חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שבעת השלבים בדרך לרשיון נהיגה

א. .מהו טופס ירוק - המסע לרישיון הנהיגה הנכסף מתחיל בטופס הירוק שאפשר להוציא בחנויות צילום (אופטיקה) המורשות על ידי משרד הרישוי לכך (לא בכל חנות צילום יש אפשרות כזאת, לכן כדאי לברר קודם היכן).

רשימת חנויות הצילום המורשות לכך נמצאת באתר משרד התחבורה או באתר מרכזי בחינת תיאוריה וכל אחד יוכל לעיין בה ולמצוא את חנות הצילום הקרובה לביתו.

הטופס הירוק הוא הטופס שבו כל השלבים של תהליך לימוד הנהיגה מרוכזים, החל מהבדיקות הרפואיות, מבחן תאוריה וטסט. בטופס מופיעה תמונה שלכם. לידיעתכם, כאשר תגיעו לאופטיקה יצלמו אתכם לטופס הירוק במקום והתמונה שתופיע על הטופס הירוק תופיע בהמשך גם על רישיון הנהיגה... לכן אל לכם לזלזל!

ב. בדיקות - בטופס הירוק יש למלא שאלון בריאות ולהחתים את רופא המשפחה שלכם על מצבכם הבריאותי. הבדיקה הרפואית באה לבדוק אם מצבו הנפשי והגופני של מבקש רישיון הנהיגה מאפשר לו לנהוג. הבדיקה תתבצע על-ידי הרופא המטפל במבקש דרך קבע שלוש שנים לפחות. על הרופא לפרט את ממצאי הבדיקה שערך על גבי הטופס הירוק 

בנוסף, המבקש לקבל רישיון נהיגה חייב לעבור בדיקת ראייה אצל רופא עיניים או אופטומטריסט מורשה מטעם משרד הרישוי. בדיקת כושר הראייה תיעשה באמצעות מכשיר שאושר לשם כך על-ידי משרד הבריאות.

את בדיקת הראייה עדיף לעשות במקום בו מוציאים את הטופס הירוק, אבל אפשר גם בכל אופטיקה אחרת שנותנת את השירות הנ"ל (לא בכל אופטיקה יש את המכשיר המתאים). הבדיקה עצמה אורכת כרבע שעה בערך.

   ג. תיאוריה- משרד התחבורה מבצע מבחני תיאוריה באמצעות מפעילים פרטיים במרכזי בחינה. ניתן למצוא פרטים על מיקום מרכזי הבחינה ושעות הפתיחה באינטרנט באתר מרכזי בחינת תיאוריה.כמו כן יתר הפרטים מופיע באתר לילך תאוריה

ניתן לשלם בטלפון בכרטיס אשראי או במזומן במרכז הבחינה. באתר האינטרנט ניתן להזמין תור ולשלם מראש, כאשר תוקף מבחן תאוריה הוא לשנתיים.

על מנת לעבור תיאוריה, יש לענות נכון על 26 שאלות לפחות. חמש שגיאות ומעלה יזכו בציון נכשל! מכאן שכדי לעבור את הבחינה יש לקבל בה ציון של 86.6% ומעלה, וזה לא מעט!

ליקויי למידה שבידיהם אישור כי אובחנו כליקויי קשב וריכוז יוכלו להיבחן תיאוריה בעל פה.

    ד. טסט - לאחר שהתלמיד עבר בהצלחה תיאוריה הוא רשאי וזכאי לגשת לטסט.

הלימוד המעשי לקראת הטסט נעשה בהדרכה אישית צמודה של מורה נהיגה מוסמך.

המינימום הנדרש לרישיון מדרגה B, הוא 28 שיעורים.  

   ה.. קבלת היתר נהיגה בליווי למשך חצי שנה - תלמיד נהיגה שטרם מלאו לו 24 שנה ועבר בהצלחה מבחן לרישיון נהיגה מדרגה B או C1 (הכולל תיאוריה וטסט) יקבל היתר לנהיגה בליווי למשך חצי שנה.

בתקופה זו ינהג הנהג החדש-צעיר עם מלווה במשך 50 שעות לפחות, בהן 20 שעות בדרך עירונית, 15 שעות בדרך שאינה עירונית ו-15 שעות בלילה בין השעות 21:00 ל-06:00.

בשלושת החודשים האחרונים תהיה חובת הליווי רק בשעות הלילה.

לאחר השלמת תכנית הליווי יגישו הנהג החדש-צעיר ומלווהו לרשות הרישוי הצהרה על כך בכתב על-פי נוסח שקבעה הרשות. נוסח ההצהרה יינתן על ידי הרשות לנהג חדש יחד עם היתר הנהיגה. 

ו. קבלת הרישיון "נהג חדש" - לאחר שהסתיימה תכנית הליווי בהצלחה, מקבל הנהג החדש הצעיר רישיון "נהג חדש" לתקופה בת שנה וחצי נוספות.

אם מדובר בנהג שקיבל לראשונה רישיון נהיגה וגילו מעל ל-24 הוא יוגדר כ"נהג חדש" למשך שנתיים ותוקפו של רישיון הנהיגה שיקבל יהיה לשנתיים.

בתקופת "נהג חדש" נמצא הנהג בתקופת ניסיון: אם יורשע נהג חדש בעבירת תנועה חמורה לא יחודש רישיונו והוא ייאלץ לעבור שוב בחינות כדי לחדשו, וגם אז יהיה זה רק לתקופת ניסיון נוספת בת שנתיים בה ימשיך להיחשב "נהג חדש".

    ז. קבלת רישיון קבוע - באם חלפו שנתיים מקבלת הרישיון לנהג חדש ללא הרשעה בעבירת תנועה חמורה, יקבל הנהג רישיון קבוע ל-5 שנים.

לאחר 5 שנות ותק כנהג, יוזמן הנהג לקורס רענון של כללי הנהיגה וההתנהגות בדרך, שעורכת רשות הרישוי.

אחר קורס הרענון יחודש רישיון הנהיגה ל-10 שנים עד גיל 60 לנהגים מקצועיים או גיל 70 לאחרים.

לאחר מכן יחודש הרישיון לפרקי זמן קצרים יותר.

כדי להירשם עכשיו ולעבור תיאוריה בקלות    יש להיכנסאתר לילך תאוריה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טובה שטייג

מאת: טובה שטייג תחבורה ורכב - כללי01/07/145723 צפיות
במאמר זה נסביר מהי אסטרטגיית למידה, כיצד שימוש נכון באסטרטגיית למידה מסייע להצלחה בלימודים. ניתן דוגמאות, נסביר מהי חשיבותה של אסטרטגיית למידה בלימודים בכלל ובלימודי תאוריה בפרט. נראה כיצד השימוש בכלי למידה יעיל מסייע לעבור מבחן תאוריה בקלות

מאת: טובה שטייג תחבורה ורכב - כללי29/05/141649 צפיות
במאמר זה נלמד איך לענות על שאלות מבחן תאוריה שאינכם יודעים מה התשובה הנכונה עליהן. ניתן גם טיפים חשובים ללימוד תאוריה שיסייעו לכם להתמודד עם שאלות שאינכם בטוחים כיצד לענות עליהן

מאת: טובה שטייג רכב19/05/147627 צפיות
במאמר זה נבהיר מי הם הזכאים למבחני תאוריה בעל פה. איך משיגים אישורי למבחני תאוריה בעל פה: ונענה על השאלה האם באמת קל יותר ליבחן במבחני תאוריה בעל פה.

מאת: טובה שטייג תחבורה ורכב - כללי13/05/141421 צפיות
למעשה לימוד תאוריה למשאית אינו שונה בעיקרון מדרך לימוד תאוריה לרכב פרטי (ולעניין זה אין זה משנה אם מדובר ברכב משא קל עד 12 טון או ברכב משא כבד מעל 12 טון)אלא שישנם כללים המיוחדים במבחן תאוריה למשאית ועליהם נבחנים רק כאשר מבקשים לרכוש רישיון נהיגה למשאית.

מאת: טובה שטייג תחבורה ורכב - כללי13/05/141139 צפיות
טופס של מבחן תאוריה נלקח ממאגר של 1800 שאלות ותשובות - האפשרי בכלל להתמודד עם 1800 שאלות??? לכאורה ניתן לחשוב שמבחנים רבים יכול לשפר את הזיכרון וכך נזכור כמה שיותר שאלות של מבחן תאוריה, אבל למעשה דרך השינון אינה טובה, היא מייגעת ובמידה רבה אף אינה מביאה לתוצאה הרצויה!

מאת: טובה שטייג רכב18/03/14858 צפיות
במאמר זה נסביר מדוע גם לנו שאיננו מוגדרים כסובלים מליקויי קשב וריכוז חשים קושי בלהתרכז בלימוד תאוריה? לפני כן ננסה להבין מה קשיי קשב וריכוז כוללים כך שכל אחד מאיתנו יוכל להצביע על המקומות בהם הוא מתקשה להתמקד.

מאמרים נוספים בנושא תחבורה ורכב - כללי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213563 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי31/12/204156 צפיות
יש עוד אפשרות לנוע במרחבי העיר, והיא כוללת שימוש בקלנועיות המונעות על ידי שימוש בחשמל ואותן רואים יותר ויותר בדרכים עם דגמים חדשים שמגיעים אל הארץ מידי שנה.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205073 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: SEONET קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי07/03/192539 צפיות
רכישת רכב יד 2 היא הוצאה גדולה שרובנו חוסכים כסף לקנית הרכב. כיום סוכנות הרכב אוטוקאר מאפשרים לכם לבחור בין צבחר של דגמי רכבים וכל זאת במימון מלא של הקניה. לא תבואו?

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי18/11/181357 צפיות
רכבים שמגיעים כמו קיה הקוריאנית עם מחיר בהישג יד, כאשר מעבר לכך מדובר ברכב שקורא נכון את השוק ומביא את הפתרון בכל שנה מחדש.

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי28/09/181318 צפיות
חלפים לרכב

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי27/08/181521 צפיות
חלפים לרכב לא בכל מקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica