חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שאלות ותשובות בנושא היתרי בנייה

מאת: נדב יעקובינדל"ן ומקרקעין29/10/20131285 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רוב האנשים יבחרו לוותר על עבירות הקשורות בתכנון ובנייה. השכיחות של עבירות אלו, נפוצה יותר מכל שאר המצבים שבגינם מסתבך אדם לפחות פעם אחת בחייו. ההליכים מורכבים וארוכים וכרוכים בעלויות לא קטנות ומכאן שאנשים מחפשים את קיצורי הדרך. האם נכון לעשות את הדברים בצורה הזו? מהם היתרי בנייה? להלן כל התשובות לשאלות החשובות ביותר.

מהם היתרי הבנייה?

היתרי בנייה הם למעשה רישיון לכל דבר. הם ניתנים באמצעות הועדה לתכנון בניה, הריסות, או אפילו שימוש בבניין בהתאם לתוכניות ומוסכמות של בניין העיר. כל אחד והמקום בו הוא גר.

מתי יש צורך לבקש היתרי בנייה?

היתרי בנייה ניתנים כאשר רוצים להקים או להרוס מבנה לרבות מבנה או חיבור של קבע כמו חניה, גדר או אפילו מחסן. כאן תצטרכו לגשת אל ועדה המקומית לתכנון בניה ולבקש את אישורה בדבר.

האם יש עבודות שאינן דורשות היתרים?

יש עבודות שחוק התכנון מותיר לעשות ללא אישורים. שינוי פנימי של מבנה אינו אמור לפגוע בכל המתרחש בחוץ או במבנים משותפים ומכאן עניין של אי צורך בהיתר. חשוב לציין כי יש להגדיר את ההיתר וכאשר רוצים לפצל דירה לשניים, כאן יהיה צורך ואף יידרש היתר. חשוב לציין כי יחידות מופרדות ביוב או יחידות חשמל ומים, הן למעשה תחויבנה בדרישה להיתר על פי חוק.

מתי לא יינתן אישור לבנייה?

כאשר יתרחש מצב של תוספות בנייה וסטייה ניכרת מהוראות התוכנית, כאשר יתרחשו תרחישים של שינוי בסביבה, יתרחש מצב של סטייה מתוכניות ובעקבות שינוי בקווי הבניין יהיה צורך לתת את הדעת על פי דרישות החוק. כאשר מבקשים היתרים, מבקשים היתרים לשימוש חורג ובמקביל, היתרים להכשרת הבניה והשימוש בפועל.

בסיכום דבר, ראוי להזכיר ולהדגיש כי נכון להיום לא מעט אנשים פועלים שלא על פי חוק ופוסחים על דרישת בקשת ההיתרים לפני הבנייה. בתי משפט מטילים קנסות ללא רחם ובמקביל צווי הריסה על הבעלים המשתמשים בבנייה הלא חוקית. מכאן שיהיה עליכם לקחת את דעתו של איש מקצוע לפני שאתם מנסים לבצע שינויים לא חוקיים במבנה הקיים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נקסט מדיה, בנייה וקידום אתרים לעסקים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נדב יעקובי

מאת: נדב יעקובימחשבים ניידים13/04/141085 צפיות
מחשבים יכולים להפוך איטיים ואפילו מאוד איטיים , במאמר הבא נעבור על הסיבות שיכולות לגרום למחשב להיות איטי הבעיה הנפוצה ביותר היא - חדירת וירוס אל המחשב ברגע שהוירוס חודר אל המחשב הוא גורם לכל מני בעיות שונות ומשונות ולרוב גם לאיטיות נוראית ברגע שהוירוס השתלט על המחשב יהיה עלינו לבצע ניקוי וירוסים בכדי להחזיר את המחשב למצב תקין

מאת: נדב יעקובידיני משפחה11/11/131064 צפיות
אתם עומדים בפני החלטה לא קלה, להתגרש, לפרק את החבילה. ההחלטה להתגרש היא קשה וכרוכה בהליך כואב. אם יש ילדים זהו תהליך קשה שבעתיים. עבודה עם עורך דין מקצוען לגירושין יכולה להקל על המתגרשים. הגירושין הם הליך כואב, אך אפשר למזער את הכאב עם רצון הדדי. עורך דין לגירושין יעזור לכם לנהל הליך גירושין בצורה הטובה ביותר. להלן כמה נקודת למחשבה.

מאת: נדב יעקוביחיות מחמד07/11/137096 צפיות
כל אדם דורש לשירותיו של וטרינר פעם בחייו. ההזדקקות הזו באה לידי ביטוי במהלך השבוע, חופשה או אפילו שעות לילה. כאשר החיה האהובה איננה חשה בטוב, ראוי להתייחס לכך בדיוק כפי שהייתם מתייחסים לשירותיו של רופא משפחה. עצם האהבה הגדולה שיש לכם לחיית המחמד, הופכת אמיתית כאשר אתם נוטים לבחור את המטפל הטוב ביותר עבורה- קוראים לזה וטרינר. מה עושים בשעות מצוקה? האם ניתן להגיע אל וטרינר המטפל שלכם בכל שעה? לשם כך תוכלו לפנות אל וטרינר תורן.

מאת: נדב יעקוביטיולים בחו"ל06/11/13947 צפיות
כיצד תדעו גם אתם כי אתם הולכים להגשים חלום מושלם של חוויה בלתי נשכחת? בחירת טיולים ובפרט טיולים לדרום אמריקה קשורים בכל מיני נקודות שתצטרכו לקחת בחשבון לרבות עלויות ואפילו הקדשת זמן ראויה מסלולי טיולים לדרום אמריקה

מאת: נדב יעקובידיאטה ותזונה06/11/13977 צפיות
אנשים אשר בוחרים לעלות על המשקל ולראות כי הספרות מתמעטות, הן לרוב אנשים אשר מייחלים לשינוי הדרך שצריך לעשות על מנת להסיר את המשקל ולראות את הגוף משתנה נוכח ההישג, הינה דרך שווה ביצוע אשר יביא ברבות הימים להערכה הרצויה.

מאת: נדב יעקובישיפוצים06/11/131009 צפיות
כאשר מדברים על סורגים מעוצבים, מדברים על בחירה נכונה. הכול מתחיל ונגמר בחומר הגלם ממנו עשוי הסורג, בעמידותו מפני חלודה ובעיקר באחריות המוצר שתקבלו מנותן השירות.

מאת: נדב יעקובישיפוצים31/10/13904 צפיות
כיצד תוכלו להפוך סביבה חשופה לסביבה נטולת ספקות? יש לא מעט דילמות כאשר מגיע הרגע בו אתם זקוקים למשהו שיגונן על המרחב הפתוח בו אתם שרויים. להלן טיפים שימושיים לרכישה שתספק לכם את מירב הביטחון.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211695 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201321 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201512 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201309 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201594 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201003 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20960 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica