חפש מאמרים:
שלום אורח
17.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמ

טיפול ב OCD,מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבהכפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימוןאישי,

ש: אני רוצהלדעת איך אני יכול לעזור למישהי שסובלת מ OCD ממחשבות כפייתיות.

אליעד: אוקימה התשובה?

ש: אני שואלאותך.

אליעד: אתהעזרת פעם למישהו שיש לו OCD?

ש: לא אולפחות יכול להיות שעזרתי ולא ידעתי שעזרתי.

אליעד: מהשאתה צריך לעשות זה לראות איפה לך יש OCD כמו שלה לפתור את הOCD שלך באותה דרךתפתור את שלה, מה אתה אומר?

ש: טוב יכוללהיות שגם לי יש מחשבות כפייתיות זה בטוח שיש לי אבל אני לא מצליח לחבר את זה איךמה שיש לה נמצא גם בי בדיוק אותו דבר.

אליעד: זהמשנה ספציפית מה המחשבה הכפייתית או שאתה חושב שיש פתרון אחד לכל המחשבותהכפייתיות?

ש: אני חושבשיש פתרון אחד לכל המחשבות הכפייתיות אני לא חושב שזה משנה הצורה.

אליעד: זה מהשאמרתי אז בא תבדוק איפה יש בתוכך מחשבות כפייתיות, איזה מחשבה כפייתית יש לה מההOCD שלה?

ש: נגיד היאחושבת מחשבות רעות שהיא נגיד רוצה להיפטר מהבת שלה מהבת הקטנה שלה, היא אומרת "ישלי איזה קול בראש שאומר שאני רוצה להיפטר מהילדה שלי" והיא אומרת "זה לא הגיוני איךיכול להיות שאני ארצה כזה דבר" ואז היא כאילו מפרשת את זה כסוג של מחלה נפשית כאילושזה מחשבה כפייתית שלא עוזבת אותה או נגיד מחשבה שעולה לה שהיא שונאת את המשפחה שלהאו שהיא רוצה שהמשפחה שלה תמות ושהיא מפחדת שהמשפחה שלה תמות וכל מיני דברים כאלהואז היא אומרת "זה לא הגיוני למה שאני אחשוב כזה דבר" זה כאילו מחלת נפש ואז היאכאילו הולכת לפסיכולוגים מנסה לפתור את זה וכו'.

אליעד: מה אתהאומר מה הפתרון מה אתה חושב בתור מישהו שככה יושב?

ש: אני?

אליעד: אתהכן.

ש: אני אגידלך מה שאני חושב זה לגרום לה לחשוב מחשבות אחרות.

אליעד: היאמנסה לחשוב מחשבות אחרות רק היא לא מצליחה.

ש: לא אבללגרום לה לחשוב מחשבות אחרות.

אליעד:איך?

ש: או זאתשאלה, למה אני קודם כל חושב כי אם בן אדם חושב משהו אחד הוא לא חושב על משהו אחר אזאני צריך כאילו לגרום לכך שהיא תחשוב מחשבות אחרות.

אליעד: יפה,איך אפשר אבל?

ש: לגרום להשהיא תרצה לחשוב מחשבות אחרות.

אליעד: טובבואו אני אתן לכם איזו זווית חשיבה איך להיפטר ממחשבה טורדנית, אז השאלה האם המחשבההזאת היא אמת או לא זאת השאלה. עכשיו אם המחשבה שהיא צריכה להיפטר מהילדה שלה אומהמשפחה זאת אמת אז יותר טוב שהיא תחשוב את זה, נכון?

ש: נכון אם זהאמת אז נכון.

אליעד: יפה אזאנחנו מניחים שהיא רוצה להיפטר מהמחשבה כי היא חושבת שהמחשבה היא לא אמת, נכון אזלמה היא חושבת את זה בכל זאת אז לכאורה מה נגיד לה "תיצמדי לאמת" ואז אם היא תיצמדלאמת היא לא תחשוב את זה נכון?

ש: נכון זה מהשניסיתי להגיד לה.

אליעד: אבל מההאמת שאם היא תיצמד לאמת היא תחשוב על זה עוד יותר אז מה האמת מה פשר העניין.

ש: זה מה שאנימנסה לברר כאילו מצד אחד זה הרבה יותר קשה.

אליעד: לכאורהתראה אם זאת האמת אז זה טוב שהיא חושבת את זה אז היא חושבת שזאת לא האמת אז אם היאחושבת שזאת לא האמת אז למה היא חושבת על זה?

ש: לא אתהיודע מה היא לא חייבת לחשוב שזה כל האמת נגיד שהיא תקבל את זה שבתוכה יש גם חלק שבוהיא לא אוהבת את המשפחה שלה שהיא לא אוהבת את הילדה שלה כי היא לא מוכנה לקבל את זהבכלל, היא לא מוכנה לקבל שיש בה אפילו קמצוץ של שנאה כלפי הילדה שלה או כלפי המשפחהשלה כאילו מבחינתה זה צריך להיעלם לגמרי היא לא מוכנה בכלל לקבל את זה, כאילו אםנגיד אני אומר לה אולי בתוכך יש גם את הרצון הזה שיקרה כך וכך היא אומרת "לא אני לאמוכנה לשמוע בשום פנים ואופן" כאילו היא לא, מצד אחד יש בה את זה היא לא יכולהלהתכחש שיש בה את זה ומצד שני היא חושבת שזה מחלה נפשית שכאילו לא אמור להיות.

אליעד: טוב אזקודם כל אתה אמרת משהו שהוא נכון אבל העלית על זה עוד בעיה הוא אמר מה הוא אמר, הואאמר "תראה מה האמת שהיא גם רוצה וגם לא רוצה השאלה מה היא רוצה יותר" אם אתה אומרשאתה לא רוצה בכלל אז מה שאמרת שאתה לא רוצה בכלל יכול לשגע אותך תגיד את האמת,האמת היא שאתה גם רוצה וגם לא רוצה אתה רק יותר רוצה או לא רוצה לא משנה מה שזה לאיהיה משהו שמטריד אותך כאילו תגיד את האמת "האמת היא שזה גם אני רוצה וגם אני לארוצה את זה, גם מטריד גם לא מטריד רק כרגע באופן יחסי זה יותר לא מטריד" ואז זה לאיציק. את הבנת אם מישהו מתכחש למשהו באופן מוחלט רוב הסיכויים שזה יעבור וישגע אותוכי זאת לא האמת זה מציק לך "זאת לא האמת". אוקי עכשיו אתה אמרת שהיא אומרת "לא, אנילא מוכנה לקבל בכלל אני לא מוכנה לקבל את זה שאני גם איפשהו רוצה להיפטרמהילדה".

ש: נכון היאאמרה "זה לא הגיוני למה שאני אחשוב כזה דבר אני אוהבת אותה זה לא יכול להיות שאניאחשוב ככה את המחשבה הזאת" ואז היא אומרת "אתה צריך לפתור את זה" כאילו צריך להעליםאת זה.

אליעד: אזקודם כל אפשר לשאול אותה, יש עכשיו פה כמה דרכים לעזור לה דרך ראשונה שאפשר באופןיחסי בתחומים רגילים לעזור לה לראות דברים בעוד פרופורציות.

ש: כאילומזוויות אחרות.

אליעד: כן אניכאילו אומר שאם באופן יחסי בחיים היא פתאום תראה דברים כיחסיים ולא כמוחלטים אזיהיה לה גם קל לקבל שבאופן יחסי היא כן חושבת מחשבות רעות ואז היא לא תחשוב עליהןיותר מדי. עכשיו דבר נוסף אפשר לשאול אותה מתי המחשבות העלו התחילו להופיע, עכשיולשאול אותה מתי המחשבות העלו התחילו להופיע זה בעצם לשאול אותה למה זה כן הגיוני,היא אומרת "זה לא הגיוני" ואומרים לה "אז מתי זה התחיל להופיע" ואז היא תגיד "זההתחיל להופיע כש...", "ואיך זה קשור אין שום קשר אולי יש לזה איזה היגיון" ובעצםלשאול אותה מתי זה התחיל להופיע זה בעצם להסביר לה מה ההיגיון שהיא תחשוב אתזה.

ש: אוקי אבלהיא יכולה להגיד זה קרה נגיד שבוע אחרי שהילדה נולדה נניח, אוקי אז איך מפה.

אליעד: "בואיתנסי להיזכר" תראה מה האמת תקשיב אם אתה אומר לה "תגידי לי את חושבת שהמחשבה שאומרתאני רוצה להיפטר מהילדה שלי, האם את חושבת שיש בה טיפה אמת או לא", עכשיו אם היאתגיד לך כן תגיד לה "אוקי אז תגידי לי את האמת, יש בזה טיפה אמת", "אבל אני לא רוצהאת זה ובאופן יחסי אני יותר לא רוצה את זה", אם היא תגיד לך "לא אין בזה אפילו טיפהאחת של אמת".

ש: זה מה שהיאאומרת.

אליעד: תגיד"בסדר אוקי, מסקנה אם את אומרת שמופיעות לך בראש מחשבות שאין בהם אפילו טיפה אחת שלאמת מסקנה את שקרנית, נכון יפה" היא תגיד "תראה אני שקרנית ואני צריכה לטפל בזה","יפה בבקשה מהיום תחליטי החלטה עקרונית אני יותר לא משקרת בכלום" תתחייב לה "אםתחליטי שאת לא משקרת יותר בכלום גם המחשבה הזאת תלך" זאת העסקת חבילה, "אם את בטוחהשהמחשבה הזאת היא שקר" מסקנה אם אתה תחשוב מחשבות שהם רק אמת משאר התחומים גםהמחשבה הזאת תעוף, תגיד לה "את יודעת למה המחשבה הזאת באה למרות שהיא שקר" היא תגידלך "למה היא באה" תגיד לה "כי את לא בן אדם אמיתי אז את נותנת פתח לשקרים לשגעאותך" למרות שזאת לא בדיוק התשובה אבל זאת גם תשובה.

ש: במה בדיוקהתשובה?

אליעד: לאתקשיב מה שאמרנו קודם אמת יחסי מוחלט וכו', אני אומר אבל ביחס אליה מה שאתה צריךלהגיד לה אם מישהו אומר "לא זאת לא האמת", "אין בעיה אתה בטוח שזאת לא האמת?","כן", "אתה בטוח שאין בזה אפילו טיפה אמת?", "כן" אוקי מסקנה אתה צריך להרגיל אתעצמך בכל שאר תחומי החיים לא לשקר בכלל, אתה אומר לה "אם מעכשיו תרגילי את עצמך לאלשקר בשום דבר תראי שגם המחשבה הזאת הולכת" ואם היא תגיד לך "תקשיב אני לא משקרתבשום תחום בחיים בשום תחום אפילו לא טיפה לא משקרת ואף על פי כן המחשבה הזאת באה"אז אתה אומר לה "אוקי אתה לא רוצה את המחשבה הזאת?", "לא", "את חושבת שיש אפשרותלהיפטר ממנה?" אם לא נגמר המשחק אם כן "מה האפשרות" זהו.

ש: לא היאאומרת "אני מבינה".

אליעד: אתההבנת מה אני אמרתי?

ש: כן.

אליעד: הבנתםאת המהלך אומרים לה "אוקי אתה בטוחה שזה שקר?", "כן", "אוקי אז מעכשיו את לא משקרתאת עצמך יותר בכלום" ואם היא אומרת, אוקי שזה הגיוני אם תרגילי את עצמך לא לשקר אזכנראה שגם המחשבה הזאת תפסיק להופיע כי היא לא האמת "למה שתחשבי כזה דבר, נכון זאתלא האמת תקשיבי הסיבה שאת חושבת את זה, זה כי את משקרת את עצמך בעוד תחומים, נכוןשיש עוד תחומים בחיים שאת משקרת את עצמך?", "וואלה נכון", " נכון ששמה כן את יכולהלהילחם במחשבות שלך קצת?", "כן", "יפה תיצמדי לאמת בשאר התחומים תראי שגם המחשבההזאת הולכת" ואם היא תגיד "תקשיב אין אני בכל התחומים מאה אחוז נצמדת לאמת".

או שהיא תגידמשהו אחר "תקשיב אני לא בכל התחומים נצמדת לאמת אבל אני עשיתי את המאה אחוז שלי אנילא יכולה להיצמד יותר לאמת" אז אומרים לה "אוקי אז מה את רוצה, לא רוצה את זה אתחושבת שיש פתרון" אם היא תגיד "אין פתרון" אוקי אז תגיד "אין פתרון זה מה יש איןפתרון" אבל אם היא תגיד "לא יש פתרון", "אז מה הפתרון למה את חושבת שיש פתרון" ואםהיא תגיד "לא אני חושבת שאין פתרון אבל אני בכל זאת רוצה לשנות", "אז את משקרת פהבמשהו, לא יכול להיות".

ש: מה שהיאחושבת שאין פתרון מוחלט והיא יכולה לצמצם את כמות המחשבות יכולה אולי להפחיתאותם.

אליעד: אוקי,איך היא יכולה לצמצם על ידי מה?

ש: על ידידמיון מודרך.

אליעד: אתהנתת לה את מה שאני אמרתי "תיצמדי לאמת בשאר התחומים"?

ש: לא זה לאאמרתי לה.

אליעד: "אם אתכל כך חושבת שזה שקר" אז אתה אומר לה "לא נעים לי להגיד לך אבל אם את אומרת שרודפותאותך מחשבות שקריות כנראה שאת שקרנית".

ש: זאת אומרתשהיא שקרנית בעוד תחומים בחיים וזה בא לידי ביטוי.

אליעד: עכשיומה האמת שבאופן יחסי כל מחשבה יש בה איזו אמת ואם היא תגיד "נכון מהיבט מסוים אנירוצה גם את זה ואת זה" אז זה ייפתר.

ש: כן אם היאתודה בפני עצמה שהיא גם רוצה את זה לפחות באחוז מסוים אז לא תהיה שום בעיה.

אליעד:...

המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il

הכנס לאתרותהנה מעוד טיפול אישי, מומלץ, טיפול במחשבות,מאמן עסקי, לטפל במחשבות, טורדנות כפייתית, הפרעה טורדנית כפייתית / obsessivecompulsive disorder, כפייתיות, טיפול ב ocd, טורדנית ועוד ...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאת: אליעד כהן - היחיד בעולם שמתחייב - 100% אושר אמיתי בשלמות מוחלטת בכל תחומי החיים - נסו ותראו! 

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אישי / אימון אישי / חרדה / פחד / הפרעת חרדה / טיפול בחרדה / פחדים / דיכאון - EIP.co.il ועוד...

ידע - להצליח

תכנסו ותהנו ...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאמן אישי אליעד כהן אימון אישי Eip.co.il

איך לחנך ילדים, איך לשכנע אנשים, איך לגרום למישהו לחשוב כמוך, איך לגרום למישהו להסכים איתך, כושר שכנוע, איך להסביר משהו, טיפול הוליסטי, מאמן אישי: עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח להסביר לו, אתה רוצה להסביר משהו למישהו ואתה לא מצליח להסביר לו. עכשיו יש תיאוריה שאומרת אם אתה רוצה לדעת אם הבנת לך תסביר למישהו ואנחנו נשדרג את זה ותבקש ממנו גם להסביר מה הוא הבין ותראה שהוא באמת הבין ואפילו תסביר למישהו מפגר וככל שהוא יותר מפגר והצלחת להסביר ...

הכשרת עובדים, ניהול מנהלים בארגון, איך להכשיר עובדים, איך לנהל מנהלים, איך לנהל עובדים, פיתוח עובדים, קואצ'ר מומלץ, טיפול נפשי: עכשיו הנושא הוא כזה אחת הטעויות שעושים מנהלים, יש בעיקרון בארגון שני סוגי עובדים יש עובדים שיש להם מטרה מאוד מוגדרת וספציפית שהם בעצם התחליף הכי זול לרובוט כאילו זאת אומרת יש איזה עבודה מסוימת שהם צריכים לעשות עושים אותה רק פשוט במקום להביא רובוט כי אין רובוט שיעשה את זה אז הם עושים את זה, עכשיו זה עובדים שאין צורך שיהיה להם שכל אפילו יש צורך שלא יהיה ...

הערכה עצמית רעה, עודף ערך עצמי, דימוי עצמי גבוה מידי, חוסר ביטחון עצמי, הסרט הסוד, מפחד להתחיל עם בחורה, אימון אישי לחיים, אימון אישי מומלץ: עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים דימוי עצמי גבוהה וערך עצמי גבוהה דופק את הבן אדם, עכשיו מראש בא נגיד שאם היה לו לבן אדם דימוי עצמי באמת גבוהה זה לא היה דופק אותו בסדר אבל בא נדבר על דימוי עצמי כאילו גבוהה, גבוהה אבל דופק את הבן אדם. מה לדוגמא נגיד בן אדם בוא ניתן דוגמא קלאסית נגיד בן אדם מפחד להתחיל עם בחורה כי יש לו דימוי עצמי מאוד גבוהה שהוא ...

אימון אישי, ממי ללמוד, איך לבחור מטפל, איך לבחור מאמן, איך לבחור יועץ, אימון עסקי, מורה רוחני, מאמן אישי לחיים: אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר. אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו ...

לא רוצה לפחד מהמוות, ניסיונות התאבדות, מחשבות אובדניות, התגרות במוות, חרדה מהמוות, מחשבה טורדנית, מטפל רגשי, יועץ טיפולי: עכשיו השאלה היא כזאת יש מישהי נגיד לצורך העניין, מישהי מישהו לצורך העניין זאת מישהי שהתופעה המתוארת היא כדלקמן נניח היא ראתה בטלוויזיה משהו בחדשות "מישהי התאבדה, התאבדה עם צעיף", אוקי היא עכשיו נכנסה למחשבה טורדנית היא צריכה לבדוק אם אפשר להתאבד עם צעיף או לא היא הולכת נגיד עכשיו לא היה לה צעיף אז נגיד היה לה בבית כבל של טלפון סלולרי, היא לקחה את הכבל קשרה ...

הססנות, מה זה fomo, חשש מהחמצה, תחושת החמצה בחיים, התמודדות עם תחושת החמצה, fear of missing out, אימון אישי לחיים, מטפל אישי: עכשיו יש תופעה שנקראת FOMO. ש: מה זה FOMO? אליעד: FOMO זה ראשי תיבות fear of missing out אתה מפחד להחמיץ דברים. ש: פחד מלהחמיץ דברים. אליעד: כן. ש: מוכר לי. אליעד: אתה אומר לבן אדם "אולי תצא עם זאתי, לא אני מפחד להחמיץ את האחרות, אולי תעשה ככה למה שלא תהנה בסרט, אני מפחד להחמיץ סרט אחר". ש: אוקי החמצה כלשהי. אליעד: נכון, מה עושים עם זה אתה בא לעשות תרגיל ...

שיפור הישגים, פתרון בעיות, התפתחות אישית, כמה לתרגל, תרגול מיומנות, פיתוח מיומנות, מטפל רוחני, הכוונה אישית: מה אתה אומר? ש: אוקי הבנתי אז בסופו של דבר מתי באמת התרגול עובד? אליעד: התרגול עובד כשהבעיה מלכתחילה הייתה פונקציה של חוסר תרגול זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד. ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה הבעיה מלכתחילה זה מובן מאליו. אליעד: לא מובן מאליו יש אנשים שחושבים שתרגול יפתור ...

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205509 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196064 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194044 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173132 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173125 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162640 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162371 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica