חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חמניות עיוורות / אלברטו מנדס

מאת: Sharon Shalevספרות08/12/20091066 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
חמניות עיוורות / אלברטו מנדס הוצאת עם עובד (ספריה לעם) 174 עמ`   זו פעם ראשונה שאני קוראת ספר שמתעסק במלחמת האזרחים בספרד, ככה שאין לי למה להשוות. אני מודה שיש לי חתיכת חור בהשכלה בכל מה שנוגע לתקופה האפלה הזו בתולדות ספרד ולכן לקחתי את הספר הזה בידיים עם חששות מסוימים. מאותה סיבה בדיוק היה לי קשה בדפים הראשונים. ההבדל הדק הזה בין "ספרי היסטוריה" לבין רומנים היסטורים לפעמים מקשה עלי (שנאתי שנאת מוות היסטוריה בתיכון ורק עכשיו אני מתחילה להתקרב לזה, בגיל 30).   הספר מדבר על סוף מלחמת האזרחים, בתקופה שבה כוחות הרפובליקה נכנעו ופרנקו עלה לשלטון. הוא מחולק ל`ארבע תבוסות`, שכל אחת מהן היא מעין סיפור קצר, שעומד בזכות עצמו אך קשור בחוטים דקים-דקים לסיפורים האחרים.   ארבעת הסיפורים עוסקים בתבוסה ובמוות, כל אחד מכיוון אחר. והם לא מתעכבים על הצד הפוליטי או על הלחימה הצבאית, אלא דווקא במקום היותר אנושי. האנשים שמאחורי ההיסטוריה והמחיר שמשלמת האוכלוסיה במצב של מלחמה, שנכפית על האזרחים.   השם חמניות עיוורות גם הוא גורם לחשוב על התקופה. שכן ידוע שחמניות מחפשות את השמש ומסתובבות לכיוונה. חמניות עיוורות לא רואות את השמש, או שאין שמש. וזו אכן תקופה אפלה.   לטעמי הכתיבה הייתה מקסימה. לא יוצא לי הרבה להתקל בספר שכל משפט בו כתוב בכל כך הרבה רגישות. באיזשהו מקום לקח לי זמן לסיים את הספר הקצר הזה רק מפני שכל כך אהבתי את הכתיבה.   ספר זה הוא הראשון והאחרון של מנדס, שנפטר ב-2004.   ציטוטים: "השתיקה היא חלל, נִקבּה שאנו מוצאים בה מחסה אבל לעולם איננו נמצאים שם מחוץ לכלל סכנה. השחיקה אינה נגמרת, היא מופרת; תכונתה היסודית היא שבירותה, והרקמה העדינה סביבה שקופה: היא מניחה לכל המבטים לחדור דרכה".   ציוטים נוספים בבלוג:

http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1587672

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שלכם,

קואלת ספרים

בלוג -http://blog.tapuz.co.il/Koalit

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Sharon Shalev

מאת: Sharon Shalevספרות26/12/09963 צפיות
ספר מתח לא שגרתי וקצת...מטריד

מאת: Sharon Shalevספרות26/12/091074 צפיות
המלצה חמה על ספרה האחרון של לאה איני. ספר לא פשוט אבל שווה כל רגע.

מאת: Sharon Shalevספרות14/11/091184 צפיות
ספר חשוב ומטריד על קבלת השונה

מאת: Sharon Shalevספרות14/11/09980 צפיות
המלצה על אחד הספרים הכי מקסימים שקראתי בזמן האחרון

מאמרים נוספים בנושא ספרות

מאת: ירון כהןספרות01/06/172182 צפיות
מי שאמר שבעידן האינטרנט אנשים יקראו פחות כנראה לא לקח בחשבון את העבודה שאנחנו קוראים בו כל היום, מאתרי חדשות ועד מדיה חברתית, וכבר רגילים למצוא מידע שמעניין אותנו מאוד בדרך זו. זה גם מה שמעורר בנו יותר את הצורך להיחשף מדי פעם לספרות יפה, ספרות מעניינת ומאתגרת את החשיבה שלנו ואת הידע על העולם.

מאת: nisim ohanaספרות02/04/171768 צפיות
כתבתם ספר פנטזיה מרתק, ואתם מעוניינים גם לפנות לקוראים באירופה? הוצאתם ספר ילדים צבעוני ואתם מעוניינים שגם הילדים בצרפת יקראו אותו? כדי לעשות זאת, יש כמה דברים שכדאי להביא בחשבון.

מאת: גיא ביסמוטספרות29/10/162622 צפיות
סדנת כתיבה יוצרת ברוח הביבליותרפיה היא סדנה עבור אנשים שמכירים בכוחה של הכתיבה האישית האותנטית ככלי להבנה וגילוי עצמו כמו גם ליצירת חיבורים עמוקים של הזדהות בין המשתתפים בקבוצה. במאמר זה אתאר בקצרה את השתלשלות העניינים בסדנאות הכתיבה היוצרת שלי.

מאת: ריקי שחםספרות27/01/163495 צפיות
מתוך אלבר קאמי ה"שיבה לטיפזה”

מאת: שרון צרפתיספרות25/01/162755 צפיות
במספרות החלו לספק את הדרישה עבור תוספות אלה שרק הלכה וגדלה עם הזמן, כאשר נוצרו כל מיני שיטות עבור ההוספה של תוספות אלה אל השיער הטבעי ברמה כה גבוהה שנראה כי המראה הוא אחיד וטבעי לגמרי

מאת: אבי בכרספרות22/01/163856 צפיות
חיים נחמן ביאליק הוא גדול המשוררים העברים בזמן המודרני, על כך נדמה כי אין עוררין, חיים נחמן ביאליק השפיע רבות על התרבות היהודית ועל ההוויה היהודית המודרנית, הקריירה הספרותית של חיים נחמן ביאליק היותה נקודת מפנה בספרות העברית המודרנית.

מאת: ד"ר אורנה ליברמןספרות20/11/153101 צפיות
על הסופר הצרפתי ברנרדן דה סן-פייר וספרו המשפיע "פול ווירז'יני", רב מכר היסטרי. פול ווירז'יני, יצירי דמיונו של דה סן-פייר, "ילדיו המאומצים", כפי שכינה אותם, הפכו לאגדה, שהכתה גלים בעולם כולו, ונתנה השראה לאמנים רבים, מפרסומו ב-1788, ערב פרוץ המהפכה הצרפתית ועד מלחמת העולם הראשונה, אם לא עד ימינו אנו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica