חפש מאמרים:
שלום אורח
10.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תביעה נגד קצין התגמולים

1.

תביעה נגד קצין התגמולים היא תביעה נפגע, מקרב אנשי כוחות הביטחון ,אשר  מתבררת בפני קצין התגמולים. תפקידו של קצין התגמולים הוא להחליט בסופו של יום האם לדחות או לקבל את התביעה , וזאת על סמך החומר אשר קיים בפניו  כמו גם חוות הדעת אשר מוגשות לקצין התגמולים בעניינו של התובע על ידי מומחה מטעמו. סוגי התביעות, אשר מוגשת לקצין התגמולים, על ידי  אנשי כוחות הביטחון הן תביעות בגין  חבלה או בגין מחלה. השוני בין התביעות' נעוץ פרט להבדל הנושאי ביניהן , גם בקשר הסיבתי ובדרך הטיפול בתביעות. תביעה בגין חבלה,אשר מוגשת לקצין התגמולים מוגשת מקום בו נחבל איש כוחות הביטחון , בזמן ועקב שרותו הצבאי. הכלל הבסיסי, בעניין תביעות אשר מוגשות בגין חבלה כי לאחר החבלה ממולא עבור הנפגע דו"ח פציעה , אשר משמש עבורו אמצעי ראייתי משפטי להוכחת טענותיו העובדתיות בפני קצין התגמולים . מקום בו לא מולא דו"ח פציעה, בסמוך לאירוע החבלתי יכול התובע את קצין התגמולים, בגין חבלה, להגיש תצהיר מטעמו ,  וכן תצהיר עד, לאותו אירוע בגינו הוא טוען כי נגרמה חבלתו , וזאת כאמור, על מנת לאמת את הפאן העובדתי של תביעתו. על התובע את קצין התגמולים בגין חבלה למלא טופס בקשת זכות נכות חבלה , אליו עליו לצרף דו"ח פציעה , וכן מסמכים רפואיים, אשר יש בהם כדי להעיד על הטיפול הרפואי אותו קיבל התובע. הטיפול בתביעה אשר מוגשת בגין חבלה, לקצין התגמולים, לאחר שהוא מקבל את התביעה , ישנן שתי אפשרויות לטיפול בתביעה,  במידה וקצין התגמולים מגיע למסקנה כי יש מקום לטפל בתביעה במסלול הירוק , התביעה מוגשת לטיפול במסלול הירוק , טיפול אשר הוא קצר יחסית, אשר מאפשר לתובע  תוך פרק זמן של ארבעה חודשים לעמוד בפני וועדה רפואית. במידה וקצין התגמולים, מגיע למסקנה כי אין מקום לטפל בתביעה באמצעות המסלול הירוק , מועברת התביעה ליחידה לאיסוף חומר, בה נאסף חומר רפואי על עברו הרפואי של התובע, לאחריו מועבר התיק אל מומחה רפואי, אשר צריך לקבוע האם יש קשר סיבתי בין האירוע החבלתי, לבין מצבו של התובע.  תביעה בגין מחלה, אשר מוגשת לקצין התגמולים, מחייבת התייחסות וטיפול שונים, מאשר תביעה אשר מוגשת בגין חבלה. בתביעה אשר מוגשת בגין מחלה, ראשית יש לשאול את השאלה, האם יש קשר סיבתי בין מחלתו של התובע, לבין השרות הצבאי. הקשר הסיבתי בתביעה בגין מחלה, מעט יותר מורכב, והרבה פחות ברור מאשר בתביעה בגין חבלה , שכן ישנן מחלות אשר הסיבות להופעתן ללא ממש ידועות לתובע , וגם לא לעולם הרפואה. המאמץ הראשון, אשר צריך להיעשות מקום בו עסקינן בתביעות בגין מחלה, אשר ארעה בזמן השרות הצבאי הוא מאמץ חקירתי, בגינו יש לברר בצורה יסודית, עד לירידה לרמה של רזולוציות מאוד קטנות , את התנאים והגורמים, אשר היה בכוחם להשפיע, או לגרום להתהוות המחלה. משמאותרים הגורמים הללו , יש לבחון האם כל הגורמים, או אחד מהם היה בו כדי להביא לפריצתה של המחלה. מקום בו מאותרים גורמים עובדתיים, אשר היה בהם כל אחד מהם ביחד ולחוד, להביא לפריצתה של המחלה , יש לתצהר את התובע , ולהוסיף לתצהיר גם תצהיר עד, אשר יהיה בו כדי לאמת  את האמור בתצהירו של  התובע. יש להגיש את התביעה לקצין תגמולים, ולאחר מכן התביעה מטופלת ביחידה לאיסוף חומר בדרך הרגילה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כותב המאמר הנו עורך דין אשר מתמחה ביצוג אנשי כוחות הביטחון , חיילים שוטרים , סוהרים , נגד קצין תגמולים .

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורך דין גיא בית און

מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי01/11/151496 צפיות
המאמר סוקר את הוראות אגף השיקום העוסקת בזכאות לתג"מ 2 ותג"מ 6

מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי26/02/141431 צפיות
המאמר סוקר את נושא פגיעות הראש ופגיעות הראש האורגניות וייצוג הנפגעים בפני הוועדה הרפואית.

מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי10/11/13951 צפיות
המאמר עוסק בהוראות סעיף 35 לחוק הנכים תגמולים ושיקום , ובזכותו של נכה צה"ל אשר נדחתה תביעתו , להציג את עניינו פעם נוספת לאחר שנדחתה תביעתו בפני קצין התגמולים .

מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי07/11/131209 צפיות
המאמר מתאר את אגף השיקום אחריותו ופעולתו של האגף ביחס לנכי צה"ל ולמשפחות שכולות.

מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי07/11/131223 צפיות
המאמר סוקר את ההבדל בין אחוזי הנכות הזמניים לאחוזי נכות הקבועים אשר ניתנים לנפגע על ידי וועדה רפואית של אגף השיקום במשרד הביטחון

מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי07/11/131306 צפיות
המאמר סוקר את נושא אחוזי הנכות ודרך קביעתם על ידי הוועדה הרפואית כמו גם את היתרון שייצוג על ידי עורך דין בפני וועדה רפואית .

מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי07/11/131167 צפיות
המאמר סוקר את אחוזי הנכות הנפשיים , אשר באפשרותה של ועדה רפואית , לתת לנכה צה"ל אשר עומד לבדיקה רפואית לפניה לצורך הערכת נכותו .

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231651 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212083 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211938 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211587 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211262 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201808 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201541 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica