חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חובות שעוברים בירושה

מאת: מאיה אהרונוביץדיני ירושה15/12/20137971 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

למרות שירושה בדרך כלל מתקשרת באופן אוטומטי לקבלה של כספים ונכסים, חשוב לדעת שישנם מקרים בהם ירושה גוררת אחריה גם חובות כספיים כבדים. כאשר יורשים נכס של אדם שנפטר, לעיתים מגלים שיש חובות שונים שרשומים על הנכס והם עלולים להפוך לנטל של היורש.חובות כאלו לעיתים מתגלים בשלב מאוחר כאשר ליורש כבר אין דרך לשנות את המצב.
עובדה זו מלמדת אותנו כשאשר אנו מקבלים ירושה מאדם שנפטר, בייחוד אם מדובר באדם עם דרגת קירבה נמוכה יותר שאין אנו מכירים את מצבו הכלכלי, כדאי מאוד לבדוק ולברר מה מצבו של הנכס אותו אנו מקבלים. אם מגלים שיש חובות על הנכס שאין לנו עניין לקחת על עצמנו, יש פתרונות שניתן להשתמש בהם כדי למנוע מצב כזה, אך חשוב להכיר אותם ולדאוג להשתמש בהם בזמן הנכון.

איך נמנעים מקבלת חובות בירושה

הפתרון המוכר והנגיש ביותר להימנע מחובות של ירושה הוא לדאוג לא לקבל אותה. קבלה של ירושה אינה חובה ולא ניתן להכריח אדם לקבל ירושה שאין לו עניין בה. החוק מאפשר תהליך של הסתלקות מעיזבון שניתן על פי חוק הירושה או על פי צוואה. אם מגישים בקשה להסתלקות מצוואה, מסירים למעשה כל אחריות מהנכס שנרשם כירושה עבורנו. חשוב מאוד לדאוג לעשות זאת במועד המתאים הקבוע בחוק והוא לפני חלוקת העיזבון.
לפני חלוקת עיזבון, החוב חל רק על העיזבון עצמו ולא על היורשים.במקביל, נהוג לפרסם מודעה בעיתונות לגבי העיזבון ולתת זמן לאנשים להגיש תביעות מהעיזבון במידה והמנוח היה חייב להם כספים. במקרה שפורסמה מודעה מתאימה ישנה הוכחה כי היורשים ידעו על החובות ולכן לאחר חלוקת העיזבון הם לא יוכלו לחמוק מתשלום חובות.
כאשר אדם מקבל בירושה נכס ספציפי מכח צוואה, הוא אינו אחראי לחובות כלליים של העיזבון, אלא רק לאלה שקשורים לנכס אותו ירש. הנושים אמורים לגבות את החוב מכספים נזילים בעיזבון או מיורשים אחרים שלא קיבלנו נכס מסוים. כאשר מדובר על ירושה מכח צוואה, ישנם מקרים בהם המצווה עצמו דואג לחלק את החובות בין היורשים בצורה מסוימת על פי רצונו ואז אין מקום לפרשנות משפטית אחרת.

 



תגיות המאמר: עיזבון, ירושה, צוואה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאיה אהרונוביץ

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיה אהרונוביץ

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191994 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: מאיה אהרונוביץליסינג והשכרת רכב24/06/192951 צפיות
כל מה שחשוב לדעת על קניית רכב מחברות ליסינג- יתרונות וחסרונות, דגשים חשובים ועוד.

מאת: מאיה אהרונוביץבניין ואחזקה - כללי12/06/191461 צפיות
כיצד לשמור על פעולתם של שערים חשמליים ופתרון תקלות עיקריות

מאת: מאיה אהרונוביץמסחר אלקטרוני10/01/183258 צפיות
בשנים האחרונות הצרכן הישראלי גילה את אליאקספרס והבין שקניות ברשת הן משתלמות ביותר. מאז הפופולריות של האתר בישראל רק הולכת וגדלה. להלן מדריך מקוצר למתחילים בקניות באליאקספרס.

מאת: מאיה אהרונוביץצרכנות01/01/181409 צפיות
דבר ידוע הוא שתיקון מכונת כביסה הוא עסק לא זול בכלל, אך מה שפחות ידוע הוא שיש תקלות שאנו יכולים למנוע מראש ויש גם תקלות שאנו יכולים לתקן בעצמנו, מבלי להזדקק לשירות של טכנאי או חברה המספקת שרות למכונת כביסה. הנה כמה דוגמאות לתקלות נפוצות במכונות כביסה והדרכים לטפל בהן.

מאת: מאיה אהרונוביץהריון ולידה13/02/147604 צפיות
על סוגים שונים של בדיקות הריון לאיתור תסמונת דאון

מאת: מאיה אהרונוביץתעשייה26/01/141353 צפיות
על החשיבות של גז טבעי מבחינה אסטרטגית

מאמרים נוספים בנושא דיני ירושה

מאת: רוני הכהןדיני ירושה30/09/201355 צפיות
עם השנים זה נעשה יותר ויותר ברור עד כמה זה חשוב להכין צואה.

מאת: רוני הכהןדיני ירושה21/09/201060 צפיות
החיים ממשיכים בלעדי כל אלה, וכאן, טמונה לה תורה שלמה של ירושה.

מאת: yoni romדיני ירושה14/11/191098 צפיות
נקודת ההנחה אומרת כי אדם אשר החליט לכתוב צוואה עשה זאת על מנת להשאיר הוראות התואמות את רצונו. מימוש הצוואה משמעותה לכבד את בקשותיו של אותו אדם. לכן, רוב הצוואות יכובדו כפי שנכתבו. עם זאת לעתים ישנו תהליך של ביטול של הצוואה כאשר האדם עצמו יכול לשנות את דעתו ולהחליט לבטלה או לעדכן אותה.

מאת: yoni romדיני ירושה03/07/191502 צפיות
כשאדם קרוב אלינו נפטר זו בשורה לא נעימה במיוחד, לפעמים אפילו מכאיבה מאוד במידה ומודבר בבן משפחה קרוב או בן משפחה שנפטר בטרם עת. בנוסף לכאב הגדול על האובדן עצמו לעיתים מתעוררות בעיות נוספות שגורמות לכאב נוסף - בעיות הירושה שהותיר אחריו המנוח.

מאת: רוני הכהןדיני ירושה24/04/181460 צפיות
כדי למנוע ריבים מיותרים אנשים רבים לקראת הזקנה עורכים מול עורך דין ירושה את כל הנדרש במסמך ירושה מסודר לכל הילדים.

מאת: יוסף מימוןדיני ירושה19/08/152607 צפיות
מאמר זה בא לתת מידע על סוגי צוואות ובמה יכול לסייע עורך דין צוואות, ירושות ועזבונות מומחה.

מאת: רגב אלקיים דיני ירושה04/12/144118 צפיות
ראוי להדגיש, כיעצם ההכרה בבן כ"בן ממשיך" אינה מעניקה לבן הממשיך זכויות קנייניות במשק. משמעות הצהרת בעל המשק על בנו כ-'בן ממשיך' מהווה הגדרת מערכת היחסים שבין 'הבין הממשיך', האגודה, הסוכנות והמנהל – ותו לא! ללא אישור בכתב של בעל המשק, וללא חתימת בעל המשק על המסמכים הרלוונטיים, הבן הממשיך אינו רשאי לבנות במשק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica