חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ייעוץ משפחתי - הורים ובני נוער

מאת: לירן יוסףהורות17/07/20141089 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
הורות היא העבודה הכי קשה, ואין ספק בכך. ועדיין, יש גילאים מאתגרים יותר מאחרים. היום, אפשר לראות כי ייעוץ משפחתי נפוץ בעיקר בקרב הורים ובני נוער בגלל יצר המרדנות.
כאשר התינוק הראשון מגיע, בני הזוג, ההורים הטריים, מתחילים להבין את הקושי שההורים שלהם חוו כשהם היו תינוקות. בכל שלב התפתחותי של הילדים, בני הזוג חווים קשיים, אבל יש שלב התפתחות קשה יותר מכולם, והוא גיל ההתבגרות שדורשים ייעוץ משפחתי התמודדותי בירושלים או בסביבת מגוריכם.
לאור כך, הרבה פעמים נראה ייעוץ משפחתי שניתן בעיקר להורים ובני נוער, והסיבה לכך היא יצר המרדנות שמתחיל להתפתח בגיל הטיפש-עשרה. למרות שגם ההורים היו בעבר בני נוער, ולמרות שאולי יש להם זיכרונות על דברים שחוו ועברו בתקופה ההיא, אבל לעולם לא יוכלו לזכור את התחושות שהיו להם. אין זמן טוב יותר להרגיש נעורים מאשר גיל הנעורים.

ייעוץ משפחתי לאורך תקופה


כשיש פער מחשבתי גדול כל כך בין הורים לבין הילדים שלהם, כשהם נכנסים לגיל הנעורים ואף עד גיל 19 שהוא מאוחר יחסית, ריבים, ויכוחים וסכסוכים הם לא דבר מפתיע כל כך. השאלה היא, איך ההורים בוחרים לטפל בעניין זה, וכאן יכולה להיות ההפתעה הגדולה.
ייעוץ משפחתי הוא הפתרון הכי טוב. שלא כמו ייעוץ להורים עבור הזוגיות שלהם, שאינה תמיד הכרחית אם למשל בחרו להיפרד ברוח טובה, שמירה על קשר נכון ויציב בין ההורים לבין הילדים הוא קריטי. הורים שבוחרים ללכת בדרך הזו יכולים בהמשך לקצור פירות וליהנות מחיי משפחה נהדרים.

בעיות משפחתיות


הייעוץ עבור משפחות על רקע קשיים עם ילדים בגיל הנעורים יכול להיות על רקע סיבות שונות- הבעיה ביחסים יכולה להיות תוצר לוואי של תהליך התבגרות טבעי, והיא יכולה להיות תוצאה של משהו חמור לדוגמא שימוש בסמים או אלכוהול. במצב כזה, כשההורים והילדים הולכים "ראש בראש", הם לא יוכלו להגיע לשום מקום, וכאן טמונה החשיבות של הייעוץ המקצועי.


במהלך ייעוץ מקצועי דנים עם ההורים והן עם הילדים. כל אחד מהצדדים יכול לדבר על מה שמפריע לו וההורים כמובן יציינו את הסיבה בגללה הם בחרו לפנות ליועץ. אם בסיס הבעיה היא בני הנוער, המשך הייעוץ מתמקד כמובן בהם. הרבה יועצים יבחרו להפנות אותם לייעוץ אחר, אולי פסיכולוגי, כדי שיוכלו לקבל עזרה בבעיות הרגשיות שלהם, בעיות חברתיות, בעיות של שתלטנות, אגרסיביות וכן הלאה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לירן יוסף

מאת: לירן יוסףאילוף בעלי חיים23/07/144472 צפיות
הכלב שלכם מציג אגרסיביות או אפילו תוקפנות כלפי אנשים? יכולות להיות לכך כמה סיבות, ביניהן מאפיין של טריטוריאליות וסיבה שנייה היא מטענים רגשיים והתנהגותיים שהכלב רכש לעצמו במהלך הזמן.

מאת: לירן יוסףאבטחת הבית22/07/141002 צפיות
מרכז הארץ סובל מכמות גבוה שלפריצות בשנים האחרונות תודות לשבטי בדואים רבים שרואים בכך פרנסה לגיטימית. על כן רבים מהבתים והדירות בערי הצפון עוברים מיגונים רציניים בפני פריצה. אבל מה קורה כשהבית סגור בפנינו ואין לנו דרך להיכנס או לצאת ממנו?

מאת: לירן יוסףניקיון22/07/141173 צפיות
סביבת עבודה נקייה היא חשובה על מנת ליצור סדר במקום העבודה ובמקביל גם ליצור מקום שנעים להגיע אליו ולעבוד בו. הנה כמה דרכים שאיתן אפשר לשמור על סביבת עבודה נוחה ונקייה.

מאת: לירן יוסףדיני ירושה16/07/144059 צפיות
בעזרתו של עורך דין צוואות כל אדם רשאי ויכול להכין צוואה מבעוד מועד שבעזרתה ניתן לטפל באופן שבו ההון יחולק לקרובי משפחה או לאנשים שאינם מוטבים על פי חוק.

מאת: לירן יוסףטיולים משפחתיים16/07/143451 צפיות
צפון הארץ הוא אחד האזורים היותר יפים בה. יש מי שמכנים בחורף את הגליל העליון ורמת הגולן כשוויץ של ישראל ואכן אין כמו סיור בצפון בליווי של מדריך טיולים בצפון המתמחה באזור על מסלוליו השונים והנקודות החשובות בו.

מאת: לירן יוסףאבטחת הבית22/06/141248 צפיות
ישנם יצרנים רבים העוסקים במצלמות אבטחה אלחוטיות המתאימות לבית, למשרד, למחסנים, לבתי עסק ועוד. אם אתם מעוניינים בבקרה על המתרחש בביתכם או בכל מקום אחר שבבעלותכם תוכלו להזמין חברה המתעסקת במצלמות אבטחה שתתקין עבורכם במקום נסתר או גלוי לבקשתכם מצלמת אבטחה אלחוטית.

מאת: לירן יוסףתחבורה ורכב - כללי18/06/141241 צפיות
מפתחות לרכב הם מצרך קרוב לליבנו, תרתי משמע. אנחנו מחזיקים אותם איתנו לאורך כל היום והם אמורים להיות תמיד תקינים ולאפשר לנו כניסה ויציאה חלקה מהמכונית

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/214003 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204587 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204633 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201457 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201445 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201488 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201626 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica