לזכור את חלומותיהם, כי חלומות ארוכים ועזים יותר יתקיימו רק בשלב מאוחר יותר של מחזור השינה.

צור לעצמך סביבת שינה נינוחה. חסל את הרעשים והסחות הדעת שעשויות למנוע ממך ליפול אל תוך שינה עמוקה. שים אטמי אזניים במידת הצורך, וודא שיש לך וילונות עבים אשר חוסמים את האור מבחוץ.

2. שים פנקס ועט או עיפרון בהישג יד קרוב למיטה שלך. המצב האידיאלי הוא נייר רגיל ללא עיצובים או הסחות דעת מיותרות. לפני שאתה הולך לישון, וודא שאתה פותח את המחברת בדף הבא כדי שתוכל לכתוב, כך שלא תצטרך לחפש דף ריק כאשר תתעורר.

תמיד תשים את העט באותו המקום, כך שלא תצטרך לחפש אותו מאוחר יותר.

חלופה ראויה לכתיבת החלומות שלך היא לשמור מכשיר הקלטה ליד המיטה שלך או מתחת לכרית. כך שתוכל לספר בעל פה מה קרה בחלום שלך.

שמור על השעון המעורר קרוב למיטה שלך. אם תצטרך לקום מהמיטה כדי לכבות אותו, יהיה סיכוי גדול יותר שתשכח את החלום עליו חלמתה. כוון את השעון המעורר שלך לצלצל אחרי שתקבל כמות מספקת של שינה.

ניהול יומן חלומות - היא טכניקה נפוצה וחשובה מאוד על מנת לחלום חלום צלול. חלום צלול הוא בעצם מודעות לעובדה שאתה כרגע חולם, כאשר אתה מפתח מודעות זו - אתה יכול לעשות בעצם כל העולה על רוחך - זהו כלי רב עצמה לשיפור עצמי, שכן תוכל לתקשר במודע עם "האני הפנימי" שלך, הלא הוא התת מודע.

3. אם אתה יכול להתעורר ללא שעון מעורר, אל תדאג לכבות אותו.

במידת האפשר, נסה להשתמש בצורה עדינה יותר של התעוררות. בקש ממישהו להעיר אותך בעדינות מבלי לדבר איתך, או לחבר טיימר לאורות בחדר שלך. אנשים רבים מספרים כי הם יכולים להיזכר בחלומות ביתר קלות אם הם לא משתמשים בשעון מעורר.

הנח פתק ליד השעון המעורר שרשום עליו "מה חלמתה?" באותיות גדולות, כך שזה יהיה הדבר הראשון שתראה כשתפתח את העיניים שלך בבוקר(ותקום לכבות את השעון המעורר).

4. אל תאכל, תשתה אלכוהול או תיקח תרופות לפני השינה. הכימיקלים בפריטים אלו יכולים להשפיע על  יכולתו של המוח שלך לזכור חלומות. נסה לא לבלוע דבר לפחות מספר שעות לני שאתה הולך לישון, כל ששום דבר לא יפריע לזיכרון שלך או לדפוסי השינה שלך.

5. הרגע את הגוף והנפש שלך לפני השינה. אם לפני שאתה הולך לישון אתה חושב על דברים מלחיצים, יהיה לך קשה יותר לזכור את החלומות שלך, מה שדורש התמקדות עמוקה. לפני שאתה הולך לישון, הירגע והשתחרר ממחשבות כבדות. תן לעצמך להיסחף בשלווה אל תוך השינה.

הימנע מלקחת את הטלפון או המחשב הנייד שלך איתך למיטה. עליך לנקות את דעתך מכל הסחי הדעת לפני השינה.

נסה לעשות מדיטציה, או השתמש בטכניקה הקלאסית של ספירת כבשים, על מנת לפנות את דעתך.

6. קבל החלטה מודעת לזכור את החלומות שלך. יש לך סיכוי טוב יותר לזכור את החלומות שלך אם באמת תרצה לזכור אותם. בהנחה שאתה רוצה, תגיד לעצמך שאתה הולך לזכור את החלומות שלך ובצע את השלבים במסירות כדי לגרום לרצון שלך לזכור את חלומותיך להתגשם.

7. חשוב על בעיה או דאגה רצינית ממש לפני שאתה נרדם. חשוב על המצב לעומק מבלי להגיע לפתרונות או מסקנות ממשיים. מחשבה על בעיה פותחת דלת, במובן מסוים, לחלומות שתזכור בצורה חיה יותר, והחלומות אולי אפילו יציעו תובנות נוספות בנוגע לפתרון הבעיה.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שם משתמש זה שייך לאתר xlinks.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אוקסנה בכנוב

מאת: אוקסנה בכנובאימון אישי23/08/131449 צפיות
חלום צלול הוא כלי פסיכולוגי חזק במיוחד ואפילו מעבר לעובדה זו הוא מהנה מאין כמוהו. הנה כמה מהטיפים הטובים ביותר על מנת להגיע למצב של חלימה מודעת. וכבונוס, רשימה של בדיקות המציאות היעילות ביותר.

מאת: אוקסנה בכנובעסקים קטנים ובינוניים20/07/131024 צפיות
העיצוב המודרני הוא עמיד, תכליתי וחדשני. תוכל למצוא מבחר של סכו"ם הכולל דפוסים נקיים, מגמות טריות, וצורות ארגונומיים. העיצוב המודרני מתוחכם ועשוי מהחומרים המשובחים ביותר. הודות לטכנולוגיה החדשנית והשינויים האסתטיים, כלי השולחן העכשווים שלנו מקבלים יתרון ברור.

מאת: אוקסנה בכנובקידום אתרים30/05/13979 צפיות
אם אתר או בלוג מקשרים לדף מסוים באתר שלי, האם זה בסדר מצד מנועי החיפוש אם אני אקשר אליו מאותו הדף או מעמוד אחר בבלוג שלי בחזרה? או שאני עלול להסתבך בכך שגוגל יחשיב את הקישור בתור "החלפת קישורים"?

מאת: אוקסנה בכנובקידום אתרים21/05/131089 צפיות
רבים הספידו את האינדקסים כבר לפני שנים. עד כמה לדעתכם שווה קישור מתוך חוות קישורים אשר לא מביאה שום תוכן משמעותי נוסף לרשת האינטרנט. בינינו, מי משתמש היום באינדקסים? יש את גוגל!

מאת: אוקסנה בכנובאינטרנט - כללי01/05/131155 צפיות
עולם וירטואלי הוא קהילה מקוונת שלובשת צורה של סביבה מדומה לעולם האמיתי, המשתמשים יכולים לתקשר אחד עם השני ולהשתמש באובייקטים שונים. המונח הפך במידה רבה לסביבות וירטואלית אינטראקטיביות. אוואטרים מופיעים בדרך כלל כייצוגים טקסטואליים, דו ממדים או תלת ממדיים.

מאת: אוקסנה בכנוברהיטים26/04/131244 צפיות
בכל חודש הרבה צעירים מטופלים במתקנים רפואיים בגלל פציעות רבות כתוצאה מריהוט שלא אושר על ידי הוועדה לבטיחות מוצרים וצריכה ובארה"ב. עם האמת הזו, מומלץ לבחור בזהירות כאשר קונים בחנויות רהיטים יקרות או זולות.

מאת: אוקסנה בכנוברהיטים05/04/131362 צפיות
הכלכלה במצב נוראי, מחירי הדלק והמזון עולים, זה יכול להיות קשה היום לשמור על החשבונות וההוצאות השוטפות, זה יכול ליצור בעיה רצינית כאשר מדובר בהוצאות נוספות או בלתי צפוייות. אבל מה אם אתה באמת חייב לרהט חדר או חלק בבית בזמן שכזה?

מאמרים נוספים בנושא מידענות

מאת: ronyotמידענות06/05/134437 צפיות
כל מנדף, ללא קשר לתחום בו הוא נמצא (תעשייה, מזון, תרופות, יהלומים, נשק) זקוק לבדיקה תקופתית כחלק בלתי נפרד מהתפעול היעיל שלו. מערכת מנדפים תקינה אשר מתבצע בה ניקוי ארובות ומסננים באופן קבוע, תספק יניקה מצוינת של אוויר מזוהם עבור כל מקום בו היא נמצאת. התקנים האמריקאים והישראליים מחייבים לפעולה. הסטנדרט הבינלאומי הקבוע בתחום מסייע ,כגרם חיצוני, לשמור על מערכת המדפים נקייה ויעילה לאורך זמן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica