חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ויטמינים - העיקר הבריאות

מאת: ירון גונדאתוספי מזון06/12/20091506 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מקור המילה ויטמין בלטינית הוא ויטה=חיים. הויטמינים נחוצים לאדם על מנת שגופו באופן כללי, והמערכות, איברים ותהליכים פיזיולוגים שונים המתרחשים בגוף, יוכלו להתרחש באופן נורמאלי וללא הפרעות. הויטמינים הינם חומרים אורגנים החיוניים לגוף האדם, כיוון שאין הגוף יכול לייצר אותם בכוחות עצמו.

מדוע אנו זקוקים לוויטמינים?

לכל וויטמין יש תפקיד ספציפי בגוף האדם, אך באופן כללי, כל הויטמינים חיוניים לגוף כיוון, שהם:

  • מסייעים בפעילות המטבולית
  • מסייעים בעיבוד אבות המזון
  • משתתפים בבניית כדוריות דם
  • משתתפים בבניית ובפעולות ההורמונים
  • מפרקים אנרגיה מהמזון.
  • יוצרים כימיקלים הנחוצים למערכת העצבים
  • מסייעים לפעולות העיכול בקיבה ובמעיים
  • עוזרים במניעת מחלות, כגון: מחלות לב, מחלות סרטן וכדומה.
  • עוזרים בהאטת תהליך ההזדקנות

ויטמין A (רטינול), נחוץ לגוף האדם, כיוון שהוא משפר את הראייה, מסייע בשימור בריאות העור, מונע חמצון של חומרים, מסייע למערכת החיסונית. את ויטמין A, ניתן למצוא : בחלמון הביצה, בשמן דגים, בירקות ועוד. באופן כללי, עודף ויטמיןA  עלול לגרום להרעלה וכמו כן,  לנשים בהריון אסור לקחת עודף ויטמין A כיוון שהוא עלול לגרום לפגיעה התפתחותית בעובר ולנזקים בלתי הפיכים.

ויטמין B1 (תיאמין), נחוץ לגוף האדם, כיוון שהוא עוזר בחילוף חומרים (מטבוליזם) של פחמימות וחלבונים, נחוץ לעבודה תקינה של מערכת העצבים ומערכת העיכול. מחסור בוויטמין זה עלול לגרום לתחושת בלבול ודיכאון, חוסר תיאבון, הפרעות בעיכול מזון וחולשה בשרירי הגוף. את ויטמין B1 ניתן למצוא במאכלים כגון: בשר, חלב, דגים, חלמון הביצה, כבד, נבטים, אגוזים, לחם ועוד.

ויטמין B2 (ריבופלבין), נחוץ לגוף האדם, כיוון שהוא מסייע לשמירת בריאות השיער והעור, מונע מחסור בדם, נחוץ לראייה תקינה. ניתן למצוא אותו בדגים, בשר, חלב, חיטה, ירקות ירוקים ועוד. 

ויטמין B3 (ניאצין או חומצה ניקוטינית), נחוץ לגוף האדם, כיוון שהוא חיוני ביותר למערכת העצבים, לנשימה, למערכת העיכול, לחילוף חומרים, ליצירת אנרגיה, מחזק זיכרון ועוד. ניתן למצוא ויטמין זה במאכלים, כגון: תרד, ביצים, שמרים, סויה, בשר ועוד.  מחסור בוויטמין זה עלול לגרום להפרעות במערכת העצבים המרכזית.

ויטמין B12 (ציאנוקובלאמין), נחוץ לגוף האדם, כיוון שהוא מסייע לפעילות תקינה של מערכת העצבים, מפחית סיכוי לחלות באלצהיימר, יוצר כדוריות דם אדומות הנחוצות להעברת המוגלובין וחמצן ובכך מפחית את הסיכון לפתח אנמיה. את הוויטמין ניתן למצוא במאכלים כגון: בשר, דגים, חלב, סויה ועוד.  

ויטמין C (חומצה אסקורבית) , נחוץ לגוף האדם, כיוון שהוא שומר על נימי הדם, שומר על השיניים, מחזק את המערכת החיסונית, מפחית סיכוי לחלות במחלת סרטן ומחלות לב, נחוץ ליצירת עצמות ורקמות ועוד. ניתן למצוא ויטמין זה בירקות ובפירות.

ויטמין D, נחוץ לבניית העצמות והשיניים, חשוב מאוד לתינוקות. נמצא במאכלים כגון: מרגרינה, שמן דגים, חלב מלא ועוד.

ויטמין K (מנדיון), ויטמין זה חשוב ביותר לקרישת הדם. ניתן למצוא אותו בירקות עלים ירוקים, אפונה, בכבד ועוד.

ויטמינים נוספים חיוניים לתפקוד תקין כוללים: ויטמין B5 (חומצה פנטותנית), ויטמין B6 (פירידוקסין), ויטמין B7 - (ביוטין), ויטמין B9 (חומצה פולית), ויטמין B15 (חומצה פאנגאמית), ויטמין B17 (לאטריל), ויטמין H (ביוטין או B7), ויטמין P (ביופלאוונואידים), ויטמין E (אלפא טוקופרול)

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הקניון הוירטואלי www.bari-p2.co.il "העיקר הבריאות" מאפשר ללקוחותיו לבצע רכישת מוצרים ו/או שירותים במגוון תחומים, מהספקים המובילים בישראל בתחום הבריאות. מיטות מטפלים לרופאים,מטפלים ועוד, כסא גלגלים, מקלות הליכה, מדי סוכר, לחץ דם ועוד
http://www.bari-p2.co.il

.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון גונדא

מאת: ירון גונדאכירופרקטיקה06/12/091144 צפיות
כשמונים אחוז מכלל האוכלוסייה סובלים או יסבלו מכאבי גב שונים. זהו אם כך אחד מהכאבים הנפוצים ביותר בארץ ובעולם. נכון הוא שרוב כאבי הגב חולפים מעצמם תוך חודש-חודשיים, אבל לעתים רבות הם כרוניים, ובכל מקרה הם יכולים להיות מאוד לא נעימים ולהשפיע לרעה על יכולת התפקוד שלנו. הסיבות לכאבי גב הן שונות: בעיות בעמוד השדרה, מחלת שרירים או פגיעה עצבית, בעיה כלשהי באיברים פנימיים, או מתח ולחץ נפשיים גדולים. לשמחתנו, מדע הרפואה היום אחראי לכך שניתוח גב, במקרה של כאבים כרוניים, הוא בעדיפות אחרונה. ישנן דרכי טיפול רבות, קלות ונוחות יותר, שאפשר לבחור בהן ולהקל משמעותית או אף להעלים כליל את כאבי הגב בזכותן.

מאמרים נוספים בנושא תוספי מזון

מאת: קרוסלה הריון ולידהתוספי מזון19/03/196503 צפיות
חטיפי אנרגיה הם ללא ספק אופציה מהירה ונוחה להשביע רעב קל במהלך היום, כשמם כן הם - נועדו לתת לנו מין בוסט של אנרגיה ברגעים בהם אנחנו חווים איזו נפילת מתח ורוצים לעורר את הגוף.

מאת: אסף סגלתוספי מזון26/01/182102 צפיות
הפרוביוטיקה - חיידקים פרוביוטיים ידידותיים החשובים לבפעילות תקינה של מערכת העיכול ומערכות נוספות בגוף. למה אנו זקוקים לפרוביוטיקה וכיצד הם עובדים? וכיצד בוחרים מוצר פרוביוטיקה איכותי?

מאת: SEOMANתוספי מזון19/12/171434 צפיות
תמיד רציתם לדעת איך לרדת במשקל ללא תופעות לוואי? עכשיו זה גם אפשרי. מוצרי ההרזיה של נטור דיאט יעזרו לכם לרדת במשקל ולהרגיש תחושת שובע ומלאות בגוף. הדרך הבטוחה ביותר לרדת במשקל באופן טבעי תוך 30 ימים או פחות.

מאת: רונןתוספי מזון22/06/173327 צפיות
עייפים יותר מידי או מרגישים כיווצי שרירים? אולי אתם ספורטאים פעילים? או אנשים שמקפידיםאו מתעניינים באורח חיים בריא ותזונה נכונה? כך או אחרת בוודאי שמעתם על מגנזיום. מגנזיום,הינה מינרל מאוד חשוב בגוף שלנו. הוא אחרי על 300 תהליכים בגוף של בן אדם. מאגרי המגנזיום נוטים להתרוקן בעיקבות פעילות מאומצת, שגורמת להזעה ובכך יחד עם זיעה מופרש מגנזיום. כדאי להשלים את החוסר, ניתן להקפיד על תזונה עשירה בירקות ירוקים, אגוזים, שקדים, קטניות, דגנים מלאים ועוד. אבל קיימת גם דרך נוספת להשלמת מגנזיום כתוסף מזון

מאת: שירה דרוריתוספי מזון02/01/149006 צפיות
כאבי מחזור מתרחשים כתוצאה משינויים הורמונאליים שלמעשה גורמים להתכווצויות של התרחבות והצרת הרחם בזמן המחזור. כאבי מחזור נפוצים אצל נשים בכל הגילאים מגיל ההתבגרות ועד גיל המעבר

מאת: sharonkal80תוספי מזון09/08/131841 צפיות
הבסיס לאלרגיות הוא לא הרגישות לאלרגן מסוים אלא חוסר איזון בגוף, בעיקר חוסר איזון הורמונלי אבל ייצור ההורמונים תלוי במספר המינרלים והחלבון שיש בגוף. אכילה של אצה כחולה ירוקה, כאמור, יפסיק את התגובה האלרגית

מאת: טומי רןתוספי מזון19/06/132008 צפיות
בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר את המושג תוספי תזונה ומה שבדרך כלל נשאל את עצמינו: אם אנחנו אוכלים כמו שצריך ומשלבים את כל אבות המזון למה אנחנו צריכים בכלל תוספי תזונה? האם תזונה נכונה אינה רק שמירה על העקרונות הבסיסיים ועם נשמור עליהם לא נשאר בריאים לתמיד? מסתבר שלא. רבים אשר שומרים על תזונה נכונה ומשלבים את כל אבות המזון בצורה מאוזנת מדווחים לעיתים על חולשה, תחושות לא טובות, חוסר באנרגיה, כאבים בכל מיני מקומות בגוף ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica