חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פגם בחוזה שבכפייה או בעושק - עו"ד יוסי כהן

בהתאם לחוק חוזים משנת 1973, קיימת זכות לצד הנפגע לבטל חוזה אשר נפל פגם בעת כריתתו. החוק מכיר במספר סוגים של פגמים העלולים להביא לביטול חוזים, עמם נמנים חוזים למראית עין בלבד, הטעיה בחוזה, טעות בחוזים, חוזה בכפייה וחוזה עושק.

על מנת להוביל לביטולו של חוזה, חשוב להבין את הגדרתו של כל פגם בחוק, להכיר את ההגנות העומדות לימין הנפגע, וכן את השלכותיו של חוזה פגום מבחינה משפטית.

פגמי טעות בחוזים

טעות בחוזים מהווה מבחינת החוק עילה לביטול, בתנאי שאם הייתה ידועה האמת לצד המוטעה, ובייחוד בזיקה לכדאיות העסקה, לא היה החוזה נחתם. החוק מבדיל בין טעויות ידועות או כאלו שהיה על החותמים לדעתן המהוות עילה לביטול חוזה, ובין טעויות לא ידועות. בנוגע לטעויות לא ידועות, יקבע בית המשפט אם קיימת עילה לביטול ולפיצוי הצד המוטעה. יחד עם זאת, אם החוזה פגום בטעות שניתן לתקנה והדבר מוסכם על הצד המוטעה, החוזה יתוקן ולא יבוטל.

פגמי הטעיה בחוזה

הטעיה מכוונת בכתב, בעל פה, בהתנהגות או באי גילוי מידע חיוני שהיה נדרש לצד השני, מהווה על פי חוק עילה לביטול חוזה. ההטעיה עשויה להתבטא בין היתר בהיעדר פירוט לגבי תכונות ופגמי נכס או מוצר ודרכי שימוש מיוחדות בהם, או בחוסר שקיפות של נתוני עסק או חברה.

פגמי מראית עין בחוזים

חוזים למראית עין הנם כאלו שתכניהם שונים באופן בסיסי מכוונת הצדדים, ולכן הנם בטלים בפני החוק. לדוגמא, בטל חוזה העוסק במכירת נכס שסכום מכירתו נמוך מהסכום שנקבע על ידי הצדדים, במטרה להקל על מיסי שבח. ואולם, אם צד שלישי רכש את זכויות החוזה בתום לב, הרי שהפרת החוזה איננה חלה עליו.

פגם בחוזה שבכפייה או בעושק

קיימת עילה מוצדקת לביטול חוזה שלגביו נמצא כי נחתם באמצעי כפייה בלתי חוקיים. חשוב לדעת כי הגדרתה של כפייה בלתי חוקית איננה חד משמעית בחוק, ושקיימים סייגים שונים. אמצעי כפייה בלתי חוקיים עשויים להיות שימוש בכוח ובאלימות מילולית או פיזית, וכן כפייה שיש בה פסול חברתי, כלכלי או מוסרי. בנוסף לכך, ישנה עילה מוצדקת לביטול חוזה עושק, בו צד אחד מנצל חוסר ידיעה או מצוקה גופנית או שכלית של החתום להסכמה על תנאים פחותים עבורו.

עורך דין יוסי כהן הוא הבעלים של משרד עורכי דין. דוקטור יוסי כהן פועל בתחומי המשפט המסחרי, דיני חברות וליטיגציה משנת 1986.

צרו קשר עם יוסי כהן:

רח' קלישר 17, בית גי - אה, תל אביב 65257

טל': 5168484 - 03  |  פקס: 5166066 - 03

דוא"ל:cohhen2@zahav.net.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עורך דין יוסי כהן הוא הבעלים של משרד עורכי דין. דוקטור יוסי כהן פועל בתחומי המשפט המסחרי, דיני חברות וליטיגציה משנת 1986.
צרו קשר:
רח' קלישר 17, בית גי - אה, תל אביב 65257
טל': 5168484 - 03  |  פקס: 5166066 - 03
דוא"ל:cohhen2@zahav.net.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורך דין יוסי כהן

מאת: עורך דין יוסי כהןפסקי דין26/02/147910 צפיות
סעיף 67(א) לפקודת השותפויות מסדיר את האוטונומיה הנכסית של השותפות, בקבעו כי אין ליתן צו הוצאה לפועל נגד שותפות אלא על-פי פסק-דין נגדה. בנוסף, סעיף 33 לפקודת השותפויות מורה כי נכסי השותפות ישמשו אותה בלבד, בהתאם להסכם השותפות. על-פי העיקרון המנחה בפקודת השותפויות בסוגיה זו, כל שותף חייב בכל חיובי השותפות, יחד עם יתר השותפים ולחוד, אך לא יינתן פסק-דין נגד שותף, אלא אם כן ניתן קודם לכן פסק-דין נגד השותפות, או לאחר שהשותפות פורקה.

מאת: עורך דין יוסי כהןנזיקין27/01/148339 צפיות
אחד העקרונות החשובים, העומדים בפני בית המשפט העוסק בסכסוכים משפטיים בכלל ובתביעות נזיקין בפרט, הוא הגדרת תקופת ההתיישנות. למרות שבקרב הציבור הרחב מקובל להניח שתקופת ההתיישנות הנה אחידה ועומדת על 7 שנים, הרי שלא תמיד הדבר אכן נכון. ישנם מקרים שבהם תקופת ההתיישנות קצרה יותר ולעתים היא דווקא ארוכה יותר.

מאת: עורך דין יוסי כהןדיני עסקים18/12/137037 צפיות
באופן עקרוני, כל מי שטוען שהוא הבעלים של סימן מסחר שנמצא כבר בשימוש בארץ או שיש לו כוונה להשתמש בסימן בעתיד, רשאי מבחינה חוקית להגיש את בקשתו לרישום של סימן מסחר במדינת ישראל.

מאת: עורך דין יוסי כהןנדל"ן ומקרקעין18/11/131442 צפיות
"פינוי-בינוי" הוא שם כולל לעסקאות נדל"ן בהן בניינים ישנים מפונים, נהרסים ונבנים מחדש במסגרת תכניות התחדשות עירונית. בתמורה לכך זוכים בעלי הדירות למימון מלא של הוצאות הדיור והשכירות בתקופת הפינוי, ובסיומה הם מקבלים דירה חדשה ומרווחת בבניין.

מאת: עורך דין יוסי כהןדיני עבודה22/10/132550 צפיות
על פי חוק פיצויי פיטורין במדינת ישראל, קבלת פיצויים אינה מנת חלקם של עובדים מפוטרים בלבד. קיימים מצבים מסוימים אשר מקורם בנסיבות מקצועיות או אישיות, בהם התפטרות דינה כפיטורין, כך שהמעביד מחויב לשלם דמי פיטורין לעובד. לכן, גם אם התפטרתם מעבודתכם, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע המתמחים בדיני עבודה על מנת לברר אם מגיעים לכם פיצויים.

מאת: עורך דין יוסי כהןחוק ומשפט - כללי15/10/132279 צפיות
עו"ד יוסי כהן דיבר במהלך התכנית "שאלה משפטית" על הבעיה המרכזית במשפטו בישראל של ג'ון דמיאניוק שכונה "איוון האיום", שגרמה לאי הרשעתו בסופו של דבר על ידי בית המשפט העליון.

מאת: עורך דין יוסי כהןחוק ומשפט - כללי02/10/132717 צפיות
על פי חוזר המפקח על הביטוח לשנת 2003, מוגדר מיהו אדם סיעודי, ומהם הקריטריונים הנדרשים על מנת לקבוע כי הוא זכאי לסיוע רפואי ולטיפול סיעודי. חוזר זה קובע כי מצב סיעודי הינו מצב בריאותי שבו תפקודיו של הסובל ירודים מאד, בין אם בשל מחלה, ליקוי בריאותי כלשהו, תאונה ועוד.

מאמרים נוספים בנושא דיני חוזים

מאת: אבי דוידידיני חוזים23/12/181308 צפיות
מה עתיד להתרחש בפגישה אצל נוטריון וכיצד כדאי להתכונן על מנת להשלים את כל הנדרש במהרה.

מאת: רוני הכהןדיני חוזים16/04/181596 צפיות
האם זה דבר שנחשב בתור יתרון או רק רעה חולה שצריכים להוציא מן החברה? קראו הלאה.

מאת: רוי ורלדיני חוזים23/10/171584 צפיות
Financing a home can be made more difficult when your credit score is low. FHA loans might be a good option to consider in these circumstances, because the federal government guarantees them.FHA loans can even work when a borrower doesn't have the money to make a down payment or closing costs.

מאת: רוי ורלדיני חוזים28/10/161710 צפיות
This article is going to prepare you to start. Check out the helpful hints below and get the advice you read. Make sure that you have good landing pages. Landing pages for specific ads are better than linking to the general website. This is because you are giving them just what they want. If you provide a contact form as well, it will certainly help generate leads.

מאת: elichai rubinדיני חוזים06/07/162047 צפיות
הזוגיות בימינו מוכרת ומקובלת היום גם כשותפות כלכלית לכל דבר. ככזאת, היא חייבת להיות מנוסחת לא רק בחוזה האהבה הנחתם בנישואים, אם כי גם בדמות הסכם ממון תקף שמסדיר שותפות זו מבחינה משפטית. הסכם המון מיועד לא רק למי שיש לו יותר מהשני, אלא גם למי שבא עם פחות רכוש חומרי אבל חלקו בשותפות הזאת לחיים שווה באותה מידה.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני חוזים08/11/153303 צפיות
כל מה שרצית לדעת על המחאות זכות מאת עו"ד נועם קוריס, הסבר על הדין המצוי בענייני המחאות זכות לפי חוק המחאת חיובים

מאת: איתמר כוכבידיני חוזים28/07/152363 צפיות
חוזה הינו הסכם בעל תוקף משפטי, הנובע ממפגש רצונות בין מספר צדדים כשירים בעסקה, הכולל התחייבויות משפטיות. העיקרון המנחה בדיני החוזים הוא שככלל הסכמים יש לכבד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica