חפש מאמרים:
שלום אורח
12.12.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מועדון לקוחות - ניתוח נתונים

מאת: אריה הרשקושימור לקוחות30/06/2015896 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מועדון הלקוחות הינו כלי שיווקי המהווה דרך להעברת מסרים ללקוחות. המועדון מאפשר יצירת דרך העברת מסרים פרסומיים ללקוחות שלעיתים זולה מאשר שיטות אחרת שאינן ממוקדות קהל.

מועדון הלקוחות הוא כלי שמשתמשים בו בלא מעט תחומים כגון ממכר מזון, מסעדות, אופנה, כלי בית, קוסמטיקה, בתי מרקחת ועוד. מועדון לקוחות אינו מוגבל לכמות החנויות שיש לעסק. ישנם מועדוני לקוחות עבור עסק בעל חנות בודדת.

כאשר עסקים מנהלים מועדון לקוחות, הם מצליחים לאסוף מידע על הלקוחות. המידע הראשוני מגיע מעצם הרישום הראשוני למועדון ולרוב יכיל פרטי דיוור (כתובת פיזית, טלפונים ומייל) וכן תאריכים מיוחדים (יום נישואים, יום הולדת) כדי לזמן אותם למקום העסק כדי לקבל הטבה.

היום רישום למועדון הלקוחות יכול להתבצע בכמה אופנים. רישום פרונטאלי בחנות, רישום באתר העסק (מחשב או טלפון סלולרי או טאבלט) , רישום בתוכנה ייעודית, רישום דרך הפייסבוק ועוד (במאמרי המשך אתייחס גם לנושא של השיטות הללו – יתרונות וחסרונות). הרישום למועדון נותן ללקוחותיו הטבות מועדון שחלקן קבועות (צבירת נקודות, הנחות, מחירים מיוחדים).

איסוף הנתונים לא מסתיים כאן. ברגע שפרטי הלקוח מוזנים לתוכנה ששולטת על המכירות (תוכנת קופה, אתר און ליין) הלקוח מקבל מספר חבר. מספר זה הינו מספר המלווה אותו מרגע הקמתו. כל תנועה (מכירה) שלקוח מבצע נרשמת בכרטיס הלקוח כך שבעל עסק יודע מה הלקוח רכש.
האמרה כאן "יודע מה הלקוח רכש" איננה מספקת. זה שעסק יודע מה הלקוחות שלו קנו איננו מספיק כדי לנצל את הכלי שנקרא מועדון לקוחות. מה שחסר כאן הוא מה אותו עסק "לומד" על רכישות הלקוח. איך ניתן לאפיין את רכישות הלקוח בצורה כזו שאני יודע מה הוא מחפש בעסק. לנקודת הלמידה הזאת אחזור בהמשך המאמר.

כאמור בעת רישום הלקוח אספנו פרטי דיוור עליהם ולכן העסק יכול להעביר מידע שיווקי ללקוחות.
כאן השאלה ואי הוודאות הגדולה ביותר שקיימת לעסק. מה אני משווק ולמי אני משווק.
בנוגע לשאלה "מה" - כאן יש תיאוריות שלמות בנוגע ל"מה" (תוכן). המסר המועבר איננו יכול להיות רק מבצעים! (במאמרי המשך אתייחס גם לנושא של מה לפרסם).

בנוגע למי אני משווק יש רק שני אפשרויות: לכולם או לקבוצת מיקוד. לא מעט עסקים שולחים את המסר לכלל הקבוצה. ישנם מספר שיקולים לכך:

· שעסק מפרסם לכולם הוא מעניין את הלקוחות שלו במה שיש לו להציע. יכול להיות שהמסר יעבור ויכול להיות שלא.

· שעסק מפרסם לכולם הוא איננו מזניח אף אחד.

· הכנת רשימות ממוקדות גוזלות זמן ששווה כסף ולעיתים גורם להוצאת הדיוור לגדול (זול יותר לשלוח SMS בתפוצה מלאה מאשר להשקיע זמן בחלוקת מיקוד).

· אין את ההבנה או הקצאת כוח אדם בדרכי הכנת קבוצת מיקוד.

אני נשאל מעסקים לא מעט "לפי שני הסיבות הראשונות, למה לא לשלוח לכולם?". התשובה הינה מאוד פשוטה:
שליחה לכלל המועדון אכן מעבירה מסר אך יוצרת גם העמסת מידע על הלקוח. שאני מכוון שיווק ממוקד לקוח אני מגדיל את רמת החיבור של הלקוח לעסק. הלקוח מרגיש שהעסק "חושב עליו" ולכן האמון של הלקוח בעסק גדל, לכן אעדיף אותו על אחרים דומים בתחום = הגדלת סל קנייה. לכן אין סיבה שלא לשלב בין שיטות ה"למי" לדוור!

אז איך עוברים את המחסום שנקרא שיווק ממוקד לקוח? לשם כך יש לנצל את המידע שנאסף על הלקוח לנתח וללמוד אותו.
אני אביא כאן מספר דברים שאינם מצריכים זמן לימוד רב וכן מאפשרים לעסק למקד פרסום:

1. לקוחות נוטשים – ניתן לזהות לקוחות שלא קנו זמן מסוים בעסק (לכל סוג עסק פרק הזמן משתנה) ולהעביר אליו מסר ממוקד כזה שיהיה כדאי ללקוח לחזור לעסק.

2. לקוחות VIP – זיהוי של הלקוחות הטובים ביותר של העסק (בעיקר לפי סל רכישות) ולהעביר לו מסר מיוחד (לא דווקא מכירתי) שהלקוחות יבינו שהם מיוחדים/חשובים לעסק.

3. ניתוח של סכום ממוצע לעסקה – זיהוי סכום זה יכול לסייע לעסק לכוון מבצעים כדי שלא יפגעו בסכום זה. לדוגמה עם הסל הממוצע לרכישה הוא 100 ₪ לתת הטבה לכל אלה שעברו את הסכום הנ"ל (רשתות מזון רבות משתמשות בהטבה זו). בצורה זו לא פוגעים בגובה הסל אלא משפרים אותו.

ישנם לא מעט שיטות. לכל עסק מתאים משהו ייחודי. בכדי להצליח לזהות וכדי להצליח לנתח נכון את לקוחות העסק יש צורך בניתוח דוחות  ניתוח הדוחות מאפשר לעסק להגיע לרמות דיוק גבוהות בנוגע ללקוחות ובכך לשפר את מערך השיווק של העסק.

אחד מנקודות הניתוח של הרגלי קניה הוא להבין אילו פריטים הלקוח קונה. רמת ניתוח איננה מתבצעת ברמה של פריט אלא ברמה של אפיון פריט (צבע, משפחה, עונה, קבל יעד...).  ברגע שהפריטים מאופיינים נכון העסק יכול ללמוד המון  מניתוח הרכישות לפי מאפיינים ואז לכוון גם את התנהלותו התפעולית בצורה הזו.

מועדון הלקוחות הוא כלי שיווקי שיכול לבדל עסק מדומיו ומצד שני הבנתו ולימודו יכול להשליך על סדר וארגון במערך נתוני העסק יחד עם חידוד מסרים והצלחה בחיזוק קשר מול הלקוח.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אריה הרשקו - בעל חברת Lion Logic
פיתוח תוכנות בהתאמה אישית ואנליזה של נתוני מכר ומועדון לקוחות

www.lionlogic.co.il

arie@lionlogic.co.il

0544522198

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אריה הרשקו

מאת: אריה הרשקותוכנה19/07/151427 צפיות
"אני יודע מה מצב העסק שלי" זהו אחד מהמשפטים שכל בעל עסק אמור לדעת להגיד ואני שומע זאת לא מעט. ואז אני שואל, "ואיך אתה יודע מה המצב"? הבנת התשובה לשאלה זו תעזור להבין מה משמעות התאמת תוכנה לניהול עסק.

מאת: אריה הרשקושימור לקוחות07/07/15890 צפיות
מועדון הלקוחות הוא כלי שמשתמשים בו בלא מעט תחומים כגון ממכר מזון, מסעדות, אופנה, כלי בית, קוסמטיקה, בתי מרקחת ועוד. מועדון לקוחות אינו מוגבל לכמות החנויות שיש לעסק. ישנם מועדוני לקוחות עבור עסק בעל חנות בודדת. השלב ההתחלתי בעבודה עם מועדון לקוחות הינו צרוף הלקוח על ידי רישום. לשם כך נשאלת שאלה מאוד פשוטה, איך נצרף אותו? התשובה לשאלה הפשוטה הזו הינה מורכבת במיוחד היום שישנם לא מעט שיטות לאיסוף הנתונים. לעסקים יש גם שאלת המשך (שלא תמיד מקבלת מיקוד) שאומרת "איך אני גורם לכך שכאשר חבר מועדון נרשם

מאמרים נוספים בנושא שימור לקוחות

מאת: רונית אלפסישימור לקוחות11/11/19145 צפיות
מועדון לקוחות הוא כלי עסקי ושיווקי מאוד חזק ומשתלם, לכן חשוב מאוד לנהל אותו נכון. לקוח שיצא מהמועדון אולי לא יחזור אליו, ולכן חשוב ללמוד איך לנהל את מועדון הלקוחות של העסק שלכם כך שיתווספו אליו לקוחות כל הזמן ולא ייגרעו ממנו, כי ניהול נכון של מועדוני לקוחות משמעותו הגדלת הרווחים של העסק שלכם.

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/19638 צפיות
מתנות לחגים, ובעיקר כאשר מדובר על מתנות ממותגות לראש השנה, הופכות את המותג שלכם לא רק לזכיר אלא גם לאהוד ולאהוב, ומחברות אותו לערכים של צמיחה, טיפוח, שגשוג, נאמנות ומסירות. אנו מציעים לכם עשרות עציצים ממותגים, אשר יוכלו להעביר את ערכי המותג שלכם הלאה, ולהעניק חוויה בלתי נשכחת ללקוחות, לספקים ולעובדים שלכם.

מאת: ישראל רף שימור לקוחות29/10/181019 צפיות
מוצרי פרסום, לחיזוק הקשר האישי והעסקי עם הלקוחות. החברה שלכם מחפשת אפיק שימור לקוחות, שמצליח להעמיק את הקשר הערכי אליכם, הנכון ביותר לעשות זאת באמצעות מסרים ממותגים בעציצים, שמהווים מוצרי פרסום, וישמשו אתכם עבור מתנות לאירועי חברה, מתנות לעובדים בחג, מתנות ללקוחות ועוד. למה דווקא עציצים ממותגים כמוצרי קידום מכירות?

מאת: ישראל רף שימור לקוחות05/06/18423 צפיות
מוצרי הפרסום הם מתנות שיכולות לקדם את העסק לחזק את הקשרים עם העובדים והלקוחות הקיימים או פוטנציאליים. המידע שנושאת המתנה שמונחת על השולחן במשרד בצורה זו יכול העסק להיכנס לתודעה של הסובבים שקולטים את השם והלוגו לכן עציצים ממותגים מוצרי הפרסום היעלים ביותר, מתנה מקורית במיוחד טבעית וירוקה ומשמחת את העין ומחממת את הלב.

מאת: רוי ורלשימור לקוחות11/06/17675 צפיות
Money management has an affect on every part of your life. You must take charge of your finances if you want to be in life. The following tips provided here will get you easily manage your money.

מאת: אבי דוידישימור לקוחות11/08/16879 צפיות
שירותי הפצה מקצועיים לבעלי עסקים שמחפשים איכות ויודעים לזהות אותה.

מאת: ישראל רף שימור לקוחות04/02/16868 צפיות
מתנות ממותגות לפסח, גם בחגים אפשר לתת מתנה ממותגת, בין אלמנט שיווקי למתנה רצינית, היצע מרשים שיכול להתאים לכל גוף, ולהציג אפשרות נהדרת להגיע לחג הפסח ולהגיש לאנשים שונים מתנות שהיה שווה לחכות להן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica