חפש מאמרים:
שלום אורח
10.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קשר סיבתי בתביעות אשר מוגשות בגין פגיעה נפשית בזמן השרות הצבאי

מקום בו תובע מבקש להגיש תביעה לקצין התגמולים בגין פגיעה נפשית אשר ארעה לו בזמן שרותו הצבאי , על מנת להצליח בתביעתו עליו להוכיח כי קיים קשר סיבתי בין מצבו הנפשי לבין השרות הצבאי . לאמור על התובע להוכיח כי קיים קשר סיבתי בין אירוע מסוים אותו עבר התובע , לבין השרות הצבאי, הדבר יכול להיות כל אירוע , אירוע טראומטי או אירוע שהוא אינו טראומטי אבל כזה אשר הביא למצב בו נמצא התובע. הקושי בהוכחת הקשר הסיבתי נעוץ הן בפאן העובדתי והן בפאן הרפואי של תביעתו של התובע. הקשר הסיבתי הפאן העובדתי והרפואי בתביעה נפשית את הקשר הסיבתי ברמה העובדתית ניתן לחלק למספר חלקים וזאת בהתאם לבעיה הנפשית בגינה מבקש התובע לתבוע את זכויותיו מקצין התגמולים . א.     קשר סיבתי בגין פוסט טראומה. ב.     קשר סיבתי בגין הפרעה דו קטובית. ג.      קשר סיבתי בגין סכיזופרניה ד.      קשר סיבתי בגין הפרעת הסתגלות. קשר סיבתי בגין פוסט טראומה

מקום בו תובע מבקש להגיש את תביעתו  לקצין התגמולים בגין תסמונות פוסט טראומטית עליו להוכיח ראשית כי הוא עבר אירוע טראומטי בעל משמעות , אשר מקפל בתוכו אלמנת של סכנה לחיים ו/או חשש לפגיעה בשלמות המערכת הגופנית. האירוע יכול להיות מודחק או מושהה , ויכול לפרוץ שנים הרבה לאחר שהתרחש , במקרה זה אנו מדברים על תסמונת פוסט טראומטית מושהית.

קשר סיבתי בגין הפרעה דו קוטבית

הפרעה דו קוטבית הנה אחת  מן ההפרעות אשר פורצת בזמן השרות הצבאי. מקום בו תובע מבקש להוכיח קשר סיבתי  בין השרות לבין הפרעה דו קוטבית אשר פרצה בזמן השרות  עליו להוכיח קודם כל שהוא עבר אירוע מאני , אשר קדם לו או לא קדם לו אירוע דפריסבי. בדרך כלל הגורם לפרוץ מחלה שהיא מחלה דו קוטבית בזמן השרות הצבאי הוא דחק לחץ אשר קדם לפרוץ המחלה . אופי הדחק יכול להיות ממשי ויכול להיות לא ממשי, אבל היות ובשל העובדה כי הדחק הוא תוצאה של השרות הצבאי, ובגלל אופי השרות הצבאי וחוסר הגמישות בו , הוכחת הדחק , הגם שהיתה לא משמעותי במידת מה בנוסף לאופי השירות הצבאי ולחוסר הגמישות בו , מהווה את הוכחת הקשר הסיבתי לעניין המחלה הדו קוטבית.

קשר סיבתי לעניין פרוץ מחלת הסכיזופרניה

מעשית לא ידוע בצורה קונקרטית מה גורם לפורץ מחלת הסכיזופרניה בזמן השרות הצבאי. מקום בו פרצה המחלה בזמן השרות יש צורך לאתר גורם או גורמים אשר היה בהם להביא לפריצת המחלה. ככלל מחלת הסכיזופרניה נחשבת למחלה חבויה , לאמור מחלה אשר קיימת בגופו של האדם  ואשר עוברת בתורשה , אך נמצאת במצב רדום  מקום בו מחלת הסכיזופרניה פורצת בגלל אירוע כזה או אחר בזמן השרות הצבאי, על קצין התגמולים להכיר בתובע כמי שלקה במחלת הסכיזופרניה בזמן השרות הצבאי.

אפשרות נוספת אשר יש בה להביא לפריצת מחלת הסכיזופרניה בזמן השרות הצבאי היא  אירוע טראומטי אשר הביא לפריצת המחלה , ואו פוסט טראומה אשר "מתקדמת" למצב של סכיזופרניה. מקום בו מדובר בסכיזופרניה בגלל אירוע מכל סוג שהוא בשרות על התובע להוכיח את הקשר הסיבתי העובדתי על דרך של הוכחת האירוע אשר הביא לפריצה של המחלה.

קשר סיבתי לעניין הפרעת הסתגלות ודיכאון

חלק גדול מן החיילים המשרתים בצבא עוברים הפרעת הסתגלות , הפרעה זו לא אמורה לכשעצמה ליצור  פתולוגיה נפשית והיא בדרך כלל עוברת לאחר תקופת מה בה החייל אשר חווה אותה, מתחיל להסתגל לשרות הצבאי הפרעה זו פוחתת  והולכת , במידה וההפרעה נמשכת מעבר לשישה חודשים והיא עוברת למצב בו הנפגע סובל מדיכאון יש צורך לשנות את האבחנה לדיכאון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כותב המאמר הנו עורך דין אשר מתמחה ביצוג אנשי כוחות הביטחון , חיילים שוטרים , סוהרים , נגד קצין תגמולים .

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורך דין גיא בית און

מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי01/11/151496 צפיות
המאמר סוקר את הוראות אגף השיקום העוסקת בזכאות לתג"מ 2 ותג"מ 6

מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי26/02/141431 צפיות
המאמר סוקר את נושא פגיעות הראש ופגיעות הראש האורגניות וייצוג הנפגעים בפני הוועדה הרפואית.

מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי10/11/13951 צפיות
המאמר עוסק בהוראות סעיף 35 לחוק הנכים תגמולים ושיקום , ובזכותו של נכה צה"ל אשר נדחתה תביעתו , להציג את עניינו פעם נוספת לאחר שנדחתה תביעתו בפני קצין התגמולים .

מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי07/11/131209 צפיות
המאמר מתאר את אגף השיקום אחריותו ופעולתו של האגף ביחס לנכי צה"ל ולמשפחות שכולות.

מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי07/11/131223 צפיות
המאמר סוקר את ההבדל בין אחוזי הנכות הזמניים לאחוזי נכות הקבועים אשר ניתנים לנפגע על ידי וועדה רפואית של אגף השיקום במשרד הביטחון

מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי07/11/131306 צפיות
המאמר סוקר את נושא אחוזי הנכות ודרך קביעתם על ידי הוועדה הרפואית כמו גם את היתרון שייצוג על ידי עורך דין בפני וועדה רפואית .

מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי07/11/131167 צפיות
המאמר סוקר את אחוזי הנכות הנפשיים , אשר באפשרותה של ועדה רפואית , לתת לנכה צה"ל אשר עומד לבדיקה רפואית לפניה לצורך הערכת נכותו .

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231651 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212083 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211938 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211587 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211262 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201808 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201541 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica