חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מנגנוני הפעלה שונים במתזים

מאת: יוני שוורץ אבטחת הבית24/06/20151137 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

מערכת מתזים מונעת את התפשטות האש בבניין ומסוגלת להתמודד עם השריפה על ידי התזת מים או חומר אחר, באופן אוטומטי וללא תלות בהפעלה ידנית. מנגנוני ההפעלה של המתזים כוללים גלאים שתפקידם לגלות את השריפה. יש סוגים רבים של אמצעי גילוי אש ועשן ואלו הבולטים ביניהם:

א. התקנים ידניים – אלו התקנים שנפוצים בעיקר בחדרי מדרגות וליד דלתות חירום. ההנחה היא שהרגישות האנושית לעשן עולה על כל גלאי מלאכותי, ולכן השימוש בהתקנים ידניים יכול לשדרג את היעילות של מערכות מתזים וספרינקלרים. יחד עם זאת, התקנים ידניים כגון לחצן או מושכן מותקנים לעיתים קרובות גם לצד אמצעים אוטומטיים של גילוי אש ועשן.

ב. גלאי אופטי – זהו גלאי נפוץ המותקן בתקרות של חללים ובלוחות חשמל. אפשר להגדיר את רמת הסיכון לפי אופי העבודה במבנה ולקבוע מתי הגלאי האופטי יפעיל את המתזים של מערכת ספרינקלרים.

ג. גלאי קרן – זהו גלאי המכסה שטח גדול ופועל על עיקרון של שיגור וקליטת קרן לייזר. אפשר להתקין גלאי של משדר-מקלט, או לחילופין גלאים המבוססים על משדר מול מחזיר אור.

ד. גלאי יניקה – כאן מדובר על גלאי אקטיבי שמסוגל לינוק את האוויר באמצעות מפוח. היתרון של גלאי יניקה בהפעלת מערכות מתזים הוא שאין צורך להגיע פיזית אל השטח המוגן לצורך תחזוקה. מעבר לכך, אנשי מקצוע ממליצים על התקנת גלאי מן הסוג הזה בחללים כמו רצפה צפה, חדרי שנאים ולוחות מתח גבוה.

החשיבות של גילוי אש ועשן

רק באמצעות גילוי מהיר של אש ועשן ניתן להפיק את המרב מהיכולות של מערכות מתזים. ללא מערכות גילוי אש ועשן אין משמעות להפעלה האוטומטית של ספרינלקרים. הגלאים הם הראשונים לזהות את הדליקה או השריפה. הם מעבירים פקודה אוטומטית למערכת המתזים וכך קובעים מתי היא תיכנס לפעולה. מערכות גילוי צריכות להתאים לאופי המבנה, לגודל החלל וגם לכמות המתזים שפרושים לאורך הצנרת.

לסיכום, מערכות מתזים פועלות עם גלאים. הגלאים אחראיים על מתן התרעה והם קובעים במידה רבה את יכולת ההתמודדות עם השריפה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוני שוורץ

מאת: יוני שוורץ נזיקין02/07/152742 צפיות
פתח בהגדרה חוקית קצרה של מה שמוגדר כ"תאונת עבודה". תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת לעובד תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו. בדרך כלל, תאונת עבודה היא.........

מאת: יוני שוורץ אבטחת מידע02/07/152373 צפיות
תגי קרבה פועלים בטכנולוגיית RFID. זו טכנולוגיה ותיקה יחסית לזיהוי באמצעות תדרי רדיו, אך בשנים האחרונות היא חוזרת למרכז הבמה. הסיבה העיקרית לכך היא מידת ההתאמה של הטכנולוגיה לשימוש בתוך כרטיסי עובד. בנוסף, בעזרת הטכנולוגיה ניתן לאתר פריטים ולזהות חפצים בצורה אלחוטית וללא צורך בשדה ראייה או מגע ישיר

מאת: יוני שוורץ אדריכלות02/07/151389 צפיות
צביעה אלקטרוסטטית מבוססת על שימוש בחשמל סטטי ומיועדת לצביעה של חלקים מתכתיים באמצעות אבקה או צבע נוזלי. זהו סוג מסוים של צביעה תעשייתית ונהוג לנצל את היתרונות שלו במגוון רחב של ענפים. בתהליך היישום של צביעה אלקטרוסטטית מקפידים על מספר כללי מפתח.

מאת: יוני שוורץ אדריכלות02/07/151139 צפיות
בניה טרומית מבוססת על הרכבה מהירה של רכיבים מוכנים המיוצרים במפעל ולאחר מכן מובאים לאתר. השיטה נפוצה בכל רחבי העולם ולאחרונה היא משמשת בישראל גם לטובת בניית צימרים. מי שרוצה להשתמש בשיטה ולנצל את היתרונות שלה יכול לבצע זאת במספר שלבים

מאת: יוני שוורץ צרכנות25/06/151015 צפיות
מוצרי מיזוג אוויר צורכים כמות גבוהה של אנרגיה. רוב המוצרים המודרניים מקבלים את אישור גופי הבטיחות ואת תווי התקן הרלוונטיים. המטרה של תקני אנרגיה היא לעזור ללקוח לבחור מוצר המתאים לדרישות ולצרכים שלו. מעבר לכך, תקני אנרגיה מאפשרים השוואה יעילה ביו מוצרי מיזוג. החוק מחייב את היצרניות לעמוד בתקני אנרגיה מסוימים ולפרסם את הנתונים באופן ברור.

מאת: יוני שוורץ צרכנות25/06/151101 צפיות
כאשר הגעתם למסקנה, שאתם זקוקים לשירותי אחסון תכולת דירה, יש כמובן מספר דברים שחובה לבדוק, לפני שחותמים על עסקה מול מחסן שנותן את השירות

מאת: יוני שוורץ ריהוט 24/06/151075 צפיות
ילון הוא פתרון הצללה המשמש לאורך ההיסטוריה לטובת שורה ארוכה של צרכים. בעבר נהוג היה לייצר וילונות רק מבד או חומר דומה שניתן לפתיחה ולסגירה, אך כיום אפשר לעשות זאת גם מחומרים נוספים. השימוש הנפוץ בוילונות הוא בבתי מגורים ובמשרדים

מאמרים נוספים בנושא אבטחת הבית

מאת: בנימין קלינגראבטחת הבית15/11/201618 צפיות
5. בטיחות, ביטחון ושעת חירום 5.1 בטיחות 5.1-52 סידורי בטיחות במבני מוסדות החינוך מבוא תמצית ההנחיות בחוזר זה נועדו לאדריכלים, למהנדסים, לאנשי בטיחות, לאנשי חינוך ולכל מי שמטפלים בבטיחות בתכנון מוסדות חינוך, בתי ספר וגני ילדים. הן באות להוסיף על החוקים, על התקנות ועל התקנים, ומפרטות את הוראות המשרד המחייבות בנוגע לתנאים הפיזיים של מבני חינוך. התוקף: החל מ-1 בפברואר 2013. התחולה: כלל מערכת החינוך. הסטטוס: החלפה. חוזרים קודמים באותו נושא** - סעיף 131 בחוזר מה/4, "שמירה על אצבעו

מאת: nirאבטחת הבית13/10/201312 צפיות
תמיד רצית לדעת למה מצלמה אחת יותר יקרה מהשנייה? מה זה TVL ומה זה WDR, כנסו לכתבה הבאה והעשירו את הידע שלכם.

מאת: רוניאבטחת הבית07/10/201185 צפיות
מנעולים על סוגיהם השונים הינם חלק בלתי נפרד מחיינו, ורובנו ניתקל בשלב כזה או אחר במנעול שלא נוכל לפתוח. במקרים אלו, שירותיהם של פורצים מקצועיים יכולים להיות יעילים ביותר עבורנו. אחד המקרים בהם שירותי פריצה מקצועיים יכול להיות חשוב ביותר הינו מקרה של פריצת כספות.

מאת: Daniel.Bאבטחת הבית24/10/191535 צפיות
בדיקות האזנה מאפשרות ניטור ואיתור האזנה לשיחות בבית, במשרד, ברכב וכמעט בכל מקום. אם קיים חשד שמתבצעת האזנה, בעזרת אנשי מקצוע אפשר לבצע בדיקה ולנטרל אותה. כיום האזנות מתבצעות עם אמצעים שנגישים לכולם. מכשירי האזנה רבים זעירים בגודלם וניתנים להסלקה באביזרים יום-יומיים באופן שמסווה אותם כליל. מתקינים אותם בגאדג'טים, בקירות הבית, במכשירים סלולריים, מכיוון שאמצעים טכנולוגיים אלה זעירים וקל להתקין אותם במקומות רבים ללא בדיקת האזנה כמעט שאי אפשר לאתר אותם.

מאת: Daniel.Bאבטחת הבית22/04/191962 צפיות
אנשים רבים תרים אחר דרך להתמודד עם הדאגה לשלומם, לביתם ולרכושם. אכן, גורמים שליליים מבצעים מפעם לפעם פעולות זדוניות אשר יש בהם נזק מהותי. כיצד ניתן למנוע אותם? איך מרתיעים ומרחיקים אותם מהשטח? אחד הכלים השימושיים שמהווים כיום גורם הרתעה מעולה הוא מצלמות נסתרות.

מאת: shiritאבטחת הבית30/08/181791 צפיות
במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא וללמוד על סוגי מצלמות אבטחה.

מאת: yoni romאבטחת הבית04/06/181441 צפיות
מדוע הנחיצות של מנעולן גבוהה יותר ממה שרובנו חושבים, ובאלו מצבים נצטרך להשתמש בכישורי הפריצה שלו? אם יש לי חוש טכני טוב, האם אני יכול לבצע לבד משימות מנעולנות בבית שלי, או בכלי הרכב, לאחר שנתקעתי מחוצה להם?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica