חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תיקצוב רשויות מקומיות

מאת: מיכאל רומנסקישלטון מקומי16/03/20147393 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בישראל קיימת שונות רבה בין רשויות מקומיות. חלק מהרשויות נחשבות לחזקות ומובילות בעוד שאחרות נחשבות להרבה יותר פגיעות ושבריריות. יש הסבורים שהפער יכול להיות מוסבר בהבדלים שבין ישובים מרכזיים לבין ישובי פריפריה, אבל ד"ר יניב סהרוני סבור שההבדל מוסבר בצורה נכונה יותר דווקא בהבדלים בתקציבי הרשויות השונות (מועצות מקומיות ועיריות כאחד).

מכיוון שחלק מרכזי מהתקצוב המקומי מגיע מכיסי התושבים (בעלי דירות ובעלי עסקים גם יחד) אין ספק שכאשר מדובר על רשות שמתנהלת בה פעילות עסקית ענפה ושגרים בה תושבים אמידים תיהנה מתקציב מאוזן, יציב ועם פחות חריגות. לעומת זאת, ישובים שבהם אין פעילות כלכלית משמעותית ושבהם מתגוררים אוכלוסיות חלשות, יסבלו יותר מבעיות תקציביות.

עקרונות בתקצוב

רשויות מקומיות אמורות לפעול בהתאם למסגרת תקציב מפורטת וברורה. מסגרת התקציב הזה כוללת את כל ההכנסות שמגיעות לידי הרשות בכל שנה ושנה מצד אחד, וגם את כל ההוצאות שהרשות צופה שיהיו לה בכל שנה, מצד שני.

לדברי יניב סהרוני, ההנחה הרווחת שתקציבי הרשויות בישראל כוללים אך ורק את תשלומי הארנונה איננה נכונה או לפחות – נכונה באופן חלקי בלבד. מלבד הכנסות הרשויות מארנונה כולל התקצוב המקומי גם כמה מקורות נוספים:

משרד הרווחה – משרד הרווחה מחויב להעביר סכומי כסף ניכרים שנועדו לשימוש מחלקות הרווחה המקומיות. סכומי הכסף הללו נגזרים מפרמטרים שונים כגון מספר תושבים, מעמדה של הרשות מבחינת מדדים סוציו אקונומיים ועוד.

משרד החינוך – לצד משרד הרווחה, גם משרד החינוך מעביר מדי שנה תקציב שנועד לספק חלק ניכר מצרכי החינוך המקומי. בין היתר, התקצוב הזה כולל מסגרות של חינוך פורמלי וגם מסגרות של חינוך בלתי פורמלי.

מענקים ממשלתיים – נוסף להקצבות שמקבלים ראשי הרשויות בנושאי רווחה וחינוך, ישנם גם מענקים נוספים שנועדו למטרות שונות. חלק מאותם מענקים נועדו לסייע לרשויות שנמצאות במצב של גירעון ואילו מענקים אחרים ניתנים כהוקרה על ניהול נכון ועמידה במסגרת תקציבית.

אספקת שירותים מוניציפאליים – שירותים מסוימים, למשל שירותי מים וביוב, מתוקצבים באופן ישיר באמצעות תשלומי התושבים. שירותים אחרים מתוקצבים באופן ישיר או עקיף, באמצעות תשלומי אגרות שונות.

אגרות וקנסות – אגרות שונות בתחום החינוך ורישוי העסקים, למשל, מהוות השלמה לתקצוב המקומי. לכך יש להוסיף גם תשלומים בגין קנסות שונות שמועברים לקופת הרשות המקומית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכאל רומנסקי

מאת: מיכאל רומנסקירכב30/06/144853 צפיות
אחת למספר שנים, זה קורה. דגם משמעותי של אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם יוצא לשוק, ומציע שורה ארוכה של חודשים שמאפשרים לו להתבלט בו. כזה בדיוק הוא המקרה של דגם אאוטלנדר phev, מבית מיצובישי, אשר נכנס לקטגורייה של כלי הרכב החשמליים ההיברידיים הנטענים. כפי שתראו מיד, מדובר ברכב יעיל, חסכוני, בטיחותי ומאובזר לעילא ולעילא.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144840 צפיות
קבלו את מיצובישי אאוטלנדר phev החדשנית. המכונית, שמגיעה אלינו ומצטרפת אל מכוניות הדור החדש שקשה להתעלם מהן, היא מכונית מיוחדת במינה. מיצובישי זו, שנחשבת למכונית פורצת דרך, מציעה לנו עיצוב מיוחד במינו וגם לא מעט פינוקים, הלוקחים בה חלק.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147848 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיהלוואות29/06/144888 צפיות
בנק ירושלים הוא אחד הותיקים בישראל, שעה שהוא פועל החל מ-1963. במהלך השנים, הוא עבר לא מעט תמורות: ב-1998, הפך ברישיונו של בנק ישראל לבנק מסחרי, אשר בין תחומי ההתמחות שלו ניתן למנות נדל''ן, שוק ההון ובנקאות בין לאומית. כעת, משיק הבנק שירות חדש, שמתאים כמו כפפה ליד למאפיינים של העת הנוכחית. המדובר הוא בשירות המאפשר ללקוחות כל הבנקים לקבל דרך בנק ירושלים הלוואות, בסכומים גבוהים, בהליך פשוט המבוצע דרך האינטרנט.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144892 צפיות
יצרנית הרכב יונדאי, המוכרת היטב לצרכני הרכב בישראל, מספקת מזה שנים ארוכות מבחר כלי רכב חסכוניים ויעילים. לאחר לא מעט שנים שבהן התרחק הנהג הישראלי מכלי רכב קטנים וקומפקטיים, הרי שכיום המצב שונה למדי.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144982 צפיות
חברות הרכבים מעמידות לרשותנו כיום שלל של דגמים, המספקים מענה לצרכים שונים. אפשר למצוא רכבי שטח איכותיים, מכוניות משפחתיות טובות וגם מכוניות מיני נפלאות, הנחשבות לפופולאריות. בחברת יונדאי, אחת החברות המובילות בשוק כיום, מוצעות לכם שתי מכוניות טובות, מכוניות מיני משוכללות, המשלבות במסגרתן את כל מה שצריך להיות במכוניות. בין אם זו יונדאי i10 או אולי יונדאי i20, מדובר במענה מצוין לצרכים שונים. מה מאפיין כל אחת ממכוניות אלו? על כך, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח דירה27/06/148398 צפיות
מבין שלל הביטוחים, שאותם מציעות לנו חברות הביטוח, ישנו ביטוח דירה. ביטוח זה, הכולל במסגרתו, שני ביטוחים שונים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה, מוצע בטווח רחב של מחירים, הנקבעים בהתאם לפרמטרים שונים. אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח דירה, הנה, לפניכם, פרטים חשובים ומידע שיעזור לכם בבחירה.

מאמרים נוספים בנושא שלטון מקומי

מאת: בנימין קלינגרשלטון מקומי04/04/221782 צפיות
תוספות שונות למבנה קיים או שינויים במבנה. התוספות יכולות להיות מכח תכניות הרחבות במקומות שונים ברחבי העיר, ניצול זכויות בנייה שלא מוצו בהיתרים קודמים או מכוח תכניות או תקנות חדשות שאושרו לאחר הקמת הבניין.

מאת: אדיר בנימינישלטון מקומי27/02/221953 צפיות
מסיבות היסטוריות נוצר פער משמעותי בערים הותיקות בישראל בכל הנוגע לקריאת רחובות על שם נשים; בעיר נתניה אנחנו פועלים בנמרצות מתוך רצון לצמצם פער זה ככל שניתן, כל זאת למרות שגם היום מרבית הפניות המתקבלות בציבור הן הצעות להנצחת גברים ולא נשים.

מאת: בנימין קלינגרשלטון מקומי27/06/211283 צפיות
כיצד לשלם פחות אגרות בניה והיטלי פיתוח, האם התעריף נכון? השיטה לשלם פחות על אגרות בניה והיטלי פיתוח קיימת שיטה להפחתת חיובים, שלא מבוצעת בדרך כלל בעת בדיקת אגרות בניה והיטלי פיתוח, שעשויה לחסוך סכומי כסף גדולים מאוד והיא – בדיקת תעריפי האגרות וההיטלים עצמם

מאת: בנימין קלינגרשלטון מקומי21/10/201021 צפיות
ביטול צו ההריסה על פי חוק תכנון ובנייה, בית המשפט יורה על ביטול צו הריסה רק במידה שהשתכנע כי השימוש שנעשה במקרקעין, או העבודות שנעשו עליו, אכן בוצעו כדין. לחילופין, בית המשפט צריך להשתכנע כי הדרישות למתן הצו לא התקיימו או שנפל איזה פגם חמור בצו עצמו שבגינו יש לבטלו, נציין כי לפי החוק אם ניתן ביטול צו הריסה ובית המשפט קבע שמלכתחילה לא היה מקום להוציאו, הרי שמי שנגרם לו נזק בצו זה יכול בהחלט להיות זכאי לפיצויים. מאידך, אם הבעיה היחידה הייתה גם בהסמכה או במינוי של הגורם שהוציא את הצו, הרי שידו של בית המשפט תהיה קפוצה בקביעת פיצויים.

מאת: בנימין קלינגרשלטון מקומי05/08/201010 צפיות
חשוב להתייעץ ולא לעשות מהלכים פזיזים. ניסיון שלנו יכול לסייע לך! ביצוע עבודות ללא היתר | שימוש במקרקעין ללא היתר. בסעיף 145(א), מטיל חוק התכנון והבניה, תשכ"ה – 1965 חובה לקבל היתר לבניה או לשימוש במקרקעין או בבניין: "145(א) לא יעשה אדם אחד מאלה ולא יתחיל לעשותו אלא לאחר שנתנה לו רשות הרישוי המקומית היתר לכך ולא יעשה אותו אלא בהתאם לתנאי ההיתר: (1) התווייתה של דרך, סלילתה וסגירתה; (2) הקמתו של בנין, הריסתו והקמתו שנית, כולו או מקצתו, הוספה לבנין קיים וכל תיקון בו, למעט שינוי פנימי בדירה;

מאת: בנימין קלינגרשלטון מקומי05/04/201249 צפיות
יעוץ בהקמת עסק הצעד הראשון בין חלום למציאות מתחיל כאן. ​​​​כולנו שואפים להיות הבוסים של עצמנו אבל בפועל לא כל אחד מצליח. לרבים מאתנו יש יוזמות עסקיות מצוינות אך כדי להפוך אותן לעסק מניב ומשגשג נדרש תכנון, ידע בתחומים שונים והבנה עסקית. ​אם קורצת מהחומר האמיתי, נותר לך רק ללמוד איך עושים את זה נכון. אנו ב קלינגר רישוי עסקים נלווה אותך מהליך בדיקת המקום לפני השכרתו/רכישתו ועד קבלת רישיון העסק וההיתרים הנדרשים

מאת: בנימין קלינגרשלטון מקומי03/09/195231 צפיות
בירות על חוק התכנון והבנייה הן עבירות חמורות שעשויות להוביל לסנקציות קשות כנגד העבריין. משרד קלינגר היתרי בנייה, רישוי עסקים וייעוץ מוניציפאלי מתמחה בטיפול בעבירות אלו ומעסיק אדריכלים ומהנדסים שיוכלו לסייע לך להתמודד מול המערכת. נתפסת בעבירת בניה? הפתרון בהישג יד. צור קשר ונשמח לעזור לך לצאת מזה… " אם ביצעתם עבירת בנייה כלשהי, יכול מאוד להיות שתוכלו להכשיר אותה בדיעבד. באמצעות טיפול מקיף במספר חזיתות נשיג עבורכם את האישורים שיאפשרו לכם להמנע מצווי הריסה, קנסות ואפילו רישום פלילי".

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica