חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול עובדים - כיצד מגדילים תפוקה של עובד בעסק?

אם כבר מועסקים עובדים בעסק שלכם או שגייסתם עובד חדש לעסק ואתם רוצים להתייעל ולהגדיל את התפוקה, עליכם לעשות זאת בכמה שלבים:

שלב ראשון – הגדרת תפקיד ותיאום ציפיות 
 אם לא עשיתם זאת עד כה, זהו זמן מצוין להתחיל. עליכם להגדיר בעבור כל עובד:
תפקידים ותחומי אחריות – כדי שהעסק יפעל ביעילות המרבית מומלץ להגדיר בכתב את התפקידים ולחלק בין העובדים את תחומי האחריות בו וכן לקבוע תחומי אחריות משותפים – גם אם מועסק בעסק עובד אחד. כאשר כל אחד יודע את תפקידו ואת תחומי אחריותו, העסק פועל ביעילות כמו גוף אחד מתואם; אין חיכוכים ובזבוז של זמן ותשומת לב.
תיאום ציפיות – חשוב לברר לְמה העובד מצפה מהעסק ולהבהיר מה העסק מצפה ממנו.
לדוגמה: אתם מעסיקים איש שיווק ומכירות.
הגדרת תפקיד וחלוקת תחומי אחריות:
• שירות לקוחות – אחראי על הקשר עם הלקוחות, טיפול בהחזרות ובתלונות.
• קבלת הזמנות והעברתן למחסן – רישום הזמנה מלקוח; העברתה למחסן לשם הכנתה וארגונה; משיכת ההזמנה מהמחסן.
• שינוע ההזמנה ללקוח – העברת ההזמנה ללקוח בתוך יומיים.
• גבייה מלקוחות – גביית תשלום מלקוחות רק בשקים ובמזומן והפקת קבלה. אשראי ללקוח: שוטף + 45 יום, אשראי ללקוח גדול: שוטף + 60.
• לקוחות חדשים – הגדלת מעגל הלקוחות בעסק על ידי שיווק ללקוחות חדשים. היעד החודשי: שלושה לקוחות חדשים בחודש.
• טיפול ותחזוקת הרכב – העובד אחראי לטפל ברכב הצמוד, לרבות הכנסתו למוסך לטיפולים תקופתיים.

תיאום ציפיות:
ציפיות העובד:
• תנאים סוציאליים בתוך חצי שנה – ביטוח מנהלים.
• "דלת פתוחה" – אפשרות לתקשורת שוטפת עם בעל העסק.
• סביבת עבודה נוחה – מקום קבוע בעסק, הכולל מחשב וטלפון קווי.
• מחשב נייד וטלפון נייד.
ציפיות המעביד:
• עמידה במשימות וביעדים שנקבעו.
• שמירה על הציוד.
• שמירה על סודיות.
• עמידה בנוהלי העסק.
• מתן שירות מקצועי ואמין ללקוחות.
• הגעה לעבודה בזמן והשקעת זמן מעבר לשעות העבודה הקבועות במידת הצורך.

שלב שני – רענון נוהלי עבודה 
 נוהלי עבודה הִנם חיוניים לתפקודו השוטף של כל עסק. תפקידם לגרום לעבודה לזרום ולאפשר לכל עובד לבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר וכן לאפשר חפיפה קצרה ויעילה לעובד חדש. יש לכתוב נוהלי עבודה לכל מחלקה ולכל תפקיד.
 דוגמאות טובות לנוהלי עבודה אפשר לראות ברשתות כמו ארומה או מקדונלדס – בכל הסניפים שלהם בעולם נקבל את אותו השירות ונראה את אותם תפקידים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי ברון - יועץ עסקי
מחבר הספר - "ניהול עסקי באופן MAעשי"
info@valorma.com
www.valorma.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי ברון - יועץ עסקי,מלווה ומנהל עסקים

שאלה חשובה שמעסיקה כל בעל עסק , אני מודה שאין נוסחת קסם מאחר ומכירות זה תהליך ומערכת יחסים מתמשכת עם הלקוח.

חלק מתכנית ההתפתחות של העסק דורש להעסיק עובדים לביצוע תפקידים שונים ולהשלמת משימות. לפעמים נעסיק עובדים זמניים, לפרויקט חד-פעמי, ולפעמים נעסיק עובדים קבועים, לפעילות השוטפת של העסק. בשני המקרים אנו נדרשים לנהל את העובדים שלנו ביעילות, ולפקח עליהם כדי שנוכל לבצע את המשימות.

מבדיקה שערכתי בקרב לקוחותיי במשך 5 שנים במדגם של 120 נשים ו- 120 גברים, הגעתי למסקנה ש – 75% מהנשים פתוחות יותר בחשיבתן בהתנסות ברעיונות ובהרגלים חדשים לעומת 40% בלבד מהגברים.

רוב העצמאים ובעלי העסקים שלוקחים להם מאמן עסקי מפתחים ציפיות מעבר למציאות. בואו ונעשה קצת סדר.

מה זה אימון, אלו סוגי אימון ושיטות אימון קיימים בשוק וכיצד בוחרים מאמן עסקי.

אנחנו נמצאים כיום בתהליך מואץ של מיתון שמתחיל לתת את אותותיו ההרסניים במגזר העסקי הפרטי כאשר הנפגעים הראשונים הם העצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים וככל שהמיתון יחריף יגדלו ממדי התופעות של קריסת עסקים ופשיטות רגל וזה יפעל כמו "אפקט דומינו" על שאר העסקים כולל עסקים גדולים.

בכל עסק בין אם הוא קטן בינוני או גדול ישנם ארבע מחלקות שחייבות להתקיים והם מהווים את היסודות לכל עסק והפרמטרים לנוסחת האיזון להצלחה עסקית..

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201487 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201601 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201617 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201338 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201288 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201152 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201044 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica