חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עורך דין יוסי כהן - חוק הדייר הסרבן

"פינוי-בינוי" הוא שם כולל לעסקאות נדל"ן בהן בניינים ישנים מפונים, נהרסים ונבנים מחדש במסגרת תכניות התחדשות עירונית. בתמורה לכך זוכים בעלי הדירות למימון מלא של הוצאות הדיור והשכירות בתקופת הפינוי, ובסיומה הם מקבלים דירה חדשה ומרווחת בבניין.



עסקאות אלו נחשבות לכדאיות מכיוון שהן מעלות את ערך הנכס באופן משמעותי וכל הצדדים יוצאים מורווחים בדרך כלל: גם הקבלן שביצע את העבודה, היזם (אם יש), הרשות המקומית שזוכה לנכס מחודש ללא הוצאה כלל, וכמובן הדיירים. הליך זה אמנם אינו אפשרי למימוש ללא הסכמת הדיירים, אך במקרים של סרבנים בודדים מספק החוק מספר דרכים להתמודד עמם.

חוק הדייר הסרבן

חוק פיצויי פינוי-בינוי משנת 2006 נועד למנוע מצב בו דייר או דיירים בודדים, במיעוט של מתחת ל-20 אחוזים מכלל דיירי הבניין, מונעים הליך פינוי-בינוי בו מעוניינים השאר. חוק זה המכונה גם "חוק הדייר הסרבן", נועד להבטיח את האינטרסים של מרבית דיירי הבניין ושל כלל הציבור באזור המגורים, המעוניינים להעלות את איכות הדיור במקום.

דרכים משפטיות להתמודדות מול סרבן

במקרה של דייר סרבן שלא הצליח להמציא נימוק סביר והגיוני להתנגדותו, ניתן לתבוע ממנו פיצויי נזיקין בבית המשפט. תביעה זו מבוססת על עריצות המיעוט ברוב, הגורמת לנזקים כלכליים כבדים. בית המשפט מצידו יבחן את נתוניו של כל מקרה, לרבות אומדן הנזק שנגרם בהתאם לנסיבות העסקה, וליכולתם הכלכלית של הסרבנים לעמוד בדרישת הפיצויים. חשוב לציין שבמרבית המקרים תביעות אלה מבוטלות אם הנתבע חוזר בו מסירובו.

בדיקת כדאיות העסקה

במקרים בהם הסיבה לסרבנות פינוי-בינוי הנה חשש מפני חוסר כדאיות העסקה, ואם לפחות שני שלישים מהדיירים מעוניינים לקדם את המהלך, קיים הליך ביניים בטרם תביעה משפטית. הליך זה מאפשר לדיירים המעוניינים לדרוש מינוי שמאי שיבחן את כדאיותה של העסקה. אם העסקה תימצא כדאית ועדיין יסרב מיעוט דיירים לקבלה, ניתן להחליט אם לגשת לתביעה משפטית.

מתי סירוב פינוי נחשב סביר?

חשוב לדעת כי קיימים מצבים בהם סירוב לפינוי-בינוי מקובל וסביר, כדוגמת עסקאות שאינן כדאיות לדייר כלכלית, או שלא הוצעה לדייר דירה חלופית הולמת. כמו כן, סירוב זה נחשב לסביר במצבים בהם לא ניתנו ערבויות מספקות או עקב נסיבות אישיות מיוחדות של הסרבן, כמפורט בחוק.

עורך דין יוסי כהן הוא הבעלים של משרד עורכי דין. דוקטור יוסי כהן פועל בתחומי המשפט המסחרי, דיני חברות וליטיגציה משנת 1986.
צרו קשר עם יוסי כהן:
רח' קלישר 17, בית גי - אה, תל אביב 65257
טל': 5168484 - 03  |  פקס: 5166066 - 03
דוא"ל:cohhen2@zahav.net.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עורך דין יוסי כהן הוא הבעלים של משרד עורכי דין. דוקטור יוסי כהן פועל בתחומי המשפט המסחרי, דיני חברות וליטיגציה משנת 1986.
צרו קשר:
רח' קלישר 17, בית גי - אה, תל אביב 65257
טל': 5168484 - 03  |  פקס: 5166066 - 03
דוא"ל:cohhen2@zahav.net.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורך דין יוסי כהן

מאת: עורך דין יוסי כהןפסקי דין26/02/147912 צפיות
סעיף 67(א) לפקודת השותפויות מסדיר את האוטונומיה הנכסית של השותפות, בקבעו כי אין ליתן צו הוצאה לפועל נגד שותפות אלא על-פי פסק-דין נגדה. בנוסף, סעיף 33 לפקודת השותפויות מורה כי נכסי השותפות ישמשו אותה בלבד, בהתאם להסכם השותפות. על-פי העיקרון המנחה בפקודת השותפויות בסוגיה זו, כל שותף חייב בכל חיובי השותפות, יחד עם יתר השותפים ולחוד, אך לא יינתן פסק-דין נגד שותף, אלא אם כן ניתן קודם לכן פסק-דין נגד השותפות, או לאחר שהשותפות פורקה.

מאת: עורך דין יוסי כהןנזיקין27/01/148339 צפיות
אחד העקרונות החשובים, העומדים בפני בית המשפט העוסק בסכסוכים משפטיים בכלל ובתביעות נזיקין בפרט, הוא הגדרת תקופת ההתיישנות. למרות שבקרב הציבור הרחב מקובל להניח שתקופת ההתיישנות הנה אחידה ועומדת על 7 שנים, הרי שלא תמיד הדבר אכן נכון. ישנם מקרים שבהם תקופת ההתיישנות קצרה יותר ולעתים היא דווקא ארוכה יותר.

מאת: עורך דין יוסי כהןדיני חוזים06/01/148809 צפיות
בהתאם לחוק חוזים משנת 1973, קיימת זכות לצד הנפגע לבטל חוזה אשר נפל פגם בעת כריתתו. החוק מכיר במספר סוגים של פגמים העלולים להביא לביטול חוזים, עמם נמנים חוזים למראית עין בלבד, הטעיה בחוזה, טעות בחוזים, חוזה בכפייה וחוזה עושק.

מאת: עורך דין יוסי כהןדיני עסקים18/12/137037 צפיות
באופן עקרוני, כל מי שטוען שהוא הבעלים של סימן מסחר שנמצא כבר בשימוש בארץ או שיש לו כוונה להשתמש בסימן בעתיד, רשאי מבחינה חוקית להגיש את בקשתו לרישום של סימן מסחר במדינת ישראל.

מאת: עורך דין יוסי כהןדיני עבודה22/10/132551 צפיות
על פי חוק פיצויי פיטורין במדינת ישראל, קבלת פיצויים אינה מנת חלקם של עובדים מפוטרים בלבד. קיימים מצבים מסוימים אשר מקורם בנסיבות מקצועיות או אישיות, בהם התפטרות דינה כפיטורין, כך שהמעביד מחויב לשלם דמי פיטורין לעובד. לכן, גם אם התפטרתם מעבודתכם, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע המתמחים בדיני עבודה על מנת לברר אם מגיעים לכם פיצויים.

מאת: עורך דין יוסי כהןחוק ומשפט - כללי15/10/132280 צפיות
עו"ד יוסי כהן דיבר במהלך התכנית "שאלה משפטית" על הבעיה המרכזית במשפטו בישראל של ג'ון דמיאניוק שכונה "איוון האיום", שגרמה לאי הרשעתו בסופו של דבר על ידי בית המשפט העליון.

מאת: עורך דין יוסי כהןחוק ומשפט - כללי02/10/132719 צפיות
על פי חוזר המפקח על הביטוח לשנת 2003, מוגדר מיהו אדם סיעודי, ומהם הקריטריונים הנדרשים על מנת לקבוע כי הוא זכאי לסיוע רפואי ולטיפול סיעודי. חוזר זה קובע כי מצב סיעודי הינו מצב בריאותי שבו תפקודיו של הסובל ירודים מאד, בין אם בשל מחלה, ליקוי בריאותי כלשהו, תאונה ועוד.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211695 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201321 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201512 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201309 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201594 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201003 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20960 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica