חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

NLP, לימוד NLP, אימון אישי, קואצ'ינג, מהו NLP? דמיון מודרך, מה זה NLP? שינוי הרגלים, השגת מטרות, טיפול NLP, שיטת NLP, תת מודע, להיות מאושר, כסף, איך ל

NLP, לימוד NLP,אימון אישי, קואצ'ינג, מהו NLP? דמיון מודרך, מה זה NLP? שינוי הרגלים, השגת מטרות,טיפול NLP, שיטת NLP, תת מודע, להיות מאושר, כסף, איך להתעשר? שיטותטיפול

התחלת ללמודNLP אוקי ו?

דרך אגבכשתסיימי ללמוד NLP תביני שפה המציאו את ה NLP.

ש: אז זהועכשיו אני מוצאת המון דברים דומים.

אליעד: כי פה,מסביר לך איך המוח עובד, זה מסביר לך את כל המבנה של המוח, את כל ההיררכיה שלהמחשבות. זאת אומרת אם את תביני את זה, קודם כל את לא תצטרכי NLP, אבל אם את תרצילשכנע מישהו את תדעי בדיוק איך הוא חושב, את תדעי בדיוק איזה מלה להגיד, איזה מלההוא אמר, באיזה מלה להשתמש מה שתרצי תדעי לעשות. אבל בואי תמשיכי. אוקי.

ש: אבל בנתייםעד שאני חוויתי את זה, זה גם לקח לי קצת הפסקה בלבוא, זה שיש סתירה.

אליעד: אוקימה לדוגמא?

ש: סתירה היאיותר ברמה שאתה יורד לרמת התוכן ואתה מתחיל לפרט מושגים, באמת ועובד על קישוריםואירועים אז זה באמת מסתדר. אבל, קישורים של מילה ומה המשמעות של כל דבר עבורך.

אליעד: איפה?מה זאת אומרת שאתה יורד? שהבן אדם יורד?

ש: שאתהמתייחס לרמת התוכן.

אליעד: מי זהאתה? את אני?

ש: אתה, שאתהעושה עבודה עם אנשים, אתה מתייחס לרמת התוכן אז באמת אפשר, אני יכולה לעשות...

אליעד: אנידרך אגב גם למדתי NLP, כן בערבון. וזה לא מנוגד בכלל. אוקי, ברמת הרעיון.

ש: יש משהו בNLP שאני לומדת, אתה יודע כל מורה לוקח את זה לאן שהוא רוצה, אז המורה שלי לקח אתזה להצלחה ומטרות.

אליעד: NLPכשיטת טיפול. אוקי.

ש: וכאילוההתחלה של הקורס הוא קורס העצמה אישית.

אליעד: בשיטתNLP.

ש: כן שצריךלקבוע מטרות ולהמחיש אותן יותר, כאילו להתייחס אליהם בכל מיני שיטות.

אליעד: הכלאמת לאמיתה, אני מסכים עם הכל.

ש: כן אבל, אזאני באה מפה ואני מתחילה לחשוב "למה לקבוע מטרות כאילו" כל מטרה היא מקור לסבל, אתהמבין, אתה מבין את הסתירה? לא?

אליעד: סתירה,מי יכול להבין כזאת סתירה. עכשיו בואי נתחיל ממהתחלה. אוקי, זה מה שרצית להגיד?החיים קשים נכון. עכשיו בואי אני אסביר לך למה הם קשים ושהם עוד יותר קשים.

עכשיו תקשיבי,בואי נתחיל מהתחלה. NLP זאת תאוריה. תאוריה שמסבירה איך עובד המחשבות, בסדר? איךעובד המוח ההתנהגות וכו'..., בסדר?

זאת שיטתתכנון מחשבתי, זה הסיפור. עכשיו עד כאן זאת תאוריה שאו שהיא נכונה או שהיא לאנכונה, אני אומר שהיא נכונה, רק יותר. כי אם אני אגיד "נכונה" אז זה סך הכל ואם אניאומר "יותר" אז בעצם שזה אמיתי. מה הייתה האסטרטגיה? עכשיו עשיתי לך NLP,ראית איךעבדתי עליך? אמרתי הNLP היא שיטה נכונה, אמרתי ה NLP היא נכונה או שלא, ואני אומרשה NLP היא נכונה רק יותר.

עכשיו בעצםאני רציתי להגיד שה NLP היא לא מספיק טובה. אז מה אמרתי לך? ש NLP היא טובהשהתאוריה של ה NLP היא נכונה אבל היא הרבה מעבר לזה. מה בעצם אמרתי לך?

ש: שהיא לאטובה.

אליעד: שהיאלא מספיק טובה. הבנת? אבל אני ישר עשיתי את זה "ככה". כן כאילו "הם לא מבינים אתעצמם" לא רציתי להגיד לך "תראי וזה", אז הוא אומר לי "הם לא מבינים את עצמם". אתרואה?

עכשיו דרך אגבאת זה לומדים נגיד ב NLP,אומרים לו "אל תגיד את זה ככה זה יצור התנגדות" אז תגיד"ככה" ואז זה יתחבר "ככה" ואז הוא יבין "ככה". הבנת? אני רציתי להכניס לך עוגןלמשהו אחר ואז אמרתי לך "זה" ואז קפצת עד "לשם".

עכשיו תקשיבי,עכשיו ה NLP הזה שזאת בעצם תאוריה, שאמרנו שהיא נכונה אבל הרבה מעבר לזה, שה NLP אםאת רוצה לדעת מה יש מעבר לזה, אז זה כתוב בספר שם כתוב מה יש במעבר של ה NLP. עכשיוהתאוריה הזאת משתמשים בה. למה משתמשים בה? לכל מיני דברים לשיווק לזה וזה.

אחד מהשימושיםשל ה NLP זה איך להשיג מטרות. אוקי? עכשיו יש בעולם הרבה דרכים להשיג מטרות,באמצעות דמיון מודרך באמצעות "זה", באמצעות "זה" ובאמצעות "זה".

בסופו של דבררוב התאוריות הן דומות. כי דמיון מודרך זה כמו NLP. ולהאמין בעצמך זה כמו NLP. בסוףזה אותו דבר.

עכשיו, אתחווית קונטרסט בין מה שאני מסביר פה לבין מה שלמדת בקורס NLP. אבל את לא חוויתסתירה בין התאוריה של ה NLP לבין מה שאני מסביר פה. את חווית סתירה בגישה שמשתמשיםבה בגישה שמשתמשים ב NLP לבין מה שמסבירים פה. זאת אומרת אם נגיד באמצעות ה NLPהיומסבירים לך דברים אחרים, אולי. אז סתם את אומרת "מה שההתנגדות", זה לא שב NLP הביאותאוריה מנוגדת למה שאני אומר. אני מניח שהלימודים פה עזרו לך יותר להבין את הלוגיקהשל ה NLP. אבל הקונפליקט שלך היה בדבר אחר שבעצם ביישום של

ה NLP.זאתאומרת יש לי הבנה שהמוח עובד בצורה מסויימת. ועכשיו אתה אומר בוא נקח את ההבנה הזאתונשתמש בה בהשגת מטרות, באמצעות שהבנתי איך המוח עובד ואז מפה קפץ לך "ההתנגדות"בשביל מה אני צריכה להתאמץ או משהו כזה. אוקי? אבל הקונפליקט הוא בכלל לא קשור לNLP. יכול להיות שגם אם היית לומדת כל שיטה אחרת, איך להצליח או משהו כזה, גם הייתאומרת "לא יודע, בשביל מה להתאמץ". אז את הבנת בכלל שזה לא קשור לסיפור NLP?

ש: לא, זהקשור ללימודים ספציפיים שאני לומדת, שבמקרה קוראים להם ""NLP אבל זה NLP עםCoaching.

אליעד: בסדראז לקחו Coaching, פירושו איך להשיג מטרות, NLP זה תיאוריה ובוא נחבר אותם וזה.עכשיו, מה אנחנו עושים פה, מהיום הראשון עד היום האחרון? גם מנסים להשיג מטרה.אנחנו זה לא שלא מנסים להשיג מטרה, מנסים להשיג מטרה. אלא מה? מטרה אחרת. המטרהשפעם אחת תעמדי מול המציאות ותגידי זה מספיק טוב לי. זאת מטרה תאמיני לי, כן, זאתמטרה ראויה בעיני. לא? נכון?

ש: אבל אם היאמטרה אז היא בעצם סותרת את עצמה.

אליעד: נכון,אבל אם זה גם מטרה, זה סותר את זה שזה לא יהיה לך מטרה. נכון זה גם שאלה. אבל מהשאני בא להגיד את יכולה להסתכל על מה שעושים פה. דרך אגב פה, משתמשים ב NLP כישותלבן אדם "להיות מאושר" ואני מתחיל לעשות לו את הויזואליזציה לדמיין ותסתכל ותראה פהואני נותן לו דוגמא משם ומפה ותרגיש את זה "ככה" ותסתכל על זה מנקודה כזאת וכזאת.למה? כדי להכניס אותו לחוויה של המטרה שהוא יהיה מאושר. זה אותו דבר.

זאת אומרת שאתחווית קונפליקט מסיפור אחר. זאת אומרת שגם אם היית הולכת ללמוד לימודי ניהולבאוניברסיטה או ללמוד קורס ל"איך להיות שפית יותר טובה" גם היית אומרת "אבל בכלל מהזה משנה הטעם של האוכל?". אז זה בכלל לא קונפליקט בין ה NLP למה שאני מלמד. עכשיומה מהות הקונפליקט? שמטרת הקורס שם זה ללמד אותך איך להשיג מטרות יחסיות, מתוךמחשבה שאומרת שאם תשיג את המטרה היחסית תקבל את האושר המוחלט. זאת האמונה שמסתתרתשם ופה אומרים לכם את האמת. מי שרוצה להשיג מטרה יחסית, פה זאת הדרך הכי טובה בעולםכי פה יש את ההכי מדויק, בדיוק כחוט השערה מה צריך לעשות כדי להשיג את המטרההיחסית. אלא מה, שפה יש לך עוד פרספקטיבה שאומרת "תדע לך שיש גם מוחלט ויש יחסי"והאושר היחסי לא יביא לך את האושר המוחלט, בשביל להשיג את "זה" אתה צריך את "זה"בשביל להשיג את "זה".

זאת אומרת אתחווה קונפליקט מסיבה אחרת. אני לא נגד להשיג מטרות יחסיות. בן אדם אומר "אני רוצהלהשיג כסף להשיג זה" בוא אני אסביר לך בדיוק מה צריך לעשות. השאלה זה, שזה מסתדרפיקס. ואפילו פה מתרגלים NLP זה לא רק מלמדים אותך תיאוריות זה אפילו בזמן אמת,אפילו את לא צריכה את התיאוריה אם את רק תקשיבי מה מסבירים את את תראי בדיוק איך אתכבר תקלטי את המנגנון. את חווית קונפליקט מסיבה אחרת. כי שמה המסר שמעבירים לך בלילהעביר לך אותו זה "שאם אתה תצליח להשיג את הכסף אז יפתרו בעיותיך" וזה מה שמציקלך. כי פה את כבר מספיק חכמה להגיד שזה לא יפתור לי את הבעיות. וזה הסיפור, זה בכלללא נגד ה NLP וזה לא נגד הדרך להשיג כסף. יכול להיות שמה שאומרים שם איך להשיג כסףזה נכון. אבל המשמעות הנוספת שנותנים למה יקרה כשתשיג את המטרות היא זה הלא נכונהבסיפור.

ש: ועדין ישסטירה בין שם לפה, זאת אומרת.

אליעד: לא זהלא קשור בין שם לפה, זה קשור לכל דבר. גם כשאת רואה טלוויזיה, פרסומות, גם כשאתרואה את התוכנית "האח הקטן" לדוגמא אז אומרים לך שאם תשיגי מיליון שקל אז "יהיהלך... וואלה אחי" זה גם סתירה, את יכולה להגיד "אני לא יכולה יותר ליהנותמהתוכנית", את יכולה להגיד "אני יותר לא נהנת להכין אוכל", את יכולה להגיד כל דבר"אני יותר לא נהנת כי אני מבינה שזה לא יעשה אותי מאושרת באופן מוחלט". זה לא קשוררק לזה, זה כל דבר.

ש: אבל כשאתהמבין שהמטרות לא יעשו אותך מאושר...

אליעד: רגע אתהבנת שזה לא קשור רק לזה? זה קשור לכל ישות בעולם, שמשקמת אותך, שאומרת שאם תשיגימטרה יחסית זה יעשה אותך מאושרת באופן מוחלט ואת יודעת שזה לא ככה, אז יש לךקונפליקט. אבל זה כל דבר, מי שלומד פה זה גם הורס לו המון דברים נוספים. אבל אם הואמבין את הסיפור זה לא הורס לו כלום. כי זה לא נגד שתשיג מטרות יחסיות. זה נגד זהשתגיד "רק אם אני אשיג את היחסי אני אקבל את האושר המוחלט" ותמשיך לחכות לאושרהמוחלט באמצעות המטרה היחסית.

ש: אבל אנימאבדת את "הרעל". כאילו אנשים שם "ברעל".

אליעד: למה?קודם כל, אם יש לך קצת יותר שכל, אז כל פעם שמדברים על?

ש: כסףבעיקר.

אליעד: אז לא,זה בסדר, מה אפשר להשיג? כסף. למה אני צריך להשיג כסף? כי כסף יכול להשיג לי הרבהדברים אחרים. אם נשיג את הכסף כבר נשיג את האחרים. בסדר נכון. חוץ מ? מה כסף לאיכול לקנות לך?

ש:בריאות.

אליעד: איך לאליהנות בלי כסף. נכון? כי כסף לא יכול לעזור לך להסתדר בלי כסף. כסף לא יכול לעשותלך הכל חוץ מדבר אחד הוא לא יכול לפטור אותך מהפחד לאבד אותו.

ש: להיפך הואמעמיק לך את הפחד לאבד אותו.

אליעד: עודיותר גרוע. נכון, יש באתר הרצאה שנקראת "כסף קונה פחד וחרדה". וואלה, גם בספראפילו, רואים?

אוקי. תקשיבי,מה שאני בא להגיד כל פעם שאומרים "איך להשיג כסף" תהיי קצת, תגדילי ראש ובמקום"להשיג כסף" תשימי מה שאת רוצה פנימה, תלבישי. המילה "כסף" פירושו מה שאתה חושבשיפתור לך את הבעיות. במקום "כסף" תשימי "זוגיות", "אושר", "כבוד", "להיות משהו" מהשאת רוצה שימי בפנים. זה כל הסיפור.

ש: כי אני לאמאמינה, אני לא מאמינה למטרות מצד אחד אני נוחה שאין...

אליעד: למה?רגע, קודם כל את הבנת? נגיד אני אתן לך דוגמא. נגיד שאת רואה תכנית בטלוויזיה איךלהשיג כסף, במקום מילה "כסף" שימי מילה אחרת.

ש: כל מה שאניאוסיף זה שקר.

אליעד: לאנכון, זה שקר? זה רק שקר? זה שקר אם את חושבת שזה יביא לך את המוחלט.

ש: אז מה זהיביא לי?

אליעד: בקטעיחסי, אם את רוצה לאכול, לכי לאכול. לא כי את תחיי לנצח, כי בא לך לאכול. את אוכלתכדי לא להיות רעבה עכשיו אבל זה רק יחסי כי את תהיי רעבה אחר כך ואת תמותי בסוף בכלמקרה. עכשיו, כל מה שמסבירים שם על איך להשיג "X" הוא נכון גם לגבי איך להשיג אושרמוחלט, הוא נכון גם לגבי כל דבר. אלא מה שאם אתה רוצה להשיג "יחסי" אתה צריך להתאמץבאופן יחסי. אם אתה רוצה להשיג "מוחלט" אתה צריך להתאמץ באופן מוחלט או לא להתאמץבכלל.

מה אתמבינה?

ש: אני מבינהשאין לי בעיה עם הNLP שיש לי בעיה עם המסר שהם מעבירים לי, שעם הגישה שמקדשת מטרותיחסיות. למרות שאני מבינה אותן כיחסיות.

אליעד: שמקדשתאותן מעבר למה שהן. זה שזה מקדש זה בסדר. אבל זה הרבה מעבר לפרופורציות.

ש: ולהפך זהמוציא אותן מפרופורציות ואז אני חושבת שהמטרות האלו הופכות ל"חרב פיפיות" ואז זהגורם לי ממש להירתע מכל התהליך, אבל לחילופים להגיד אוקי "בואי תתמסרי לתהליך הזה,לתהליך הזה" כי שניהם ביחד נורא קשה לישב.

אליעד: אניאומר לך דבר אחר אבל, אם היית מגיעה לפה יותר אז לא היית צריכה ללמוד NLP בשביללדעת איך להשיג כסף. כל מה שאני מסביר לך פה על איך להיות "אלוהים"...

ש: אז זהו שלאלמדתי NLP בשביל לדעת איך לעשות כסף, זה השתילו לי. לא ממש התכוונתי לזה.

אליעד: לא לא,את הלכת ללמוד איך להיות מטפלת. נכון. לדוגמא יבוא אליך בן אדם ויגיד "איך אנימהשיג כסף" מה להגיד לו. אבל אם את תביני מה מסבירים פה, בן אדם אומר "עם מה אנימשיג כסף", אוקי, כל מה שצריך על איך להשיג כסף זה לשאול אותו מה האמת. עכשיו, מהזה אומר מה האמת? עם "המה האמת" אפשר ללכת להרבה כיוונים. מה האמת האם אתה רוצה אתהכסף? זה, הוצאנו אותו החוצה. עכשיו צריך להאמין לו, כמו שהוא עושה "אני מאמין לךשאתה רוצה את הכסף", אפילו לא לדבר על זה בכלל, נכון, הכסף זה "האלוהים".

עכשיו אנימשיג את הכסף, מה האמת? האם אתה יכול? האם אתה לא יכול? במה אתה יכול? במה אתה לאיכול? האם עשית את המקסימום? האם אתה בטוח שאתה לא יכול? האם אתה בטוח שאתה כןיכול? להתחיל ככה סיסטמטית. מה האמונות שגורמות לך לא להאמין? האם באמת אתה לא רוצהאותו? האם באמת אתה? עכשיו לא, אם את מספיק חכמה אז את יודעת איזה שאלות יובילולאיזה תשובות.

זאת אומרת אםלדוגמא, נגיד הוא אומר "אין לי חשק להתאמץ להרוויח כסף", אני אתן לך דוגמא שתביניאיך עובד המנגון, נגיד שהוא אומר "אין לי חשק להתאמץ בשביל להרוויח כסף", עכשיו,איך אנחנו גורמים לבן אדם לרצות להשיג כסף? על ידי שאנחנו שואלים אותו, מה שואליםאותו? למה אתה רוצה להשיג כסף ואז הוא הולך ל"למה אני רוצה להשיג".

ש: אבל אין לוחשק להתאמץ. אה, הוא רוצה כסף אבל אין לו חשק להתאמץ.

אליעד: שהבןאדם אומר שהוא רוצה כסף אבל אין לו חשק להתאמץ, אז איך אני גורם לכך שיהיה לו יותרחשק? שאני אומר לו "מה האמת", "למה אתה רוצה את הכסף". עכשיו אני לא אומר לו את זהככה כי אז אני כאילו מטיל ספק. אני אומר לו "לא רגע, אבל למה אתה רוצה אתהכסף".

ש: "מה הייתעושה עם היה לך כסף?".

אליעד: לא.בסדר בסדר. "ולמה אתה רוצה את הכסף?" שזה בעצם להגיד לו מה האמת? מה מסתתר מאחוריהכסף? כן אז הוא יגיד לך "כן אני רוצה את זה, את זה ואת זה" ואז מה זה עשה? זה פיתחאצלו מוטיבציה. אבל את צריכה לשים לב שאם את תשאלי אותו יותר מדי "מה את רוצה?" אזהוא יגיד לך "וואלה אני לא רוצה". בסדר, אבל אם את מספיק חכמה אז את יודעת לשלוטבמינון. מה אני רוצה? אני רוצה לגרום לו לא לרצות? לשאול אותו הרבה פעמים למה אתהרוצה. אני רוצה לגרום לו לרצות אני אשאל אותו רק פעמיים.

ש: מהידיעהעצמה אני מעמיקה את השאלה שלו. זאת אומרת אם אני לא מביאה אותו לכל הדרך.

אליעד: את לאמעמיקה כלום. את אחראית להביא אותו לכל הדרך?

ש: האם זה מהשמביא אושר והתפקיד שלי זה לגרום לו לשנות את זה.

אליעד: לא,תכף אני אסביר לך משהו. אם הוא לא מבין למה הוא רוצה כסף איך הוא יבין שהוא לא רוצהכסף? אם הוא לא מצליח להבין למה הוא רוצה כסף אז איך הוא יבין שבכלל לא אכפת לומלהביא כסף.

ש: אולי בגללזה הוא לא מצליח להבין למה הוא רוצה כסף.

אליעד:תקשיבי, יש "אני רוצה כסף" לפניו יש "אני רוצה כבוד" ובשביל זה אני רוצה מאה דבריםבשביל "למה אני רוצה את הכסף?" ולפני יש עוד מאה ולפני עוד מאה ולפני זה, ובסוף יש"לא רוצה כלום". עכשיו אם בן אדם אומרים לו "אין לי חשק להשיג כסף", לדוגמא. אוקיולמה אתה רוצה? "וואלה בכלל לא יודע למה אני רוצה כסף", דוגמא. לא במובן של אני לאיודע למה אני רוצה, אני יודע שאני רוצה אני רק לא יודע למה. אז אם את הוא לא מבין,אם הוא לא מסוגל להסביר למה הוא בכלל הלך לעבוד, אז איך את רוצה שהוא יבין שבכללהוא לא רצה אותו ובכלל לא יהיה לו אכפת אם יהיה לו כסף או לא, זה כאילו, הבנה יותרעמוקה.

את בעצם מחברתאותו לפנימי שלו כשאת אומרת לו "למה אתה רוצה?", את בעצם עושה לו עוגן כשכל פעםשהוא יגיד "אני רוצה כסף" יקפוץ לו אסוציאטיבית "אני רוצה את הדברים החשובים, אתהתכלית של הכסף". אז התכלית שהיא יותר משמעותית בשבילו היא תגרום לו להתאמץ יותרעבור הדבר. עבור הדבר הפנימי.

ש: זה מה שהםעושים בNLP הם לוקחים אותך לפי דרך.

אליעד: נכון,הם מראים לך את המנגנון. אבל אם אנחנו נפעיל את זה עוד עשר פעמים אנחנו נגיע למהשאני מסביר. לכן אמרתי שNLP היא רק חלק, השיטת יישום שם היא חלקית. מה הבנת? טוב,לא צריך להסביר את זה. אבל אני רציתי שתגידי מה הבנו על משהו אחר. אני מסביר לך שאםתביני את מה שמסבירים פה אז את יכולה להסביר למרצה יותר טוב ממנו מה הוא מסביר.להסביר לו תקשיב, בוא אני אסביר לך למה זה ככה ולמה זה ככה.

כי התודעהעובדת לפי דרגות של ודאות מוחלטת שאין לה היפוך יש ודאות שיש לה היפוך, יש דרגות שלביטחון ויש דבר שנקלט דרך השכל ויש דבר שהוא הכי גבוהה ויש מתחתיו דרך החושים וישמתחתיו דרך ידיעה חיצונית, ויש דרך זיכרון ויש דרגות, ויש קרוב ורחוק ויש יש ואין,ויש דבר והיפוכו ואם זה דבר והיפוכו אז זה יותר קשה לתפוס, ואם זה לא היפוכו אזיותר קל לתפוס ואם זה היפוכו זה יותר קונטרסט. לדוגמא: נגיד שאת רוצה לשכנע מישהואיך להשיג כסף, נגיד סתם נותן לך דוגמא, נגיד את אומרת דבר והיפוכו אי אפשרלתפוס.

לדוגמא, דברוהיפוכו אי אפשר לתפוס, מה את אומרת? אני אבדוק מה הדבר הכי רע שהוא לא רוצה שיקרהואני אעגן לו את זה במחשבה שאם הוא ישיג את הכסף זה לא יקרה לו ואז בגלל שהוא לאיכול לתפוס, כאילו את יכולה לעשות איזה טריקים שאת רוצה מה שאת רוצה, את עושהטריקים. ואת יכולה לשכנע אותו שכסף זה טוב, את יכולה לשכנע אותו שכסף זה רע, ואתיכולה לשכנע אותו שאם..., ונגיד הוא אומר לך שאין לי בטחון צריך להגיד לו "לא, אםיהיה לך כסף יהיה לך ביטחון". את יכולה לעשות מה שאת רוצה. כי אם את מבינה מהשמסבירים פה את כל ההיפוכים ואת יכולה מכל מחשבה להגיע לכל מחשבה, לראות את כלההיבטים אז את יכולה לנתב אותו לאן שאת רוצה.

ש: מה העקרוןהמנחה של כל ההיבטים האלו. זאת אומרת.

אליעד: שתראי.מה זה העקרון המנחה?

ש: למה זהנגיד כל מה שאמרת עכשיו זה נגיד "אליעדית"?

אליעד: לאהבנתי, לא הבנתי מה שאלת.

ש: אתה אומרשאם אני אהיה פה נגיד ואבין מספיק אז אני אוכל לעגן לו את כל מה שהסברת.

אליעד: מהשתרצי, תוכלי לעשות קסמים ונפלאות אם תרצי.

ש: אבל למה זהכאילו... בשיטה, כאילו איך אני עובדת איתו?

אליעד: איך זהקשור לפה? אז אני אסביר לך. פעם רבי נחמן אמר מי שיקרא את הספר שלי יהיה לו שכל.בלי קשר לכלום, בלי קשר לזה שהוא גם יהיה מאושר גם יהיה לו הרבה מאוד שכל. קודם כלאני רוצה להגיד לך משהו, אם תצליחי פעם אחת לקרוא את הספר "להיות אלוהים", אחר כךכל ספר את קוראת כאילו, כי זה כל כך מורכב הרעיונות.

ש: אני לאמצליחה לקרוא, אמרתי לך, אני תקועה ב...

אליעד: בסדר.אז מה שאת צריכה זה להתחיל לקרוא. עכשיו זה נושא אחר. אני רוצה להגיד לך משהו. NLPוכל השיטות הרוחניות, והמקצועיות והפסיכולוגיות, ומה שאת רוצה הכל זה בונוסים שאתלומדת אותם תוך כדי שאת לומדת את מה שאני מסביר פה. זאת אומרת אם את מבינה את מהשאני מסביר פה, בדרך את בכל מקרה צריכה ללמוד הכל. כאילו אבל אי אפשר להגיד לך בואיתתחילי ללמוד, עושים לך מרוכז ואם את מבינה את זה גם את הבנת את הכל. עכשיו אנימדבר ברצינות.

ש: אני צריכהלהאמין לך.

אליעד: אתצריכה להאמין לי, בסדר. אני אומר, רק אם הבנת את הרעיון אין שום תיאוריה שכתובהבשום ספר, שלא הוזכרה כאן. שום תיאוריה, למה? כי פה זה המקום שמסבירים לך לבדוק אתכל האופציות מכל הכיוונים, מכל התיאוריות, מכל ההיבטים, את כל קווי החשיבה. ומפהומשם, ומשם ומפה ולפני מה אחרי הכל. עכשיו מה בעצם אני מסביר לך פה? להבין את עצמך.שכשאת אומרת אני רוצה, לדוגמא בואי נלך על הכסף, "קשה לי להרוויח כסף" כשאת אומרתאת המשפט הזה, תביני מה עומד מאחוריו.

האם זה באמתקשה? האם זה לא קשה? למה אני חושבת שזה קשה? אני חושבת שזה קשה זה אמונה בגלל ש...,ואז מה אם זה קשה? ומי אמר שזה קשה? ומי אמר כשזה קשה זה רע? ומי אמר כשזה קשה זהטוב? וכל הסיפורים. עכשיו איך תהיי מציאותית, בהתבוננות אולי ככה אולי הפוך, אוליככה אולי הפוך ובסוף גילינו שהכל אחד. בסדר? עכשיו, כבונוס מה קיבלת כבונוס? שבדרךלמדת עכשיו את כל האיך המוח עובד. כאילו אני בעצם רוצה להביא אותך למצב שכשתגידי"יש שולחן" תביני מה קרה במוח לפני שאמרת "יש שולחן". את מבינה כאילו באיזה עומק?זה לא מספיק עמוק.

אני רוצהשתגידי שכשאת אומרת "אני" שתביני מה שקרה בתודעה שלך לפני שאמרת "אני". עכשיו, אםאת מבינה מה קרה בתודעה לפני שאמרת "אני" אז זה כבר שטויות לגרום לבן אדם ללכתימינה או שמאלה. אם את רוצה. את מבינה? כי זה כאילו כי את יודעת בדיוק איך הואחושב. את יודעת כאילו מה הוא, את יכולה להסביר לו מה עוד ותמיד יש לך גם שלושהצעדים עליו, כי גם מה שהוא בטוח שהוא מבין את גם מבינה למה הוא מבין את זה, את גםיודעת. את מבינה מה אני מנסה לומר? מה את מבינה?

ש: שבדרך הזאתהחקירה עצמה שמובילה למסקנה הסופית של הגישה, החקירה עצמה גורמת לי להבין את המבנהשל החשיבה ושל אנטומית כל מבנה "הסייקיק" של הבן אדם, שלי אנושית ואחר כך של האחרוככה לפתור בעיות יחסיות שתכלס זאת העבודה שלי, ענין מאוד פשוט.

אליעד: נכון,נגיד עכשיו פה יש ספר על חרדות, עכשיו יש פה מאה סוגי חרדות. עכשיו, אם היית שמהמאה אלף הייתי שם לך מאה אלף סוגי חרדות, פתרונות זה לא משנה. כי יש סכמה במבנה,איזה רעיון, איזה היררכיה, איזה סטרקצ'ר, משהו, שלפיו כל המנגנון עובד. יש כאילואיזה מנגנון, איזה משהו, איזה רעיון, איזה קונספט יתרונות חסרונות, טוב רע, יחסימוחלט, יש כאילו איזה משהו כזה בראש שלפיו הכל עובד.

עכשיו רקתחליפי את המילים במקום להגיד "כסף", תגידי "אושר", תגידי "אהבה", תגידי "זה" תגידי"זה". זה כאילו זה רק לראשיים ויש לך את רק את היחסיות של היחסי והמוחלט, אתה רוצהאת זה במוחלט או ביחסי. זה הסיפור. עכשיו פה את לומדת את המנגנון עצמו, את לומדתאיך עובד המנגנון של הבן אדם. לדוגמא, מה גורם לו לפחד. לדוגמא נניח שאת רוצה לגרוםלמישהו, אני אתן לך דוגמא, איפה נגיד יפול הNLP נגיד במישהו שהוא מספיק עקשן,בהיפוך של ה. NLP זאת אומרת לדוגמא, נגיד שמישהו רוצה להרוויח כסף מה מסבירים לונגיד תני מה למדת. מה הסבירו לך?

ש: רק התחלתיאבל, קודם כל צריך, הוא צריך לדעת ממה לדמיין מה שיש.

אליעד: רק מהשאני אעשה אני עכשיו אעלה את ההתנגדויות, בואי נעשה עכשיו טיפול NLP ואני אהיהכאילו המטופל. בסדר? את תטפלי בי ב. NLP מה את רוצה ש...

ש: אני לא ממשיכולה, פחות או יותר ממה שאני מבינה זה שקודם כל צריך.

אליעד: הואישמח.

ש: אני לאבאמת יכולה לייצג את השיטה בנתיים כי אני רק בשלב של העצמה אישית.

אליעד: למהלא? הם לא יודעים, את המקורית של הNLP. הם צריכים להיצמד לשיטה שלך, את הNLPהמקורית והם החיכוי. אוקי? קחי, מה הבעיה בזה מי החליט שהם המקורי? אוקי, קחידוגמא, מה את חושבת שאומר הNLP? נגיד איזה צורך? נגיד יבוא מטופל ויגיד "אני רוצהכסף תטפלי בי באמצעות NLP".

ש: קודם כללדמיין איך זה יראה שיהיה לך כסף

אליעד: איך זהיראה אני מדמיין, אוקי.

ש: מה תעשה עםהכסף? אם זה על זה אם זה אחרי זה תוך כמה זמן אתה מתצמצם את סכום הכסף.

אליעד: לאיודע. מה עושים?

ש: ואחרי זהמה...

אליעד: לא,ואם אני לא מצליח לדמיין. לא יודע, אף פעם לא היה לי, לא מצליח לדמיין. מה עושים?לא יודע איך לדמיין מה לעשות? עכשיו הוא מספיק חכם לדעת, קודם כל שאת לא נסחפת אחריהבן אדם כי אין דבר כזה, כי אם הוא לא היה יכול לדמיין הוא לא היה רוצה. לדוגמא,עכשיו את זה לא מסבירים בחוג ה NLP.

זה, מי שפהיודע שזה מוחלט, אם לא יכולת לדמיין לא יכולת לרצות ואתה לא יכול לרצות מעבר למהשאתה יכול לדמיין ואם אתה ממש רוצה זה אומר שאתה ממש מדמיין וזה רק צריך להוציא אתזה ממנו. אוקי? ואת גם יודעת גם מה גורם לו לדמיין. מה לדוגמא? אמונות. מה לדוגמא?עוד מקרים אחרים, לדוגמא. אוקי בואי נגיד שהוא אומר לך...

ש: אבל המטרההיא לא לגרום לו להאמין שהוא לא באמת רוצה.

אליעד: לא, מיאמר לגרום לו? לא, אני לא אמרתי, אמרתי נגיד שהוא אומר "קשה לי לדמיין". מה עושים?תקשיבי תביאי לפה פעם הבאה את החוברת.

ש: לא זההבעיה, אני אצבע את זה בכחול אצבע את זה בסגול יש שם כל מיני שיטות כאלו. מדוברבהעצמה אישית אז כאילו...

אליעד: אזתסבירי לנו מה השיטות אומרות? אז בואי נדבר על העצמה אישית. אוקי, אז בואי נקח אתזה לגבי העצמה אישית, בואי ניצג רצון של העצמה אישית. בן אדם אומר "אני רוצה יותרבטחון עצמי", נכון?

ש: בטחון עצמימול מי? לו לבין השאר?

אליעד: ביטחוןעצמי לראיון עבודה. מה עושים? בן אדם אומר "אין לי ביטחון לבוא לראיון עבודה" מהעושים? מה הNLP מציע לו לפי מה שאת יודעת?

ש: אוקי, איזההלך רוח אתה רוצה לבוא לראיון עבודה?

אליעד: הלךרוח שיחשבו שאני הכי טוב ושיקבלו אותי. ותאמיני לי אני לא הייתי רוצה לשאול את זה,זה ברור.

ש: איך הייתיושב?

אליעד: אין לימושג. מה זה איך הייתי יושב? לא יודע איך הייתי יושב בשביל זה באתי לשאול אותך מהלעשות. זה כמו שתגידי לי "ומה אתה חושב שאתה צריך לעשות?" הרי אני לא יודע בשביל זהאני בא לשאול.

ש: אתה לאחייב, אנשים יודעים, נגיד, אנשים אומרים אבל לך דברים שהם יודעים. נגיד אני אומר"אני הייתי רוצה להיות רגוע לא להיות בחרדה מהעולם הזה".

אליעד: לא,אני רוצה שיקבלו אותי, אל תסבכי לי סיפורים. אני רוצה שתגרמי לי שיקבלו אותילשם.

ש: ומה צריךלקרות בשביל זה שיקבלו אותך?

אליעד: שהםיחשבו שאני מספיק טוב כדי שיקבלו אותי. זה כל מה שצריך לקרות.

ש: ומה מונעממך?

אליעד: אוליאני לא מספיק טוב, אני לא יודע אני שואל אותך מה מונע ממני? לא יודע, הפחד שלימלהיכשל. כן הפחד להיכשל.

ש: אז מה הייתרוצה במקום לפחד?

אליעד: לאלפחד.

ש: איך הייתנראה אם אתה מפחד, איך היית יושב?

אליעד: הייתייושב בצורה זקופה נגיד. נגיד דוגמא, אבל אני לא מצליח לשבת בצורה זקופה כי אנימפחד.

ש: זה השינויהיחיד, אז בכל זאת תשב, אתה יכול אבל לשבת ישיבה זקופה.

אליעד: אני לאיכול, אני אינסטנקטיבית אני רועד. לא יכול, לא מסוגל. מה לעשות? אני עכשיו מדמיןבראש שלי את הפחדים, אני אינסטנקטיבית יש לי טראומה מהעבר.

ש: נגיד מהאתה מפחד? מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות?

אליעד: שהם לאיקבלו אותי לעבודה.

ש: ואז?

אליעד: וזהשאני ארגיש מושפל, שאני לא שווה, שאין לי ערך עצמי.

ש: האם בהכרחזה שהם לא מקבלים אותך לעבודה זה אומר שאתה מושפל ושאין לך ערך עצמי?

אליעד: כן, מהזאת אומרת?

ש: בטוחמוחלט?

אליעד: סגור.אבל זה לא אמורים להסביר בNLP זה.

ש: נכון, היהנדיר אם זה נגמר, שאם שואלים על ישיבה ורואים כאילו כרגע בשלב שאני נמצאת בו.

אליעד: אבלהוא אומר לך "אני לא אהיה מסוגל לשבת זקוף, אני רואה, אני מגמגם. אוקי, אוקי.תקשיבי, התקדמנו אני אשב זקוף בסדר, אוקי. עכשיו, מה מונע ממני? שאני מגמגם. אוקי,איך אל תגמגם? אני מגמגם, מה לעשות. אוקי, זקוף הבנתי אין בעיות, טוב. אני אשבזקוף, אני אקשור את הידיים.

ש: אולי צריךלבדוק את האמונה שלו ולמה אתה חושב שזה שאתה מגמגם יגרום להם לא לרצות לקחת אותךלעבודה.

אליעד: מירוצה בן אדם מגמגם.

ש: בוודאי שהםרוצים מגמגם. מה, יש נהגים מגמגמים.

אליעד: כי זההבן אדם אומר לך, כי זה שהוא מגמגם זה משדר שהוא משקר, שהוא לא מספיק מקצועי, שהואלא בטוח בעצמו. הוא אומר לך "אני לא יודע מה לעשות, מהפחד אני מתחיל לגמגם ומתחיללהתבלבל ואני לא יודע מה לעשות עם זה". מה אפשר להציע?

ש: אני לאיודעת בדיוק מה הייתי מציעה עכשיו לכזה בן אדם. אבל יש לי המון רעיונות.

אליעד: לאאנחנו שואלים מה הNLP מציע. מה שהNLP,החסרון של הNLP זה שהוא לא יודע מה לעשותשהאמונה לא עובדת. זה הספר, בשביל זה יש לך ספר שמסביר מה לעשות.

ש: מה זאתאומרת שהאמונה...

המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il

הכנס לאתרותהנה מעוד מומלץ, קאוצינג, שינוי,יעוץ אישי, להיות מאושרים, כסף ואושר, מאמרים, מאמרים, להיות מאושר, חשיבהחיובית ועוד ...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאת: אליעד כהן - היחיד בעולם שמתחייב - 100% אושר אמיתי בשלמות מוחלטת בכל תחומי החיים - נסו ותראו! 

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אישי / אימון אישי / חרדה / פחד / הפרעת חרדה / טיפול בחרדה / פחדים / דיכאון - EIP.co.il ועוד...

ידע - להצליח

תכנסו ותהנו ...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאמן אישי אליעד כהן אימון אישי Eip.co.il

איך לחנך ילדים, איך לשכנע אנשים, איך לגרום למישהו לחשוב כמוך, איך לגרום למישהו להסכים איתך, כושר שכנוע, איך להסביר משהו, טיפול הוליסטי, מאמן אישי: עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח להסביר לו, אתה רוצה להסביר משהו למישהו ואתה לא מצליח להסביר לו. עכשיו יש תיאוריה שאומרת אם אתה רוצה לדעת אם הבנת לך תסביר למישהו ואנחנו נשדרג את זה ותבקש ממנו גם להסביר מה הוא הבין ותראה שהוא באמת הבין ואפילו תסביר למישהו מפגר וככל שהוא יותר מפגר והצלחת להסביר ...

הכשרת עובדים, ניהול מנהלים בארגון, איך להכשיר עובדים, איך לנהל מנהלים, איך לנהל עובדים, פיתוח עובדים, קואצ'ר מומלץ, טיפול נפשי: עכשיו הנושא הוא כזה אחת הטעויות שעושים מנהלים, יש בעיקרון בארגון שני סוגי עובדים יש עובדים שיש להם מטרה מאוד מוגדרת וספציפית שהם בעצם התחליף הכי זול לרובוט כאילו זאת אומרת יש איזה עבודה מסוימת שהם צריכים לעשות עושים אותה רק פשוט במקום להביא רובוט כי אין רובוט שיעשה את זה אז הם עושים את זה, עכשיו זה עובדים שאין צורך שיהיה להם שכל אפילו יש צורך שלא יהיה ...

הערכה עצמית רעה, עודף ערך עצמי, דימוי עצמי גבוה מידי, חוסר ביטחון עצמי, הסרט הסוד, מפחד להתחיל עם בחורה, אימון אישי לחיים, אימון אישי מומלץ: עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים דימוי עצמי גבוהה וערך עצמי גבוהה דופק את הבן אדם, עכשיו מראש בא נגיד שאם היה לו לבן אדם דימוי עצמי באמת גבוהה זה לא היה דופק אותו בסדר אבל בא נדבר על דימוי עצמי כאילו גבוהה, גבוהה אבל דופק את הבן אדם. מה לדוגמא נגיד בן אדם בוא ניתן דוגמא קלאסית נגיד בן אדם מפחד להתחיל עם בחורה כי יש לו דימוי עצמי מאוד גבוהה שהוא ...

אימון אישי, ממי ללמוד, איך לבחור מטפל, איך לבחור מאמן, איך לבחור יועץ, אימון עסקי, מורה רוחני, מאמן אישי לחיים: אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר. אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו ...

לא רוצה לפחד מהמוות, ניסיונות התאבדות, מחשבות אובדניות, התגרות במוות, חרדה מהמוות, מחשבה טורדנית, מטפל רגשי, יועץ טיפולי: עכשיו השאלה היא כזאת יש מישהי נגיד לצורך העניין, מישהי מישהו לצורך העניין זאת מישהי שהתופעה המתוארת היא כדלקמן נניח היא ראתה בטלוויזיה משהו בחדשות "מישהי התאבדה, התאבדה עם צעיף", אוקי היא עכשיו נכנסה למחשבה טורדנית היא צריכה לבדוק אם אפשר להתאבד עם צעיף או לא היא הולכת נגיד עכשיו לא היה לה צעיף אז נגיד היה לה בבית כבל של טלפון סלולרי, היא לקחה את הכבל קשרה ...

הססנות, מה זה fomo, חשש מהחמצה, תחושת החמצה בחיים, התמודדות עם תחושת החמצה, fear of missing out, אימון אישי לחיים, מטפל אישי: עכשיו יש תופעה שנקראת FOMO. ש: מה זה FOMO? אליעד: FOMO זה ראשי תיבות fear of missing out אתה מפחד להחמיץ דברים. ש: פחד מלהחמיץ דברים. אליעד: כן. ש: מוכר לי. אליעד: אתה אומר לבן אדם "אולי תצא עם זאתי, לא אני מפחד להחמיץ את האחרות, אולי תעשה ככה למה שלא תהנה בסרט, אני מפחד להחמיץ סרט אחר". ש: אוקי החמצה כלשהי. אליעד: נכון, מה עושים עם זה אתה בא לעשות תרגיל ...

שיפור הישגים, פתרון בעיות, התפתחות אישית, כמה לתרגל, תרגול מיומנות, פיתוח מיומנות, מטפל רוחני, הכוונה אישית: מה אתה אומר? ש: אוקי הבנתי אז בסופו של דבר מתי באמת התרגול עובד? אליעד: התרגול עובד כשהבעיה מלכתחילה הייתה פונקציה של חוסר תרגול זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד. ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה הבעיה מלכתחילה זה מובן מאליו. אליעד: לא מובן מאליו יש אנשים שחושבים שתרגול יפתור ...

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205540 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196096 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194052 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173144 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173132 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162649 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162379 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica