חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ההיסטוריה של הוילון

מאת: יוני שוורץ ריהוט 24/06/20151077 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

וילון הוא פתרון הצללה המשמש לאורך ההיסטוריה לטובת שורה ארוכה של צרכים. בעבר נהוג היה לייצר וילונות רק מבד או חומר דומה שניתן לפתיחה ולסגירה, אך כיום אפשר לעשות זאת גם מחומרים נוספים. השימוש הנפוץ בוילונות הוא בבתי מגורים ובמשרדים. היתרון של הוילון בא לידי ביטוי בהחשכת חדרים ולאורך ההיסטוריה הוא נוצל בבתי חולים, תיאטראות ועוד. וילון הוא הפתרון הנוח ביותר עבור החשכת חדר לפעילויות שונות ויצירת פרטיות.

לצד ההבדלים בין וילונות מסורתיים וילונות גלילה מבחינת אופי הייצור וסוג השימוש, יש גם תכונות משותפות הנשמרות לאורך ההיסטוריה. וילון מאז ומעולם היה מחובר בחלקו העליון למוט או מסילה. השאלה היחידה היא כיצד להסתיר את הוילון כשהוא סגור, או לחילופין איך לתלות אותו במצב פתיחה. בקצוות המוט המשמש לתליית וילונות מסורתיים מחברים "סופיות" המונעים גלישה לצדדים, בעוד בוילונות גלילה אין בעיה כזו.

וילונות גלילה וסוגים נוספים

ההיסטוריה של הוילון מראה לא מעט שינויים שעברו עליו מבחינת התאמה לצרכי הלקוחות. כיום לדוגמא ניתן לבחור את הוילונות בין היתר מבין הסגנונות הבאים:

· וילון אמבטיה ומקלחת

· וילון ניילון או בד חסין למים

· וילון המשמש כפרגוד ליצירת פרטיות ותיחום חדר

גם בהלכה ובדת יש לוילון תפקיד שאי אפשר להתעלם ממנו. וילון הפרוכת לדוגמא הפריד בבית המקדש בין המקום השמור לכהנים לבין קודש הקודשים. מנגד, בברית החדשה מספרים שכאשר ישו מת קרעו את וילון בית המקדש לשתיים וכך סימלו את הפרת החיבור בין האנושיות לאלוהים.

עיצוב וילונות במאה ה-21

קשה לערוך סקירה של ההיסטוריה של הוילון מבלי להזכיר את העיצוב במאה ה-21. עיצוב וילונות הוא כיום תחום חשוב העולה בקנה אחד עם הצרכים של לקוחות פרטיים, בעלי משרדים, אנשי מקצוע, אדריכלים ועוד.

הוילון נפוץ יותר מבעבר והוא נמכר במחירים זולים ושווים לכל כיס. למרות שתמיד היה חשוב לעצב ברמה גבוהה את הוילון, רק היום הוא זוכה למעמד של כבוד לצד שאר פריטי העיצוב בחלל. זהו שינוי גדול שצפוי להישמר גם בעתיד.

 



תגיות המאמר: וילונות, וילונות גלילה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוני שוורץ

מאת: יוני שוורץ נזיקין02/07/152746 צפיות
פתח בהגדרה חוקית קצרה של מה שמוגדר כ"תאונת עבודה". תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת לעובד תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו. בדרך כלל, תאונת עבודה היא.........

מאת: יוני שוורץ אבטחת מידע02/07/152375 צפיות
תגי קרבה פועלים בטכנולוגיית RFID. זו טכנולוגיה ותיקה יחסית לזיהוי באמצעות תדרי רדיו, אך בשנים האחרונות היא חוזרת למרכז הבמה. הסיבה העיקרית לכך היא מידת ההתאמה של הטכנולוגיה לשימוש בתוך כרטיסי עובד. בנוסף, בעזרת הטכנולוגיה ניתן לאתר פריטים ולזהות חפצים בצורה אלחוטית וללא צורך בשדה ראייה או מגע ישיר

מאת: יוני שוורץ אדריכלות02/07/151390 צפיות
צביעה אלקטרוסטטית מבוססת על שימוש בחשמל סטטי ומיועדת לצביעה של חלקים מתכתיים באמצעות אבקה או צבע נוזלי. זהו סוג מסוים של צביעה תעשייתית ונהוג לנצל את היתרונות שלו במגוון רחב של ענפים. בתהליך היישום של צביעה אלקטרוסטטית מקפידים על מספר כללי מפתח.

מאת: יוני שוורץ אדריכלות02/07/151141 צפיות
בניה טרומית מבוססת על הרכבה מהירה של רכיבים מוכנים המיוצרים במפעל ולאחר מכן מובאים לאתר. השיטה נפוצה בכל רחבי העולם ולאחרונה היא משמשת בישראל גם לטובת בניית צימרים. מי שרוצה להשתמש בשיטה ולנצל את היתרונות שלה יכול לבצע זאת במספר שלבים

מאת: יוני שוורץ צרכנות25/06/151018 צפיות
מוצרי מיזוג אוויר צורכים כמות גבוהה של אנרגיה. רוב המוצרים המודרניים מקבלים את אישור גופי הבטיחות ואת תווי התקן הרלוונטיים. המטרה של תקני אנרגיה היא לעזור ללקוח לבחור מוצר המתאים לדרישות ולצרכים שלו. מעבר לכך, תקני אנרגיה מאפשרים השוואה יעילה ביו מוצרי מיזוג. החוק מחייב את היצרניות לעמוד בתקני אנרגיה מסוימים ולפרסם את הנתונים באופן ברור.

מאת: יוני שוורץ צרכנות25/06/151103 צפיות
כאשר הגעתם למסקנה, שאתם זקוקים לשירותי אחסון תכולת דירה, יש כמובן מספר דברים שחובה לבדוק, לפני שחותמים על עסקה מול מחסן שנותן את השירות

מאת: יוני שוורץ אבטחת הבית24/06/151139 צפיות
ישנם המון סוגי מתזים במערכות גילוי אש, וגם מתזים אלה בעלי מנגנוני הפעלה שונים

מאמרים נוספים בנושא ריהוט

מאת: tiloniריהוט 12/11/201579 צפיות
אז קנים בית חדש? מזל טוב! סוף סוף יש לכם האפשרות לרכוש את דירת החלומות שלכם ולא לגור בשכירות. סוף סוף תוכלו לעצב את הדירה בדיוק לטעמכם, לבחור את צבע הקירות, הריצוף או הפרקט, הוילונות ועוד. זה עכשיו זה שלכם!

מאת: רוני הכהןריהוט 16/09/201162 צפיות
מה מוביל את הצרכנים לרכישה של מיטה בשנת 2020? כן כל הפרטים.

מאת: אבי דוידיריהוט 16/02/201715 צפיות
עבודה נכונה עם צבע עץ לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

מאת: ניב אבןריהוט 09/01/201798 צפיות
זה דבר אחד להניח סחורה ולרכוש ציוד עבור יצירה של חנות פעילה, וזה דבר שונה לחלוטין לעבור על פני כל מה שחנות צריכה על ידי עיצוב חכם.

מאת: דוד כהןריהוט 07/02/191607 צפיות
צימרים הם מקור פרנסתם של משפחות רבות בישראל. התחרות על הצימרים הולכים וגוברת מדי שנה ואנשים רבים מעדיפים להשכיר לילה בצימר מאשר במלון, בשל הקרבה לאטרקציות השונות, ההנאה מהאווירה הפסטורלית, הפרטיות וכמובן המחיר האטרקטיבי יותר. אחד המדדים החשובים ביותר המבדילים בין צימרים איכותיים לבין צימרים פחות אטרקטיביים הם הרהיטים ועיצוב הגינה במקום.

מאת: דוד כהןריהוט 30/01/191588 צפיות
איך לבחור חדר שינה ולמקם את המיטה ושאר הרהיטים באופן אופטימלי במרחב החדר ולבסוף להתאיםם לריהוט תאורה וצבעים

מאת: רוני הכהןריהוט 16/01/191587 צפיות
אם שואפים לשדרוג חכם של הדירה, צריכים לחשוב חכם ולהציב שטיח pvc במקום זה העשוי חוטי בד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica