חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פורק לחץ – כל מה שצריך לדעת

מאת: ELDADרכב30/07/20147807 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פורק לחץ

מישהו אמר לכם פעם שכדאי לכם להתקין פורק לחץ ברכב שלכם, אבל אין לכם מושג מה זה אומר ומה זה בדיוק עושה? מאמר זה נועד לתת לכם את כל המידע הבסיסי שכדאי לדעת בנושא.

פורק לחץ הוא חלק שמיועד להרכבה ברכבי טורבו, כיוון שהוא פורק את הלחצים שמגדשי טורבו יוצרים במנוע. היות וכך, אם התקנתם בעבר טורבו ברכב שלכם, כדאי לכם לבדוק את האפשרות להתקנה של פורק מתאים.

איך בנוי הפורק?

פורק לחץ מגיע במגוון גדלים ומגוון דגמים, כאשר כל אחד מקבל צורה אחרת אבל ככלל כולם זהים בכמה דברים, והם:

  1. לכולם יש פתח כניסה. פתח זה מתחבר לצד של האויר הדחוש, בין המגדש לבין המצערת.

  2. לכולם גם יש פתח היציאה. פתח זה יכול להגיע עם מספר אפשרויות חיבור או עם אפשרות חיבור אחת ויחידה, ומשום כך צריך לקבל אבחון של האוטו כדי להתאים לו פורק. אם אתם רוצים גמישות, בחרו פורק שיש לו כמה אפשרויות.

  3. לכל פורק לחץ יש פתח להשוואת לחצים, שיכול להיות מחובר ישירות או לכלול פייה מיוחדת לחיבור.

  4. כיוונון של לחץ הקפיץ יכול להיעשות על ידי דיסקיות או ברגים בעוביים שונים.

פורקי הלחץ עשויים מתרכובות פלסטיק או ממתכת, שלכל אחד היתרונות והחסרונות שלו (במחיר, בעמידות וכן הלאה). מרביתם עשויים מאלומיניום, בשל עמידות וקשיחות גבוהה יותר לעומת תרכובות של פלסטיק.

תפקידו של פורק לחץ

לפני שנתחיל לציין את התפקידים של פורק לחץ, כדאי להתייחס לדברים שהוא לא יכול להעניק לבעלי רכבי טורבו, שכן יש הרבה בלבול בעניין זה. אז מה פורק לא יכול לעשות? לא משנה מי החברה היצרנית, הוא לא יכול לשנות או להגדיל בצורה כלשהי את ההספק או את הממונט של המנוע (ברכבים רגילים), למעט במקרים של רכבי טורבו כאשר הרכב נמצא במצב תאוצה כיוון שהוא מפחית את ההשהיה של פעילות הטורבו.

מה פורק לחץ כן יכול לעשות? הפורק יכול להאריך את חייו ותקופת פעילותו של המגדש טורבו בשל העובדה שהוא מצמצם את השפעת הלחץ שנוצר והוא מפחית את השהיית הטורבו. בנוסף לכך, לפורק יש עוד תפקיד חשוב, והם לשמור על חלקי מערכת הגדישה בלחצים גבוהים מפני השתחררות, סדקים וקריעה.

סוגי פורקי לחץ שמהם ניתן לבחור

בעת שאתם בוחנים את האופציה להתקין פורק לחץ ברכב טורבו שיש ברשותכם, תוכלו לבחור בין שני סוגים עיקריים, והם פורק פנימי ופורק חיצוני. הראשון מיועד לשחרור אוויר דחוס לפתח היניקה של המגדש והשני משחרר אוויר דחוס אל מחוץ לרכב.

לתוצאה הטובה ביותר, פנו למוסך מומחה בתחום כדי שיוכל לייעץ לכם ולבצע את ההתקנה בהתאם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ELDAD

מאת: ELDADרכב03/08/141216 צפיות
בתחום שיפור רכבים, קפיצי הנמכה הם בין הדברים הבסיסיים והפשוטים ביותר שיכולים לשנות בצורה מרחיקת לכת את אופי ההתנהגות של הרכב על הכביש. הנה כמה דברים שכדאי לדעת בנושא.

מאת: ELDADמוטוריקה03/08/142721 צפיות
קוילאברים לרכב הם מערכת בלימת זעזועים שכיום מותקנת באלפי רכבים בישראל, לרבות רכבי שטח גדולים שכידוע סופגים את כמות הזעזועים הגדולה ביותר כאשר הם בשטח. הנה מידע חשוב בנושא.

מאת: ELDADבניין ואחזקה - כללי31/07/141262 צפיות
בשנים האחרונות אנו עדים להווי מגורים שונה בערים המרכזיות, מודל בנייה המזכיר את הערים הגדולות ברחבי העולם. מודל זה משלב בין שני אורחות חיים מהותיים המאפשרים ליהנות הן ממרכז מסחרי תוסס והן ממגורים איכותיים המציעים את כל הפינוקים האפשריים במגדלי יוקרה. מודל זה משלב בתוכו גם משרדים ומגורים לצד סופרמרקט, חנויות בגדים, סניף בנק וסניף דואר, בתי קפה ופעילויות תוססות אחרות. מודל הבנייה החדשני מתגלה כגורם המחייה את האזור ומעניק לתושבים בו תחושת שייכות ואיכות חיים טובה.

מאת: ELDADהשמה15/07/141080 צפיות
בכל תהליך השמת בכירים, הצעד הראשון שיש לנקוט הינו הבנת הצרכים של החברה או הארגון באופן מדויק. חברת ההשמה בודקת באופן יסודי מהו התפקיד הנדרש מבכיר באותו הארגון, ולפי התפקיד- מגייסת את המועמד.

מאת: ELDADבתים משותפים15/07/141546 צפיות
המושג קיימות לימודים במשמעותו הפשוטה מתייחס לשמירה על מצב קיים לאורך זמן. מושג זה לקוח מתחום האקולוגיה המתאר מערכת אקולוגית ברת קיימא, שהכוונה בכך היא שפוריותה וחיוניותה נשמרים לאורך זמן.

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213805 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213935 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214115 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204583 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195549 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196243 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193500 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica