חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סרטן הערמונית

מאת: ענת ססרטן14/12/20091092 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הערמונית (פרוסטטה) נמצאת  בבסיסו של אביר המין הזכרי תחת שלפוחית השתן, בחלק הקדמי של פי הטבעת.

הערמונית דואגת לייצור נוזל הזרע, דבר הגורם לה להיות חיונית ביותר בהקשר של פוריות הגבר, אולם בגיל מבוגר היא לרוב כבר לא חיונית יותר.

הגודל והצורה של הערמונית משתנה עם הגיל והשנים, וכן הם שונים מאדם לאדם. מעל לגיל 60, הקוטר של הערמונית נע בין 4 ל - 5 ס"מ, והנפח שלה הוא בין 30 ל 50 סמ"ק.

2 תהליכים עשויים לקרות בערמונית לאחר שעוברים את גיל ה-50:

התהליך השכיח יותר - הגדלת הערמונית  - הגדלה שפירה (הגדלה לא ממאירה)

והתהליך השני, הפחות שכיח, גידול סרטני, הנקרא סרטן הערמונית.

סרטן הערמונית מאופיין כגידול לא סדיר של הרקמה, כשבתהליך זה נושר גידול אשר עשוי לחדור ולפגוע בתאים קרובים, וכן תיתכן התפשטות לאזורים מרוחקים יותר בגוף.

סרטן הערמונית הוא הסרטן השכיח ביותר בקרב הגברים, והוא הגורם השני למוות כתוצאה מסרטן, לאחר סרטן הריאות.

שכיחות הסרטן היא כי באזור ה-10% מהגברים יחלו בסרטן הערמונית במהלך חייהם.

מדי שנה מתגלים בישראל 1500 גברים אשר חולים בסרטן הערמונית. מירב הסיכויים כי הסרטן יופיע לאחר גיל 50, שכן לפני גיל זה המחלה היא נדירה ביותר. עד היום לא ידועות הסיבות להיווצרות סרטן הערמונית.

סרטן הערמונית, בניגוד למחלות סרטן אחרות, מתקדם בקצב איטי, ורק בחלק קטן מהמקרים קיימת התפתחות מהירה אשר מתפשטת מחוץ לתחומי הערמונית.

גילוי מוקדם

מאחר ושכיחות מחלת סרטן הערמוניתהיא גבוהה, החלו לשים דגש בשנים האחרונות על גילוי וזיהוי המחלה בשלבי ההתחלה, שבהםקל יותר לטפל, וקיימים סיכויי הצלחה גבוהים יותר לטיפול.

מכיוון שלרוב אין סימפטומים למחלה,הגילוי המוקדם מבוצע ע"י בדיקת דם ל-PSA. ה-PSA הוא חומר המופרשמהערמונית. כמו כן מתבצעת בדיקת מגע ישיר עם הערמונית ע"י רופא. (הבדיקההינה בדיקה רקטאלית).

במידה ונוצר חשד לסרטן הערמונית,מבצעים ביופסיה, כלומר לקיחת דגימה מן הערמונית באמצעות מחט.

אופן הטיפול בסרטן הערמונית

בכל הטיפולים בסוגי הסרטן השונים,השאיפה היא תמיד להביא לריפוי החולה, תוך סיכון נמוך ככל האפשר לבריאותו שלהחולה.

כשמדובר בטיפול בסרטןהערמונית, הגישה הזו חשובה אף יותר, שכן, כפי שנאמר, סרטן הערמונית מתפתחלאט יחסית, ועשוי להמשך במשך שנים. כלומר אם מדובר בחולים מבוגרים מאד, לא תמידכדאי לסכנם בטיפולים קיצוניים אשר ייתכן ויסכנו את חייהם, יותר מן הסיכוי למוותכתוצאה מהסרטן עצמו, שהתפתחותו לוקחת שנים ארוכות.

לכן, לחולים מתחת לגיל 75, כן נהוגלהציע את הטיפול המלא.

העיקרון המנחה בטיפול בסרטן הוא שימתלב למצבו וגילו של המטופל, על מנת לקבוע באיזה מצב ייגרם פחות נזק לאותו חולה,ומה ההליך שעדיף לבחור בו

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:


ענת,
כותבת תוכן מקצועית.
כתיבת מאמרים מכל הסוגים.
להזמנת מאמרים ופרטים נוספים ניתן לפנות במייל

anatsi4@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ענת ס

מאת: ענת סבתי מלון28/02/171028 צפיות
כל השנה אנחנו עובדים קשה ומשקיעים הרבה מאוד מאמץ בניהול משק הבית שלנו. פעם בשנה מגיע לנו לקחת פסק זמן ולנסוע לחופש. אחד המקומות הכי יפים לחופשה משפחתית או זוגית זה האי פאפוס. בפאפוס אנחנו יכולים ליהנות מחופשה באווירה מעולה עם כל הפינוקים שיהפכו את החופשה שלנו לחופשה בלתי נשכחת. מלון אליסיום פאפוס הוא מקום טוב להתאכסן בו כאשר אנחנו יוצאים לחופשה בפאפוס. המלון הוא מלון איכותי מאוד ויוקרתי ואנחנו יכולים ליהנות בו מאוכל מעולה, בריכה איכותית והרבה מאוד פעילויות לשעות הפנאי שלנו.

מאת: ענת סרכב19/08/131279 צפיות
כשרוכשים רכב, אפשר לרכוש אותו חדש מהחנות, או יד שנייה. כמובן שאין כמו התחושה של רכישת רכב חדש, אבל הרבה מאיתנו לא יכולים להרשות לעצמם רכישת רכב היישר מיבואני החברה, ולעיתים גם אין כל צורך בכך. רנו מגאן נחשבת מכונית אמינה וטובה גם כמכונית משומשת, ואפשר לחפש אחת כזו במקום להוציא כסף רב עבור מכונית חדשה.

מאת: ענת סתחבורה ורכב - כללי19/08/131479 צפיות
יצרנית ויבואנית הרכב היפנית – ניסן החליטה לצאת מתדמיתה הסולידית ולהשיק רכב ייחודי שלא נראה כמותו לפני כן. בשנת 2010 הציגה ניסן את – ניסן ג'וק ותוך רגעים ספורים כבשה את כבישי העולם בכלל ואת כבישי ישראל בפרט. אנשים רבים הלכו שבי אחרי מה שמציעה ניסן ג'וק ורכשו לעצמם רכב פנאי שהוא גם משפחתי, גם ייחודי וגם חסכוני.

מאת: ענת סתחבורה ורכב - כללי19/08/131128 צפיות
בשנים האחרונות הפך שוק טרייד אין למקום מצליח ומשגשג. אנשים הבינו כי ישנם יתרונות רבים ברכישת רכב באמצעות טרייד אין והם נוהרים למרכזים וסוכנויות המציעות החלפת הרכב או רכישת רכב בטרייד אין. איך זה עובד?

מאת: ענת סאופנועים19/08/131854 צפיות
אם בעבר היה נדיר יותר לראות אופנועים על הכביש, הרי שכיום כבישי הארץ והעולם מלאים בהם. מעבר להיותו כלי תחבורה, אופנוע כיום משמש גם לשימושים נוספים כמו רכב שטח, רכב ביטחון ורכב פנאי.

מאת: ענת סתעופה03/04/131977 צפיות
טיסה לחו"ל או סתם נופש בארץ תמיד מתקבל בברכה, אך טיסה לחו"ל ונופש במחירים אטרקטיביים וזולים גורמים להנאה מרובה יותר.

מאת: ענת סבעלי חיים - כללי12/03/131984 צפיות
כשאנו בוחרים להביא לביתנו כלב, אנו מתחייבים להעניק לו את הטוב ביותר. עלינו מוטלת האחריות לשמור על בריאותו ולהבטיח לו תוחלת חיים ארוכה. בריאות הכלב ואיכות חיים הם העקרונות שמנחים את חברת המזון הבינלאומית– רויאל קנין. החברה הוקמה בשנת 1967 וחרטה על דגלה לייצר מזון בריא ואיכותי, המותאם לצרכיהם האינדיבידואליים של ידידנו השעירים והנאמנים.

מאמרים נוספים בנושא סרטן

מאת: amirdadon90סרטן21/03/171812 צפיות
אין ספק שאחת מהמחלות המטרידות ביותר בעידן שבו אנחנו חיים זו מחלת הסרטן על כל גווניה השונים.

מאת: ravivorסרטן25/02/153389 צפיות
צריכים לעבור בדיקת קולונוסקופיה? רגע לפני כדאי לדעת שיש שני סוגים עיקריים של בדיקות - הרגילות והווירטואליות. על ההבדלים בין הסוגים במאמר שלפניכם.

מאת: רונית מיכאליסרטן12/11/142415 צפיות
האפשרות לקבל מרשם קנאביס רפואי והסגולות הטובות הרבות של החומר מעוררות עניין בקרב מטופלים רבים. אם הנכם סובלים ממחלה קשה הכרוכה בכאבים חזקים, אבדן תיאבון ושאר תסמינים התואמים את סגולות הריפוי של הקנאביס כדאי לפנות לרופא המטפל לבירור זכאות למרשם קנאביס רפואי ושימו בו למטרה הקלה בכאב ותסמיני המחלה. כאן תוכלו למצוא מידע שימושי אודות קנאביס רפואי.

מאת: ניר נתנזוןסרטן28/09/142941 צפיות
סרטן העור הוא תופעה נפוצה ההולכת ומתפשטת ברחבי העולם. החור באוזון במקביל לעלייה בזמן הנופש והחופש שנובע מעלייה באיכות החיים, מובילים יותר ויותר אנשים להיחשף לשמש בצורה יותר ויותר רחבה.

מאת: Shiraסרטן17/06/145018 צפיות
מחלות עור הן חלק מענף הדרמטולוגיה ברפואה שמתעסק במחלות עור שונות. העור הוא החלק הגדול ביותר בגוף, והוא מהווה את המעטפת החיצונית לשמירה על הגוף כולו. העור בנוי משלוש שכבות שונות. הראשונה מכונה אפידרמיס, האמצעית מכונה דרמיס והשכבה התחתונה מכונה היפודרמיס. מחלות העור הנפוצות ביותר הן אלה שפוגעות בשכבה העליונה. בשכבה זו יש את הכמות הגדולה ביותר של פתולוגיות, מכיוון ששכבה זו חשופה לעולם החיצוני, שממנו מגיעות רוב הסיבות למחלות העור השונות.

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148949 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: eli levyסרטן21/11/138767 צפיות
מבין הסימנים השכיחים לסרטן הפרוסטטה בולטים ליקויים במערכת השתן. ליקויים אלו מורגשים ע"י המטופל ולכן קל להבחין בהם. יחד עם זאת, שכיחות סרטן הפרוסטטה הולך ועולה עם גיל המטופל, כאשר בד בבד, ללא קשר לקיומו של סרטן זה, שכיחים גם ליקווים בתפקוד המיני ובמערכת השתן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica