חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לבחור מאמן אישי? שיקולים שיש לקחת בחשבון

מאת: אלעד הותאימון אישי - כללי23/10/2013865 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איך לבחור את המאמן הנכון?אימון אישי הפך לדרך פופולרית מאוד לאנשים לקבל את התמיכה השוטפת שהם צריכים כדי להשיג את המטרות שלהם. עם זאת, בחירת מאמן אישי יכולה להיות מסובכת. ישנן שיטות רבות כל כך , מודלים שונים, ומגוון גישות. המאמנים באים מכל רקע אפשרי -מייעוץ לאמריקה התאגידית, אימון אישי והדרכת זוגות ועד לסיוע ועבודה עם ילדים . לכל אדם יש אישיות שונה, סגנון תקשורת אחר , וטמפרמנט משלו. אז איך אתה בוחר מישהו שמתאים לך ?

גישות שונות לאימון אישי

אתה קודם כל צריך לוודא שהפילוסופיה של האדם שאתה מייעד לתפקיד המאמן שלך מתאימה למה שאתה רוצה להשיג. ישנם מעל 30 "שיטות " שונות שמאמן יכול להשתמש בהן כדי לעזור לך ,וזה חשוב שאתה מוצא מישהו שגישתו לחיים מהדהדת עם זו שלך ומשתלבת טוב בתוך התיאוריה שלך על העולם הזה. מאמנים מסוימים עשויים להדגיש רגשות , ואילו אחרים מתמקדים יותר בצעדי פעולה ספציפיים. שיטות ייעוץ מסורתיות רבות משתמשים בריחוק מהמתאמן כדי לעזור לו להתגבר על מכשולים באופן אובייקטיבי , אחרים באים להעסיק מודל אימונים יותר "חברי" . לכל המאמנים יש את נקודות החוזק והחולשות שלהם, כמו גם העדפות מסוימות בגישה שלהם .זה חשוב להבין לאיזה סוג של אימון אתה מגיב בצורה הטובה ביותר -איזה סוג של אימון הוא אשר ימלא את הפערים בין העוצמות האישיות שלך להישגים שלך. אם אתה רגיש מאוד , אתה יכול לפרוח תחת מאמן שהוא תומך ואבהי . אם אתה נוטה להיות מאוים מהמחשבה על הצבת המטרות האישיות שלך , ייתכן שתצטרך מאמן שיכול יהיה לקחת רעיונות מעורפלים, מעורפלים ולהפוך אותם לפעולות ממשיות . ואם יש לך קשיים לחצות את קו הסיום עם הפרויקטים שלך, אתה יכול לעשות גם לשכור מאמן שיכול להחזיק אותך על מסלול ולעשות לך דין וחשבון עם המועדים שקבעת לעצמך.

התמחות

השלב הבא הוא להסתכל על תחום התמחותו של המאמן. זכור שנסיבות שונות דורשות גישות שונות. זה לא תמיד רעיון טוב להשתמש באותה הגישה כשעובדים על תחומי חיים שונים. מאמן כדורגל טוב הוא לא בהכרח מאמן קבוצת כדורסל טובה. לכן נסיבות שונות יכולות לדרוש מאמנים שונים.בעוד מאמנים רבים מנסים למכור את עצמם כ"הוליסטיים" בגישה שלהם , כמעט לכולם יש אזורים בהם הם מתמקדים יותר מאחרים. אתה עלול למצוא את זה שהוא מאמן מצוין לסייע ליזמים באמנות המכירה , אחר, שמתמחה ביצירת אורח חיים בריא, ושלישי שעובד כמעט אך ורק עם אנשים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז . אין ספק, מידה אחת אינה מתאימה לכל במקרה הזה. הקפד לבחור מישהו שיש לו ניסיון בתחום הספציפי שלך יש צורך בסיוע בו - אל תפחדו לבקש המלצות מלקוחות שעבדו עם המאמן בנושאים דומים.

אישיות

אימון הוא לעתים קרובותמערכת יחסים ארוכות ואינטימית מאוד - מאמן הוא שותף של הפחדים הכמוסים ביותר שלך , החלומות והשאיפות שלך. מאמן טוב צריך לנקוט בגישה תומכת ולא שיפוטית. אתה צריך להרגיש יחסי קרבה עם המאמן שלך, או שאתה לעולם לא תשיג את רמת ההצלחה שיכולה להיות זמינה עבורך. אם אתה מרגיש כל הזמן על המשמר , או במצב שלא נוח לך איתו מול המאמן, אתה צריך לחשוב על שימוש במאמן אישי אחר. אתה יכול לספר הרבה על מערכת היחסים העתידיים שלך עם המאמן האישי שלך מהראיון הראשוני שאתה עושה איתו - איך האדם הזה גורם לך להרגיש ? יהיה לך נוח לחלוק את הסודות שלך עם האדם הזה ? האם יש לך השגות על עבודה עם המאמן הזה ?

האישורים

אמנם אימון אישי הוא עדיין תחום שאינו מוסדר יחסית , אך ישנם כמה אישורים סטנדרטיים שכדאי שלמאמן שלך יהיו. הוא צריך תעודת מאמן אישי מאיפה שהוא.  ארגונים כמו איק"א מספקים סוג מסויים משלהם של אישורים סטנדרטיים, אבל יש הרבה מרכזים כאלה, נסה לבדוק מה הם האיכויות של המרכזים שהוא הוציא תעודת אימון מהם, נסה לראות כמה מאמנים איכותיים אכן יצאו ממרכזים אלו.כמו כן, נסה לברר מה הרקע הקודם של המאמן שלך. מישהו שיש לו תואר במנהל עסקים ועבד כמנהל מכירות בחברת גוגל הוא כנראה לחלוטין מוסמך להנחות אתכם בטכניקות צמיחה עסקית. אדם כזה יהיה מאמן עסקי מצויין קרוב לודאי! עם זאת, כנראה שחסר לו ניסיון בעבודה עם אנשים בנושאי בריאות ואיכות חיים . שאל את המאמן שלך מה הביא אותו / אותה לשדה - פעמים רבות, מאמנים חוו אתגרים וההתגלויות משלהם שהם רוצים לחלוק איתך, המאומן.

תפקידי המאמן האישי לך

ישנם שלושה תפקידים עיקריים שהמאמן שלך יכול לקחת במערכת היחסים שלו איתך כלקוח.מנטור - אחד שתומך ברעיונות שלך, נותן לך מקום בטוח כדי להיג אותם, ונותן לך כנפיים כדי לטפח את המטרות שלך.חוזה - אחד שעוזר לך לראות את העולם מעבר לפרדיגמה ולגישה האישית שלך, נותן לך עוד פרספקטיבות ושואב אותך לתוך יקום אחר של רעיונות.מנגיש - אחד שמנגיש את הרעיונות שלך והופך אותם מסתם רעיונות לכדי פעולות ממשיות שאפשר לנקוט.אתה צריך לחשוב איזה תפקיד אתה רוצה שהמאמן שלך יקח, כל מאמן יציג חלק מכל אחד מהדברים האלה שפירטתי במסגרת התפקיד שלו, אבל אתה צריך לחשוב, במה אתה רוצה שהוא יתמקד? לכל מאמן אישיות שונה, יש כאלה שהם יותר מתאימים להיות "מנטורים", בעוד אחרים מתאימים להנגשה פרקטית של רעיונות אבסטרקטיים. נסה להבין גם איזה סוג של מאמן הכי מתאים לך.

במה אתה צריך עזרה?

זוהי אולי השאלה הכי מרוכבת בכל התהליך של מציאת מאמן אישי. פעמים רבות, אין לך מושג מה אתה רוצה מעצמך, מלבד הרעיון המעורפל של "שיפור החיים", או "קידום העסק שלך". זה בסדר, יידע את המאמן שלך שאתה זקוק לעזרה בהבהרה ומתן עדיפויות למטרות שלך כבר בפגישה הראשונית. המאמן ינסה לעזור לך לנסח את המטרות שלך, וכבר תוכל לראות אם הוא מבין אותך וקולע לצרכים שלך. זה הוא אחד המבחנים הטובים ביותר לבדוק אם המאמן שאתה בונה עליו אכן מתאים לך.ליחסי אימון אישי יש פוטנציאל גדול, זאת יכולה להיות המערכת יחסים הכי מתגמלת בחיים שלך. חשוב לבחור את המאמן האישי בתבונה רבה, בהצלחה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

eladhoth@no-spam.wsאלעד, סטודנט, מעצב בעל נסיון עסקי. כותב ראשי באתר המאמרים corepad.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד הות

מאת: אלעד הותסטיילינג23/10/13809 צפיות
אנשים רבים חושבים שבית יפה חייב להיות גדול ועם הרבה מאד מרחב. הם חושבים שבית יפה ומעוצב צריך להכיל כמה חדרים ומכשירים שונים , וגם מגוון של רהיטים ואביזרים ....

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205569 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196121 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194058 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173159 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173142 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162656 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162387 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica