חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי ראיית חשבון ולימודי הנהלת חשבונות

הנהלת חשבונות וראיית חשבון

הנהלת חשבונות וראיית חשבון הם מקצועות מבוקשים, כיוון שרואי חשבון ומנהלי חשבונות יכולים להשתלב כיום כמעט בכל תחום במשק, בשל החובה החוקית המוטלת על כל חברה - לבצע הנהלת חשבונות על פי חוק ולהעסיק רואי חשבון. לימודים בתחום החשבונאות, יכולים להיות לימודים אקדמיים או לימודי תעודה והם מאפשרים ללומד להשלב בעולם החשבונאות ולהכשירו כך שיוכל לנהל את כספיהם של חברות, עוסקים פרטיים, עמותות ותאגידים שונים.

רואי חשבון הם אנשים המועסקים בעמדות מפתח בכל חברה וארגון והם אמונים על ניהול ההכנסות וההוצאות של החברה ומכירים על בוריים את תזרימי החברה והכדאיות הכלכלית שלה. הנהלת חשבונות הינה תחום חשבונאי, הדורש רמת השכלה נמוכה יותר ביחס לכמות הלימודים הנדרשת מרואי חשבון ועל פי רוב היא חטיבה הנמצאת תחת ניהולם של רואי חשבון.

מה לומדים בלימודי חשבונאות ואיזו תעודה מקבלים?

חשבונאות הינה מילה כללית לתיאור לימודי הנהלת חשבונות, או לימודי ראיית חשבון ולימודי ייעוץ מס. לימודי הנהלת חשבונות אינם מצריכים תואר אקדמי ואכן לימודים אלו נלמדים במסגרות שונות עבור תעודת מקצוע. במקרים מסוימים אפילו בבתי ספר תיכוניים יש כאלו המתמחים כמנהלי חשבונות מדופלמים. גם רואי חשבון אינם מחוייבים בתואר אקדמי, אולם תחום החשבונאות מחייב לא רק לימודים, אלא גם עמידה במבחן מועצת רואי חשבון.

לימודים במסגרת הנהלת חשבונות שונים ממסגרת לימודים עבור רואי חשבון, לא רק בהיקף החומר הנלמד - אלא גם באורך זמני הלימודים. לימודי חשבונאות כוללים קורסי לימוד, כגון יסודות החשבונאות, עריכת דוחות, סטטיסטיקה, שיווק, מימון, ניהול פיננסי ועוד.

ישנה אפשרות ללמוד לימודים אקדמיים בתחום החשבונאות וכך לקבל תואר אקדמאי בתחום, כאשר ניתן את לימודי החשבונאות ניתן לשלב עם לימודים בתחום נוסף, לתואר דו חוגי. חוגים שמקובל לשלב עם לימודי חשבונאות הם כלכלה, משפטים, שיווק, מנהל עסקים וכיוצא באלה.

לימודי חשבונאות - כיצד משתלבים במעגל העבודה לאחר תום לימודים?

הנהלת חשבונות הינו תחום פופולארי והדרישה לעובדים - הינה כמעט אינסופית. יחד עם זאת הנהלת חשבונות היא גם תחום אשר מכיל עובדים רבים ולכן התחרות עבור כל משרה אינה בהכרח מועטה. מסיבה זו, חשוב להצטיין במהלך הלימודים וכך לנסות ולהשיג משרה נחשקת או משתלמת יותר בתחום.

רואי חשבון מתקשים פחות למצוא את מקומם מבחינה תעסוקתית, מאחר שאפשרויות התעסוקה שלהם רבות ומגוונות. רואי חשבון לאחר לימודים יכולים להשתלב במשרדי רואי חשבון רבים, לעבוד בחטיבת רואי חשבון בחברות או תאגידים גדולים ולמי שמעדיף לנהל את העניינים בעצמו - לפתוח חברת רואי חשבון קטנה משלו ולנהל חשבונות עבור לקוחות רבים ושונים.

חשבונאות - איפה ניתן ללמוד ובאילו לימודים כדאי לבחור?


כאמור, לימודים בתחום חשבונאות מוצעים במסגרות רבות ושונות - החל מלימודי מקצוע בתחום הנהלת חשבונות וכלה בתואר אקדמי ממוסד מוכר בתחום חשבונאות או ראיית חשבון. המשותף לכל הצורות הללו של הלימודים הוא שכל עוסק בתחום החשבונאות מחוייב לעבור את מבחני לשכת רואי חשבון בתחומו.

השאלה כיצד לבחור במסגרת לימודים מתאימה, הינה שאלה אישית ולה תשובות כמספר השואלים. חשוב לשקול, בעת קבלת החלטה בנוגע לבחירת לימודים בתחום חשבונאות, את הנתונים הבאים:

* כמה זמן עומד לרשות הלומד? כמה זמן פנוי בשבוע הוא יוכל להשקיע בלימודים וכמה שנים יוכל להמתין לתום לימודים?

* האם לימודים מתמטיים וניהוליים מתאימים ללומד? ככל שיש עניין רב יותר במסגרת לימודים מתמטית, כך מומלץ יותר לשקול קריירה כרואה חשבון ולא קריירה בהנהלת חשבונות.

* עד כמה חשובה תעודת הסיום, מקורה והמהימנות שלה?

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כתיבת מאמרים לאתרי אינטרנט בשיתוף אינדקס אתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עינב

מאת: עינבמתכונים ואוכל - כללי27/02/111557 צפיות
סתם קפה או קפה קפה? מה אתם יודעים על רשת בתי הקפה המובילה בישראל?

מאת: עינבהפרעות קשב וריכוז14/12/101622 צפיות
בריאות הנפש - הכנס השנתי הראשון של ה-ADHD מגיע לישראל...

מאת: עינבוטרינריה11/10/105810 צפיות
החתול שלך סובל מתולעים? כיצד מזהים תולעים? האם זה מסוכן לחתול או לבני אדם?

מאת: עינבחוק ומשפט - כללי03/10/102086 צפיות
קיבלת פסק דין אחרי משפט ארוך אבל הצד המפסיד מסרב לשלם? בואו לקרוא על מימוש פסק דין בהוצאה לפועל...

מאת: עינבהחזרי מס20/09/101470 צפיות
האם בדקת פעם האם הנך זכאי/ת להחזרי מס? האם אתם יודעים כי יותר מ-55% מהשכירים במשק זכאים להחזרי מס?

מאת: עינבתוספי מזון24/08/105710 צפיות
מטרנה ותוספי תזונה לתינוקות - מידע רפואי ובריאותי לאם ולילד...

מאת: עינבראיית חשבון15/08/103597 צפיות
אם את או אתה מנהלים עסק בטח שאלתם את עצמכם מה תפקידו וסמכויותיו של רואה חשבון CPA בישראל?

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211351 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208662 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202952 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193014 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181364 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181611 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172021 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica