חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניכויים משכר עובד

מאת: שני שמעונידיני עבודה01/12/20132146 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עפ"י ס' 25 לחוק הגנת השכר,  התשי"ח – 1958, ניתן לנכות משכרו של עובד את הסכומים הבאים:

1.       סכום שחובה לנכותו, או שמותר לנכותו על פי חיקוק – סכומים אלו מתייחסים להורדות משכרו של העובד בגין, ביטוח לאומי, מס הכנסה, מס בריאות וכיוצ"ב.

2.       תרומות שהעובד הסכים בכתב כי ינוכו.

3.       דמי חבר בארגון עובדים שהעובד חבר בו, שיש לנכותם מן השכר על פי הסכם קיבוצי או חוזה עבודה או שהעובד הסכים בכתב כי ינוכו, והתשלומים הרגילים לוועד העובדים במפעל; תוספת לדמי החבר המיועדת למימון פעילות מפלגתית, זולת אם הודיע העובד למעבידו בכתב על התנגדותו לתשלום ודמי טיפול מקצועי ארגוני לטובת הארגון היציג.

4.       סכום שהוטל כקנס משמעת בהתאם להסכם קיבוצי או על פי חיקוק – בעניין זה יצוין, כי אין מדובר בקנס אותו מחליט המעסיק להטיל על העובד, אלא בקנס הקבוע בהסכם קיבוצי ולרוב מלווה בהליך משמעתי כזה או אחר.

5.       תשלומים שוטפים לקופת גמל ובלבד שתשלומים כאמור לקופת גמל שהעובד בלבד חייב לשלם לה לא ינוכו משכרו של העובד אם הוא הודיע למעבידו בכתב על התנגדותו לתשלומם.

6.       חוב על פי התחייבות בכתב מהעובד למעביד, בתנאי שלא ינוכה על חשבון חוב כאמור יותר מרבע שכר העבודה. יצוין, כי כאשר מדובר בסיום עבודתו, רשאי המעסיק לנכות משכרו האחרון של העובד כל יתרה של חוב שהעובד חייב לו, לרבות מקדמות.

באופן כללי, בעניין ניכוי זה נדרשת הסכמתו של העובד ועל הניכוי להיות בגדר "חוב מוכח וקצוב" דהיינו, סכום מוחלט שאין עליו מחלוקת, למשל הלוואה שקיבל עובד ממעסיקו וחתם על קבלתה.

7.       מקדמות על חשבון שכר עבודה, אם אין המקדמות עולות על שכר עבודה בעד שלושה חדשים.

יודגש, כי אי העברת סכומים שנוכו משכרו של עובד ליעדם, הינה עבירה פלילית שהדין עליה - מאסר שנתיים או קנס פי חמישה מהקנס הקבוע בסעיף 61(א)(4) לחוק העונשין.

משרד עו"ד דוד את אלנקווה - עורך דין דיני עבודה חיפה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שני שמעוני

מאת: שני שמעוניביטוח לאומי24/07/1212625 צפיות
הקידמה כיום מאפשרת גם במקרים של נכות לנהל שגרת חיים רגילה

מאת: שני שמעוניאילוף בעלי חיים26/05/125344 צפיות
הדרך האמיתית להסתכל על אילוף

מאת: שני שמעוניבריאות נשים17/04/125570 צפיות
צלוליטיס הוא למעשה שילוב של תופעה קוסמטית, רפואית אסתטית שמופיעה בעור בתצורה של גבשושיות קטנות.

מאת: שני שמעוניבעלי חיים - כללי26/01/125602 צפיות
הזמנת אוכל לכלבים באמצעות משלוחים יכולה להקל על בעלי כלבים מאוד.

מאת: שני שמעוניחיות מחמד23/01/125111 צפיות
ישנה חשיבות רבה לאוכל שהכלב שלכם אוכל, באותה מידה של חשיבות שיש לאוכל שאנחנו בני האדם אוכלים. אוכל לכלבים צריך להיות איכותי ולעמוד בתקנים המחמירים ביותר. המאמר סוקר את החשיבות של אוכל איכותי לכלבים וכיצד לבחור בו.

מאמרים נוספים בנושא דיני עבודה

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה10/09/20949 צפיות
עובד המפוטר ממקום עבודתו זכאי לשכר של חודש כנגד כל שנת עבודה (אלא אם כן, הוסכם על שיעור גבוה יותר), בעת פיטוריו או בעת היותו מתפטר כדין מפוטר או כמוסכם בהסכם עבודה. תשלומי פיצויים מגלמים בתוכם את רכיב העמלות (בחישוב ממוצע של 12 החודשים האחרונים), ואת רכיבי השכר הקבועים, גם כאלה שלא נכנסים תחת הקטגוריה "שכר בסיס". עם זאת, פיצויים אינם משולמים עבור פרמיות, מענקים, בונוסים, החזרי הוצאות, משכורת 13 ותוספות מותנות. הכלל הבסיסי הינו (למעט במקרה של מתפטר בדין מפוטר), שעובד מפוטר בלבד, זכאי לפיצויי פיט

מאת: רונית בילרדיני עבודה14/03/181380 צפיות
חוק פיצויי פיטורים קובע, כי עובד אשר פוטר ממקום עבודתו לאחר שנת עבודה זכאי לפיצויי פיטורים מהמעביד. כמו כן, קובע החוק, כי בנסיבות מסוימות זכאי עובד לתשלום פיצויי פיטורים אף לאחר התפטרותו מעבודה. (הרעת תנאים, התפטרות לצורך טיפול בילד, מעבר מגורים לצורך עבודתו של בן הזוג ועוד).

מאת: tiloniדיני עבודה07/09/171914 צפיות
לעיתים, כמו בכל משפחה, יכולים להתגלע ויכוחים וחילוקי דעות, אולי אפילו להיאמר מילים קשות אך במקום העבודה, בניגוד למקרים דומים בתוך המשפחה הקרובה או לחברים הקרובים, עלול הצד השני לראות בדברים אלו כהוצאת לשון הרע בעבודה ולתבוע את אומרם בבית המשפט תחת חוק ""איסור לשון הרע התשכ"ה- 1965"

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161709 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה01/08/162687 צפיות
אישור מרופא תעסוקתי המורה כי אין העובד מסוגל לחזור לעבודתו הקודמת, או מצב הזהה לה, וזאת בשל תפקוד לקוי של אחד מאברי הגוף. עובד הסובל מבעיות בריאותיות ומציג מסמכים מרופא מומחה, המציין את הלקות בכושר עבודתו ומגבלותיו הרפואיות בעבודתו. עובד הסובל ממגבלה בריאותית ומבצע עבודה אשר אינה מתאימה ליכולותיו הרפואיות עקב מצב בריאותי לקוי.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה02/06/163298 צפיות
החובה לשלם שכר בחגים לעובדים, עולה מתוקף צו ההרחבה להסכם המסגרת במגזר העסקי. בהתאם לכך, עובד חודשי ועובד שכר (בתנאים הרשומים להלן) זכאים לשכר רגיל, אף בימים אשר לא עבדו בהם בשל היותם ימי מנוחה בחגים.

מאת: אבי דוידידיני עבודה23/05/163466 צפיות
בקצרה על הרעת תנאים בעבודה לאלו המחליטים להתפטר ולאלו המחליטים להישאר במקום העבודה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica