חפש מאמרים:
שלום אורח
17.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימוד תאוריה בקלות - אסטרטגיית למידה

ננסה להבין תחילה מהי אסטרטגיית למידה? אסטרטגיות למידה הן כלים ללמידה יעילה, מעין הוראות הפעלה שניתן להשתמש בהן בכל זמן ובהתאם לכל מטרה. כאשר ישנו ארגז כלים יעיל לתלמיד תאוריה, התלמיד יידע אילו אסטרטגיות מתאימות לו ביותר ויוכל ליישם אותן. זה כמו לרכב על אופניים כאשר הרכיבה הופכת במשך הזמן לפעולה מובנת מאליה.בלא קיומן של טכניקות למידה יעילות, הקושי להתמודד עם לימודי תאוריה יגדל, ואיתו אף תגדל החרדה מפני מבחן תאוריה.תלמידים בעלי לקויות למידה זקוקים במיוחד לכלים מעשיים ללמידה אשר יכולים לעשות מהפך ממשי בלימוד תאוריה ובהצלחה במבחן תאוריה.כבר אחרי תרגול קצר ביותר של אסטרטגיית הלימוד המומלצת יוכל תלמיד תאוריה להשתמש בשיטה במיומנות הולכת וגוברת ולעשות צעד משמעותי קדימה. כאשר התלמיד יתרגל מבחנים ויראה כי תשובותיו נכונות, תעלה גם המוטיבציה שלו, הוא יאמין בעצמו, ויבין שההצלחה שלו תלויה בו ורק בו. הדבר נכון ותקף לכולם גם לליקוי קשב וריכוז וגם לליקוי למידה. כדי שנבין חשיבותן של אסטרטגיות למידה ושל כלי למידה למבחן תיאוריה כדאי שנקרא מספר עדויות באתר לילך תאוריה של תלמידים בעלי לקויות למידה שמספרים על חווית הלמידה שהייתה להם באתר ועל הצלחתם שנבעה משימוש נכון של האתר באסטרטגיית למידה:אורית אילת: אני בת 29, אני לקויית למידה ומאוד מאוד פחדתי מהתיאוריה, התחלתי כמה פעמים שעורי נהיגה אבל בכל פעם הפסקתי בגלל התיאוריה. ניגשתי פעם אחת ולא הצלחתי. נרשמתי ללילך ו-עברתי, אפילו הרגשתי שהיה מבחן תאוריה קל. השתמשתי רבות באתר, תודה רבה על הכליובל פפרני: אכן, עברתי תיאוריה בזכות האתר. אומנם הייתה בידי ערכת הספרים של לילך אך הלמידה מן האתר תפקדה בעבורי כאפקטיבית ביותר. בתור אדם בעל בעיות קשב וריכוז ברצוני להודות לכם, האתר מאד נוח לשימוש והיחס הנו חם ואישי! ואיך למעשה אסטרטגיית הלמידה מיושמת באתר לילך תיאוריה ? מדובר באתר אינטרנטי שבו יש לתלמיד אפשרות בהקלקת מקש לקבל את הפסקה שבה התשובה הנכונה כשהיא מסומנת במרקר. עליו רק להקיש על מקש "רמז מדויק" ולעינו תופיע הפסקה שבה התשובה הנכונה כשהיא ממורקרת בצהוב. כעת עליו לקרוא היטב את הפסקה הקצרה והממוקדת, למצוא בה את התשובה הנכונה לחזור בהקלקת מקש למבחן אותו פתר ולסמן בו את התשובה הנכונה. שיטה זו של לימוד ותרגול משולב און-ליין משפרת את יכולתו של תלמיד תאוריה לזכור את התשובות הנכונות ולהשתמש בידע שצבר בדרך לימוד זו במבחן תאוריה עצמו. המרקר ידוע כמכשיר סודי ומכשיר קסם המשדרג כל למידה והמצוי כמעט בכל בית, ואם לא, ניתן לרכושו תמורת שקלים בודדים. אפשר להיעזרבו בכל גיל לביצוע משימות ארגון ותכנון. כלי זה מסייע למיקוד תשומת הלב, שנוטה להתפזר במיוחד ובעיקר אצל בעלי קשיי קשב וריכוז או לקויות למידה. השימוש במרקר עושה סדר במחשבות, ועוזר לארגן את התוכן בצורה ידידותית.האם השיטה של סימון המשפטים העיקריים במרקר היא יעילה? מטפלים רבים אשר מלווים תלמידים בעלי ליקויי קשב וריכוז וליקויי למידה מדווחים שכלי דידקטי זה מחולל פלאים. תלמידים שגילו קושיבקריאת טקסט ובהבנתו ולא הצליחו לסיים את המבחן בזמן הקצוב, דיווחו על הצלחה רבה לאחר שהשתמשו במרקר בעת ההכנה למבחן כדי להדגיש את המשפטים העיקריים. אם תחשבו, הרי זה הגיוני מאוד: היות ואחד הקשיים המהותיים של בעלי הפרעות קשב וריכוז היא הקושי שלהם למקד את עצמם ברעיון המרכזי בטקסט מבלי ללכת לאיבוד... בא המרקר לעזרתם בהיותו ממקדאת התלמיד בעיקרי המידע הנחוץ לו כדי לענות על השאלה שבפניו במבחן תיאוריה.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טובה שטייג

מאת: טובה שטייג תחבורה ורכב - כללי29/05/141646 צפיות
במאמר זה נלמד איך לענות על שאלות מבחן תאוריה שאינכם יודעים מה התשובה הנכונה עליהן. ניתן גם טיפים חשובים ללימוד תאוריה שיסייעו לכם להתמודד עם שאלות שאינכם בטוחים כיצד לענות עליהן

מאת: טובה שטייג רכב19/05/147604 צפיות
במאמר זה נבהיר מי הם הזכאים למבחני תאוריה בעל פה. איך משיגים אישורי למבחני תאוריה בעל פה: ונענה על השאלה האם באמת קל יותר ליבחן במבחני תאוריה בעל פה.

מאת: טובה שטייג תחבורה ורכב - כללי13/05/141420 צפיות
למעשה לימוד תאוריה למשאית אינו שונה בעיקרון מדרך לימוד תאוריה לרכב פרטי (ולעניין זה אין זה משנה אם מדובר ברכב משא קל עד 12 טון או ברכב משא כבד מעל 12 טון)אלא שישנם כללים המיוחדים במבחן תאוריה למשאית ועליהם נבחנים רק כאשר מבקשים לרכוש רישיון נהיגה למשאית.

מאת: טובה שטייג תחבורה ורכב - כללי13/05/141139 צפיות
טופס של מבחן תאוריה נלקח ממאגר של 1800 שאלות ותשובות - האפשרי בכלל להתמודד עם 1800 שאלות??? לכאורה ניתן לחשוב שמבחנים רבים יכול לשפר את הזיכרון וכך נזכור כמה שיותר שאלות של מבחן תאוריה, אבל למעשה דרך השינון אינה טובה, היא מייגעת ובמידה רבה אף אינה מביאה לתוצאה הרצויה!

מאת: טובה שטייג רכב18/03/14857 צפיות
במאמר זה נסביר מדוע גם לנו שאיננו מוגדרים כסובלים מליקויי קשב וריכוז חשים קושי בלהתרכז בלימוד תאוריה? לפני כן ננסה להבין מה קשיי קשב וריכוז כוללים כך שכל אחד מאיתנו יוכל להצביע על המקומות בהם הוא מתקשה להתמקד.

מאת: טובה שטייג תחבורה ורכב - כללי17/03/141301 צפיות
כל שצריך לדעת על רשיון נהיגה ועל לימוד תיאוריה תוכלו תמצאו במאמר זה: איפה ניתן להוציא טופס ירוק? - אילו בדיקות רפואיות צריך נהג לעבור? - איפה עושים מבחן תיאוריה? איך משיגים אישור למבחן תיאוריה בעל פה? - מה צריך לדעת בטסט? - מהו רישיון נהיגה בהיתר ולמי הוא מיועד? עד מתי יקראו לכם "נהג חדש"? - מתי תקבלו רישיון קבע ולכמה זמן? - מאמר חובה לכל מי שרוצה רישיון נהיגה בהקדם - אסור להחמיץ ! המאמר מופיע גם באתר לילך תאוריה

מאמרים נוספים בנושא תחבורה ורכב - כללי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213552 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי31/12/204143 צפיות
יש עוד אפשרות לנוע במרחבי העיר, והיא כוללת שימוש בקלנועיות המונעות על ידי שימוש בחשמל ואותן רואים יותר ויותר בדרכים עם דגמים חדשים שמגיעים אל הארץ מידי שנה.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205063 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: SEONET קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי07/03/192539 צפיות
רכישת רכב יד 2 היא הוצאה גדולה שרובנו חוסכים כסף לקנית הרכב. כיום סוכנות הרכב אוטוקאר מאפשרים לכם לבחור בין צבחר של דגמי רכבים וכל זאת במימון מלא של הקניה. לא תבואו?

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי18/11/181357 צפיות
רכבים שמגיעים כמו קיה הקוריאנית עם מחיר בהישג יד, כאשר מעבר לכך מדובר ברכב שקורא נכון את השוק ומביא את הפתרון בכל שנה מחדש.

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי28/09/181316 צפיות
חלפים לרכב

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי27/08/181520 צפיות
חלפים לרכב לא בכל מקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica