חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פירוש חלומות בתרבויות שונות

מאת: ירון פלדחלומות11/10/20143343 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה תרבויות שונות אומרות על פירוש חלומות?

תעצרו אדם רגיל ברחוב ותשאלו אותו על פירוש חלום על נחש - מה הוא יגיד לכם? האמת היא שזה מאד תלוי מאיזו תרבות הגיע אותו אדם. הרעיון של פירוש חלומות ושל מילון חלומות אמנם קיים בתרבויות רבות - עוד משחר ההיסטוריה ועד לימינו, אך חשוב מאד לציין כי המשמעויות שנותנים לחלום באופן בסיסי, הן משמעויות שונות מאד. אפשר בהחלט להכיר את המשמעויות השונות, ולחשוב מה זה אומר על עולם החלומות שלנו.

כמה דוגמאות לפירושים אפשריים

שתי תרבויות שטענו כי פענוח חלומות קשור לרעיונות נבואיים היו התרבות ההלניסטית והתרבות היוונית. המעניין הוא שרעיונות אלו התפתחו בנפרד בשתי תרבויות אלו - אך בהחלט אוחדו בימי השלטון ההלניסטי במזרח הקודם. אונו יודעים שגם בתרבויות קדומות היה נהוג לחשוב כי החלום נושא בתוכו מסר נבואי מאל מסוים, ויש על כך דיווחים רבים במקורות קדומים.

במזרח הרחוק אם תשאלו אנשים מה דעתם על חלומות נפוצים, הם יענו לכם שבזמן שישנתם, הנשמה שלכם בעצם עברה לעולמות אחרים - עולמות שמימיים ורוחניים מאד. מה שנשמה שלכם קלטה שם - עבר תהליך מיוחד של עיבוד אשר נקלט בחלום שלכם. לעתים הם יסבירו שמדובר על חלומות מוזרים שמשמעותם סתומה, משום שקשה לנו לעבד את המראות השמימיים הללו.

הרומים לעומת זאת, היו סבורים כי פשר החלומות מבוסס בעיקר על הפסיכולוגיה האנושית ועל החוויות שהאדם עובר. עם זאת, גם הם אף סברו לעתים כי בחלומות שי מימד של התגלות נבואית ואלוהית.

ומה חושבים כיום?

ברוב התרבויות כיום, יש משמעות לנושא של פענוח חלומות. כך למשל, אם נלך לכיוון של פירוש חלומות לפי הקבלה - נוכל לראות שביהדות יש עדיין מקום רב מאד לפענח את החלומות ואת משמעותם, ויש אף מקום לעולמות רוחניים מיוחדים. גם בנצרות ובאסלאם כיום רואים כוח חזק מאד בחלומות. מנגד, פסיכולוגים רבים ברחבי העולם, מנסים למצוא בעצמם את הקשר בין עולם החלומות לבין עולמם הנפשי הפנימי של בני האדם. אין ספק אם כן - שמדובר על תחום שלעולם לא נמצא בעצירה ועדיין מרקת מאד את בני האדם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

להחזיק מקלדת ביד לא הופך אותי לסופר, וזה שאני בעל מצלמה לא עושה אותי לצלם אבל אני נהנה לצלם, לכתוב, עורך וכותב באתר פירוש חלומות http://xn--9dbaagiup6byblq.co.il .

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון פלד

מאת: ירון פלדימי הולדת11/10/142789 צפיות
חשבתם עד היום שקניית מתנות וכתיבת ברכות ליום הולדת על כרטיסי ברכה, הם משהו ששמור רק לצעירים? תחשבו שוב! היום, כשמדובר על ברכות ליום הולדת, אנחנו נרצה להשקיע במיוחד דווקא בברכות שמיועדות לאנשים מבוגרים שקרובים אלינו.

מאת: ירון פלדמתכוני חגים11/10/142412 צפיות
חג השבועות כבר מאחורינו, אתם כמובן זוכרים את המירוץ אחר מתכונים לשבועות, שיאפשרו לכם גם לארח, וגם להגיע למקום שאליו הוזמנתם עם מנה אחת לפחות.

מאמרים נוספים בנושא חלומות

מאת: מאיר בן מרוםחלומות02/07/152233 צפיות
החלומות שאנו חולמים בכל לילה ולילה הם מפתחות לעולמות עמוקים, קסומים ובעלי מידע רב על חיינו. פתרונם של חלומות נפוץ בתרבויות רבות מאז ומתמיד, וגם אצלנו בקבלה קיימת התייחסות מעמיקה לתחום זה בחיי הנפש והרוח של בני האדם.

מאת: מאיר בן מרוםחלומות02/07/151459 צפיות
החלומות שאתם חולמים הם שבילים לעולמות הלא מודע; הם נתיבים למסרים שהנפש והנשמה שלכם מבקשות להעביר אל המודע שלכם; הם דרך להכיר את עצמכם טוב יותר; והם מפה לכיוונים הנכונים לכם בכל שלב בחיים.

מאת: danikחלומות27/12/138533 צפיות
אני יודע מה אתם חושבים: אני לא בנאדם קטן וקירח בגלימה כתומה, אז למה אני צריך לעשות מדיטציה? אם אתה רוצה שיכולת החלימה הצלולה שלך תרקיע שחקים, אז אתה צריך. סליחה.החדשות הטובות הם - שזה בעצם די כיף. הרבה דברים מגניבים יכולים לקרות במהלך מדיטציה שאתה כנראה לא יודע. זה יכול להרגיש כאילו אתה בהשפעת משככי כאבים חזקים מאוד. והעולם מסתובב בזמן שאתה תוהה מה בעצם קורה.

מאת: דר' ירון זפרןחלומות08/11/138449 צפיות
איך לזכור חלומות? מה המשמעות של סמלים המופיעים בחלום? מה המסר של החלום עבורי? דר' ירון זפרן, סופר רב מכר, מטפל ומנחה קבוצות, מלמד על פירוש חלומות / פענוח חלום.

מאת: מוטי לקסמןחלומות18/07/115149 צפיות
צום, תענית מציינים את י"ז בתמוז על מה צמים? על בני אדם? לא!

מאת: פרפרים המרחב הרוחני דפנה ביסמוטחלומות19/03/116081 צפיות
חלומות הנם ערוץ הרוחני לתת המודע שלנו ולמתרחש בחיי היום יום שלנו. חלומות ילדים הם דבר מופלא שיכול לתת לנו תמונה מדהימה על עולמם של ילדינו ולחוות אותו באמצעות החלום שלהם כפי שאנו עושים עם הציורים של ילדינו. ישנה חשיבות רבה לחלומות של ילדינו במיוחד אילו שמבטאים מצוקה, פחד ועוד ואנו מחויבים לשים עליהם דגש רב על מנת לעזור ולעיתים להציל את הילד. במאמר זה אני מסבירה על הבדלי החלימה בין הגילים השונים, הבדלי החלום בין בנים לבנות, חלוקת החלומות של ילדים לקטגוריות שונות , פירושים לחלומות נבחרים מתוך פורום

מאת: ד"ר זיו מאירחלומות16/01/115375 צפיות
אצל בני האדם היודעים לדווח מילולית נמצאה הקבלה בין חוויות החלום לבין השינה הפעילה, בייחוד לבין המצב של התפרצות המתח האמוציונלי המרובה בעת השינה הפעילה, ובשינה בכלל לקראת שעות ההתעוררות. בבואנו לחפש תשובה לשאלה- האם תינוקות ובעלי חיים חולמים, נבדוק ראשית כל- האם גם אצלם קיים סוג השינה הפעילה על כל התופעות הפיזיולוגיות הכרוכות בו, דבר זה נחקר באופן יסודי ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica