חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אימון עסקי

מה זה אימון?
אימון, הגדרה מילונית:
אימון הוא:
v     הדרכה ותרגול. שינון. (מתוך מילון ספיר).
v     חזרה על פעולה מסוימת וביצוע תרגילים כדי ללמוד אותה ולדעת לעשות אותה היטב; תרגול; הפעילות שבה עושים את החזרות האלה.
בספורט: אימון גופני הוא תרגול בכל תחום ספורט שהוא, או פעילות פיזית מאומצת המיועדת לשיפור איכות הכושר הגופני של האדם. (מתוך רב מילים, המילון השלם עברי-עברי, מאת יעקב שויקה).
המושג אימון לקוח מעולם הספורט, התחום ידוע וברור, המאמנים בספורט אמורים להביא את הספורטאי להצלחה בתחומו.דוגמאות נוספות לאימון שאולי שמעתם עליהם או ראיתם בתקשורת - נחשפנו למאמן הטלוויזיוני מ "משפחה חורגת", שעוזר למשפחות לחזור לתלם הפיננסי שלהם. דוגמה נוספת ומצוינת היא מאמנת המשפחות "סופר נני", שעוזרת למשפחות להתנהג בצורה הרצויה להן עם הוראות והנחיות ברורות, שאותן המשפחה צריכה למלא כדי להגיע ליעד - שיתוף פעולה בין הורים לילדים.האימון הינו תהליך מוגדר בזמן להפקת תוצאות אישיות או עסקיות. זהו תהליך המעצים אנשים, מאפשר להם למצות את הפוטנציאל שלהם ולשפר את הביצועים וההישגים שלהם בחייהם האישיים והמקצועיים. האימון האישי עוסק פחות בעבר ובבעיות שיצר, אלא יותר בהווה, בכוחות של האדם, במטרה לשפר את עתידו.
סוגי אימון:
1.       אימון אישי לחיים: המאומן בוחר מטרות אישיות בחייו, ומבקש מהמאמן לעזור לו להגיע אל המטרות. המאמן שואל את המאומן על מה הוא רוצה להתאמן, ובתהליך האימון - מוביל אותו לתוצאות. בתוך האימון האישי יש מגוון רחב של התייחסויות, מאימון לילדים היפראקטיביים ועד לאמהות חד הוריות, אימון לגמילה מעישון וכדומה.
2.       אימון עסקי: המטרה היא לעזור לבעל העסק לנהל טוב יותר את העסק שלו. בעל העסק הינו המרכז באימון. אבל בניגוד לאימון האישי המאמן העסקי לא שואל את בעל העסק על מה הוא רוצה להתאמן אלא נותן לו  כלים שיאפשרו לו להביא את העסק שלו למקום טוב יותר, למקום בו הוא רוצה לראות את העסק.

שתי שיטות אימון עיקריות:
1.       אימון היהלום - המאמן מעט אגרסיבי עם המאומן, נותן הוראות, מציב גבולות ברורים ולמעשה "מלטש" את ההתנהגות של המאומן כמו יהלום - לדוגמא - בתוכנית "משפחה חורגת".
2.       אימון העץ - המאמן מאמין שכל התשובות נמצאות אצל המאומן. הוא יודע מה טוב בשבילו, הוא מכיר הכי טוב את עצמו ואת העסק שלו. התפקיד של המאמן הוא להצמיח אותו, להעצים אותו, להראות לו את הדרך וללוות אותו. המאומן צומח כמו עץ שמשקים אותו ומדשנים אותו, וכך יגיע לאפקטיביות והפקת תוצאות.
אני אתמקד באימון העסקי כפי שאני רואה אותו.
  
אימון עסקי
המושג אימון לקוח מתחום הספורט וכדי להמחיש זאת אשתמש בדוגמא מתחום זה. מאמן כדורסל נקרא בשפה האנגלית (Coach) ולא (Trainer) וזאת מכיוון שתפקידו של המאמן הוא להוביל את הקבוצה אל היעד של המועדון כמו: אליפות,גביע,מיקום בטבלה או השארות בליגה. ולא ללמד אותם לשחק כדורסל או להיות בכושר גופני,לשם כך ישנם לקבוצה מאמנים מיוחדים. המועדון בוחר את המאמן לפי הקריטריונים הבאים (אתמקד בשלושה העיקריים):
1.       ניסיון מקצועי.
2.       ידע מקצועי.
3.       יכולת מוכחת להפיק תוצאות.
  
ניסיון מקצועי 
v     בתחום הספורט:ניסיון מקצועי בתחום הכדורסל, שאימן קבוצה או קבוצות כדורסל במהלך חייו רצוי גם מישהו שהיה שחקן כדורסל בעצמו. לא יעלה על הדעת שייקחו מאמן מנוסה שאימן כדורגל או ככל תחום אחר ויצפו ממנו שיפיק תוצאות בכדורסל או שייקחו מאמן לא מנוסה ויצפו שיעמוד ביעדים שלהם.

v     בתחום האימון העסקי: ניסיון מקצועי בתחום העסקים, רצוי מישהו שהקים עסק או שניים במהלך חייו ושאימן עסקים . לא יעלה על הדעת שבעל עסק ייקח מאמן עסקי שאין לו ולא היה לו עסק ואין לו מושג בניהול עסק ויצפה ממנו שיעזור לו להפיק תוצאות עסקיות.

ידע מקצועי
v     בתחום הספורט : ידע בכדורסל ובאימון כדורסל , המועדון לא ייקח מאמן עם ידע בתחומים אחרים שלא קשורים ואין להם נגיעה לכדורסל. כי הסיכוי שמאמן יצליח להפיק מהקבוצה תוצאות נמוכות ביותר.
v     בתחום האימון העסקי: ידע בתחומים הפיננסיים ,בעל עסק לא ייקח מאמן עם ידע בתחומים אחרים שלא קשורים לפיננסים .כי הסיכוי שמאמן כזה יצליח להפיק תוצאות מהעסק נמוכות ביותר.
  
יכולת מוכחת להפיק תוצאות
v     בתחום הספורט: תוצאות מוכחות ,עמידה ביעדים עם מועדון או מועדונים אחרים. זה מקטין את הסיכון בבחירת המאמן ובאפשרות של כשלון בהפקת תוצאות.
v     בתחום האימון העסקי: תוצאות מוכחות ,עמידה ביעדים עם עסק או עסקים אחרים. זה מקטין את הסיכון בבחירת המאמן ובאפשרות של כשלון בהפקת תוצאות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי ברון - יועץ עסקי
מחבר הספר - "ניהול עסקי באופן MAעשי"
info@valorma.com
www.valorma.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי ברון - יועץ עסקי,מלווה ומנהל עסקים

שאלה חשובה שמעסיקה כל בעל עסק , אני מודה שאין נוסחת קסם מאחר ומכירות זה תהליך ומערכת יחסים מתמשכת עם הלקוח.

חלק מתכנית ההתפתחות של העסק דורש להעסיק עובדים לביצוע תפקידים שונים ולהשלמת משימות. לפעמים נעסיק עובדים זמניים, לפרויקט חד-פעמי, ולפעמים נעסיק עובדים קבועים, לפעילות השוטפת של העסק. בשני המקרים אנו נדרשים לנהל את העובדים שלנו ביעילות, ולפקח עליהם כדי שנוכל לבצע את המשימות.

אם כבר מועסקים עובדים בעסק שלכם או שגייסתם עובד חדש לעסק ואתם רוצים להתייעל ולהגדיל את התפוקה, עליכם לעשות זאת בכמה שלבים

מבדיקה שערכתי בקרב לקוחותיי במשך 5 שנים במדגם של 120 נשים ו- 120 גברים, הגעתי למסקנה ש – 75% מהנשים פתוחות יותר בחשיבתן בהתנסות ברעיונות ובהרגלים חדשים לעומת 40% בלבד מהגברים.

רוב העצמאים ובעלי העסקים שלוקחים להם מאמן עסקי מפתחים ציפיות מעבר למציאות. בואו ונעשה קצת סדר.

אנחנו נמצאים כיום בתהליך מואץ של מיתון שמתחיל לתת את אותותיו ההרסניים במגזר העסקי הפרטי כאשר הנפגעים הראשונים הם העצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים וככל שהמיתון יחריף יגדלו ממדי התופעות של קריסת עסקים ופשיטות רגל וזה יפעל כמו "אפקט דומינו" על שאר העסקים כולל עסקים גדולים.

בכל עסק בין אם הוא קטן בינוני או גדול ישנם ארבע מחלקות שחייבות להתקיים והם מהווים את היסודות לכל עסק והפרמטרים לנוסחת האיזון להצלחה עסקית..

מאמרים נוספים בנושא אימון עסקי

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/193611 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ירון שוראימון עסקי14/08/173758 צפיות
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו. יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי07/08/173782 צפיות
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי. הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי28/06/174127 צפיות
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים: הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.

מאת: ירון שוראימון עסקי11/12/162631 צפיות
גם אתם מרגישים פער בין המקצועיות שלכם לבין מה שאתם מרוויחים? כל הזמן חיים במתח שלא תצליחו? שלא תקודמו בעבודה? מפחדים להיכשל? לא מרגישים בטוחים בעצמכם? הגיע הזמן לשחרר את מה שמעכב אתכם. התחילו לצמוח.

מאת: מגניב אימון עסקי10/08/163055 צפיות
אם אתם מאלו שמחפשים ללמוד משהו בשביל להפוך אותו למקצוע יש לכם לא מעט אופציות. אתם יכולים ללמוד לתואר ראשון ויכולים לעשות קורס קצר, ומגוון הקורסים הינו עצום. קורס מכירות הוא אחד מאותם קורסים, קורס שבסופו יש מקצוע ביד ובעיקר לא מעט עבודה. קורס מכירות הוא קורס המשלב המון יידע ושיטות עבודה וגם לא מעט פסיכולוגיה של הלקוח. יש לא מעט מכללות שמאפשרות ללמוד קורס כזה ואתם צריכים בסופו של דבר ללכת אל זו שהבוגרים שלה הצליחו למצוא עבודה טובה ובעיקר מרוויחים טוב מהתחום.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162594 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica