חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם תאונת דרכים בדרך לעבודה נחשבת לתאונת עבודה?

מאת: יוני שוורץ נזיקין02/07/20152749 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תאונות עבודה הן על פי התפיסה הרווחת תאונות שקורות במקום העבודה, אבל זה לא לחלוטין מדויק

נפתח בהגדרה חוקית קצרה של מה שמוגדר כ"תאונת עבודה". תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת לעובד תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו. בדרך כלל, תאונת עבודה היא אירוע פתאומי שגורם לנזק פיזי וחיצוני לגוף האדם, נזק שאותו ניתן לאמוד בצורה יחסית פשוטה במונחים רפואיים וכלכליים. הדוגמאות הברורות של תאונות עבודה הן תאונות גובה, החלקה על משטחים לא בטיחותיים או כל תאונה אחרת שיכולה להתרחש במקום העבודה. עם זאת, בכל משרד של עורך דין נזקי גוף, שעיסוקו במקרים רבים הוא תאונות עבודה, לא נמצא רק מקרים של החלקה על שמן מנוע או נפילה מסולם. אחת השאלות הנפוצות ביותר בתחום היא לגבי תאונות דרכים, וספציפית, האם תאונת דרכים בדרך לעבודה נחשבת לתאונת עבודה? התשובה לשאלה הזו היא כן.

תאונת דרכים בדרך לעבודה יכולה בהחלט להיחשב תאונת עבודה – ונסביר מעט על המעמד החוקי של תאונה כזו והזכויות שנובעות ממנה

· כאמור, תאונת עבודה מוגדרת כתאונה שמתרחשת לעובד תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו. מאחר ואנחנו עוברים את תאונת הדרכים בדרך לעבודה, בהחלט ניתן להגיד שהיא נגרמה עקב העבודה שלנו. תאונה שכזו מוגדרת חוקית כ"תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה", וההגדרה החוקית של תאונה שכזו היא רחבה בהרבה מתאונות שקורות לנו בדרך לעבודה בלבד. כל תאונה שמתרחשת בטווח הזמנים של העבודה יכולה להיות מוגדרת כתאונת עבודה, גם אם סטינו מה שמוגדר "סטייה מהדרך המקובלת" (לדוגמה, בשביל לקחת את הילדים מהגן). גם עבור עובדים עצמאיים רשומים כל ההגדרות הללו תקפות לחלוטין.

· הזכויות שנובעות מתאונות עבודה, בין אם במסגרת של תאונת דרכים ובין אם בתאונה אחרת, מתבטאות בעיקר במסגרת הביטוח הלאומי והפיצויים שאנחנו מקבלים בעקבות התביעה שלו. עורך דין נזקי גוף מקצועי יכול לפרט לנו את כל המשמעויות והזכויות שאנחנו יכולים וצריכים לקבל בעקבות תאונת העבודה שחווינו, אבל חשוב לדעת שבמידה ומדובר בתאונת דרכים שהיא תאונת עבודה לעתים קרובות נוכל לתבוע גם את ביטוח החובה ולא רק את הביטוח הלאומי על הפגיעה שחווינו.

דעו מה זכויותיכם בצורה הטובה ביותר אם תפנו לעורך דין נזקי גוף

עורך דין נזקי גוף, מתוקף תפקידו וההתמחות שלו וכפי שניתן להבין בקלות משמו, הוא עורך דין שכל עיסוקו הוא מתן שירות לאנשים שעברו מסגרת כלשהי של פגיעה גופנית ומעוניינים לקבל את הפיצוי שמגיע להם בעקבותיה. פנייה לעורך דין מקצועי שזוהי התמחותו היא ההחלטה החשובה והנכונה ביותר שאנחנו יכולים לקבל לאחר שנפגענו בתאונת עבודה, בוודאי אם מדובר בתאונת דרכים שהמשמעויות שלה רבות עוד יותר. בכל מקרה – במידה ונפגעתם בתאונת דרכים בשעות העבודה, גם אם הייתם בדרך אליה או החוצה ממנה, אתם צריכים לבדוק את הזכויות שלכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוני שוורץ

מאת: יוני שוורץ אבטחת מידע02/07/152380 צפיות
תגי קרבה פועלים בטכנולוגיית RFID. זו טכנולוגיה ותיקה יחסית לזיהוי באמצעות תדרי רדיו, אך בשנים האחרונות היא חוזרת למרכז הבמה. הסיבה העיקרית לכך היא מידת ההתאמה של הטכנולוגיה לשימוש בתוך כרטיסי עובד. בנוסף, בעזרת הטכנולוגיה ניתן לאתר פריטים ולזהות חפצים בצורה אלחוטית וללא צורך בשדה ראייה או מגע ישיר

מאת: יוני שוורץ אדריכלות02/07/151392 צפיות
צביעה אלקטרוסטטית מבוססת על שימוש בחשמל סטטי ומיועדת לצביעה של חלקים מתכתיים באמצעות אבקה או צבע נוזלי. זהו סוג מסוים של צביעה תעשייתית ונהוג לנצל את היתרונות שלו במגוון רחב של ענפים. בתהליך היישום של צביעה אלקטרוסטטית מקפידים על מספר כללי מפתח.

מאת: יוני שוורץ אדריכלות02/07/151144 צפיות
בניה טרומית מבוססת על הרכבה מהירה של רכיבים מוכנים המיוצרים במפעל ולאחר מכן מובאים לאתר. השיטה נפוצה בכל רחבי העולם ולאחרונה היא משמשת בישראל גם לטובת בניית צימרים. מי שרוצה להשתמש בשיטה ולנצל את היתרונות שלה יכול לבצע זאת במספר שלבים

מאת: יוני שוורץ צרכנות25/06/151020 צפיות
מוצרי מיזוג אוויר צורכים כמות גבוהה של אנרגיה. רוב המוצרים המודרניים מקבלים את אישור גופי הבטיחות ואת תווי התקן הרלוונטיים. המטרה של תקני אנרגיה היא לעזור ללקוח לבחור מוצר המתאים לדרישות ולצרכים שלו. מעבר לכך, תקני אנרגיה מאפשרים השוואה יעילה ביו מוצרי מיזוג. החוק מחייב את היצרניות לעמוד בתקני אנרגיה מסוימים ולפרסם את הנתונים באופן ברור.

מאת: יוני שוורץ צרכנות25/06/151106 צפיות
כאשר הגעתם למסקנה, שאתם זקוקים לשירותי אחסון תכולת דירה, יש כמובן מספר דברים שחובה לבדוק, לפני שחותמים על עסקה מול מחסן שנותן את השירות

מאת: יוני שוורץ ריהוט 24/06/151080 צפיות
ילון הוא פתרון הצללה המשמש לאורך ההיסטוריה לטובת שורה ארוכה של צרכים. בעבר נהוג היה לייצר וילונות רק מבד או חומר דומה שניתן לפתיחה ולסגירה, אך כיום אפשר לעשות זאת גם מחומרים נוספים. השימוש הנפוץ בוילונות הוא בבתי מגורים ובמשרדים

מאת: יוני שוורץ אבטחת הבית24/06/151141 צפיות
ישנם המון סוגי מתזים במערכות גילוי אש, וגם מתזים אלה בעלי מנגנוני הפעלה שונים

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192402 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192487 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192487 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192586 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192328 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193122 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182216 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica