חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהם תשמישי קדושה?

מאת: אלעד אוחנהיהדות18/08/20131874 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תשמישי קדושה הם חפצים שונים שמשמשים אותנו בכיבוד של מצוות היהדות. בתוך המונח תשמישי קדושה נכללים חפצים כמו פמוטים להנחת נרות השבת, כוסות קידוש לשולחן השבת, צלחת פסח, כיסוי לטליתות או לתפילין, מזוזות ובתי מזוזות, קערות לנטילת ידיים, חנוכיות, כוסות שמן לחנוכה, מערכות להעמדת ספרי קודש, ערכות ברית ועוד אינספור חפצים שונים, כולם משמשים אותנו לקיום מצוות ה'.

השימוש בתשמישי קדושה נקבע לפני הלכות היהדות ויש לו פרשנויות רבות של רבנים מכל קצוות פלגי היהדות השונים. רוב הרבנים מקפידים על כמה הלכות קבועות לגבי השימוש בתשמישי קדושה. בין ההלכות האלו ניתן למצוא חוקים כמו אלו: אין לישון במיטה שיש מתחתיה תשמישי קדושה או ספרי קודש, אסור לשבת על ספסל שעליו מונחים תשמישי קודש, יש להחזיר תשמישי קודש למקומם, יש ליטול ידיים לפני השימוש בתשמישי קודש ועוד.

ישנם פלגים ביהדות שמחמירים יותר מאחרים בהלכות הקדושות לשימוש בתשמישי קדושה, אך המכנה המשותף הוא שיש לנהוג בכלים ואביזרים אלו בכבוד רב ולהתייחס אליהם בקודשה, כי הם אלו שלמעשה מסייעים לנו לכבד וליישם את מצוות היהדות.

סוגים שונים של תשמישי קדושה


תשמישי הקדושה הם למעשה חפצים שמלווים כל בית יהודי בקיום המצוות של היהדות, בשבתות, בחגים וגם ביומיום. תשמישי הקדושה המוכרים ביותר הם מזוזות, ערכות תפילין, כיפות וכיסויי ראש, טליתות וציציות. אלו נכללים בתוך קטגוריית היומיום, כאשר רוב היהודים המאמינים משתמשים בתשמישי הקדושה האלו באופן יומיומי מוחלט.

לאחר מכן, ישנם תשמישי קדושה שונים המשמשים אותנו לקיום מצוות השבת. כך למשל מגש לחלות השבת, פמוטים להדלקת נרות שבת, גביעי קידוש, קנדלברה מיוחדת לשבת ועוד. תשמישי קדושה אלו מוצעים בכל יום שישי, מוברקים ומוכנים לשימוש במהלך השבת והם למעשה יכולים להיות מתנות נפלאות לזוגות שזה עתה התחתנו ומקימים בית בישראל או לכל חג ומועד.

ישנם תשמישי קדושה שהם רלוונטים לחגים מסויימים. כך למשל חנוכיות בחנוכה, צלחת הפסח, גביע קידוש לראש השנה וכדומה. תשמישי קדושה אלו יכולים להיות מתנות לחגים והם רבים ומגוונים. כפריטי יודאיקה יש להם קסם מיוחד ולרוב הם עשויים על ידי אמני יודאיקה.

לבסוף, ישנם תשמישי קדושה שמתקשרים לשמחות משפחתיות ושמחות החיים השונות. כך למשל ערכות ברית, טליתות לבר מצווה, כיפות ליום החתונה ועוד. היום אפשר למצוא ערכות של תשמישי קדושה לכל מאורע בקלות וליצור מתנה שהיא בלתי נשכחת ומסמנת את היום המיוחד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד אוחנה

מאת: אלעד אוחנההשוואת מחירים23/11/195509 צפיות
שאלה נפוצה העולה במוחותיהם של אלו העומדים בפני רכישת מטבח חדש היא – היכן לבצע את ההזמנה: האם ראוי יותר לעשות זאת אצל נגר מנוסה ומיומן, או לחילופין – דרך חברת מטבחים גדולה ומוכרת

מאת: אלעד אוחנההפקות אירועים23/11/195875 צפיות
לא כל אירוע חייב להיערך באולם אירועים; לעתים אנו מבקשים לערוך אירוע קטן ואינטימי יותר בחצר הבית, בגן הציבורי הקרוב או בשכיית חמדה כלשהי בחיק הטבע. לעתים לאירוע שלנו אין דרישות רבות ומורכבות ואנו עשויים להזדקק רק לציוד משלים שיסייע לנו בארגון האירוע החביב שלנו. במקרים כמו זה, תוכלו לפנות לחברה העוסקת בהשכרת ציוד לאירועים.

מאת: אלעד אוחנההריון ולידה23/11/192027 צפיות
צילומי ניו בורן נערכים על-מנת ליצור עבורכם זיכרונות בלתי נשכחים מהימים בהם הרך הנולד היה עדיין רך, עדין וחמוד. על מנת שרגעים אלו באמת ייזכרו כצבעוניים ויפים, כדאי להתכונן מבעוד מועד.

מאת: אלעד אוחנהיזמות עסקית28/08/191675 צפיות
להוביל עסק להצלחה ולרווחיות זו משימה מאתגרת. אומרים שאין מעלית לקומת ההצלחה ושחייבים לעלות במדרגות. צודקים! אבל בפורמט של זכיינות תוכלו לעלות במדרגות מהר יותר, ואפילו לדלג על חלקן בדרככם אל ההצלחה העסקית עליה אתם חולמים.

מאת: אלעד אוחנהבניין ואחזקה - כללי27/07/141399 צפיות
אחת ההתלבטויות הגדולות של כל מי שרוצה להקים פרגולה בחצר הבית או במרפסת היא באיזה חומר גלם לבחור – האם כדאי לבחור פרגולות עץ או אולי להקים פרגולה העשויה מאלומיניום. במאמר זה ננסה להציג את היתרונות והחסרונות של כל חומר גלם ולעזור לכם לבצע החלטה שמתאימה לכם ולבית שלכם.

מאת: אלעד אוחנהחיות מחמד22/06/144635 צפיות
פרו פלאן מזון לכלבים הוא מזון שתוכנן על ידי מדענים ותזונאים מומחים לבעלי חיים ולכלבים בפרט, כדי להעניק לכל כלב את המזון המתאים ביותר לפיזיולוגיה שלו ולצרכיו.

מאת: אלעד אוחנהבעלי חיים - כללי06/06/141492 צפיות
הכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם ואם הוא חי איתו באותו הבית והוא חלק מהמשפחה, חשוב להקדיש מחשבה גם לבחירת המזון הטוב ביותר עבורו, ממש כמו שאנחנו משקיעים מחשבה במזון שאנחנו מכניסים לפה שלנו.

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19102569 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195555 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195621 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195640 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195595 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195622 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195615 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica