חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בית דפוס – משנים דפוסי חשיבה

מאת: studio-vipמיתוג05/12/20131239 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עולם הדפוס החל כבר בתקופת המאה ה- 15  והמצאתו שייכת ליוהאן גוטנברג.
דפוס הינה טכנולוגית עתיקת יומין שמטרתה לייצר כמות עותקים זהים של חומר ויזואלי היוצאים מאותו מקור. בעבר היו מס' שיטות שונות של דפוס ביניהם דפוס הבלט, שיטת הדפסי העץ ולימים התפתח ענף הדפוס והגיע שליטת הדפסת האופסט, הדיגיטלי המשי ועוד.

טכניקות דפוס

ככלל רוב שיטות ההדפסה הישנות, בעיקר מתחום ההדפסה הישירה, משמשות כיום בתחום האומנות. אפשר לחלק את הדפוס לשתי שיטות הדפסה עיקריות:

הדפסה ישירה
הדפס עץ - היא שיטת הדפסה וציור שבה תמונה נחרטת לתוך משטח עץ, כאשרהחלקים המודפסים נשארים בגובה המשטח בעוד החלקים שאינם מודפסים מוסרים,בדרך כלל בעזרת אזמל או מפסלת.
ליתוגרפיה (הדפס אבן) - היאטכניקת הדפסה שמקורה בסין העתיקה.יש טוענים שזו שיטת ההדפסה הראשונה. בעברהשתמשו בטכניקה זו להדפסת טקסטים, כיום משמשת להדפסת יצירות אמנות, על גבינייר או על גבי חומר מתאים אחר, במספר עותקים מוגבל. הליתוגרפיה הומצאהבשנת 1796 על ידי אַלְוַאִיס זֶנֶפֶלְדֶר בבוהמיה והיא טכניקה המשמשתלשכפול תמונות באיכות גבוהה ובמחיר נמוך (יחסית לאותה תקופה).
דפוס בלט - שיטת הדפוס התעשייתית הראשונה, שהומצאה על ידי גוטנברג. הייתה בשימוש שניםרבות עד אשר הוחלפה על ידי טכנולוגיות מתקדמות ומודרניות יותר. הלוח נעשהבסידור ידני (סְדַר) בכתב ראי‏, עליו נמרח הצבע ועליו הונח דף בודד. ההדפסהנעשית בעזרת מכבש או גלגלת להצמדת הנייר לאותיות הצבועות והדפסת הדף.
דפוס משי - בו הדמות הרצויה מועברת מבעד רשת בצפיפויות משתנות (בעבר הרשת הייתהעשויה סיבי משי, כיום הרשת עשויה סיבים סינתטיים), הרשת אטומה באזורים בהםלא רוצים שיעבור צבע. שיטה זו משמשת כיום להדפסה, בעיקר משום כמות הצבעהגדולה שמיושמת על המוצר המודפס ולכן משמשת בהדפסת מוצרים סופגים(קרטונאז', מוצרי טקסטיל)

מודעות Google

פלקסוגרפיה (פלקסו) - שיטת דפוס זו הינה תוצר שלהתפתחות דפוס הבלט, שיטה זו הותאמה למעשה לצורך בהדפסת מוצרים אשר איןאפשרות להדפיסם בעזרת שיטות אחרות בגלל עדינות החומרים אותם מדפיסים, בגללהלחץ הרב שמופעל בזמן ההדפסה על המוצר המודפס. ההדפסה עצמה נעשית על ידיגלופת גומי, על בסיס חותמת משרד פשוטה. שיטת דפוס הפלקסוגרפיה הינה שיטתהדפסה על עיקרון ההדפסה הישירה, בה מודפס שטח ההדפסה בצורה ישירה מגלופה.המושג פלקסוגרפיה נגזר מתכונת גמישות גלופת הגומי.
דפוס שקע - שימש לשיכפולים של מקור, כינוי דפוס השקע היום הינו תחריט, מהמושג חריטה.שיטה זו הינה התפתחות של דפוס האבן (ליתוגרפיה) למעשה הדמות הרצויה נחרטתעל מצע רך, יחסית, צבע מוכנס לחריצים, משטח ההדפסה מוצמד לדף ועליו מופעללחץ למטרת הדפסה. כיום משמש דפוס השקע לעבודות עיצוב ואומנות.
דפוס צילינדר - הינה שיטה הפועלת על עקרון ההדפסה הישירה והינה בבסיסה תוצר של טכניקתדפוס השקע. בשיטה זו הלוח הינו למעשה, גליל עשוי מתכת רכה (יחסית), כאשר עלגביו נגרעת הדמות. בעבר הרחוק השתמשו במסמרי פלדה לחריטת הדמות על הגליל(צילינדר), בתקופה מאוחרת יותר השתמשו באמבט חומצות ליצירת הדמות בדומהלהדפס אבן, כיום משתמשים בצריבת לייזר, כאשר גודל הנקבים ועומקם (אשרנקבעים על ידי עוצמת הלייזר) קובעים את הרזולוציה. שיטה זו עובדת עלעקרונות הפרוצס. בשיטה זו משתמשים להדפסה של מיליוני עותקים (למשל: נשיונלג'יאוגרפיק). שיטה זו נחשבת לאיכותית מכולן.
הדפסה עקיפה
דפוס אופסט (Offset) (שטח) - שיטה שבה מועתקת דמות המקור אל הלוח. הלוח עשוי מניירעבה או סגסוגת אלומיניום ומצופה באמולסיה, כדי לקבל את הדמות הנדרשת לוחעובר תהליך פיתוח (בדומה לתהליך הפיתוח בצילום) הלוח ועליו הדמות מוצמד אלתוף גלילי. עיקרון העברת הצבע מתבסס על דחיית מים ושמן, הלוח מקבל מיםבכמות קטנה, הצבע הינו צבע על בסיס שמן שנדבק לחלקים היבשים (כלומר לדמותהאמולסיה). שיטה זו נמצאת בשימוש לעבודות הדפסה גדולות, בסדר גודל של1,000-1,000,000 עותקים. זו השיטה הנפוצה ביותר כיום ומדפיסים בה עיתונים,ספרים, שבועונים, עלונים וכדומה.
הדפסה דיגיטלית - בשנים האחרונות התפתחו שיטות הדפסה דיגיטליות. בשיטה זו מכונת הדפוס משמשתכמדפסת המקבלת את האינפורמציה ישירות מהמחשב, כאינפורמציה דיגיטלית,ומדפיסה אותו על הנייר. במכונה זו יש גליל הממגנט אליו את הצבע בהתאםלמקור. שיטה זו משמשת בעיקר לעבודות הדפסה בכמויות מעטות (לדוגמה: שילוט רחוב, פוסטרים, עלונים ועוד).

איך בוחרים בית דפוס?
בית הדפוס נמדד עפ"י כמה פרמטרים שנותנים ללקוח תוצאה מושלמת ומשביעת רצון.
ראשית, זמינות בית הדפוס לבצע כל אתגר שיציבו עבורו במינימום זמן ובמקסימום תוצאה.
מגוון רחב של מכונות הדפסה המסוגלות לבצע סוגים שונים ומגוונים של עבודות דפוס.
כל בית דפוס הוגן כלפי לקוחותיו צריך לענות על מס' שאלות קריטיות עבור קהל היעד שלווהם: האם בית הדפוס שלי מרכז את כל השירותים מבלי לנדוד למקומות מרוחקים?
האם המחירים שלי אטרקטיביים ביחס למתחרים שלי?
האם אני יכול ומסוגל לתת בית בכל הקשור לדפוס וזאת תוך שימת דגש על איכות ללא פשרות וסטנדרטים גבוהים?
והדבר החשוב ביותר מכל הוא – מקוריות וחדשנות הם שם דבר!

לסיכום, בית דפוס מוביל צריך לרכז עבורכם ולנוחיותכם את כל שירותי העיצוב וההפקה במקום אחד,להעניק לכם מגוון רחב ואיכותי של מוצריםתוך אמונה כי שירות מהיר ומחיראטרקטיבי תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים, איכות וטיב ללא פשרות הם המטרההעילאית על מנת לספק לכם בית בכל הקשור לדפוס.

וחשוב לזכור תמיד לשנות דפוסי חשיבה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

studio v

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת studio-vip

מאת: studio-vipפרסום10/08/142829 צפיות
כיום קיימים מגוון רב של לוחות שנה כגון: לוח שנה מגנטי, לוח שנה שולחני, לוח קיר, לוח תורני למוסדות ואם אתם ממש רוצים להפתיע מישהו קרוב אליכם תשלחו לו לוח שנה בעיצוב אישי עם תמונות מרהיבות בכל חודש אין ספק שמישהו יסרב לקבל מתנה שכזו.

מאת: studio-vipמיתוג03/07/141971 צפיות
כל בעל עסק רוצה למנף את העסק שלו ולהגיע להצלחות מסחררות ומרחיקות לכת. ובאמת התשובה לכך היא השקעה בפרסום על כל גווניו. אבל אם נתבונן לעומק נבין שבעצם התשובה מונחת לנו בקצה האף הרכב הפרטי שלנו או רכב החברה התשובה – פרסום בתנועה!

מאת: studio-vipשיער29/04/141157 צפיות
עוד משכבר הימים העולם היה חובש פאות נוכריות. כולנו מכירים את הפאות המנופחות שהיו בעבר בקרב האצולה, או אצל גבירות מתקופות שונות, העולם קפץ מדרגה קדימה והביא עימו טרנד חדש ומושג בעולם הפאנות פאות הקאסטם – כתרגומו ייצור בהתאמה אישית.

מאת: studio-vipמיתוג23/12/131129 צפיות
פעמים רבות שאלנו את עצמנו האם העסק שלנו משווק מספיק? או האם אני השיווק שלנו משאירים מספיק דרכי תקשורת אלינו? התשובה הראויה ביותר לכך היא – הדפסת כרטיס ביקור איכותי, מקצועי שיהווה כרטיס ביקור עם כניסה חינם לעסק שלכם!

מאת: studio-vipעיצוב גרפי08/12/138335 צפיות
כדי ליצור חשיפה מקסימלית בתחום הדפוס עבור העסק שלך התשובה בהמתאימה לכך ביותר היא הדפסת פליירים עם תוכן וגרפיקה איכותית.

מאת: studio-vipעיצוב גרפי05/12/137693 צפיות
בעולם מתפתח כמו שלנו שהזמן כל כך יקר עבורינו ואנחנו רוצים לקבל מוצר זמין איכותי ומהיר במחיר אטרקטיבי ביותר תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים, איכות וטיב ללא פשרות! התשובה לכך היא עולם הדפוס הדיגיטלי.

מאמרים נוספים בנושא מיתוג

מאת: שלום כהןמיתוג27/09/192734 צפיות
רוצים להדפיס מדבקות למשרדים? מחפשים בית דפוס בו תוכלו להדפיס את המדבקות המתאימות לכם באיכות גבוהה מאוד, ובמחיר משתלם ונוח? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: ויקטוריה פיינרמןמיתוג09/08/176196 צפיות
נניח שאתה מפיק סרט תדמית או סרטון הדרכה עם קריינות בשביל לקוח, ואתה מחפש קריין. אתה מקבל כמה הצעות מחיר מכמה קריינים שמקליטים מאולפן ביתי, אבל התעריפים והשירותים בהצעות השונות לגמרי שונים אלה מאלה. איך תחליט במי לבחור? כדאי ללכת על ההצעה הכי זולה? כדאי ללכת עם מי שנותן הקלטה מחדש בחינם? אולי כדאי ללכת עם מי שנותן תנאי תשלום נוחים?

מאת: amirdadon90מיתוג27/12/162598 צפיות
את דודי מליץ כמעט כולנו מכירים, וזאת לאחר שבשנת 2009 השתתף בתוכנית הריאליטי הפופולרית "האח הגדול" ואף זכה בה - אבל מליץ, וזאת כבר לא רבים יודעים, הוא גם אחד מאנשי המקצוע המוכשרים ביותר בתחום האסטרטגיה התקשורתית ובעליו של משרד יחסי ציבור מצליח הנושא את שמו.

מאת: שלום כהןמיתוג15/08/162695 צפיות
בשנים האחרונות אפשר לראות לא מעט אנשים שהחליטו לעשות שינוי בחיים, לעזוב את העבודה בתור שכירים ולהקים עסקים עצמאיים.

מאת: דרורמיתוג04/07/162184 צפיות
לפני נתונים של חברת טיוטה, בשנים האחרונות נמכרו למעלה מ-5 מיליון מכוניות היברידיות אשר החברה ייצרה. בישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף מכוניות שכאלה. מכוניות אלו הפכו פופולאריות מאוד בעולם ובישראל, בזכות העוצמה שלהן, בזכות היכולות המרשימות, אך בעיקר בזכות העובדה שמדובר בכלי רכב ידידותי לסביבה.

מאת: דרורמיתוג04/07/162118 צפיות
אחד הויכוחים שנשמעים בשנים האחרונות בעולם הרכב הוא, האם משתלם לרכוש רכב היברידי או שמא מדובר בכלי רכב שהפרסום החיובי אודותיו עולה על הביצועים שלו בשטח? ויכוח זה נשמע לאור העובדה שבישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף כלי רכב היברידיים של חברת טיוטה, החברה המובילה בייצור מכוניות היברידיות בעולם. הרכב מכרה עד היום למעלה מ-5 מיליון כלי רכב מסוג זה בכל רחבי העולם.

מאת: SEOMANמיתוג22/03/162009 צפיות
בעולם המודרני לא פשוט להפוך את העסק למותג בקרב הציבור ובקרב קהל הלקוחות. אנשי מקצוע רבים מתקשים לפרסם את העסק שלהם ולמתג אותו בקרב קהלי היעד שלהם. להלן מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם למתג את העסק שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica