חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול עובדים - כיצד מגייסים עובד חדש?

חלק מתכנית ההתפתחות של העסק דורש להעסיק עובדים לביצוע תפקידים שונים ולהשלמת משימות. לפעמים נעסיק עובדים זמניים, לפרויקט חד-פעמי, ולפעמים נעסיק עובדים קבועים, לפעילות השוטפת של העסק. בשני המקרים אנו נדרשים לנהל את העובדים שלנו ביעילות, ולפקח עליהם כדי שנוכל לבצע את המשימות.

כשאתם מחליטים לחפש עובד חדש לעסק שלכם, אתם עושים זאת בכמה שלבים:

שלב ראשון – בניית פרופיל העובד שאתם מחפשים

מדובר ברשימה של דרישות, תכונות או כישורים שחשוב שיהיו למועמדים. מאחר שהסיכוי שכל הדרישות הללו תופענה אצל אחד מהמועמדים הוא קלוש, נסדר אותן לפי סדר עדיפויות. דהיינו על אילו דרישות אינכם מוכנים לוותר ועל אילו דרישות אתם מוכנים להתפשר או לוותר.

לדוגמה: אתם מחפשים מזכיר/ה לעסק שלכם.
רשימת הדרישות בסדר אקראי:
1. מסודר/ת ומאורגן/ת.
2. בעל/ת תואר ראשון.
3. בעל/ת ידע וניסיון בתוכנות אופיס: וורד ואקסל.
4. בעל/ת ניסיון בחברה מסחרית.
5. מגורים באזור המרכז. 
6. גיל 35–45.
7. בעל/ת ראש גדול ועצמאי/ת בעבודה.

כעת נסדר לפי סדר עדיפויות:
1. בעל/ת ניסיון בחברה מסחרית.
2. בעל/ת ידע וניסיון בתוכנות אופיס: וורד ואקסל.
3. בעל/ת ראש גדול ועצמאי/ת בעבודה.
4. מסודר/ת ומאורגן/ת.
5. גיל 35–45.
6. מגורים באזור המרכז.
7. בעל/ת תואר ראשון.

שלב שני – בחירת הדרך לגיוס העובד

מהם מקורות גיוס עובדים הקיימים בשוק:
שירות התעסוקה – אפשר להיכנס לאתר שירות התעסוקה, בכתובת: www.taasuka.gov.il, ולפעול באחת משתי הדרכים הבאות:

1. להירשם כמעסיקים חדשים, תחת הכותרת: שירותים למעסיקים. אחרי שתירשמו ותבחרו שם משתמש וסיסמה, תוכלו לפרסם מודעת דרושים או לחלופין לחפש עובדים מתוך מאגר שירות התעסוקה.
2. לאתר את סניף שירות התעסוקה הקרוב למקום מגוריכם (אפשר למצוא באתר הנזכר לעיל), ולפנות בטלפון או בדואר אלקטרוני.
חברות כוח אדם – אפשר לחפש חברות כוח אדם באתר של דפי זהב (www.d.co.il) ולפנות אל החברות בטלפון. אפשר גם לחפש בגוגל חברות כוח אדם, להיכנס ישירות לאתרים של החברות וליצור אתן קשר. יש להביא בחשבון כי התשלום לחברת כוח אדם כולל עמלה, נוסף על השכר לעובד/ת.
פרסום במדורי דרושים בעיתונות – אפשר לפרסם מודעות בעיתונים, הן המקומיים והן הארציים, במדורי דרושים. התשלום הוא בעבור כמה פרסומים, והוא מופיע תחת הכותרת המקצועית המתאימה. המחירים בעיתונות המקומית נמוכים מהמחירים בעיתונות הארצית.
פרסום באינטרנט – אפשר לפרסם מודעות באינטרנט, באתרי חיפוש עובדים. בחלק מהאתרים הפרסום הוא חינם ובחלק מהאתרים הפרסום בתשלום. להלן חלק מכתובות האתרים:
www.moked.co.il
www.homeless.co.il
www.drushim.co.il
www.videojob.co.il
www.jobnews.co.il
www.hotjob.co.il
www.jobnet.co.il
www.mrjobs.co.il

שלב שלישי – ראיון עבודה

שלבים בראיון העבודה:
הכנה לפני ראיון עבודה – עברו על קורות החיים שקיבלתם, בחרו  שניים או שלושה מועמדים וקבעו אתם מועד לראיון עבודה. שימו לב, חשוב לבחור את המועמדים בראש ובראשונה  על סמך הניסיון המקצועי שלהם בתפקיד ורק לאחר מכן להתייחס לתכונות אישיות וחברתיות. 
זמן ראיון העבודה – יש להתחיל את ראיון העבודה בדיוק בזמן שנקבע ולסיים אותו בתוך 30 דקות.
תוכן ראיון העבודה – הראיון מתחלק לשני חלקים:
1.  שאלות על הניסיון הרלוונטי ועל נושאים נוספים המופיעים בקורות החיים.
2.  תיאום ציפיות – יש לשאול את המועמד מהן ציפיותיו ממקום העבודה ומכם כבעלי העסק; להציג בפניו את התפקיד ולספר לו על ציפיותיכם ממנו. זהו כלי נהדר לבדיקת התאמה של עובד לעסק שלכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי ברון - יועץ עסקי
מחבר הספר - "ניהול עסקי באופן MAעשי"
info@valorma.com
www.valorma.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי ברון - יועץ עסקי,מלווה ומנהל עסקים

שאלה חשובה שמעסיקה כל בעל עסק , אני מודה שאין נוסחת קסם מאחר ומכירות זה תהליך ומערכת יחסים מתמשכת עם הלקוח.

אם כבר מועסקים עובדים בעסק שלכם או שגייסתם עובד חדש לעסק ואתם רוצים להתייעל ולהגדיל את התפוקה, עליכם לעשות זאת בכמה שלבים

מבדיקה שערכתי בקרב לקוחותיי במשך 5 שנים במדגם של 120 נשים ו- 120 גברים, הגעתי למסקנה ש – 75% מהנשים פתוחות יותר בחשיבתן בהתנסות ברעיונות ובהרגלים חדשים לעומת 40% בלבד מהגברים.

רוב העצמאים ובעלי העסקים שלוקחים להם מאמן עסקי מפתחים ציפיות מעבר למציאות. בואו ונעשה קצת סדר.

מה זה אימון, אלו סוגי אימון ושיטות אימון קיימים בשוק וכיצד בוחרים מאמן עסקי.

אנחנו נמצאים כיום בתהליך מואץ של מיתון שמתחיל לתת את אותותיו ההרסניים במגזר העסקי הפרטי כאשר הנפגעים הראשונים הם העצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים וככל שהמיתון יחריף יגדלו ממדי התופעות של קריסת עסקים ופשיטות רגל וזה יפעל כמו "אפקט דומינו" על שאר העסקים כולל עסקים גדולים.

בכל עסק בין אם הוא קטן בינוני או גדול ישנם ארבע מחלקות שחייבות להתקיים והם מהווים את היסודות לכל עסק והפרמטרים לנוסחת האיזון להצלחה עסקית..

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201487 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201601 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201616 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201337 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201287 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201151 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201044 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica