חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

החזרי מס לשכירים בישראל

מאת: עידן שלומןמיסים - כללי05/03/20151774 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחת הדרכים המשמחות ביותר לקבל כסף הוא כזה הבא מרשויות המס. כל מי שרגילים לשלם מיסים רבים כל חייהם תמיד שמחים לגלות שהמדינה חייבת להם כסף ולקבל העברה בנקאית של אלפי שקלים לחשבון הבנק. איך וכיצד במאמר הבא.

יש מספר דרכים לקבל כסף משמח ובהפתעה: שיחה מאריאלה ממפעל הפיס, מכתב המודיע על פטירתו של דוד שאינכם מכירים מעבר לים וירושה שהותיר, זכיה בטוטו או החזרי מס מהמדינה.

בעוד כל האחרים מבוססי מזל נטו ורובם אינם קיימים כאופציה ריאלית עבור רוב האזרחים במדינה, הרי שהאופציה של החזרי מס לשכירים שרירה וקיימת ואלפים מקבלים מדי שנה החזרים שכאלו אל חשבון הבנק שלהם.

מדוע ישנם החזרי מס?

שכירים אינם מתנהלים על בסיס קבוע מול רשויות המס כמו עצמאיים ובעלי חברות. בשל כך הם לא תמיד מודעים לזכויות שלהם להטבות מס, לא מבצעים תכנון מס לשכירים וגם המעסיקים שלהם אינם תמיד מודעים לכך או מציינים זאת נכון בעת רישום העובד אצל רואה החשבון של העסק.

מסיבה זו אין מקבלים החזר מס בסוף השנה כראוי ולעתים מדובר בשנים רבות הצוברות אלפי שקלים או עשרות אלפי שקלים המגיעים לכם כחוק ואתם אינכם מודעים לקיומם או עושים דבר כדי לקבל אותם חזרה.

על סמך מה מגיעים החזרי מס?

החזרי מס לשכירים מגיעים ממגוון סיבות שונות ולכל אחד ואחת יש אפשרות למצוא זכאות:

  • חיילים משוחררים
  • אימהות חד הוריות
  • מגורים ביישוב ספר
  • ילד פגוע במוסד מיוחד
  • אבטלה במהלך חלק מהשנה
  • השלמת תעודה מקצועית
  • עליה במהלך 8 השנים האחרונות
  • עבודה או שהייה בחו"ל בשנה האחרונה
  • תשלום דמי מזונות
  • חופשת מחלה ארוכה מהרגיל

על כל אלו יש סיבות נוספות שניתן לברר אודותן במוסד לביטוח לאומי וברשויות המס השונות.

כיצד מבקשים החזר מס כשכיר?

אם אתם שכירים שמוצאים את עצמם בעלי זכאות עקב אחד הסעיפים שזה עתה ציינו, אתם רשאים לפנות אל רואה חשבון בחיפה, בקריות או כל אזור שאתם גרים בו ואשר מספק שירות שכזה על מנת לשכור שירותיו. מומלץ לבקש ממנו גם לערוך עבורכם תכנון מס לשכירים על מנת להתמודד עם בעיות עתידיות שכאלו ואפשרות לקבל כספים המגיעים אליכם בצורה שוטפת.

 

אופציה נוספת היא לבצע זאת עצמאית מול רשויות המס בדרך קשה ומורכבת הרבה יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עידן שלומן

מאת: עידן שלומןקניות 25/07/213734 צפיות
תושבי המדינה נהנים לאחרונה משפע של אפשרויות חדשות לרכישת מתנות מיוחדות. הטכנולוגיה החדשה של עולם הצילום הגיעה בסערה לישראל ומאפשרת פיתוח תמונות והדפסה שלהן כמעט על גבי כל מוצר שתעלו בראשכם. על כך במאמר שלפניכם.

מאת: עידן שלומןחוק ומשפט - כללי19/08/20616 צפיות
נקלעתם לחובות שלא באשמתכם (או שכן...) אבל באמת בתום לב? אתם לא יודעים כיצד תוכלו להחזיר את החובות הללו לנושים השונים (בנקים, חברות אשראי, ביטוח, ספקים וכן הלאה)?

מאת: עידן שלומןחוק ומשפט - כללי19/08/20645 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים מבחינה פיננסית עבור בעלי עסקים רבים (אך גם שכירים או מובטלים) נחקק ב 2019 והביא מהפכה של ממש בנקודה רגישה עבור רבים – צבירת חובות והדרך להתמודד איתם או עם הגעה למצב של פשיטת רגל.

מאת: עידן שלומןדיני עסקים12/07/201063 צפיות
ב 15 לספטמבר 2019 חוקק אחד החוקים החשובים ביותר בשנים האחרונות בכל הנוגע לכלכלה בישראל. מדובר על חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שמחליף את התהליך של "פשיטת רגל" כפי שהיה קיים במשך עשרות שנים וגרם נזק רב לחייבים, לנושים ולמערכת המשפט בישראל.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205097 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: עידן שלומןבניין ואחזקה - כללי24/05/201192 צפיות
מוצר שתמצאו בכל בית ישראלי ונחשב אחד החיוניים ביותר הוא המזגן הביתי. קשה לדמיין את החיים המודרניים שלנו ללא מזגן בקיץ או בחורף וכאשר יש תקלה במזגן רובנו ממהרים להזמין טכנאי מזגנים שיגיע כמה שיותר מהר לתקן את המזגן המקולקל. הבעיה שלא תמיד יש טכנאי מזגנים מומלץ שפנוי להגיע באותו היום או אפילו למחרת לשירותי תיקון מזגנים ובחודשי הקיץ הלוהטים טכנאי המזגנים הפופולאריים תפוסים לפחות שבוע ימים מראש. אז מה הפתרון ?

מאת: עידן שלומןשיפוצים28/01/201631 צפיות
חשמלאים מספקים כיום קשת שירותים רחבה ביותר שנוגעת לאספקטים שונים בכל עבודת שיפוצים בבית שלכם, בין אם מדובר בשיפוץ יסודי של כל הבית או ריענון של מערכת החשמל הביתית.

מאמרים נוספים בנושא מיסים - כללי

מאת: איתמר כוכבימיסים - כללי03/09/201693 צפיות
מילת הקסם "קורונה" מייצרת רעיונות חיוביים עבור מי שמחזיק מזומנים בשטרות שונים בביתו או בכל מקום מסתור כגון כספות או "מתחת לבלטות". ההערכה המינימלית הינה כי קיימים לפחות 10 מיליארד שקלים במזומן המוסתרים במטבעות שונים בכספות, בבתים ובמקומות מסתור, אך ייתכן שהסכומים אף גבוהים עוד יותר.

מאת: שלום כהןמיסים - כללי09/11/171785 צפיות
לאימהות צעירות קשה לפעמים לשלב בין המשפחה וגידול הילדים לבין קריירה. כל אם שרוצה לצאת לשוק העבודה ולפרנס את עצמה ואת המשפחה שלה יכולה לעשות זאת על ידי לימודים של מקצוע מעשי. לימודי הנהלת חשבונות הם דוגמא ללימודי מקצוע מעשיים שיכולים לאפשר לאימהות רבות לרכוש מקצוע שיהיה להם נוח לעבוד גם לצד גידול וטיפול בילדים שלהן. השעות שבהן מנהלות חשבונות עבודות הן נוחות מאוד והן פעמים רבות כוללות משרת אם – כלומר משרה בה עובדים עד השעה 15:00 בצהריים – בדיוק בזמן לאסוף את הילדים מהצהרון והגן שלהם.

מאת: רוני הכהןמיסים - כללי22/09/162712 צפיות
חשוב מאוד טרם חתימה על הסכם העסקה שכזה לבדוק את התנאים עבור קבלת האופציות, המימוש, תנאי המיסוי והכמות של האופציות שמקבל העובד לרשותו

מאת: אבי דוידימיסים - כללי31/08/162735 צפיות
בקצרה על ייעוץ מס לגיל הפרישה, מה עליכם לדעת?

מאת: אבי דוידימיסים - כללי21/06/162621 צפיות
בקצרה בעד ונגד החוק לעידוד השקעות הון בישראל - מה אתם חושבים בנושא?

מאת: מנחם כהןמיסים - כללי30/12/152605 צפיות
תיקון 206 לפקודת מס הכנסה[1] הינו תיקון עקיף לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל)(תיקון מס' 13 והוראת שעה), התשע"ו-2015. תחילתו של התיקון מיום פרסומו ב-5.11.15.

מאת: מנחם כהןמיסים - כללי07/09/153027 צפיות
חוקי המס מעודדים צבירת חסכונות בקופות גמל במשך שנות העבודה והפעילות, כך שישמשו בעתיד, בעת הפרישה, למקור הכנסה ומחיה. קיימים סוגים שונים של קופות גמל: קופת גמל לקצבה, לפיצויים, לחופשה, קרן השתלמות או קופת גמל לכל מטרה אחרת דומה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica