חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דלקת בדרכי השתן

דלקת בדרכי השתן זו דלקת המתחילה במערכת השתן אשר מורכבת מכליות, שלפוחית השתן, צינוריות השתן והשופכה אשר תפקידם להרחיק את הפסולת מגוף האדם. דלקת יכולה לתקוף את כל אחד ממרכיבי מערכת השתן אולם האזור הפגיע ביותר הינו דרכי השתן התחתונות כלומר שלפוחית השתן והשופכה.

לרוב, דלקות בדרכי השתן מתרחשות כאשר חיידקים חודרים למערכת השתן דרך השופכה ומתחילים להתרבות בשלפוחית השתן. אומנם מערכת השתן נועדה למנוע כניסת חיידקים מיקרוסקופיים אולם לעיתים מערכת הגנה זו נכשלת.

יש שתי דרכים למניעת דלקת בדרכי השתן:

1.       שמירה על היגיינה קפדנית (אצל נשים בעיקר) הכוללת רחצה, ניגוב יסודי של פי הטבעת לאחר כל יציאה והקפדה על ניגוב פי הטבעת בכיוון ההפוך לפי הטבעת

2.       טיפול אנטיביוטי מונע בעיקר בקרב נשים המקיימות הרבה יחסי מין עם גברים שונים

ישנן מספר קבוצות סיכון באוכלוסייה שלהן סיכויי סבירות גבוהה יותר לפתח דלקות בשתן:

  • נשים הן קבוצת הסיכון העיקרית- כמחצית מקרב הנשים יסבלו מדלקת בדרכי השתן לפחות פעם אחת במהלך חייהן. שכיחות הדלקת בקרב הנשים נובע מהמבנה האנטומי שלהן הכולל שופכה קצרה יותר, אשר מקטין את המרחק שעל החיידקים לעבור עד שלפוחית השתן שלהן.
  • שימוש בדיאפרגמה למניעת היריון מגביר את הסיכוי ללקות בדלקת בדרכי השתן
  • פעילות מינית מוגברת מגדילה התפתחות דלקת בדרכי השתן. פגיעות זו עבור נשים פעילות מינית נובעת מכך שמגע מיני מייצר גירוי במוצא השופכה ומאפשר חדירת חיידקים בצורה קלה יותר עד הגעתם לשלפוחית השתן.
  • אבנים בכליות או כל בעיה אחרת בדרכי השתן תגביר את הסיכוי ללקות בדלקת.
  • שימוש ממושך בצינוריות (קטטר,צנתר) בשלפוחית השתן יגדיל את הסיכוי להתפתחות דלקת.
  • לאחר גיל המעבר רקמת הנרתיק, השופכה ובסיס שלפוחית השתן הופכת דקה וחלשה יותר, כתוצאה מאיבוד הורמון אסטרוגן- וזה עלול לגרום לדלקות בדרכי השתן.
  • סכרת ומחלות כרוניות שונות הגורמות לשיבוש המערכת החיסונית.

לרוב, דלקת בדרכי השתן מלווה במספר תסמינים בולטים:

  • צורך חזק ועקבי לתת שתן
  • תחושת צריבה במהלך מתן השתן
  • דליפה של שתן בכמויות קטנות באופן קבוע
  • נוכחות חיידקים בשתן
  • שתן עכור בעל ניחוח חזק
  • נוכחות דם בשתן

טיפול דלקות בדרכי השתן כולל: אנטיביוטיקה המותאמת לחיידק הספציפי, כדורים ובמקרה הצורך עירוי תוך ורידי המצריך אשפוז בבית החולים. כמו כן, מרבית החיידקים בגוף האדם זקוקים לסביבה בסיסית על מנת להתקיים. מחקרים הוכיחו כי שתייה או אכילת חמוציות בקרב נשים בלבד משנה את דרגת החמוציות בשתן ומייצרת בשתן תנאים המסייעים בהשמדת החיידקים. יתרה מכך, המחקרים הוכיחו כי שתיית חמוציות יומיומית מונעת התפתחות זיהומים עתידיים בדרכי השתן.

 



תגיות המאמר: רפואה, בריאות, דלקות, שתן


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כותבת המאמר אינה אשת מקצוע וכל הכתוב הינו דעתה האישית בלבד, כמו כן פרט לנושאי בריאות שונים הכותבת מספקת מידע לגבי פינות ישיבה וספא.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דבורה

מאת: דבורהדיאטה ותזונה07/12/092700 צפיות
אבקת חלבון הכרחית עבור כל אדם אשר מבצע פעילות ספורטיבית והיא נועדה לחידוש העור, השיער, העצמות ושרירי הגוף. מאמר זה מסביר על יתרונות וסוגי אבקות חלבון

מאת: דבורהרפואה סינית06/12/091364 צפיות
טיפול באמצעות צמחי מרפא הינו עתיק יומין ומשמעותי מאוד בתחום רפואה סינית ומתבסס בעיקרו על שימוש בצמחי מרפא טבעיים אשר נועדו לריפוי מחלות תוך התבססות על שימוש בעקרונות הרפואה הסינית הקלאסית.

מאמרים נוספים בנושא מיניות ובריאות מינית

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית26/07/181812 צפיות
ספריי השהייה הוא תכשיר מין פופולרי אשר משפר את השליטה בשפיכה אצל גברים הסובלים משפיכה מוקדמת. תופעת שפיכה מוקדמת היא תופעה מביכה התוקפת כ- 40 % מאוכלוסית הגברים בכל הגילאים. כיצד ספריי השהייה יכול לסייע בטיפול בבעיה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181150 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181096 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אמורמיניות ובריאות מינית28/03/181463 צפיות
בזמן האחרון רצה שמועה ברשת על תכשיר מיוחד לגברים שעושה פלאים החלטנו לבדוק אם מדובר בשיווק מצויין או שהמוצר באמת אפקטבי

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית29/09/152568 צפיות
האם מגע מיני עם גבר אחר אומר בהכרח שאתה הומו? האם יתכן שהומו יהפוך לסטרייט? האם טיפולי ההמרה שמציעים רבנים באמת עוזרים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית03/08/152569 צפיות
האם גירוי משליטה והשפלה מהווה סטייה מינית? האם ניתן לרפא אותה? מה הקושי המיוחד שזה מציב בפני גבר נשוי? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי בנושאים של מיניות והעדפה מינית, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: אליס פ.סטפןמיניות ובריאות מינית29/04/152040 צפיות
?מהו הרפס באברי המין ואוראלי ישנם שני סוגים של זיהומי הרפס, הרפס הפה והרפס גניטלי; שניהם מדבקים. העובדה הערמומית ביותר על הרפס היא שזה יכול להיות וירוס בלתי נראה; זה אפשרי לאדם שיש לי ולהפיץ גם סוג של נגיף הרפס ואפילו לא יודע שיש לו או לה הרפס. הווירוס שמדביק אדם עם הרפס פה נקרא סוג הרפס סימפלקס 1

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica