חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מצב חירום כלכלי!!

המיתון שהחל בארה"ב ובאירופה לפני מספר חודשים היגיע גם אלינו. אנחנו נמצאים כיום בתהליך מואץ של מיתון שמתחיל לתת את אותותיו ההרסניים במגזר העסקי הפרטי כאשר הנפגעים הראשונים הם העצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים וככל שהמיתון יחריף יגדלו ממדי התופעות של קריסת עסקים ופשיטות רגל וזה יפעל כמו "אפקט דומינו" על שאר העסקים כולל עסקים גדולים.

ישנם הארכות שונות בקרב המומחים שרק בשנים 2010 או 2011 נתחיל לצאת מהמיתון, בארצות אירופה כמו צרפת ואנגליה מדברים רק על שנת 2012. סביר להניח שלאחר תקופת המיתון צפויה פריחה כלכלית בכל רחבי העולם כולל בישראל.

אבל מה עושים עד אז.. איך שורדים את המיתון?

רוב העצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים לא הפנימו את המיתון , רובם לא יודעים מה זה מיתון ורק חלק קטן חווה את המיתון הקשה בשנת 1966. הדבר היותר חמור שרובם לא נערכים לתקופת המיתון מהסיבה הפשוטה שאין להם מושג מה צריך לעשות.

באמצעי התקשורת השונים אנחנו קוראים ושומעים אנשי מקצוע מהשורה הראשונה שנותנים עצות וטיפים שיכולים לעזור לשרוד את המיתון, העצות והטיפים הם מצוינים וכל מי שיפעל לפיהם יצליח לשרוד את המשבר ויהיה מוכן לתקופות טובות יותר.

הבעיה היא שלרוב העצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים אין את הידע והכישורים ליישם הלכה למעשה את העצות והטיפים, או כמו שהחקלאים אומרים: "אין קרקע פורייה לזרוע את הזרעים".

אנחנו נמצאים בפתחו של מצב חרום כלכלי וזה הזמן לחפש פתרונות מעשיים למגזר העסקי, לטווח הקצר לשרוד את המיתון ולטווח הארוך להגדיל הכנסות ולהשיג יותר לקוחות.

הממשלה באמצעות משרד האוצר בשיתוף מספר בנקים מעמידים לרשות המגזר העסקי הלוואות שתפקידן לסייע לעסקים במשבר אשראי או לעסקים שרוצים לפתח את העסק, העזרה מבורכת אבל היא לבד לא תפתור את הבעיה של המגזר העסקי מכיוון שרוב העסקים שיקבלו את הסיוע "יבזבזו" את הכסף ומצבם רק ילך ויחמיר מהסיבות הבאות, לרוב העצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים:

· אין תוכנית עסקית.

· אין את הכישורים ואת הידע לנהל את העסק.

• אינם יודעים איך לנהל תזרים מזומנים ותקציב מאוזן.

לכן הפתרון הוא שילוב בין שלושה אלמנטים מרכזיים:
1. הקצאת משאבים כספיים לצורך הקלת מחנק האשראי ומתן אפשרות למי שיכול לפתח את העסק שלו.
2. חקיקה שמחייבת כל אדם שרוצה לפתוח עסק בכל תחום לבנות תוכנית עסקית לארבע שנים קדימה.
3. התמקדות בחינוך ובהכשרת המגזר העסקי בחיזוק יסודות העסק = יסודות הניהול.

בניגוד לדעה הרווחת לא נולדים עם כישורי ניהול עסק, ניתן ללמוד ולתרגל את זה, עצמאים ובעלי עסקים שידעו ויתרגלו את יסודות ניהול העסק יהיו ברמת סיכון נמוכה מאוד להפסדים כספיים ולפשיטות רגל.

בזמנים טובים לא מתמקדים בבעיה כי כולם מרוויחים חלק יותר חלק פחות, אבל בזמנים קשים כמו המיתון , כל מי שיסודות הניהול שלו רעועים הסיכוי שלו לשרוד את התקופה הקשה הם קלושים, ולצערנו זה מצבם של רוב המגזר העסקי הפרטי הקטן והבינוני במדינת ישראל.

מה זה אומר לחזק את יסודות הניהול?

בכל עסק ,בין אם הוא קטן בינוני או גדול, (אני מדבר גם על עצמאי ועסק של אדם אחד), ישנם ארבע מחלקות שחייבות להתקיים והם מהוות את היסודות לכל עסק ואת הפרמטרים לנוסחת האיזון להצלחה עסקית, אני משווה אותם לארבעת היסודות הקיימים בטבע:
1. ההנהלה (Management) - יסוד האש.
2. שיווק ומכירות  (Marketing) - יסוד הרוח.
3. כספים  (Finance) - יסוד המים.
4. תפעול  (Operation) - יסוד האדמה.

ההנהלה (Management) - יסוד האש.
המוח של העסק מורכב ממנכ"ל ומנהלי המחלקות השונים ותפקידם מתחלק לשני חלקים שמשלימים אחד את השני. בחלק הראשון קובעת ההנהלה את החזון של העסק את האסטרטגיה העסקית והשיווקית ואת הטקטיקה לפיה יש לפעול כדי להגיע למטרות העסקיות - קובעת את התוכנית העסקית של העסק לשנים הבאות בדרך כלל חמש שנים . בחלק השני ההנהלה צריכה לשלוט,לפקח ולבקר את המחלקות הקיימות ולוודא שהדברים נעשים כמו שכתוב בתוכנית העסקית.

שיווק ומכירות  (Marketing) - יסוד הרוח
החמצן של העסק,תפקידה יצירת לקוחות ושימורם. תחילתו בזיהוי הצרכים אצל לקוחות, ומסתיים במסירת המוצר ללקוח ובשירות לקוחות לאחר המכירה. להוציא לפועל את האסטרטגיה השיווקית של העסק שהוכתבה על ידי ההנהלה. יצירת לקוחות מתוך פילוח השוק,בניית מועדון לקוחות כדי לשמר את הלקוחות הקיימים כי עסק שיש לו לקוחות מרוצים אף פעם לא יפסיד. יצירת לקוח חדש עולה פי 5 משמירה על לקוח קיים .

כספים  (Finance) - יסוד המים
עוסקת בנושאים הכספיים של העסק: תזרים מזומנים,גבייה מלקוחות,תשלומים לספקים,מעקב אחרי חשבון הבנק.בעסקים בינוניים ומעלה  גם הנהלת חשבונות, ניהול תקציב העסק ומתן דוחות פיננסים להנהלה.

תפעול  (Operation) - יסוד האדמה
עוסקת בתפעול השוטף של העסק. ניהול עובדים כגון:מזכירות, נהגים, אחזקה וניקיון, מחסנאים ואנשים אחרים שאחראים על התפקוד השוטף של העסק. בניית תוכנית עבודה ותוכנית אופרטיבית להשגת יעדים בעסק.  

כדי להצליח היום חשוב שכל ארבעת היסודות התקיימו ביחד - וזה מה ששיטת MA באה לעשות.
שיטת MA בנויה משלושה חלקים :
חלק 1 - לימוד ארבעת יסודות ניהול העסק בעזרת טכניקות פשוטות ויעילות.
חלק 2 - תרגול (אימון) היסודות ובניית תוכנית עסקית.
חלק 3 - ליווי עסקי - מימוש התוכנית העסקית.
  
חבל לבזבז זמן צריך להתחיל לטפל בזה עכשיו...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי ברון - יועץ עסקי
מחבר הספר - "ניהול עסקי באופן MAעשי"
info@valorma.com
www.valorma.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי ברון - יועץ עסקי,מלווה ומנהל עסקים

שאלה חשובה שמעסיקה כל בעל עסק , אני מודה שאין נוסחת קסם מאחר ומכירות זה תהליך ומערכת יחסים מתמשכת עם הלקוח.

חלק מתכנית ההתפתחות של העסק דורש להעסיק עובדים לביצוע תפקידים שונים ולהשלמת משימות. לפעמים נעסיק עובדים זמניים, לפרויקט חד-פעמי, ולפעמים נעסיק עובדים קבועים, לפעילות השוטפת של העסק. בשני המקרים אנו נדרשים לנהל את העובדים שלנו ביעילות, ולפקח עליהם כדי שנוכל לבצע את המשימות.

אם כבר מועסקים עובדים בעסק שלכם או שגייסתם עובד חדש לעסק ואתם רוצים להתייעל ולהגדיל את התפוקה, עליכם לעשות זאת בכמה שלבים

מבדיקה שערכתי בקרב לקוחותיי במשך 5 שנים במדגם של 120 נשים ו- 120 גברים, הגעתי למסקנה ש – 75% מהנשים פתוחות יותר בחשיבתן בהתנסות ברעיונות ובהרגלים חדשים לעומת 40% בלבד מהגברים.

רוב העצמאים ובעלי העסקים שלוקחים להם מאמן עסקי מפתחים ציפיות מעבר למציאות. בואו ונעשה קצת סדר.

מה זה אימון, אלו סוגי אימון ושיטות אימון קיימים בשוק וכיצד בוחרים מאמן עסקי.

בכל עסק בין אם הוא קטן בינוני או גדול ישנם ארבע מחלקות שחייבות להתקיים והם מהווים את היסודות לכל עסק והפרמטרים לנוסחת האיזון להצלחה עסקית..

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211336 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211183 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211035 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211209 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201059 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201056 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/20924 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica