חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד ליקוי למידה באם לידי ביטוי בלימודי תיאוריה.

מאת: טובה שטייג רכב18/03/2014857 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התרגשתי לקבל מאחד הלומדים באתר לילך תיאוריה - מ.ש - מכתב מאוד מרגש.:

"אם הייתי יכול לתאר כמה עזרתם לי הייתי מתאר אבל אי אפשר...

עברתי תאוריה בפעם הראשונה אם 2 טעויות...

מדובר בי ילד שקשה לי ללמוד ובכל זאת בזכות האתר שלכם עברתי!

פשוט תודה, לא יותר מזה!!!"

נסביר מהם קשיי קשב וריכוז ואחר נפרט כיצד שיטת הלימוד באתר לילך תיאוריה מסייעת לתלמידים המתקשים בלמידה ומה  יש בשיטת הלימוד באתר לילך תיאוריה המביאה תלמידים המעידים על עצמם כי קשה להם ללמוד - להצליח ולקבל תוצאות מצויינות במבחן תיאוריה?

הבה .

 כיום לימוד תאוריה בעידן המודרני והתקשורתי שאנו חיים בו אינו עניין פשוט הגורם המרכזי היא ריבוי הגירויים סביבנו המונעים מאיתנו להתרכז במשימה אחת ולסיים אותה ללא הפרעות. אנו מתחילים ללמוד נושא בלימוד תאוריה  ופתאום מתרחש משהו שמוציא אותנו מהריכוז, מישהו שולח לנו הודעה או תמונה, ברקע הטלוויזיה משדרת את הסדרה שאנו אוהבים לצפות בכבלים... תוך כדי נזכרים שמזמן לא היינו בפייסבוק ורצים לראות מה התחדש מאז הפעם האחרונה...

פלא שאנוו לא מצליחים לסיים את המשימה של לימוד תאוריה עד הסוף?  אם כן מהם איפוא קשיי קשב וריכוז? איך נוכל להפחית את הגירויים מסביב כדי לחזק את היכולת שלנו להתרכז במשימה של לימוד תאוריה ולהצליח לסיימה בזמן קצר?

קשיי קשב וריכוז הם בראש ובראשונה קושי בהכוונה ובמיקוד הקשב. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות אצל אנשים מרקעים שונים. נציין שתלמידים המאובחנים כליקויי קשב וריכוז יוכלו להיבחן במבחן תאוריה בעל פה.

כיום גם כולנו שאיננו מוגדרים כסובלים מליקויי קשב וריכוז חשים כי קשה להתרכז בלימוד תאוריה? תודו, זה בסדר... זה קורה להמון אנשים וזו תופעה טבעית בעולם התקשורתי והקופצני בו אנו חיים.

אם נבין  מה קשיי קשב וריכוז כוללים יוכל כל אחד מאיתנו להצביע על המקומות בהם הוא מתקשה להתמקד.

קשיי קשב וריכוז כוללים:

1. קושי בשמירה על הריכוז והקשב לאורך זמן‏.

2. קושי בתשומת לב לפרטים.

3. מוסחות‏ וקושי להתעלם מגירויים חיצוניים,‏ דבר היכול לגרום למצב של היצף מידע.

4. בלבול וקושי בחשיבה בהירה‏.

5. קושי בפיצול קשב לצורך ביצוע של מספר משימות במקביל.

6. פגיעה ביכולת עיבוד המידע של מספר נתונים בו זמנית‏

7. קושי להתמקד בגירוי בודד‏.

 מטיב הקשיים ניתן להסיק כי צריך שחומרי ההכנה למבחני תאוריה בעידן זה של קשיי קשב וריכוז יהיו  מובנים כך שיכוונו את הלומד לנושא אחד קצר בכל פעם וימקדו אותו בו עד לסיום הלמידה, ורק אחר כך ינחו אותו לעבור למשימה הבאה. וזו דרכה של האתר לימוד תאוריה "לילך תיאוריה" התלמיד מגיע לשאלה אחת בכל פעם, מתמקד בה ואחר מופנה בלחיצת כפתור לנושא הלימוד הרלוונטי בו נמצאת התשובה. כאשר קיימת אפשרות שבלחיצת כפתור נוספת מגיע התלמיד  לפסקה קצרה בה נמצאת התשובה הנכונה לשאלה מתוך מאגר השאלות לתאוריה של משרד התחבורה.. לאחר איתור התשובה בקלות וללא קושי, הוא חוזר לשאלה כדי לענות עליה נכונה בעצמו בעקבות מה שלמד זה עתה.

הטכניקה המוצעת ללימוד תאוריה באתר לילך תיאוריה  לפיה הלומד מודרך לקלוט פסקאות קצרות ולהסיק את התשובה הנכונה היא דרך לימוד בעלת תועלת רבה לתלמידים המתקשים להתמקד ולהתרכז. כך ניתן לסייע להם בלימוד תאוריה ובהצלחה במבחן תאוריה בפעם הראשונה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טובה שטייג

מאת: טובה שטייג תחבורה ורכב - כללי01/07/145720 צפיות
במאמר זה נסביר מהי אסטרטגיית למידה, כיצד שימוש נכון באסטרטגיית למידה מסייע להצלחה בלימודים. ניתן דוגמאות, נסביר מהי חשיבותה של אסטרטגיית למידה בלימודים בכלל ובלימודי תאוריה בפרט. נראה כיצד השימוש בכלי למידה יעיל מסייע לעבור מבחן תאוריה בקלות

מאת: טובה שטייג תחבורה ורכב - כללי29/05/141649 צפיות
במאמר זה נלמד איך לענות על שאלות מבחן תאוריה שאינכם יודעים מה התשובה הנכונה עליהן. ניתן גם טיפים חשובים ללימוד תאוריה שיסייעו לכם להתמודד עם שאלות שאינכם בטוחים כיצד לענות עליהן

מאת: טובה שטייג רכב19/05/147624 צפיות
במאמר זה נבהיר מי הם הזכאים למבחני תאוריה בעל פה. איך משיגים אישורי למבחני תאוריה בעל פה: ונענה על השאלה האם באמת קל יותר ליבחן במבחני תאוריה בעל פה.

מאת: טובה שטייג תחבורה ורכב - כללי13/05/141421 צפיות
למעשה לימוד תאוריה למשאית אינו שונה בעיקרון מדרך לימוד תאוריה לרכב פרטי (ולעניין זה אין זה משנה אם מדובר ברכב משא קל עד 12 טון או ברכב משא כבד מעל 12 טון)אלא שישנם כללים המיוחדים במבחן תאוריה למשאית ועליהם נבחנים רק כאשר מבקשים לרכוש רישיון נהיגה למשאית.

מאת: טובה שטייג תחבורה ורכב - כללי13/05/141139 צפיות
טופס של מבחן תאוריה נלקח ממאגר של 1800 שאלות ותשובות - האפשרי בכלל להתמודד עם 1800 שאלות??? לכאורה ניתן לחשוב שמבחנים רבים יכול לשפר את הזיכרון וכך נזכור כמה שיותר שאלות של מבחן תאוריה, אבל למעשה דרך השינון אינה טובה, היא מייגעת ובמידה רבה אף אינה מביאה לתוצאה הרצויה!

מאת: טובה שטייג תחבורה ורכב - כללי17/03/141301 צפיות
כל שצריך לדעת על רשיון נהיגה ועל לימוד תיאוריה תוכלו תמצאו במאמר זה: איפה ניתן להוציא טופס ירוק? - אילו בדיקות רפואיות צריך נהג לעבור? - איפה עושים מבחן תיאוריה? איך משיגים אישור למבחן תיאוריה בעל פה? - מה צריך לדעת בטסט? - מהו רישיון נהיגה בהיתר ולמי הוא מיועד? עד מתי יקראו לכם "נהג חדש"? - מתי תקבלו רישיון קבע ולכמה זמן? - מאמר חובה לכל מי שרוצה רישיון נהיגה בהקדם - אסור להחמיץ ! המאמר מופיע גם באתר לילך תאוריה

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213806 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213936 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214117 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204584 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195551 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196244 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193500 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica